Gozdziu23 Opublikowano 19 Czerwca 2019 Zgłoś Opublikowano 19 Czerwca 2019 Najgorsze w klarze jest to, że po roku klar potrafi złazić płatami, a wtedy to jeszcze gorzej niż żółte. Najlepsza jest renowacja czajniczkiem + folia po pierwsze mamy zabezpieczoną cała lampe nawet rogi gdzie golia nie dojdzie, po drugie mamy zakryte wszystkie mikro rysy po papierach, po trzecie folia zabezpiecza lampe przed kamykami i heja jak nowa, ogarnieta firma powinna w nieskomplikowanych lampach wziaść za to 300-400zł
Orcio Opublikowano 25 Czerwca 2019 Zgłoś Opublikowano 25 Czerwca 2019 Klar nie ma prawa złazić. Jeżeli zachodzi to zawinił wykonawca. A wystarczy dać primer do tworzyw i nic się nie dzieje.
rafalk Opublikowano 25 Czerwca 2019 Zgłoś Opublikowano 25 Czerwca 2019 A jak z odpryskami po kamyczkach
Manolito77 Opublikowano 26 Czerwca 2019 Zgłoś Opublikowano 26 Czerwca 2019 Tak jak napisane na górze - jeśli jest dobry klar, z utwardzaczem itp i dobrze przygotowane podłoże to nie ma prawa złazić. Kamyki będą go obijać, będzie miał dziury ale nie powinien odłazić płatami. Z reguły płatami odłazi ten najprostszy klar w sprayu, bez utwardzacza. Pzdr.
Quarior Opublikowano 26 Czerwca 2019 Zgłoś Opublikowano 26 Czerwca 2019 Pacjent to Primera p11.144. Od jakiej gradacji papieru polecilibyście zacząć z papierem? Chyba, że dałoby radę może to jakoś wyciągnąć rotacją z futrem, a później przejechać finishem z miękką gąbką? Niestety posiadam tylko Menzerne 2500 i 3800, które raczej na pewno będą za słabe do tego typu prac. Może 400 by dała radę? Cały szkopuł tkwi też w tym, że (przy tym słońcu nie udało mi się niestety tego uchwycić) jak się tak bliżej przyjrzeć, to lampa w niektórych miejscach posiada takie jakby spękania, mikroryski. Pod palcem nie są one wyczuwalne, jakby były w środku plastiku. Pytanie teraz, czy bezpiecznym jest w ogóle brać się za renowację, czy podczas np. polerowania nie rozsypią się w drobny mak;/
Manolito77 Opublikowano 26 Czerwca 2019 Zgłoś Opublikowano 26 Czerwca 2019 Tych mikropęknięć oczywiście nie usuniesz bo są już w strukturze plastiku. Rozsypać się to nie rozsypie więc śmiało możesz przepolerować. Te Menzerny będą ok o ile papierami wodnymi dojedziesz do gradacji - najlepiej - 3000. Menzerna 2500 zbiera szlif po papierze 2500 ale na wszelki wypadek lepiej dojechać do tych 3000. Wtedy po tej Menzernie zrobić jeszcze Menzerną 3000 i powinno być ok. Z papierami to leciałbym standardowo: 320 - 500 - 800 - 1200 - 2000 - 2500 - 3000. Po nich pasty i powinno być ok. Pzdr.
kepa416 Opublikowano 26 Czerwca 2019 Zgłoś Opublikowano 26 Czerwca 2019 Czy ktoś spotkał się z takim okrągłym hologramem nam tutaj widac przed żarówka drogowych? Lampy po grobym cięciu dużo zeszło, ale to mnie denerwuje.
rafalk Opublikowano 26 Czerwca 2019 Zgłoś Opublikowano 26 Czerwca 2019 14 godzin temu, Manolito77 napisał: Tak jak napisane na górze - jeśli jest dobry klar, z utwardzaczem itp i dobrze przygotowane podłoże to nie ma prawa złazić. Kamyki będą go obijać, będzie miał dziury ale nie powinien odłazić płatami. Z reguły płatami odłazi ten najprostszy klar w sprayu, bez utwardzacza. Pzdr. No właśnie będą dziury, dlatego lepiej wypolerować i zabezpieczyć, a po jakimś czasie odświeżyć zabezpieczenie.
Manolito77 Opublikowano 27 Czerwca 2019 Zgłoś Opublikowano 27 Czerwca 2019 11 godzin temu, kepa416 napisał: Czy ktoś spotkał się z takim okrągłym hologramem nam tutaj widac przed żarówka drogowych? Lampy po grobym cięciu dużo zeszło, ale to mnie denerwuje. A jesteś pewien, że to hologram? Bardzo często po wypolerowaniu klosza, kiedy jest już całkiem przezroczysty, światło słoneczne/ zewnętrzne odbija się od odbłyśników i "srebrnych/lustrzanych" elementów lampy i zostawia taką łunę na wewnętrznej stronie klosza.
Orcio Opublikowano 27 Czerwca 2019 Zgłoś Opublikowano 27 Czerwca 2019 15 godzin temu, rafalk napisał: No właśnie będą dziury, dlatego lepiej wypolerować i zabezpieczyć, a po jakimś czasie odświeżyć zabezpieczenie. Myślisz, że tworzywo klosza jest dużo wytrzymalsze od lakieru? Ja wolę uszkodzenia lakieru i po kilku latach ponownie polakierować niż zdzierać tworzywo.
Gozdziu23 Opublikowano 27 Czerwca 2019 Zgłoś Opublikowano 27 Czerwca 2019 7 minut temu, Orcio napisał: Myślisz, że tworzywo klosza jest dużo wytrzymalsze od lakieru? Ja wolę uszkodzenia lakieru i po kilku latach ponownie polakierować niż zdzierać tworzywo. Wolałbym okleic folią szybciej mniej roboty, a potem zdejmuje folie pykam kontrolnie rotacją i naklejam folie znowu, moge to robic nawet co 3 miesiace, a dobrej jakosci ppf-ka spokojnie wytrzymuje 3 lata nie żółknąc
kepa416 Opublikowano 27 Czerwca 2019 Zgłoś Opublikowano 27 Czerwca 2019 A jesteś pewien, że to hologram? Bardzo często po wypolerowaniu klosza, kiedy jest już całkiem przezroczysty, światło słoneczne/ zewnętrzne odbija się od odbłyśników i "srebrnych/lustrzanych" elementów lampy i zostawia taką łunę na wewnętrznej stronie klosza.Kurde to mnie zaciekawiles. Ale wydaje mi się że cały czas to widzę bez słońca wieczorem w sztucznym świetle. Do tego mam drugie auto takie same i tam tego nie ma. Druga lampa też wolna od tego.
rafalk Opublikowano 27 Czerwca 2019 Zgłoś Opublikowano 27 Czerwca 2019 4 godziny temu, Orcio napisał: Myślisz, że tworzywo klosza jest dużo wytrzymalsze od lakieru? Ja wolę uszkodzenia lakieru i po kilku latach ponownie polakierować niż zdzierać tworzywo. Oczywiście że tak, bezbarwny przed kolejnym lakierowaniem też musisz zeszlifować żeby pozbyć się odprysków.
menior Opublikowano 30 Czerwca 2019 Zgłoś Opublikowano 30 Czerwca 2019 Jaki zestaw papierow jest potrzebny do regeneracji reflektorow ? i gdzie je kupic,bo czytam ale takich gradacji jak 320/800/1200 to ja w zadnych partnerskich sklepach nie widze,nie wystarczy 500/1000/1500/2000/3000 ?
rafalk Opublikowano 30 Czerwca 2019 Zgłoś Opublikowano 30 Czerwca 2019 Potrzeba 800/1000/1500/2000/2500. 1
menior Opublikowano 30 Czerwca 2019 Zgłoś Opublikowano 30 Czerwca 2019 48 minut temu, rafalk napisał: Potrzeba 800/1000/1500/2000/2500. Ok,ale np.gradacji 800 nigdzie nie widze,moge zastapic 500 czy tez moge spokojnie zaczac od 1000
ElSor Opublikowano 30 Czerwca 2019 Zgłoś Opublikowano 30 Czerwca 2019 Przeskok gradacji x2 lub nawet więcej nie jest dobrym pomysłem. 1000 jako początkowa gradacja będzie za słaba, 500tka również może ciąć za mało. Jeśli nie ma w sklepach partnerskich to warto poszukać w innych i naprawdę lepiej kupić za dużo niż mieć później za mało. Czasem taka pośrednia gradacja,czy też niższa, wydająca się zbędną potrafi zdziałać "cuda" i dać kopa całej pracy. Przed 1000 najostrzejsza sensowna to 600tka no ale przed też jeszcze przyda się z 400 i w razie W 320. Dobrze też żeby papiery były jednego producenta, bo czasem gradacje nieco się różnią, pomimo, że nie powinny. 1
Manolito77 Opublikowano 1 Lipca 2019 Zgłoś Opublikowano 1 Lipca 2019 Wszystko zależy od stanu lamp. Czasem trzeba zacząć od 320 a czasem początek na 500-tce lub nawet 600-tce wystarczy. Pzdr.
michal-flk Opublikowano 4 Lipca 2019 Zgłoś Opublikowano 4 Lipca 2019 Panowie, dwa pytania. Jakiej maszynki używacie do pracy papierami i do jakich gradacji, żeby nie robić tego ręcznie? Do tego, kto poleci jakąś dobrą taśmę maskującą która nie będzie "zmywać" się przy pracy papierami na mokro? Może Blue Dolphin? Poniżej ostatnia praca, Fiat Grande Punto, lampy ori, jak widać wypalone od wewnątrz od żarówki, razem z odbłyśnikiem: Papiery 800-100-1200-1500-2000-2500-3000 (ręcznie) Pasta Menzerna FG400 + Menzerna 300 Gąbka BOLL żółta + czarna (na wkrętarce - niestety). Zabezpieczenie woskiem MEGUIARS HEADLIGHT PROTECTANT
Manolito77 Opublikowano 4 Lipca 2019 Zgłoś Opublikowano 4 Lipca 2019 Taśma - żółty Troton Master Aqua. Lepszej nie miałem. Pzdr.
michal-flk Opublikowano 4 Lipca 2019 Zgłoś Opublikowano 4 Lipca 2019 @Manolito77 a czy używasz jakiejś maszyny do pracy papierami? Czy wszystkie gradacje ręcznie?
Lukaso Opublikowano 4 Lipca 2019 Zgłoś Opublikowano 4 Lipca 2019 Odpowiem za @Manolito77myślę że się nie obrazi, bo już mu się pewnie nie chce tego powtarzać 300 raz, używa metabo SXE 400 bodajże ale ostatnią gradację robi ręcznie i kończy na p1500 a potem pasty. Ja muszę się zastanowić nad maszynką i będzie to albo einhell jakąś tam nie pamiętam chyba TE DS 20 albo większy sprzęt MacAllister może mniej wygodny przy lampach ale gdyby przyszło mi robić kiedyś jakieś drzwi albo stół (mam ławę dębową do odnowienia) to się przyda bo einhellem to było by ciężko. A taśmy Blue Dolphin rozmięka pod wodą w C średnio się tego używa.
michal-flk Opublikowano 4 Lipca 2019 Zgłoś Opublikowano 4 Lipca 2019 W taki razie, odpowiedzcie mi jeszcze na te pytania: 1. Czy do zdjęcia pierwszej warstwy zabezpieczającej z lampy mogę posłużyć się wkrętarką z gąbką na rzep + papier ścierny np. 600 lub 800 (na wodę czy nie?) a resztę wykończyć już ręcznie? Do tej pory całość robiłem ręcznie, i wiem że pierwsza warstwa to bardzo ciężka praca, a potem idzie już dużo lepiej. 2. Za jakiś czas planuję zakup maszyny oscylacyjnej, czy jest jakaś którą wykorzystujecie przede wszystkim do lamp ale można też wykorzystać do karoserii? Nie myślę o pełnych, profesjonalnych korektach. Czy ADBL roller 9mm będzie ok, czy to są maszyny tylko do polerki? 3. Jakim sprzętem radzicie sobie podczas pracy u klienta? Polerki bezprzewodowe czy wkrętarki z dość dużymi obrotami właśnie? 4. Posiadam wkrętarkę z LIDL'a, w zestawie 4w1, gdzie jest m.in. szlifierka ze stopą na rzep w kształcie "żelazka". Może to jestem w stanie wykorzystać? Wielkie dzięki!
Lukaso Opublikowano 4 Lipca 2019 Zgłoś Opublikowano 4 Lipca 2019 Papier na rotacji możesz spróbować i opisz swoje wrażenia ale proponuję na jakimś niepotrzebnym kloszu, żeby nie było bólu w razie co bo mi papier bardzo szybko się zapychał i robił czasem głębsze rysy trudne do wyciągnięcia ale może w tym szaleństwie jest metoda, nie wiem. Generalnie ja używam papierów tylko na wodę. Maszynkę pytasz tylko do matowania czy do polerowania potem już pastą? Podałeś rollera więc tym możesz polerować lampy i lakier nie ma przeciwwskazań ale może to iść powoli na lampach bo taka polerka ma mniejszą moc polerowania niż polerki o większym skoku czy rotacyjne które i tka lepiej sprawdzą się w przypadku wymyślnych kształtów reflektora. Ta stopa Żelazko to pewnie oscylacja więc nadała by się w teorii do matowania papierami.
Manolito77 Opublikowano 5 Lipca 2019 Zgłoś Opublikowano 5 Lipca 2019 Generalnie z pracą papierami i pytaniem czy ręcznie, czy maszynowo, czy na sucho, czy na mokro to jest tak, że zależy od tego jak sobie każdy wypracuje metodę. Ja z reguły pierwszą gradację 320 jadę maszyną na sucho, żeby szybko wyciąć warstwę fabryczną (oczywiście sprawdzać trzeba czy klosz się nie nagrzewa za mocno i uważać aby nie ciąć za długo w jednym miejscu). Kolejne gradacje jadę na mokro i z PRZEKŁADKĄ między stopą maszyny a papierem - ma na celu dokładniej dociąć wszelkie krągłości klosza. I np maszynowo jadę 500 oraz 800 na mokro a np 1200 i 2000 robię ręcznie na mokro. Tu nie ma sztywnej reguły. Jeśli ktoś pewniej czuje się przy pracy ręcznej to w ogóle może tylko pierwszą gradację zrobić maszynowo aby szybko wyciąć fabryczny lakier z klosza a potem ręcznie to przygotowywać pod pracę z pastami. Na pewno maszyna mocno skraca czas pracy bo jak sobie przypomnę jak ręcznie wycinałem fabryczny lakier np na lampach Audi, BMW to jest masakra. Ogólnie rzecz biorąc to ja zalecałbym cięcie pierwszej gradacji maszynowo na sucho bez przekładki (oczywiście trzeba mieć jakąś minimalną wprawę aby nie przytopić gdzieś klosza) aby szybko wyciąć starą warstwę lakieru, potem jeszcze następną gradację maszynowo już na mokro i z PRZEKŁADKĄ aby na krągłościach dociąć klosz po pierwszej mocnej gradacji. A potem to już dowolność czy maszynowo, czy ręcznie. W każdym razie na mokro do ostatniej gradacji papieru. Przedwczoraj pod rękę wpadł Golf Plus. Lampy lata świetności miały już za sobą i był to bardzo dobry pomysł aby je ogarnąć. 1) Papiery 320 - 500 - 800 - 1200 - 2000 2) Pasty: 3D ACA 500 + Menzerna FF3000 3) Meguiars Headlights Protectant. Prawus: Lewus: Pzdr.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się