Skocz do zawartości

CQuartz


Evo

Rekomendowane odpowiedzi

przeczytałem cały temat drugi raz i jedyne co znalazłem, to że uwydatnia rysy. W jednym z postów użytkownik CarSPA-Zymöl napisał, że przy występowaniu rys nie ma co liczyć na trwałość. Dalej wyczytałem zdanie venomGD:

ale jeśli komuś chodzi przede wszystkim żeby zabezpieczyć lakier, to jeśli nawet są ryski to Cquartz zmodyfikuje to pod względem ochronnym,czyli zabezpieczy.

 

dlatego moje wątpliwości:

1. Co do uwydatniania rys: "wezmę to na klatę" ;) jestem w stanie się z tym pogodzić.

2. Najważniejsza jest dla mnie trwałość i tutaj zmartwiło mnie zdanie CarSPA-Zymöl natomiast buduje zdanie venomGD, ale są to całkowicie przeciwstawne zdania.

 

Dlatego moje wątpliwości i prosiłbym o ich rozwianie lub zaproponowanie innego środka o podobnym działaniu (czyli dość długotrwała ochrona).

 

Co do polerki i zaprawek robił to człowiek, który tym zajmuje się co dzień, jest to jego chleb dlatego zakładam, że zrobił to dobrze. Oczywiście wiem, że przed nałożeniem CQ trzeba jeszcze odtłuścić auto ludwikiem oraz przemyć IPA.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 699
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

Co do polerki i zaprawek robił to człowiek, który tym zajmuje się co dzień, jest to jego chleb dlatego zakładam, że zrobił to dobrze. Oczywiście wiem, że przed nałożeniem CQ trzeba jeszcze odtłuścić auto ludwikiem oraz przemyć IPA.

 

Pokaż lepiej zdjęcia po tej polerce....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do polerki i zaprawek robił to człowiek, który tym zajmuje się co dzień, jest to jego chleb dlatego zakładam, że zrobił to dobrze.

To masz złe podejście bo powinieneś założyć, że zrobił to źle i najpierw sprawdzić pod halogenem faktyczny stan lakieru - zrób porządne zdjęcia w makro plus halo i wrzuć na forum wtedy będzie można coś poradzić ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

co do zdjęcia to jak na razie nie jestem w stanie tego zrobić (brak aparatu :() i nie do końca nawet wiem o co chodzi z tym "halo"...

 

dzisiaj patrzyłem na lakier pod słońce, to widać delikatną pajęczynkę w kółka (to pewnie znak niepoprawnie zrobionej polerki?) nie ma może katastrofy ale jednak. Jeżeli chodzi o jakość zaprawek to może napiszę jeszcze dodatkowo, że nie są one równe, jest delikatne wgłębienie w tych miejscach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

gutek8654, i dalej trzymam się SWOJEGO , tutaj masz dowody :

http://www.detailingworld.co.uk/forum/s ... p?t=233752

takze mam nadzieje ze rozwiałem Twoje wątpliwości , aha auto bmw 9 letnie , lakier nigdy nie polerowany , z tego co zauważyłem widać że kilka razy ktoś mył na myjni automatycznej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie doświadczeni w temacie, zapodaję na dniach dwie warstwy kwarcu na auto. W Poniedziałek pod koniec dnia pierwsza warstwa, we Wtorek w ciągu dnia druga. W Środę rano auto wyjeżdża. Mogę liczyć tylko na amatorską lampę IT i halogeny by grzać w międzyczasie. Zakładając więc 24h godzinną przerwę między 1 a 2 warstwą i kolejne 12h postoju na schnięcie po warstwie finalnej powinno być OK?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam Panowie. Mam pytania dotyczące trochę innego wątku Cquartz.

1 Czy quikdetailer CarPro Cquartz Reload można stosować na woski typu Coli, Megs #16? Czy osłabia ich trwałość?

2 Czy CarPro Cquartz Eraser może być traktowany jako "lepsza" IPA. Czy nadaje się pod odtłuszczenie lakieru nie tylko pod powlokę kwarcową?

- Czy macie doświadczenia z pracą CarPro Cquartz TarX oraz CarPro Cquartz Paste? Czy są jeszcze lepsze od Iron X, czy tylko bardziej wydajne?

 

Jeśli ten wątek już był poruszany, to przepraszam, bo nie zauważyłem i prosze o odpowiedzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zamierzam nałożyć CQuartz na cztero-letnie felgi aluminowe. Nie wiem w jakim są stanie jeżeli chodzi o zadrapania lub braki. Czy takie felgi trzeba jakoś wcześniej przygotować? czy wystarczy dobrze umyć, wyglinkować, odtłuścić i nałożyć CQuartz? Obawiam się, że nie uda się odpowiednio zabezpieczyć miejsc, gdzie będą te zadrapania bądź ubytki i w tych miejscach CQuartz po prostu się nie utrwali.

 

Ogólnie to do zrobienia są trzy komplety felg, w tym i te z mojego C4, z polerowanymi ramionami.

 

563_EN?webdid=389&webvid=3&webbid=2

 

W tym wątku pojawiła się tylko jedna-negatywna opinia odnośnie trwałości CQuartz + polerowane aluminium. Czy ktoś może dodać swoją opinię na temat tego zestawienia?

Alternatywą jest aplikacja CG jetSEAL 109 lub DG#105

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie na felgach się kwarc nie sprawdził. Nie powiem Ci po jakim czasie dokładnie zszedł ale mam wrażenie, że PB wheel sealant dłużej trzymał. Może powodem jest też to, że felg nie przygotujesz tak jak lakieru. Z tego co pamiętam to na felgach miałem 2 warstwy kwarcu. Felgi mam lakierowane z polerowanymi ramionami i rantem. Moim zdaniem na warto.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W sobotę po raz pierwszy nakładałem CQuartz. Pacjentem było Mitsubushi Galant, czyli japończyk z miękkim lakierem (poza maską), więc naciągnąłem właściciela na dodatkowe zabezpieczenie. Lakier wypolerowany, odtłuszczony IPA+Ludwik.

 

CQuartz nakładałem dołączonym aplikatorem, który rozleciał mi się po zrobieniu klapy bagażnika i połowy dachu. Resztę samochodu mazałem płatkami kosmetycznymi. Nakładanie zachodzącymi na siebie ruchami, żeby dokładnie pokryć całą powierzchnię. Zostawiłem to-to na ponad 30 minut (w garażu temperatura ~10 stopni).

 

Specyfik zrobił się białawy. Ściągałem mikrofibrą. Tutaj pierwszy problem: środek się mazał, ciągnął, targał ścierkę i trzeba było użyć bardzo dużej siły, żeby go spolerować, a i tak zostawały "mazy". Zauważyłem też ślady typu hologramy w miejscach, w których płatek kosmetyczny nachodził na poprzedni "suw". Myślałem, że jakiś brud się dostał pod płatek i zaryzował lakier, ale okazało się, że mocniejsze szuranie mikrofibrą zdejmuje ten brzydki zaciek. Tyle że trzeba było naprawdę trzeć.

 

Samochód stał potem dwa dni w garażu.

 

Powiedzcie mi, co robiłem źle i jakie będą tego skutki. Auto będzie myte najwcześniej za tydzień.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli jedno i drugie: za zimno i za krótko. Dziwne, bo w instrukcji stoi napisane, że przy 10 stopniach "schnie" pół godziny. "Najstarszy" panel kurował się prawie godzinę, bo w tym czasie pacykowałem plastiki i czyściłem szyby. Ba, nawet z szyb trudno się go zdejmowało.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Partner forum

Mazder, Prawdopodobnie za zimno, ja także zawsze przy nakładaniu mam lekko ponad 10 St.C. i spora wilgotność co nie wpływa za dobrze na komfort wysychania i później polerowania, mikrofibra strasznie "tępo" zbiera produkt. Moją zmora przy polerowaniu zawsze było pełno mikrowłókien po polerowaniu na lakierze :wallbash: Ostatnio udało mi się to zlikwidować poprzez użycie mikrofibry waflowej do szyb z Eurow. Oczywiście polerowałem delikatnie bo ta mikrofibra nie należy do najdelikatniejszych ale za to nie zostawia żadnych włókien ;)

 

Przy względnie niskiej temperaturze zauważyłem że pozostawienie CQuartz na 1 godz. za dużo nie zmienia nadal jest tępy i smuży.

 

ślady typu hologramy w miejscach, w których płatek kosmetyczny nachodził na poprzedni "suw".
Moim zdaniem w tych miejscach była za gruba warstwa
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W weekend u mnie też po lekkiej korekcie i długotrwałym przygotowaniu powierzchni pojawił się Cquartz. Temp podobna jak u was, efetkty polerowania też. Po wygrzaniu na jesiennym słońcu w niedziele pojawił mi się :mrgreen: na twarzy.... Kolejne warstwy w planach :-]

59442a7f7b9b3_Beztytuu(Kopiowanie).jpg.c01f2173498e3185612c3a003d45c50e.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.