gutek8654 Opublikowano 23 Września 2011 Zgłoś Opublikowano 23 Września 2011 przeczytałem cały temat drugi raz i jedyne co znalazłem, to że uwydatnia rysy. W jednym z postów użytkownik CarSPA-Zymöl napisał, że przy występowaniu rys nie ma co liczyć na trwałość. Dalej wyczytałem zdanie venomGD: ale jeśli komuś chodzi przede wszystkim żeby zabezpieczyć lakier, to jeśli nawet są ryski to Cquartz zmodyfikuje to pod względem ochronnym,czyli zabezpieczy. dlatego moje wątpliwości: 1. Co do uwydatniania rys: "wezmę to na klatę" jestem w stanie się z tym pogodzić. 2. Najważniejsza jest dla mnie trwałość i tutaj zmartwiło mnie zdanie CarSPA-Zymöl natomiast buduje zdanie venomGD, ale są to całkowicie przeciwstawne zdania. Dlatego moje wątpliwości i prosiłbym o ich rozwianie lub zaproponowanie innego środka o podobnym działaniu (czyli dość długotrwała ochrona). Co do polerki i zaprawek robił to człowiek, który tym zajmuje się co dzień, jest to jego chleb dlatego zakładam, że zrobił to dobrze. Oczywiście wiem, że przed nałożeniem CQ trzeba jeszcze odtłuścić auto ludwikiem oraz przemyć IPA.
Tasaq Opublikowano 23 Września 2011 Zgłoś Opublikowano 23 Września 2011 Co do polerki i zaprawek robił to człowiek, który tym zajmuje się co dzień, jest to jego chleb dlatego zakładam, że zrobił to dobrze. Oczywiście wiem, że przed nałożeniem CQ trzeba jeszcze odtłuścić auto ludwikiem oraz przemyć IPA. Pokaż lepiej zdjęcia po tej polerce....
mihnova Opublikowano 23 Września 2011 Zgłoś Opublikowano 23 Września 2011 Co do polerki i zaprawek robił to człowiek, który tym zajmuje się co dzień, jest to jego chleb dlatego zakładam, że zrobił to dobrze. To masz złe podejście bo powinieneś założyć, że zrobił to źle i najpierw sprawdzić pod halogenem faktyczny stan lakieru - zrób porządne zdjęcia w makro plus halo i wrzuć na forum wtedy będzie można coś poradzić
gutek8654 Opublikowano 24 Września 2011 Zgłoś Opublikowano 24 Września 2011 co do zdjęcia to jak na razie nie jestem w stanie tego zrobić (brak aparatu ) i nie do końca nawet wiem o co chodzi z tym "halo"... dzisiaj patrzyłem na lakier pod słońce, to widać delikatną pajęczynkę w kółka (to pewnie znak niepoprawnie zrobionej polerki?) nie ma może katastrofy ale jednak. Jeżeli chodzi o jakość zaprawek to może napiszę jeszcze dodatkowo, że nie są one równe, jest delikatne wgłębienie w tych miejscach.
Swoop Opublikowano 24 Września 2011 Zgłoś Opublikowano 24 Września 2011 "halo"... halo czyli halogen albo sun gun Działa podobnie jak mocne słonce pod którym wszystko widać i nic się nie ukryje na lakierze
Moderator rychu Opublikowano 24 Września 2011 Moderator Zgłoś Opublikowano 24 Września 2011 Panowie ale to jest temat o CQuartz i niech tak pozostanie. O rysach, swirlsach, hologramach i halogenach rozmawiamy w innych działach.
venomGD Opublikowano 25 Września 2011 Zgłoś Opublikowano 25 Września 2011 gutek8654, i dalej trzymam się SWOJEGO , tutaj masz dowody : http://www.detailingworld.co.uk/forum/s ... p?t=233752 takze mam nadzieje ze rozwiałem Twoje wątpliwości , aha auto bmw 9 letnie , lakier nigdy nie polerowany , z tego co zauważyłem widać że kilka razy ktoś mył na myjni automatycznej.
CMQ Opublikowano 30 Września 2011 Zgłoś Opublikowano 30 Września 2011 Panowie doświadczeni w temacie, zapodaję na dniach dwie warstwy kwarcu na auto. W Poniedziałek pod koniec dnia pierwsza warstwa, we Wtorek w ciągu dnia druga. W Środę rano auto wyjeżdża. Mogę liczyć tylko na amatorską lampę IT i halogeny by grzać w międzyczasie. Zakładając więc 24h godzinną przerwę między 1 a 2 warstwą i kolejne 12h postoju na schnięcie po warstwie finalnej powinno być OK?
ma_ko Opublikowano 7 Października 2011 Zgłoś Opublikowano 7 Października 2011 Jak wygląda test "długodystansowy" w wykonaniu tego zabezpieczenia? Jak się to realnie sprawdza? I pytanie jaki ewentualny sens "warstwowania" wielokrotnego (pomijam kwestie kosztów)...
CMQ Opublikowano 7 Października 2011 Zgłoś Opublikowano 7 Października 2011 Dla trwałości ma to sens. Ja będę docelowo miał 2-3 warstwy. Liczę na trwałość 1,5-2 lata.
ma_ko Opublikowano 7 Października 2011 Zgłoś Opublikowano 7 Października 2011 Myślę o realnym zabezpieczeniu czarnych lakierów Hondy ( powinno ich się karać za tą jakość ) i zastanawiam się nad nałożeniem ewentualnym min 3 warstw...(przynajmniej na przednie partie aut)...
ma_ko Opublikowano 14 Października 2011 Zgłoś Opublikowano 14 Października 2011 CMQ liczysz na trwałość 2-3 lata, a jest "ktoś" na Forum kto używa tego na samochodzie od około roku? tzn? czy "zaliczył" poprzednią zimę? I jak to wygląda teraz?
mario Opublikowano 14 Października 2011 Zgłoś Opublikowano 14 Października 2011 Witam Panowie. Mam pytania dotyczące trochę innego wątku Cquartz. 1 Czy quikdetailer CarPro Cquartz Reload można stosować na woski typu Coli, Megs #16? Czy osłabia ich trwałość? 2 Czy CarPro Cquartz Eraser może być traktowany jako "lepsza" IPA. Czy nadaje się pod odtłuszczenie lakieru nie tylko pod powlokę kwarcową? - Czy macie doświadczenia z pracą CarPro Cquartz TarX oraz CarPro Cquartz Paste? Czy są jeszcze lepsze od Iron X, czy tylko bardziej wydajne? Jeśli ten wątek już był poruszany, to przepraszam, bo nie zauważyłem i prosze o odpowiedzi.
ma_ko Opublikowano 14 Października 2011 Zgłoś Opublikowano 14 Października 2011 I spojrzałem... no widzę że po 2-3 warstwach "liczysz" na trwałość, a Ja pytałem czy "ktoś" ma to już np? jeden sezon. Pozdrawiam. M
qbejs Opublikowano 15 Października 2011 Zgłoś Opublikowano 15 Października 2011 TarX zakupiłem ostatnio i radzi sobie znakomicie, ale porównania z IronX nie mam
Administrator Evo Opublikowano 15 Października 2011 Autor Administrator Zgłoś Opublikowano 15 Października 2011 Ale co tu porównywać ? To przecież dwa różnce środki
Pavlik Opublikowano 16 Października 2011 Zgłoś Opublikowano 16 Października 2011 Zamierzam nałożyć CQuartz na cztero-letnie felgi aluminowe. Nie wiem w jakim są stanie jeżeli chodzi o zadrapania lub braki. Czy takie felgi trzeba jakoś wcześniej przygotować? czy wystarczy dobrze umyć, wyglinkować, odtłuścić i nałożyć CQuartz? Obawiam się, że nie uda się odpowiednio zabezpieczyć miejsc, gdzie będą te zadrapania bądź ubytki i w tych miejscach CQuartz po prostu się nie utrwali. Ogólnie to do zrobienia są trzy komplety felg, w tym i te z mojego C4, z polerowanymi ramionami. W tym wątku pojawiła się tylko jedna-negatywna opinia odnośnie trwałości CQuartz + polerowane aluminium. Czy ktoś może dodać swoją opinię na temat tego zestawienia? Alternatywą jest aplikacja CG jetSEAL 109 lub DG#105
paluch Opublikowano 16 Października 2011 Zgłoś Opublikowano 16 Października 2011 U mnie na felgach się kwarc nie sprawdził. Nie powiem Ci po jakim czasie dokładnie zszedł ale mam wrażenie, że PB wheel sealant dłużej trzymał. Może powodem jest też to, że felg nie przygotujesz tak jak lakieru. Z tego co pamiętam to na felgach miałem 2 warstwy kwarcu. Felgi mam lakierowane z polerowanymi ramionami i rantem. Moim zdaniem na warto.
Mazder Opublikowano 17 Października 2011 Zgłoś Opublikowano 17 Października 2011 W sobotę po raz pierwszy nakładałem CQuartz. Pacjentem było Mitsubushi Galant, czyli japończyk z miękkim lakierem (poza maską), więc naciągnąłem właściciela na dodatkowe zabezpieczenie. Lakier wypolerowany, odtłuszczony IPA+Ludwik. CQuartz nakładałem dołączonym aplikatorem, który rozleciał mi się po zrobieniu klapy bagażnika i połowy dachu. Resztę samochodu mazałem płatkami kosmetycznymi. Nakładanie zachodzącymi na siebie ruchami, żeby dokładnie pokryć całą powierzchnię. Zostawiłem to-to na ponad 30 minut (w garażu temperatura ~10 stopni). Specyfik zrobił się białawy. Ściągałem mikrofibrą. Tutaj pierwszy problem: środek się mazał, ciągnął, targał ścierkę i trzeba było użyć bardzo dużej siły, żeby go spolerować, a i tak zostawały "mazy". Zauważyłem też ślady typu hologramy w miejscach, w których płatek kosmetyczny nachodził na poprzedni "suw". Myślałem, że jakiś brud się dostał pod płatek i zaryzował lakier, ale okazało się, że mocniejsze szuranie mikrofibrą zdejmuje ten brzydki zaciek. Tyle że trzeba było naprawdę trzeć. Samochód stał potem dwa dni w garażu. Powiedzcie mi, co robiłem źle i jakie będą tego skutki. Auto będzie myte najwcześniej za tydzień.
Administrator Evo Opublikowano 17 Października 2011 Autor Administrator Zgłoś Opublikowano 17 Października 2011 Ja obstawiam niską temperature i/lub za krótki czas schnięcia. Moje doświadczenia z CQ są takie że zawsze dosć łatwo się go ściagało z lakieru.
Mazder Opublikowano 17 Października 2011 Zgłoś Opublikowano 17 Października 2011 Czyli jedno i drugie: za zimno i za krótko. Dziwne, bo w instrukcji stoi napisane, że przy 10 stopniach "schnie" pół godziny. "Najstarszy" panel kurował się prawie godzinę, bo w tym czasie pacykowałem plastiki i czyściłem szyby. Ba, nawet z szyb trudno się go zdejmowało.
Partner forum CAR CRAZY Opublikowano 17 Października 2011 Partner forum Zgłoś Opublikowano 17 Października 2011 Mazder, Prawdopodobnie za zimno, ja także zawsze przy nakładaniu mam lekko ponad 10 St.C. i spora wilgotność co nie wpływa za dobrze na komfort wysychania i później polerowania, mikrofibra strasznie "tępo" zbiera produkt. Moją zmora przy polerowaniu zawsze było pełno mikrowłókien po polerowaniu na lakierze Ostatnio udało mi się to zlikwidować poprzez użycie mikrofibry waflowej do szyb z Eurow. Oczywiście polerowałem delikatnie bo ta mikrofibra nie należy do najdelikatniejszych ale za to nie zostawia żadnych włókien Przy względnie niskiej temperaturze zauważyłem że pozostawienie CQuartz na 1 godz. za dużo nie zmienia nadal jest tępy i smuży. ślady typu hologramy w miejscach, w których płatek kosmetyczny nachodził na poprzedni "suw". Moim zdaniem w tych miejscach była za gruba warstwa
ma_ko Opublikowano 17 Października 2011 Zgłoś Opublikowano 17 Października 2011 W weekend u mnie też po lekkiej korekcie i długotrwałym przygotowaniu powierzchni pojawił się Cquartz. Temp podobna jak u was, efetkty polerowania też. Po wygrzaniu na jesiennym słońcu w niedziele pojawił mi się na twarzy.... Kolejne warstwy w planach
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się