dejnasm Opublikowano 13 Kwietnia 2020 Zgłoś Opublikowano 13 Kwietnia 2020 Panowie, macie jakiś sposób jak zrobić żeby nie powstawały rysy od mycia na czarnym lakierze? Albo gdzie popełniam błąd? Moja procedura: piana - splukanie - piana - spłukanie - mycie na dwa wiadra, rękawica wełniana merino - spłukanie - pędzelek i apc na listwy i szparki - czasami apc na cały samochód i rękawica oddzielna z mikrofibry - spłukanie - duży niebieski ręcznik dedykowany do suszenia auta. Wszystko robię raczej powoli i precyzyjnie, a mam wrażenie, że każdym myciu rys jest więcej, jak by się rysował od patrzenia. Jakieś rady?
Syrio Opublikowano 13 Kwietnia 2020 Zgłoś Opublikowano 13 Kwietnia 2020 Zmiana koloru auta jakie masz ciśnienie płukanie piany? To kluczowe żeby zdjąć brud.
dejnasm Opublikowano 13 Kwietnia 2020 Autor Zgłoś Opublikowano 13 Kwietnia 2020 Nie wiem, wszystko robię na przydomowym bezdotyku- osłoniętym, nie na powietrzu
FilipO Opublikowano 13 Kwietnia 2020 Zgłoś Opublikowano 13 Kwietnia 2020 Czarne UNI ? 1. Przyzwyczaj się. 2. Zmień kolor 3. Korekta + folia / powłoka ceramiczna -> ta druga ograniczy, pierwsza zabezpieczy nie tylko przed rysami. 4. Zmień sposób mycia samochodu 5. Zmień auto
dejnasm Opublikowano 13 Kwietnia 2020 Autor Zgłoś Opublikowano 13 Kwietnia 2020 @FilipO Dzięki.... a z tą zmianą sposobu mycia to co miałeś na myśli? Uni? Co to znaczy? Czarny metalik, 475 BMW.
Moderator Streat Opublikowano 13 Kwietnia 2020 Moderator Zgłoś Opublikowano 13 Kwietnia 2020 @dejnasm uni czy uni kolor jednobarwny
ghost Opublikowano 13 Kwietnia 2020 Zgłoś Opublikowano 13 Kwietnia 2020 Jednoznacznej recepty nie dostaniesz, ale kilka wskazówek Problemem może być powtórne lakierowanie (miękki klar). Nie oszczędzaj na szamponie ilościowo. Możesz zmienić rękawicę wełnianą na frędzelkową z mikrofibry, wg ostatnich testów zarysowań Jona z Forenskic jest bezpieczniejsza od wełniaka. Podczas suszenia ręcznik musi być dobrej jakości i czysty. Ważne jest też LSP, mniej przywierają zanieczyszczenia i lakier jest bardziej śliski. Spróbuj zrezygnować z qd po suszeniu. Wiele osób właśnie wtedy rysuje czarne samochody, docierając za mocno fibrą. Możesz spróbować użyć qd na mokro w trakcie suszenia Jak chcesz stan perfekt to raz do roku i tak onestep/finish się przyda 1
dejnasm Opublikowano 13 Kwietnia 2020 Autor Zgłoś Opublikowano 13 Kwietnia 2020 @ghost dzięki. Co to jest LSP? Co myślisz o spryskaniu tym przed pianowaniem lub po? Od 7:50 minuty jest konkretnie pokazane Albo spryskanie APC przed pianowaniem? A QD dopiero zamierzam zacząć stosować i raczej z tego nie zrezygnuję. Polecisz jakieś najlepsze nierysujące fibry?
ghost Opublikowano 13 Kwietnia 2020 Zgłoś Opublikowano 13 Kwietnia 2020 2 minuty temu, dejnasm napisał: Co to jest LSP? Poszukaj w słowniku detailingowym i nam powiedz 2 minuty temu, dejnasm napisał: spryskanie APC przed pianowaniem? Apc tylko przed LSP, a nie regularnie, jak odtłuszczasz ciągle samochód to nic dziwnego że lakier tępy, i byle przejazd fibry ciężko idzie
dejnasm Opublikowano 13 Kwietnia 2020 Autor Zgłoś Opublikowano 13 Kwietnia 2020 @ghost ok, już wiem co to jest- Last step protection. Tylko, uznać za to wosk w moim przypadku czy QD po myciu tez może być uznane za LSP?
marco80 Opublikowano 13 Kwietnia 2020 Zgłoś Opublikowano 13 Kwietnia 2020 Każde auto się rysuje,proces mycia to dotyk więc nie ma siły żeby rysek nie przybywało,tyle tylko ze na ciemniejszych kolorach bardziej to widać.Mozemy jedynie próbować zmniejszać to zjawisko od dobrego prewashu,delikatnych rękawic i powłok które zwiększają poślizg na lakierze po bezdotykowe suszeniu auta (dmuchawki etc)
ghost Opublikowano 13 Kwietnia 2020 Zgłoś Opublikowano 13 Kwietnia 2020 1 godzinę temu, dejnasm napisał: już wiem co to jest- Last step protection. Tylko, uznać za to wosk w moim przypadku czy QD Tak, wosk. Detailer nie jest zabezpieczeniem, choć często ludzie chcą by były jednocześnie quickwaxem albo spray sealantem. Dostałeś całą listę wskazówek by zminimalizować ilość swirl marks. Czasami nazywa się to też love marks. Rysy pielęgnacyjne. 1
nikodemus Opublikowano 29 Kwietnia 2020 Zgłoś Opublikowano 29 Kwietnia 2020 próbuj myć szamponem razem z pianą na aucie. Tzn robisz prewash piana -> spłukanie -> piana i lecisz z szamponem ręcznie jak zazwyczaj.
czester Opublikowano 29 Kwietnia 2020 Zgłoś Opublikowano 29 Kwietnia 2020 1 hour ago, nikodemus said: próbuj myć szamponem razem z pianą na aucie. Tzn robisz prewash piana -> spłukanie -> piana i lecisz z szamponem ręcznie jak zazwyczaj. Muszę zaopatrzyć się w Marolexa i spróbować w ten sposób. Czy dodawanie większej ilości szamponu w czymś pomoże (ślikość etc)? Czytalem też ze przy czarnym kolorze najlepiej po myciu nakładać QD na mokry lakier?
Syrio Opublikowano 29 Kwietnia 2020 Zgłoś Opublikowano 29 Kwietnia 2020 Jak chcesz śliskości to dodaj ADBL Bubble Maker. Jeśli chcesz myć z pianą to tylko neutralną. Jak wjedziesz czymś mocniejszym (Magi, Bilt Hamber, Citrus) i zaczniesz ruszać mechanicznie to zdejmiesz pewnie LSP w dużym stopniu. QD sobie odpuść, Im mniej jeździsz fibrą po lakierze tym lepiej. Kładź wosk co 3 miesiące i tyle, tak jest najlepiej dla lakieru. 1
czester Opublikowano 29 Kwietnia 2020 Zgłoś Opublikowano 29 Kwietnia 2020 @Syrio dzięki. Spróbuje zatem w ten sposób. Chociaż z kładzeniem wosku to problem bo warunków praktycznie zero. Aktualnie do mycia Citrus jako pre-wash z oprysku, plus mycie na dwa wiadra z pomarańczowym Sonaxem i rekawica od Work Stuff. Co do wosku może spróbuje na początek z QW od ADBL bo jest najłatwiejszy w aplikacji a jakąś tam trwałość ma.
Syrio Opublikowano 29 Kwietnia 2020 Zgłoś Opublikowano 29 Kwietnia 2020 Wystarczy Ci bezdotyk i pogoda bez deszczu. Jedziesz rano na myjnie, jak tylko słonko wstaje. Tar&Glue, płukanie, Deiron, płukanie, jedziesz cleanerem na mokro (Fireball Paintwork Cleaner), myjesz ADBL Szampoo Pro, suszysz ręcznikiem i kładziesz wosk. Jest masa wosków banalnych w aplikacji, weźmy klasyki jak Natys, Petes czy Finis Bilt Hamber w zależności czy szukasz wyglądu czy trwałości. Z nowości masz Paradise Gloss od Funky Witch który nawet w lekkim słońcu jest banalny. To wszystko co opisałem wyżej zrobisz w jakieś max 3 godziny, pod warunkiem, że dzień wcześniej umyjesz auto pianą i na dwa wiadra. 1
czester Opublikowano 29 Kwietnia 2020 Zgłoś Opublikowano 29 Kwietnia 2020 Dziękuję @Syrio. Zbierałem się powoli i obmyślałem jak optymalnie uderzyć do tematu mycia z dekontaminacja, a tu jak podane na tacy Co do szamponu to chyba Autoland Aktywny da radę? Pytam bo mam go i szkoda kasy na kolejny szampon. Co do Tar&Glue czaje się na Vasco w dobrej cenie. Co do piany na razie to mam tylko Cleantech Citrus Foam ale jeszcze nie udało się wejść w posiadanie pianownicy... Aktualnie posiłkuje się opryskiwaczem i SG Citrus. Odnośnie wosku czytałem trochę o Bilt Hamber, ale może zerknę na ten FW który polecasz. A co z suszeniem pomiędzy Tar&Glue i Deironem?
Syrio Opublikowano 29 Kwietnia 2020 Zgłoś Opublikowano 29 Kwietnia 2020 Musisz wysuszyć miedzy tg i deironem. Tg bardzo dobre i bezpiecznie masz od adbl. Deiron do karoserii polecam od shiny garage dtox. Autoland jest ok. Aczkolwiek pro bardzo dobrze przygotowuje powierzchnię do wosku.
czester Opublikowano 30 Kwietnia 2020 Zgłoś Opublikowano 30 Kwietnia 2020 Ok. Tak mi się wydawało ale chciałem mieć pewność. Trzeba się zatem zaopatrzyć w jeszcze jeden recznik bo nie wiem czy aktualny Waxpro sobie poradzi z suszeniem pomiedzy T&G i Deiron a potem na koniec przed woskiem. Sprobuje zatem z T&G ADBL. SG Dtox juz kupiony.
dejnasm Opublikowano 30 Kwietnia 2020 Autor Zgłoś Opublikowano 30 Kwietnia 2020 10 godzin temu, Syrio napisał: Musisz wysuszyć miedzy tg i deironem. A co myślisz o tym, żeby na wysuszonym położyć oba na raz? Albo oba przed pianą aktywną jeszcze?
Sodol Opublikowano 30 Kwietnia 2020 Zgłoś Opublikowano 30 Kwietnia 2020 @dejnasm Raczej nikt nie poleca robić takich kanapek ponieważ produkty działają wtedy o wiele słabiej. To już lepiej na szybko T&G > Piana > Spłukanie > i dearonizer bez suszenia (jakiś żelowy np. D-Tox). 1
analyzator Opublikowano 30 Kwietnia 2020 Zgłoś Opublikowano 30 Kwietnia 2020 Minimalizacja ilości rysek to głównie technika i staranność. Rękawica z frędzlami. Niekoniecznie większa dawka szamponu ale po prostu dbaj o to żeby było dużo wody i często płucz rekawice. Ja bym jednak zabezpieczał auto bo dużo łatwiej się myje. Adbl QW sobie odpuść. Mam tego dużą butelkę i nie bardzo widzę zastosowanie. Turtle wax ice wygląda lepiej szybciej się nakłada. Wytrzymałość topowa. Przewrotnie. Zrób sobie dobrze i wybierz produkt który maskuje ryski jeśli nie zamierzasz polerować. Na czarnym uni smalcowaliśmy good stuff show detailer. Robił wrażenie. Używaliśmy na nim też cleaner a bilt-hamber cleanser Polish i świetnie wypełniał. Masz też wosk bilt hamber autobalm za grosze w testerze który kryje jak głupi.
dejnasm Opublikowano 1 Maja 2020 Autor Zgłoś Opublikowano 1 Maja 2020 W dniu 30.04.2020 o 12:06, Sodol napisał: @dejnasm Raczej nikt nie poleca robić takich kanapek ponieważ produkty działają wtedy o wiele słabiej. To już lepiej na szybko T&G > Piana > Spłukanie > i dearonizer bez suszenia (jakiś żelowy np. D-Tox). Widziałem tu na forum, że po nałożeniu deirona niektórzy rozsmarowują go rękawicą- jak się na to zapatrujesz?
Sodol Opublikowano 1 Maja 2020 Zgłoś Opublikowano 1 Maja 2020 @dejnasm Tutaj niech wypowiedzą się osoby bardziej doświadczone ale ja nie widzę w tym problemu jeśli wiadomo auto było wcześniej umyte na dwa wiadra. Polecane jest to najbardziej przy tych żelowych dearonizerach które przez swoją konsystencję, wypada dokładnie rozprowadzić po lakierze. Ale tutaj też bym się chciał dokształcic czy robić to odrazu po nałożeniu dearonizera czy po kilku minutach więc poczekaj jeszcze na odpowiedź kogoś mądrzejszego 1
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się