Skocz do zawartości

Jaki preparat hydrofobowy - NW, niewidzialna wycieraczka


Gość

Rekomendowane odpowiedzi

Jak tanio, bez użycia typowo detailingowych środków (do których obecnie nie mam dostępu, bo do sklepu daleko, a czasu, żeby jechać albo czekać na kuriera, brak) przygotować szyby do aplikacji Rain-X'a? Sama aktywna piana+mycie ręczne szamponem bez wosku nie wystarczy, jak rozumiem? Przemyć jeszcze szyby płynem do naczyń czy np. zaopatrzyć się w rozcieńczalnik ekstrakcyjny albo zmywacz silikonowy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zaopatrzyć się w IPE (groszowe sprawy a i dostać raczej łatwo) ;)

 

BTW bo temat w sumie o tym, mam pod opieką kilka maszyn wolnobieżnych które pracują 24h na dobę, jak sądzicie jest sens oblecieć w tym szyby np właśnie rX'em? wycieraczki mechaniczne są tylko na szybie dachowej i czołowej, na bocznych i tylnych wycieraczek nie ma, a jak pada deszcz jednak troche to utrudnia prace operatorom. Szyby są prawie pionowe, ale prędkość przemieszczania nie przekracza 20km/h :o

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • 2 tygodnie później...

Nie wiem jak bedzie dzialal z ogrzewana szyba ale od zeszlej soboty moim nr 1 w kategorii łatwość aplikacji, kropelki i prędkość zrzutu wody jest Optimum Nano Wipes. Jak jeszcze osiagnie deklarowana trwałość to kozak :good:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pytanie odnośnie GTECHNIQ G1 + G2 ClearVision Smart Glass

 

Jeżeli chodzi o szyby czołowe aplikacja jest 3xG1 + 1x G2. Na ile aplikacji szyb (czołowych) w przeciętnym samochodzie typu Golf, Astra wystarczy preparatu (2x100ml) ? Czy można osobno kupić G1 który zużywa się 3 razy szybciej ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pierwszy raz mam na aucie jakikolwiek preparat hydrofobowy (akurat jest to RainX) i mimo że jestem w początkowej fazie testów, stwierdzam, że hydrofobowość jak najbardziej jest, krople pozostawiają bardzo delikatne ślady po wyschnięciu, ale możliwość ich zrzutu jest taka se. Dopiero jak się jedzie te 90-100 jest wporzo. Ludzie piszą, że już przy 60 powinny uciekać w popłochu. I pytanie - czy wartałoby przetrzeć przy kolejnym myciu szyby IPĄ i nałożyć jeszcze jedną warstwę? Nie będzie tak, że to zmyję i po prostu nałożę na nowo? :D W końcu IPA jest głównym składnikiem NW.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja Ci powiem jak ja robiłem. Płyn do szyb->ipa->rainx. nakładałem go płatkiem kosmetycznym (ruchy pionowe) i działa mi od ~60km/h. Miałem podobny problem na drugim aucie więc znowu użyłem płyn do szyb i rainx położony pionowo i problem zniknął :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W drugim przypadku bez IPy po drodze? :) Tę drugą warstwę nałożyłbym po całościowym umyciu auta szamponem bez wosku (używam czerwonego Sonaxa), w takim przypadku nawet nie używam płynu do szyb, tylko osuszam auto fibrą przeznaczoną tylko do szyb. Co do nałożenia drugiej warstwy jestem raczej pewien, tylko pytanie, czy sam Clin do doczyszczenia dla pewnosci wystarczy. :D U Ciebie taka kombinacja ile już siedzi?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bez. No ja robiłem to przy okazji mycia w naszym stylu :) Zawsze przelecę sobie szybki płynem. Kurde nie pamiętam dokładnie kiedy cała akcja się odbywała ale napewno ponad miesiąc temu i działa jak powinna :) Jak nie masz niczego innego to użyj Clina i połóż. Zawsze to nowe cenne doświadczenie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dedykowanego samochodowego płynu do szyb niestety nie posiadam, poza Carso Optica, który dostałem na SKP za przegląd rejestracyjny. ;) Płyn domywa lepiej niż domowy, ale zostawia taką przezroczystą powłokę (że niby nanocząsteczki), którą trzeba trochę dotrzeć. Nie chcę czegoś takiego na szybach potraktowanych NW.

 

Jeszcze pomyślę, ale chyba zastosuję takie rozwiązanie, RainXa mam jeszcze od cholery po dwóch autach. :good:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja przy ostatnim woskowaniu auta (Collinite 476),zrobiłem test i na tylną szybę nałożyłem cieniutką warstwę wosku.Szyba przed całym zabiegiem była oczywiście umyta(z resztą jak całe auto,ręcznie) następnie użyłem Megsa glass cleaner oraz nierozcieńczoną IPE nałożyłem na pół tylnej szyby żeby mieć porównanie.Polerowanie,szybki test z wodą i postanowiłem zrobić wszystkie szyby i lusterka,na początku bałem się że moą się robić mazy i refleksy przy jeździe nocą ale nic takiego nie zauważyłem.Porównania do RAINixa nie mam ale po co mi osobny środek na szyby skoro taki długodystansowiec jak Colli daje radę ze świetnym rezultatem :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koledzy. Na ile szyb w średnim aucie (a4 czy a6) wystarczy zestaw G1+G2 po 30ml? Wcześniej krd pisał, że 15ml. Rozumiem, że to przy warstwowaniu? Tak krótko licząc, kupując zestaw 30ml aplikacja na szybę kosztuje ok 35zł ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.