Skocz do zawartości

Mikro rysy po myciu - czarny lakier


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Panowie,

macie jakiś sposób jak zrobić żeby nie powstawały rysy od mycia na czarnym lakierze? Albo gdzie popełniam błąd?

 

Moja procedura: piana - splukanie - piana - spłukanie - mycie na dwa wiadra, rękawica wełniana merino - spłukanie - pędzelek i apc na listwy i szparki - czasami apc na cały samochód i rękawica oddzielna z mikrofibry - spłukanie - duży niebieski ręcznik dedykowany do suszenia auta. 
 

Wszystko robię raczej powoli i precyzyjnie, a mam wrażenie, że każdym myciu rys jest więcej, jak by się rysował od patrzenia. 
 

Jakieś rady?

Opublikowano

Czarne UNI ? 

1. Przyzwyczaj się.

2. Zmień kolor 

3. Korekta + folia / powłoka ceramiczna -> ta druga ograniczy, pierwsza zabezpieczy nie tylko przed rysami. 

4. Zmień sposób mycia samochodu 🙂 

5. Zmień auto 😜 

Opublikowano

Jednoznacznej recepty nie dostaniesz, ale kilka wskazówek

 

Problemem może być powtórne lakierowanie (miękki klar).

Nie oszczędzaj na szamponie ilościowo.

Możesz zmienić rękawicę wełnianą na frędzelkową z mikrofibry, wg ostatnich testów zarysowań Jona z Forenskic jest bezpieczniejsza od wełniaka.

Podczas suszenia ręcznik musi być dobrej jakości i czysty.

 

Ważne jest też LSP, mniej przywierają zanieczyszczenia i lakier jest bardziej śliski.

 

Spróbuj zrezygnować z qd po suszeniu. Wiele osób właśnie wtedy rysuje czarne samochody, docierając za mocno fibrą. 

Możesz spróbować użyć qd na mokro w trakcie suszenia

 

Jak chcesz stan perfekt to raz do roku i tak onestep/finish się przyda

  • Lubię to 1
Opublikowano

@ghost dzięki. Co to jest LSP?

Co myślisz o spryskaniu tym przed pianowaniem lub po? Od 7:50 minuty jest konkretnie pokazane  

 

Albo spryskanie APC przed pianowaniem?

 

A QD dopiero zamierzam zacząć stosować i raczej z tego nie zrezygnuję. Polecisz jakieś najlepsze nierysujące fibry? 

Opublikowano
2 minuty temu, dejnasm napisał:

Co to jest LSP?

Poszukaj w słowniku detailingowym i nam powiedz 🙂

2 minuty temu, dejnasm napisał:

spryskanie APC przed pianowaniem?

Apc tylko przed LSP, a nie regularnie, jak odtłuszczasz ciągle samochód to nic dziwnego że lakier tępy, i byle przejazd fibry ciężko idzie

 

Opublikowano

Każde auto się rysuje,proces mycia to dotyk więc nie ma siły żeby rysek nie przybywało,tyle tylko ze na ciemniejszych kolorach bardziej to widać.Mozemy jedynie próbować zmniejszać to zjawisko od dobrego prewashu,delikatnych rękawic i powłok które zwiększają poślizg na lakierze po bezdotykowe suszeniu auta (dmuchawki etc)

Opublikowano
1 godzinę temu, dejnasm napisał:

już wiem co to jest- Last step protection. Tylko, uznać za to wosk w moim przypadku czy QD

Tak, wosk.

Detailer nie jest zabezpieczeniem, choć często ludzie chcą by były jednocześnie quickwaxem albo spray sealantem.

 

Dostałeś całą listę wskazówek by zminimalizować ilość swirl marks. Czasami nazywa się to też love marks. Rysy pielęgnacyjne.

  • Dziękuję 1
  • 3 tygodnie później...
Opublikowano
1 hour ago, nikodemus said:

próbuj myć szamponem razem z pianą na aucie. Tzn robisz prewash piana -> spłukanie -> piana i lecisz z szamponem ręcznie jak zazwyczaj. 

Muszę zaopatrzyć się w Marolexa i spróbować w ten sposób. Czy dodawanie większej ilości szamponu w czymś pomoże (ślikość etc)? Czytalem też ze przy czarnym kolorze najlepiej po myciu nakładać QD na mokry lakier?

Opublikowano

Jak chcesz śliskości to dodaj ADBL Bubble Maker.

Jeśli chcesz myć z pianą to tylko neutralną. Jak wjedziesz czymś mocniejszym (Magi, Bilt Hamber, Citrus) i zaczniesz ruszać mechanicznie to zdejmiesz pewnie LSP w dużym stopniu.

QD sobie odpuść, Im mniej jeździsz fibrą po lakierze tym lepiej. Kładź wosk co 3 miesiące i tyle, tak jest najlepiej dla lakieru.

  • Lubię to 1
Opublikowano

@Syrio dzięki. Spróbuje zatem w ten sposób. Chociaż z kładzeniem wosku to problem bo warunków praktycznie zero. Aktualnie do mycia Citrus jako pre-wash z oprysku, plus mycie na dwa wiadra z pomarańczowym Sonaxem i rekawica od Work Stuff. Co do wosku może spróbuje na początek z QW od ADBL bo jest najłatwiejszy w aplikacji a jakąś tam trwałość ma.

Opublikowano

Wystarczy Ci bezdotyk i pogoda bez deszczu. Jedziesz rano na myjnie, jak tylko słonko wstaje. Tar&Glue, płukanie, Deiron, płukanie, jedziesz cleanerem na mokro (Fireball Paintwork Cleaner), myjesz ADBL Szampoo Pro, suszysz ręcznikiem i kładziesz wosk. Jest masa wosków banalnych w aplikacji, weźmy klasyki jak Natys, Petes czy Finis Bilt Hamber w zależności czy szukasz wyglądu czy trwałości.

Z nowości masz Paradise Gloss od Funky Witch który nawet w lekkim słońcu jest banalny.

To wszystko co opisałem wyżej zrobisz w jakieś max 3 godziny, pod warunkiem, że dzień wcześniej umyjesz auto pianą i na dwa wiadra.

  • Lubię to 1
Opublikowano

Dziękuję @Syrio. Zbierałem się powoli i obmyślałem jak optymalnie uderzyć do tematu mycia z dekontaminacja, a tu jak podane na tacy 🙂👍 Co do szamponu to chyba Autoland Aktywny da radę? Pytam bo mam go i szkoda kasy na kolejny szampon. Co do Tar&Glue czaje się na Vasco w dobrej cenie. Co do piany na razie to mam tylko Cleantech Citrus Foam ale jeszcze nie udało się wejść w posiadanie pianownicy... Aktualnie posiłkuje się opryskiwaczem i SG Citrus.

Odnośnie wosku czytałem trochę o Bilt Hamber, ale może zerknę na ten FW który polecasz. A co z suszeniem pomiędzy Tar&Glue i Deironem?

Opublikowano

Musisz wysuszyć miedzy tg i deironem.

Tg bardzo dobre i bezpiecznie masz od adbl.  Deiron do karoserii polecam od shiny garage dtox. Autoland jest ok. Aczkolwiek pro bardzo dobrze przygotowuje powierzchnię do wosku.

Opublikowano

Ok. Tak mi się wydawało ale chciałem mieć pewność. Trzeba się zatem zaopatrzyć w jeszcze jeden recznik bo nie wiem czy aktualny Waxpro sobie poradzi z suszeniem pomiedzy T&G i Deiron a potem na koniec przed woskiem. Sprobuje zatem z T&G ADBL. SG Dtox juz kupiony.

Opublikowano
10 godzin temu, Syrio napisał:

Musisz wysuszyć miedzy tg i deironem.

A co myślisz o tym, żeby na wysuszonym położyć oba na raz? 
 

Albo oba przed pianą aktywną jeszcze? 

Opublikowano

@dejnasm Raczej nikt nie poleca robić takich kanapek ponieważ produkty działają wtedy o wiele słabiej. To już lepiej na szybko T&G > Piana > Spłukanie > i dearonizer bez suszenia (jakiś żelowy np. D-Tox).

  • Okay 1
Opublikowano

Minimalizacja ilości rysek to głównie technika i staranność. 

Rękawica z frędzlami. Niekoniecznie większa dawka szamponu ale po prostu dbaj o to żeby było dużo wody i często płucz rekawice.

Ja bym jednak zabezpieczał auto bo dużo łatwiej się myje.

Adbl QW sobie odpuść. Mam tego dużą butelkę i nie bardzo widzę zastosowanie. Turtle wax ice wygląda lepiej szybciej się nakłada. Wytrzymałość topowa.

Przewrotnie. Zrób sobie dobrze i wybierz produkt który maskuje ryski jeśli nie zamierzasz polerować. Na czarnym uni smalcowaliśmy good stuff show detailer. Robił wrażenie. Używaliśmy na nim też cleaner a bilt-hamber cleanser Polish i świetnie wypełniał. Masz też wosk bilt hamber autobalm za grosze w testerze który kryje jak głupi. 

Opublikowano
W dniu 30.04.2020 o 12:06, Sodol napisał:

@dejnasm Raczej nikt nie poleca robić takich kanapek ponieważ produkty działają wtedy o wiele słabiej. To już lepiej na szybko T&G > Piana > Spłukanie > i dearonizer bez suszenia (jakiś żelowy np. D-Tox).

Widziałem tu na forum, że po nałożeniu deirona niektórzy rozsmarowują go rękawicą- jak się na to zapatrujesz? 

Opublikowano

@dejnasm Tutaj niech wypowiedzą się osoby bardziej doświadczone ale ja nie widzę w tym problemu jeśli wiadomo auto było wcześniej umyte na dwa wiadra. Polecane jest to najbardziej przy tych żelowych dearonizerach które przez swoją konsystencję, wypada dokładnie rozprowadzić po lakierze. Ale tutaj też bym się chciał dokształcic czy robić to odrazu po nałożeniu dearonizera czy po kilku minutach więc poczekaj jeszcze na odpowiedź kogoś mądrzejszego 😉

  • Lubię to 1

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.