Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Borek123, teraz podam wg info stron www- zółty pad 3M to polishing a czarny Menzerna to finishing :) . Chociaż wg mnie to one są podobne i nadają się raczej na polish a nie finish.

Opublikowano
zółty pad 3M to polishing a czarny Menzerna to finishing

 

Z tymi kolorami gąbek jest masakra. Zamiast jakoś to unifikować to u każdego producenta dany kolor może oznaczać co innego. A już totalnie popłynął Flexipads gdzie dla rozmiaru 100mm wprowadził kolor brązowy jako twardy, z kolei żółty figuruje jako Polishing, (gdzie dla pozostałych rozmiarów żółty to Finish), no a czarny jest do Finishu zamiast żółtego.

 

Pomieszane to nieco :dontknow:

Opublikowano

Panowie a do lakieru Hondy ( znany ze jest miekki ) niezbyt mocno ztyranego , jakies swirle sa i ryski ale ogolnie z moich obserwacji wynika ze bez tragedii

 

fg400 czy fg500 na poczatek ?

 

Potem zostalo mi doradzone FF3000 jak dobrze kojarze, chce sie zamknac sie w 2 etapach/ pastach ( na poczatek tne koszty bo kupuje teraz wszystko na raz i budzet ograniczony takze bede dokupywal wraz z biegiem czasu )

 

Uda sie zamknac w tych 2 pastach na poczatek dobrze dobierajac pady :) Moze byscie cos zmienili czy dodali ?

Opublikowano

Bierz FG400 - lepsze wykończenie zostawia a to ważne na miękkich lakierach. Nie namęczysz się tak przy polishu i finishu :)

Opublikowano

a co do tego na finish ? ta ff3000 sie zda jak mi polecono ?

No i jeszcze moze ktos cos napomknac o padach :) ? Mile widziane jak ktos sie orientuje w lake country padach bo podobno fajne , chyba ze cos w miare budzetowego u nas dostepnego bez problemu, to wszystko mile widziane byleby dobrze zgralo sie z tymi pastami :)

Opublikowano

Tzn nie ze chce , wydawalo mi sie to najsensowniejszym rozwiazaniem poprostu :) chetnie rozwaze wszelkie inne :)

 

Moja wiedza na temat past narazie jest czysto teoretyczna i dosyc nikla, jedynie artykuly ktore przeczytalem i czytam na biezaco

 

w ogole niewiele jest informacji na temat megsa 105 + 205, wiem ze megs rozni sie od menzerny brakiem tych rozpadajacych sie czastek . Jak mi jako poczatkujacemy pracowalo by sie na jednym a na drugim zestawie menzerna vs megs ?

Opublikowano

Do Hondowskiego lakieru, niezbyt zniszczonego podszedłbym z Scholl'em S17+ i jako finish S40 lub W09.

Jeśli chcesz stosować Menzernę, to zacząłbym od IP2000 lub PF2500 i wykończył to SF4000.

Nie mając doświadczenia, nie zbliżałbym się do Hondy z FG400 czy FG500, zwłaszcza jeśli lakier jest w niezłym stanie.

Opublikowano

Zależy jeszcze jaka Honda i kiedy produkowana (i pewnie też gdzie). Ja miałem 3 Hondy i 2 stare 6gen Civica miały naprawdę miękki lakier natomiast 7gen już ma sporo twardszy i jakbym ją miał robić Manzerną 2500 to bym chyba 50h musiał poświęcić :)

Opublikowano

Wlasnie mowimy o 7 generacji hondy ( civic 2005 rok )

 

Potrzebuje cos z czym sobie poradze

opcje z menzerna to 500 i potem 3000 na finish

albo 400 2500 i 4000

teraz pojawila sie opcja z shollem

ewentualnie menzerna 500 + megs 205

 

 

jeszcze pytanie ktos sie moze wypowiedziec o megsie 205 w ramach finishu ? Bo spotkalem sie z pochlebnymi opiniami ze bardzo fajnie sie z nim pracuje

  • Moderator
Opublikowano
jeszcze pytanie ktos sie moze wypowiedziec o megsie 205 w ramach finishu ? Bo spotkalem sie z pochlebnymi opiniami ze bardzo fajnie sie z nim pracuje

 

Jak sie ja dobrze wypracuje to nie zostawia duzych holosow, a ma dosc mocna sile ciecia. Na niektorych lakierach bardzo dobrze sie sprawdza. Na pewno warto miec w arsenale.

Opublikowano

Dość mocną siłę cięcia? Przecież to bardzo delikatna pasta. Na moim Accordzie Vi gen nic nie cięła.

  • Moderator
Opublikowano

Tfu pomylka. Myslami bylem przy #105. Oczywiscie, ze #205 ma duzo mniejsza sile ciecia. Jak dla mnie cos pomiedzy polishem a finishem. Nieco delikatniejsza od Menzerny 2500... Ale to na pewno kwestia lakieru. Az nie chce mi sie wierzyc, ze na Twoim Accordzie nic nie ciela. Moze pad nieodpowiedni?

Opublikowano

Nie cięła. Praktycznie żadnego efektu. To były moje początki i doradzono mi tą pastę, że będzie najlepsza i że fajnie się z nią pracuje. Ja tylko pamiętam, że nieźle się pyliła :) Robiłem na czarnym padzie ABW bo tłumaczono mi, że to typowo finiszowa pasta, więc dobrałem finiszowy pad :)

Opublikowano

Widocznie za dużo oczekiwałeś tego "cięcia". Ta pasta usuwa lekkie hologramy, szczególnie na miękkim padzie. Na twardszym i większym docisku usunie więcej.

 

Pracuje trochę z tą pastą i nie kojarzę, żeby mi kiedykolwiek pyliła :dontknow:

Opublikowano

To nie wiem :/ A może zaproponujesz mi jakiś zestaw który najlepiej by się sprawdził na hondowskim lakierze?

Opublikowano

iljash pomysł przejścia na lakierze hondy z FG500 od razu na FF3000 jest raczej nietrafiony - sądzę, że nie poradzisz sobie z hologramami i całą masą defektów powstałych w wyniku cięcia mocną pastą.

ja bym sugerował FG400/500, SF2500 i dopiero coś wybitnie anty-hologramowego, czyli ff3000/sf4000.

  • Dystrybutor
Opublikowano

Do miękkich i problematycznych lakierów mogę polecić koch antihologram. Pasta bardzo fajnie i szybko wypracowuje się, dzięki czemu docieranie i wymycie jest bajecznie proste i nie ma obawy że porysujemy lakier mikrofibrą.

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Mam mały problem z korektą lakieru fiata. Lakier jest w dobrej kondycji dlatego odpuściłem sobie FG500 na białym. Używam PF2500 na pomarańczowym flexi i FF3000 na żółtym. Problem w tym że cały czas mam hologramy. Próbowałem nawet PF2500 na pomarańczowym i dopiero FF3000 na żółtym. Najpierw wycieram pastę która została, następnie IPA i caly czas to samo. Podejrzewam jeszcze że może lakier w tym miejscu jest jakiś ultra miękki( była naprawa lakiernicza). Co o tym sądzicie?

Opublikowano
Mam mały problem z korektą lakieru fiata. Lakier jest w dobrej kondycji dlatego odpuściłem sobie FG500 na białym. Używam PF2500 na pomarańczowym flexi i FF3000 na żółtym. Problem w tym że cały czas mam hologramy. Próbowałem nawet PF2500 na pomarańczowym i dopiero FF3000 na żółtym. Najpierw wycieram pastę która została, następnie IPA i caly czas to samo. Podejrzewam jeszcze że może lakier w tym miejscu jest jakiś ultra miękki( była naprawa lakiernicza). Co o tym sądzicie?

Żółta gąbka jest dość twarda i myślę,że tu może być pies pogrzebany

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano
Czy taki zestaw:

http://www.pielegnowacauto.pl/zestaw-pa ... 250ml.html

To dobre połączenie do polerki lakieru BMW? Na ile samochodów wystarczą opakowania 250ml? Można z tymi pastami pracować na padach Farecli (biały/pomarańczowy/czarny)? Po prostu pady mam już kupione więc wolałbym je wykorzystać zamiast kupować kolejne...

 

Powinien być ok. Na pewno do tych padów dokupiłbym futro bo jak już pewnie wiesz BMW do najłatwiejszych aut w pracy nie należy :thumbdown:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.