Skocz do zawartości

Czarne plastiki - pielęgnacja, czyszczenie, konserwacja


Rekomendowane odpowiedzi

woskowanie tworzyw lakierowanych czy wykończonych "na gładko", jak np. lampy, błyszczące listwy przy oknach jest wręcz polecane - można je zabezpieczać tak samo jak lakier, czyli wszystkie woski i sealanty są ok. Co do tworzyw porowatych, nielakierowanych, wszystko zależy od produktu.

Z R222 nie będzie problemu, z RG tak samo, ale już np. collinite może zostawić białawy nalot. Dystrybutor np. nanolexa wręcz zaleca użycie go na tworzywach nielakierowanych. Tutaj nie ma reguły, jest to zależne od konkretnego produktu.

Jeśli nie masz pewności - użyj czegoś dedykowanego do tworzyw.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Dystrybutor

Należy zwrócić uwagę na to, że woski hybrydowe takie jak np. Collinite czy Finish Kare posiadają środki pochodzenia petrochemicznego, które mają niekorzystny wpływ na ich strukturę i trwałość. Wtedy taki wosk nałożony na vinyl/plastik nie chroni, a przyśpiesza jego degradaję.

 

Bardzo dobre opracowanie nt właściwej pielęgnacji i zagrożeń dla tworzyw sztucznych, szczególnie fotodegradacji możecie przeczytać na naszym blogu:

 

Promieniowanie UV - informacje i sposoby ochrony.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czym naczernić nadkola plastikowe w audi a4 b5?

 

kiedys usuwalem grubą warstwe asfaltu Reno Flash no i plastik w tym miejscu mega wyblakł... ostatnio umylem to porzadnie... i sprobowalem 303 areo ... niestety nic nie pomogło... mialem jeszcze płyn Carteca Vinyl... tak samo nic :/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, temat na 16 stron, a nikt nie wspomniał o 303 AEROSPACE PROTECTANT??

Co o nim sądzicie, jak go używam do silnika i plastików zewnętrznych i uważam że jest ok. Trzyma sie już 2 tydzień, łatwy w aplikacji.

 

Polecam nieco dokładniejszą lekturę tych 16 stron - 303 AP był wspomniany.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam taki mały problem, używam 303 AP, czyszczę plastiki G101, następnie myję autko szamponem CG GlossWorkz, jak wyschnie nakładam 303. I następnego dnia zonk - schodzę na dwór, spadła rosa, skropliła się i porobiły się mazy, tzn 303 zszedł z miejsc gdzie woda się skropliła, zdjęć nie mam.

 

CO ROBIĘ ŹLE??? Może powinienem przed nałożeniem podgrzać plastik, lub po nałożeniu, nie mam pojęcia, przy nakładaniu było już 8stC.

 

Poradzicie coś??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 tygodni później...
To spróbuj jeszcze dokładnie wmasować 303 w powierzchnie a nie tylko nanieść. Zostaw do wyschnięcia na 30-45min i przetrzyj MF. Innego pomysłu nie mam oprócz zmiany środka, jeżeli plastik jest dokładnie oczyszczony i osuszony.

Ja się pod tym podpisuję. Najprawdopodobniej na plastikach został nadmiar 303 - jak poleci na to woda to robią się smugi. patrizio1985, jeśli Twoje auto ma gładkie plastiki to dokładne wytarcie nadmiaru 303 ma kluczowe znaczenie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok, dzięki za porady, w sobotę będę miał trochę wolnego czasu to popracuję nad plastikami. Samochód to Laguna I, także plastiki są chropowate. Może temperatura robi swoje, teraz już jest ok 10stC. Po nałożeniu wygrzanie halogenem może coś pomóc, bo nadal mam ten problem, ale już ostatnio po 15 min wycierałem suchą mikrofibrą i jest nie źle, ale nadal mnie nie zadowala w 100%?? Może 303 zostawię sobie na silnik a na zewnętrzne kupie coś z FK. :o

Sam już nie wiem jak za to się wziąć, jak się wkurzę to opalarka... :/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

a ja moge wam pokazać fotę listew pokrytych dwoma środkami, górna w całości PB Trim Restorer dolna na połowie ma Megsa UP druga połowa nie dotykana.

Ogólnie listwy przed zabiegiem były bardzo szare, pewnie przez kilkanaście lat swojego życia nie miały do czynienia z chemią

 

dsc0070ti.jpg

 

w mojej ocenie Megs ma bardziej połyskliwą czerń, PB jakby stonowaną

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 tygodni później...
Panowie co bardziej polecacie do plastików zewnętrznych: Valet Pro Dionysus czy Car Pro Perl? Ma ktoś może jakieś zdjęcia po zastosowaniu tych produktów? Który lepiej wypada pod względem trwałości i wydajności?

 

Ja polecam Valet Pro Dionysus ;)

dłużej trzyma zobacz sobie tutaj

http://forum.kosmetykaaut.pl/viewtopic. ... c&start=30

http://forum.kosmetykaaut.pl/viewtopic. ... c&start=15

 

jutro postaram się dodać końcowe fotki ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie co bardziej polecacie do plastików zewnętrznych: Valet Pro Dionysus czy Car Pro Perl? Ma ktoś może jakieś zdjęcia po zastosowaniu tych produktów? Który lepiej wypada pod względem trwałości i wydajności?

 

Ja polecam Valet Pro Dionysus ;)

dłużej trzyma zobacz sobie tutaj

http://forum.kosmetykaaut.pl/viewtopic. ... c&start=30

http://forum.kosmetykaaut.pl/viewtopic. ... c&start=15

 

jutro postaram się dodać końcowe fotki ;)

 

Właśnie dzięki temu testowi zacząłem się zastanawiać poważnie nad Valet Pro.

 

A ktoś coś może powiedzieć o Perlu? Jest równie dobry jak reszta produktów od Car Pro? :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.