MetalMagnes Opublikowano 10 Października 2009 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 10 Października 2009 Brakuje takiego tematu, więc ja zacznę... (W tym temacie wpisujemy konkretne krótkie pytania i oczekujemy konkretnych krótkich odpowiedzi) 1. Co do zabezpieczenia uszczelek na zimę: aerozol czy sztyft? Smarujemy sztyftem i zostawiamy biały film, czy wcieramy? 2. Kiedy zmiana opon na zimówki? Przy jakiej temp./pogodzie. Jeszcze za wcześnie? * tylko żeby nie było pytań, na które odpowiedzi będą bardzo obszerne, bo wtedy lepiej zrobić oddzielne wątki - pytania mają być takie, na które odpowiedź można udzielić w 1-2 zdaniach. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kubz Opublikowano 10 Października 2009 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 10 Października 2009 ad 1. Ja kupiłem sztyft "zimowy" sonaxa. Ponoć daje rade i uszczelki nie przymarzają do siebie. ad 2. Zimówki zakładamy gdy średnia temp. dobowa powietrza będzie =<8*C. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nOx Opublikowano 10 Października 2009 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 10 Października 2009 Ad1. ww sztyft sonaca bardzo nieźle się sprawdza polecam choć inne środki w aerozolu nigdy mnie nie zawiodły . Ad2. Zimówki jak będzie śnieg każda opona letnia będzie lepsza od każdej zimówki jeżeli jest sucha lub mokra ale nie zamarznięta nawierzchnia . Opony zimowe wygrywają z letnimi tylko na śniegu, lodzie i błocie pośniegowym na suchym nawet przy -30 lepsza będzie Letnia opona . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wierzba Opublikowano 10 Października 2009 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 10 Października 2009 Ad2. Zimówki jak będzie śnieg każda opona letnia będzie lepsza od każdej zimówki jeżeli jest sucha lub mokra ale nie zamarznięta nawierzchnia . Opony zimowe wygrywają z letnimi tylko na śniegu, lodzie i błocie pośniegowym na suchym nawet przy -30 lepsza będzie Letnia opona .wręcz przeciwnie ad2. jak temperatury koło 0C zimówki - inna mieszanka, bardziej miękkie i przez to lepsze trzymanie nawierzchni. letnia robi się bardziej twarda i traci przyczepnośc (zmarznieta nawierzchnia nawet sucha np. asfalt daje skłonnośc do uślizgu)) dużo szybciej. piszę o własnych doświadczeniach. zgadzam się Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
metys Opublikowano 10 Października 2009 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 10 Października 2009 wg testów, które często pokazywane są na kanale VOX zimowa opona bije na głowę każdą letnią (nie mówimy o wyczynowych) już przy +7 stopni. To jest granica przy której każde pismo motoryzacyjne zaleca zmianę opon na zimowe Co do środków do uszczelek to jest ich bardzo dużo i albo skupimy się na jednym konkretnym, albo trzeba się stosować do instrukcji na opakowaniu lub własnych patentach Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Łukasz Opublikowano 10 Października 2009 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 10 Października 2009 Ad2. Zimówki jak będzie śnieg każda opona letnia będzie lepsza od każdej zimówki jeżeli jest sucha lub mokra ale nie zamarznięta nawierzchnia . Opony zimowe wygrywają z letnimi tylko na śniegu, lodzie i błocie pośniegowym na suchym nawet przy -30 lepsza będzie Letnia opona . Nieprawda Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nOx Opublikowano 10 Października 2009 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 10 Października 2009 hm ciekawe , masz linka do tego testu ?? do tej pory wszystkie testy które oglądałem i z własnego doświadczenia , doświadczenia osób które aut używają w sporcie to na suchy / mokry asfalt lepiej sprawdza się letnia . ale już na lodzie szronie śniegu błocie itp zimowa wygrywa. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AutoDetailing Opublikowano 10 Października 2009 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 10 Października 2009 Opona letnia w niskich temperaturach (o minusowych to w ogóle nie wspominam) robi się bardzo twarda i traci swoje właściwości. Zimówek nie używa się tylko ze względu na obecność śniegu, błota, wody na drodze, ale głównie z powodu, który wymieniłem. Ad1. Należy dobrze wetrzeć środek konserwujący uszczelki, nie zostawiać nadmiaru. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 10 Października 2009 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 10 Października 2009 hm ciekawe , masz linka do tego testu ?? do tej pory wszystkie testy które oglądałem i z własnego doświadczenia , doświadczenia osób które aut używają w sporcie to na suchy / mokry asfalt lepiej sprawdza się letnia . ale już na lodzie szronie śniegu błocie itp zimowa wygrywa. Ja także a prase motoryzacyjną sledze cały czas Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Łukasz Opublikowano 10 Października 2009 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 10 Października 2009 hm ciekawe , masz linka do tego testu ?? do tej pory wszystkie testy które oglądałem i z własnego doświadczenia , doświadczenia osób które aut używają w sporcie to na suchy / mokry asfalt lepiej sprawdza się letnia . ale już na lodzie szronie śniegu błocie itp zimowa wygrywa. Maciek, tak masz rację, ale ta teoria jest prawdziwa tylko i wyłącznie w "+" temperaturach i to powyżej +5 stopni. Testy ? A widziałeś kiedyś wiarygodne testy samych opon ? Jedyne testy w jakie mógłbym uwierzyć to testy dwóch tych samych aut z taką samą, równoczesną procedurą testową i równocześnie wykonywaną. Tylko raz widziałem taki test właśnie porównania opony zimowe na oblodzonej/pokrytej śniegiem/mokrej nawierzchni. Dla mnie taki test był w miarę obiektywny. Zimówki wygrywały w każdym teście (na lodzie różnice były już mniejsze, ale na lodzie to żadna opona nie ma szans). Poza tym nie jednym autem jeździłem na letnich i na zimówkach i sam testuję sobie takie rzeczy. Przykład z zeszłego roku - jechałem zmienić opony na zimowe. Postanowiłem zrobić test - temperatura +2 stopnie, mokra nawierzchnia. Test polegał na ruszaniu z miejsca ostrzej niż normalnie i obserwacji przyczepności oraz porównaniu przy hamowaniu (która opona szybciej tracić będzie przyczepność i jak reagował będzie ABS). Niestety na letnich 18 calowych oponach jeszcze na 3 biegu włączało mi się ESP czego nie było absolutnie przy kilku próbach na oponach zimowych. Hamowanie wychodziło zdecydowanie lepiej na zimowych, bo ABS włączał się zdecydowanie później, a na letniakach czułem się jak na ślizgawce. Poza tym wątek miał być szybkie pytanie szybka odpowiedź więc może nie róbmy z niego tematu o oponach Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MetalMagnes Opublikowano 13 Października 2009 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 13 Października 2009 3. W jakiej wodzie rozrabiać zwykły szampon i szampon z woskiem? Czy można w gorącej? Czy w ciepłej? Gorąca lepiej rozpuści brud, ale co z lakierem? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Thomas Opublikowano 13 Października 2009 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 13 Października 2009 3. W jakiej wodzie rozrabiać zwykły szampon i szampon z woskiem? Czy można w gorącej? Czy w ciepłej? Gorąca lepiej rozpuści brud, ale co z lakierem? najlepiej jak woda jest ciepła wiadomo lepiej i się rozpuści i lepiej myje Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nOx Opublikowano 13 Października 2009 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 13 Października 2009 i lepiej pieni Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MetalMagnes Opublikowano 13 Października 2009 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 13 Października 2009 gorąca (z kranu) nie może być? jaka temp. jest optymalna? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Thomas Opublikowano 13 Października 2009 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 13 Października 2009 gorąca (z kranu) nie może być? jaka temp. jest optymalna? normalna woda, na tyle nie gorąca żebyś czasami ręki nie mógł do niej włożyć ... 30-40 stopni Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MetalMagnes Opublikowano 13 Października 2009 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 13 Października 2009 a gorąca z kranu, nie wrząca może zaszkodzić lakierowi Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Thomas Opublikowano 13 Października 2009 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 13 Października 2009 a gorąca z kranu, nie wrząca może zaszkodzić lakierowi wiesz zależy jakie są różnice w temp. to tak samo jak słońce, nagrzewa lakier do o wiele wyższej temp. niż woda którą byś mył myj,normalna ciepłą wodą żebyś wkładał do niej rękę i nie wyciągał jej zbyt szybko bo Cię parzy nie powinno się nic stać Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
metys Opublikowano 13 Października 2009 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 13 Października 2009 u mnie w przedziale 35-40 stopni z woskiem nic złego się nie dzieje, a możliwe że wręcz przeciwnie. Jak dla mnie jest to idealna temp do mycia. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cyprianmeister Opublikowano 13 Października 2009 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 13 Października 2009 powiem wam że coś nietypowego , nawoskowałem kiedys szyby kabiny prysznicowej (gładkie w pełnej przeźroczystości) Megs DC3 i nie wytrzymalo to za dlugo , z tego co pamiętam niecaly miesiąc Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Thomas Opublikowano 13 Października 2009 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 13 Października 2009 nawoskowałem kiedys szyby kabiny prysznicowej to pierwsze raz słyszę a jakie wrażenia podczas kąpieli ?? ciepła/letnia woda nie powinna zaszkodzić jak ta w prysznicu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cyprianmeister Opublikowano 13 Października 2009 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 13 Października 2009 chcialem sprawdzic trwalosc , poza tym szyby dosc latwo zachodza kamieniem od kropel ktore na nich wysychaja , swierdzilem ze skoro szyba jest pionowa to po wosku powinno byc ciekawie , w sumie nic specjalnego ale test nietypowy:) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MetalMagnes Opublikowano 14 Października 2009 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 14 Października 2009 dobre Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Łukasz Opublikowano 14 Października 2009 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 14 Października 2009 Ja woskuję kabinę prysznicową regularnie i nawet moja żona już nie ma żadnego przeciw, że ja to chyba się źle czuję - sama czasami ogląda jak fajnie woda spływa z szyb Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MetalMagnes Opublikowano 19 Października 2009 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 19 Października 2009 4. Kupiłem nowe firmowe wycieraczki przednie płaskie. Założyłem, 5 dni dobrze a teraz lewa guma (od kierowcy) skrzypi w ruchu powrotnym. Oczywiście szyba i wycieraczaka czyste! Co zrobić?!... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Łukasz Opublikowano 19 Października 2009 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 19 Października 2009 Kupiłem nowe firmowe wycieraczki przednie płaskie. Firmowe czyli jakie ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi