Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Dlaczego sugerujesz że jestem jakimś heniem który robi w stodole bo gdzies podpatrzył ? Nie ma obaw pasta wymyta. Co do tego że po czasie zobacze iż mozna i za 100 to pisałem o tym powyżej. Działaem adekwatnie do potrzeb klienta i za to wziąłem pieniądze. A co do karalności to karalne są inne rzeczy które wykonują co niektóre zakłady "za 1000zł".

Opublikowano
683231 40min roboty -50zł za oba

Szczerze mówiąc - podziwiam. Zrobiłem już trochę lamp i najkrótszy czas roboty (lampy, w których nie było konieczne zdzieranie lakieru bezbarwnego i właściwie polerowanie ich też nie było jeszcze wymagane ale klient bardzo nalegał) zajęły mi niecałe 2 godziny.

Normalnie, zajechane lampy to jest robota na około 3 godziny (zdarzyło się nawet 3,5 godziny) za zrobienie kompletu przód.

Pzdr.

Opublikowano

[ref]Manolito77[/ref], bo Ty nieefektywny jesteś ;) i jeszcze później psujesz rynek ceną, bo weźmiesz więcej niż pięć dyszek :wallbash:

Opublikowano

Szczerze mówiąc - podziwiam. Zrobiłem już trochę lamp i najkrótszy czas roboty (lampy, w których nie było konieczne zdzieranie lakieru bezbarwnego i właściwie polerowanie ich też nie było jeszcze wymagane ale klient bardzo nalegał) zajęły mi niecałe 2 godziny.

Normalnie, zajechane lampy to jest robota na około 3 godziny (zdarzyło się nawet 3,5 godziny) za zrobienie kompletu przód.

Pzdr.

Najdłużej zeszło mi z lampami od audii tt ale tam to był istny sajgon, rysy głębokie na tyle że były wyczuwalne pod paznokciem. Ponad 5 godzin darcia papierami.

 

 

Wysłane z mojego PLK-L01 przy użyciu Tapatalka

Opublikowano
Znalazłem moim zdaniem bardzo fajną maszynkę do lamp, niestety nigdzie nie trafiłem wersji 230V :zly: Patrząc na mocowanie talerza raczej nie byłoby problemu z zamocowaniem czegoś odrobinę mniejszego w razie potrzeby. Spotkaliście gdzieś "bliźniaczy" produkt na rynek EU?

https://www.amazon.com/gp/aw/d/B0042KL7 ... ref=plSrch

ponawiam pytanie bo też coś takiego chce :)

Opublikowano

Ja dziś robiłem lampy w Subaru Legacy 2009. Zacząłem koło 17:45, skończyłem o 21:10. Lampy dość duże i do tego cześć lampy płaska a cześć mocno wypukła.

Opublikowano
Ja dziś robiłem lampy w Subaru Legacy 2009. Zacząłem koło 17:45, skończyłem o 21:10. Lampy dość duże i do tego cześć lampy płaska a cześć mocno wypukła.

 

A jakich używasz podkładek dystansowych? Twardych czy miękkich? Czasem ma to duże znaczenie, aby odpowiednio krążek przylegał do reflektora.

Opublikowano
683995 podkładek dystansowych?

Ne bardzo rozumiem co masz dokładnie na myśli. Chodzi Ci o gąbki, talerze mocujące czy przedłużki?

Jeśli chodzi o gąbki to najpierw futro, niebieska gabka Detailing Mafia, potem żółty gąbka wykańczająca flexi. Co do talerza mocującego to używam Flexipada 75mm oraz 125mm. Do tego jeszcze przedłużki stalowe - bodajże 50 i 110 mm - z których głównie używam 50mm.

Generalnie trzeba trochę więcej czasu poświęcić na takie wykańczanie mocno wypukłej w jednym miejscu lampy niż lampy, która ma stosunkowo płaską powierzchnię. ;)

Pzdr.

Opublikowano

Koledze chodzi o przekładkę dystansową pomiędzy talerzem oporowym a samym papierem. Byłbym wdzięczny za wskazówki w tym temacie od kolegi Pogodny.

Manolito77 jedziesz papierami na rotacji?

Opublikowano

Dokładnie o przekładkę dystansową pomiędzy talerzem oporowym a krążkiem ściernym ;)

Miękka podkładka z papierem przylega równomiernie do klosze dzięki czemu papier ściera swoją powierzchnią równomiernie. Gdy używałem twardych podkładek to środkiem krążka szybciej papier tracił swoje ścierniwo niż obrzeżna część krążka, przez co później robiły się świńskie ogonki - papier w środkowej części się zapychał. Praca oczywiście maszyną mimośrodową. Ostatnio dopiero zauważyłem że miękka podstawka zapewnia dobre darcie kloszy przez krążki, brak świńskich ogonków/sprężynek i szybszą pracę.

Opublikowano

Pracuję przekładkami z otworami, bo to przez otwory przy pracy na sucho ucieka pył aby nie zapychać ścierniwa na krążkach.

 

9e7e964f7dbecb78.jpg

 

PRZEKŁADKA DYSTANSOWA URBAN 150mm/10mm

Konstrukcja przekładki dystansowej poprzez zastosowanie systemu otworów „16+1" zapewnia odpowiednią współpracę dysku z najczęściej używanymi urządzeniami. Selekcja otworów następuje przez dobór papieru.

 

Występują w czterech kolorach i typach:

CZARNA - twarda, mocno szlifująca z mikrogumą, idealna do wstępnej, zgrubnej obróbki oraz wyrównywania powierzchni.

Grubość 5 mm. Mniejsza grubość piany zapewnia większą sztywność dysku podczas pracy, co efektywnie wpływa na jego trwałość.

Przekładki dystansowe grube (elastyczne) oprócz prac wstępnych mogą służyć do wykańczania delikatnych łuków i profili.

Przekładki dystansowe koloru niebieskiego, czerwonego, żółtego i czarnego wykonane są z najlepszych komponentów, a użyta w nich piana dobierana była pod kątem bardzo wysokiej trwałości i odporności na działanie pyłu, opiłków, wody oraz wysokich temperatur.

Czarne miękkie przekładki delikatniej szlifujące, przeznaczone są do końcowej obróbki oraz wykańczania elementów.

Grubość 10 mm.

Opublikowano

Występują mniejsze rozmiary tych przekładek? Moim zdaniem 150 mm to trochę za duży rozmiar do pracy przy lampach :o

Opublikowano

Ja akurat papierem ściernym pracuję ręcznie dlatego nie stosuję przekładek dystansowych. Na pewno jednak jest to dobra sprawa bo tak jak już pisano - dzięki temu papier dokładniej przylega do nierównych powierzchni.

Co do pracy na lampach to mi zdecydowanie bardziej komfortowo pracuje się padami wielkości 80mm. 150mm to czasem stosuję już do finalnego wykończenia miękką gąbką jak lampa jest w miarę duża.

Pzdr.

Opublikowano
Występują mniejsze rozmiary tych przekładek? Moim zdaniem 150 mm to trochę za duży rozmiar do pracy przy lampach :o

 

W moim przypadku kiedy zdemontuje reflektory rozmiar 150mm wcale nie jest duży ;)

 

Dodane po 9 godzinach 52 minutach 12 sekundach:

Renowacja klosza dość nietypowego, reflektor z wersji amerykańskiej Audi A4 B6.

 

Wiele głębokich defektów oraz u szczerbiony narożnik klosza.

Czy da się coś z tym zrobić?

 

hwlv82.jpg

 

675w09.jpg

 

1zgsx0k.jpg

 

6p6ij7.jpg

 

2iu2v5i.jpg

 

2namdfl.jpg

 

1410a3t.jpg

 

29auu1j.jpg

 

Defekt, po którym kolega stwierdził, że reflektor nadaje się do wymiany...

 

sfbf5c.jpg

 

x25rmh.jpg

 

Sztuka detailingu ma to do siebie, że zawsze się dba o każdy, najmniejszy szczegół. Rzeczy niemożliwe robi się od ręki, a na cuda trzeba chwilkę poczekać :D

Po wielu podejściach z wet sangingiem, maszynową korektą, ciągle dążąc do doskonałości zabezpieczając klosz HP Megsa uzyskałem taki oto efekt...

 

143ic0j.jpg

 

24bwaa1.jpg

 

2rq1tdy.jpg

 

2zz24iq.jpg

 

z925u.jpg

 

33acw1z.jpg

 

Podsumowując, mój założony cel został w pełni zrealizowany.

Opublikowano
No ale z sześć dyszek chociaż wziąłeś?

:mrgreen:

 

W życiu! Przecież zrobiłem jeden klosz to 3 dychy na flaszke :lol:

Opublikowano

A wy dalej swoje... :wallbash:

Ja też zrobiłem 4 pary kloszy i tu będzie dla was wielki szok bo zrobiłem je kompletnie za darmo... ból dupy za 3, 2, 1....

 

 

O moderatorze zlituj się i oczyść temat...

Opublikowano

Pogodny możesz mi podać jakich papierów używałeś do usunięcia głębokich rys, bo podobne mam u siebie i nie wiem od czego zacząć aby doprowadzić do takiego stanu jak te przedstawione przez Ciebie. Dla mnie efekt wow :good:

  • Moderator
Opublikowano
A wy dalej swoje... :wallbash:

Ja też zrobiłem 4 pary kloszy i tu będzie dla was wielki szok bo zrobiłem je kompletnie za darmo... ból dupy za 3, 2, 1....

 

 

O moderatorze zlituj się i oczyść temat...

oj tam oj tam wyloozuj :)

Ja tez biore "dla kolegow" 50 zloty od klosza :)+140 za powłokę hihihi

Opublikowano

Dorzucę jeszcze jeden projekt. Renowacja dość zmęczonych kloszy reflektorów Passata B5FL.

 

Etapy prac polegały na demontażu zderzaka przedniego i reflektorów, oczyszczeniu kloszy poprzez usunięcie smolistych kropek, owadów itp. Tutaj idealnie spisał się Tar&Glue Remover od Nielsena i później clay pad od Flexipads. Następnie klosze przemyłem dokładnie zmywaczem sylikonowym. Po takim przygotowaniu można przystąpić do bezpiecznych prac Wet Sandingowych - szlifowanie za pomocą pomarańczowych krążków ściernych Sunmight na maszynie mimośrodowej z użyciem czarnej podkładki dystansowej - podkładki opisane na poprzedniej stronie.

 

Klosze reflektorów przed:

 

wk1rp1.jpg

 

20fuakw.jpg

 

2qi9svt.jpg

 

1zy8q3t.jpg

 

6fsc4g.jpg

 

szhguo.jpg

 

nqbwx4.jpg

 

2mqme12.jpg

 

2kmv48.jpg

 

2814o51.jpg

 

ibdizs.jpg

 

2qt8odu.jpg

 

mwzdrk.jpg

 

atu0kl.jpg

 

Po wet sandingu na krążkach Sunmight od gradacji 320, 400, 600, 800 po pady Mirka Abralon 1000, 2000, korektę maszynową na pastach Koch Chemie H8.02 i Antihologram na padach Cutting Scholla i finish od Profipolish, zabezpieczenie kloszy powłoką UV Headlight Protectant firmy Meguiars uzyskałem taki efekt.

 

24e0zgi.jpg

 

1rdgyx.jpg

 

34t8qyu.jpg

 

2dr9orc.jpg

 

dwq98w.jpg

 

2v8g5ts.jpg

 

103saw3.jpg

 

axk36w.jpg

 

2mdguc8.jpg

 

2wdpvlf.jpg

 

10y1lia.jpg

 

34y5nbb.jpg

Opublikowano
A wy dalej swoje... :wallbash:

Ja też zrobiłem 4 pary kloszy i tu będzie dla was wielki szok bo zrobiłem je kompletnie za darmo... ból dupy za 3, 2, 1....

 

 

O moderatorze zlituj się i oczyść temat...

oj tam oj tam wyloozuj :)

Ja tez biore "dla kolegow" 50 zloty od klosza :)+140 za powłokę hihihi

Ja robie za darmo bo się dopiero uczę. ..

Warunkiem jest ze jak coś zepsuje to nie ponosze odpowiedzialności :)

Opublikowano

Tak naprawdę trzeba się postarać żeby go zniszczyć to raz. Dwa jadąc do fachowców jak wy trzeba być przygotowanym na koszt 150 - 200 zł.

po 3 nie ucze się na lambo czy innych super autach gdzie lampy liczy się w tysiącach. ..

po 4 robie to dla bliższych i dalszych znajomych rodziny wiec nie ma problemu z takim układem

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.