Skocz do zawartości

Jaka powłoka ceramiczna dla początkującego


Rekomendowane odpowiedzi

W dniu 10.02.2024 o 23:08, marcineke napisał(a):

50 ml bez problemu zrobisz 2 samochody, producent określa trwałość ok 36 miesięcy, jak będziesz dbał to spokojnie ponad 2 lata wytrzyma, pomyśl o zestawie standard nie Light tam masz w komplecie Cure.Moge nawet pomoc kupić po moich rabatach.

Dzięki, odezwę się 🙂

Z tego co widzę, są też zestawy SKIN i to jest chyba druga warstwa powłoki. Czy warto też wziąć?

22 godziny temu, AndrewZS napisał(a):

Dasz radę. Pasta i pad finishowe. Jeśli masz czym, to jednak pokusił bym się o liźnięcie polerką

Pasta ADBL Perfect Finish będzie ok? Pady mam czarne, gładkie NAT. Dobrze myślę, że ten etap jest zamiast cleanera?

 

Zapomniałem dodać - ten nowy samochód będzie czarny 🙂

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

22 minuty temu, Henzir napisał(a):

Pady mam czarne, gładkie NAT. Dobrze myślę, że ten etap jest zamiast cleanera?

Dobrze myślisz 🙂 co do padów, jak zamierzasz je czyścić? Czy masz dostęp do np. sprężonego powietrza? Jeżeli nie, to zostaje Ci chałupnicza metoda namoczenia pada w wiadrze z dodatkiem jakiegoś detergentu, wyżymanie i "odwirowanie" na maszynie z resztek wody (w wiaderku, żeby uniknąć chlapania).

Zaopatrz się w 2-3 pośrednie pady. Z ADBL'a są super one-stepowe i przy nowym aucie to powinna być idealna kombinacja z Perfect Finishem. Na pewno najwięcej rys będzie na elementach piano i tam wytniesz co trzeba i zostawisz ładne wykończenie. Nie znam do końca tej pasty, ale ma w sobie jakieś minimalne ilości ścierniwa i jeżeli go nie rozbijesz (odpowiednio twardym padem), to może zostawić po sobie mikro-rysy i będziesz miał kłopot z idealnym wykończeniem. Te czarne, najbardziej miękkie pady, są przeznaczone do nieściernych cleanerów, typu HDC lub Mckee's. 

22 minuty temu, Henzir napisał(a):

Zapomniałem dodać - ten nowy samochód będzie czarny 🙂

Ale czarny solidowy czy czarny metaliczny? Jeżeli ten pierwszy, to przed Tobą cięższe zadanie. W tym wypadku możesz rozważyć zaopatrzenie się w pastę typu CP Essence/Gyeon Primer. Wytnie i zamaskuje co potrzeba i stworzy idealny podkład pod powłokę, gdy dasz jej chwilę odpocząć. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, Mumins napisał(a):

Jeżeli nie, to zostaje Ci chałupnicza metoda namoczenia pada w wiadrze z dodatkiem jakiegoś detergentu, wyżymanie i "odwirowanie" na maszynie z resztek wody (w wiaderku, żeby uniknąć chlapania).

Chałupniczego pawashera zrobi z 5l. butelki po wodzie mineralnej. 

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Mumins napisał(a):

Dobrze myślisz 🙂 co do padów, jak zamierzasz je czyścić? Czy masz dostęp do np. sprężonego powietrza? Jeżeli nie, to zostaje Ci chałupnicza metoda namoczenia pada w wiadrze z dodatkiem jakiegoś detergentu, wyżymanie i "odwirowanie" na maszynie z resztek wody (w wiaderku, żeby uniknąć chlapania).

Zaopatrz się w 2-3 pośrednie pady. Z ADBL'a są super one-stepowe i przy nowym aucie to powinna być idealna kombinacja z Perfect Finishem. Na pewno najwięcej rys będzie na elementach piano i tam wytniesz co trzeba i zostawisz ładne wykończenie. Nie znam do końca tej pasty, ale ma w sobie jakieś minimalne ilości ścierniwa i jeżeli go nie rozbijesz (odpowiednio twardym padem), to może zostawić po sobie mikro-rysy i będziesz miał kłopot z idealnym wykończeniem. Te czarne, najbardziej miękkie pady, są przeznaczone do nieściernych cleanerów, typu HDC lub Mckee's. 

Miałem zamiar metodą chałupniczą, ale kuzyn ma kompresor kilkaset metrów ode mnie, więc mogę podjechać. Wystarczy przedmuchać pady?

Co do innych padów to trochę boję się wjeżdżać czymkolwiek innym niż najłagodniejsza pasta z czarnym padem. Boję się że coś popsuję 😁

 

2 godziny temu, Mumins napisał(a):

Ale czarny solidowy czy czarny metaliczny? Jeżeli ten pierwszy, to przed Tobą cięższe zadanie. W tym wypadku możesz rozważyć zaopatrzenie się w pastę typu CP Essence/Gyeon Primer. Wytnie i zamaskuje co potrzeba i stworzy idealny podkład pod powłokę, gdy dasz jej chwilę odpocząć. 

metaliczny 🙂

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 minut temu, Henzir napisał(a):

Miałem zamiar metodą chałupniczą, ale kuzyn ma kompresor kilkaset metrów ode mnie, więc mogę podjechać. Wystarczy przedmuchać pady?

Co do innych padów to trochę boję się wjeżdżać czymkolwiek innym niż najłagodniejsza pasta z czarnym padem. Boję się że coś popsuję 😁

Kompresor nie jest zalecany przez wielu producentów od gąbek, ponieważ możesz uszkodzić gąbki. Lepiej i dokładniej oczyścisz gąbki na zwykłej butelce 5l. po wodzie. Sam tak zaczynałem.

4:49

 

Czarną gąbką z pastą finish niewiele zdziałasz. Poza tym pady od Nat w mojej ocenie są kiepskie. dużo lepsze jakościowo są pady ADBL-a. Tutaj możesz zaopatrzeć się w żółty do pasty finishowej.

Jednak zanim dokonasz jakiegokolwiek zakupu pad/pasta jak odbierzesz auto to zrób inspekcję lakieru, możesz też wkleić fotki aby pokazać co ci wyszło pod lampą. Wtedy będzie można coś bardziej doradzić.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki wszystkim za pomoc i rady 🙂

W dniu 12.02.2024 o 12:57, GrzechuKR napisał(a):

Po pierwsze to poproś o nie mycie auta w salonie!

Przy serwisach zawsze zaznaczałem żeby nie myli. Skoro każde auto myją to pewnie nikt się nie przejmuje tym czym się myje ani jak, byle szybko.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Henzir napisał(a):

Dzięki wszystkim za pomoc i rady 🙂

Przy serwisach zawsze zaznaczałem żeby nie myli. Skoro każde auto myją to pewnie nikt się nie przejmuje tym czym się myje ani jak, byle szybko.

Przed odbiorem z salonu nowego, po dostawie zawsze myją nowe auta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Jaką powłokę polecicie na początek? Myślałem nad Gyeonami - Pure Evo lub MOHS Evo + w obu przypadkach topcoat z Cancoata Evo. Która jest łatwiejsza w aplikacji? Która ma lepszy look, hydro, jak wygląda ich trwałość? Mam doświadczenie z powłokami lite typu Cancoat i Vision, Wheel Armour na felgach, Neoxal 12 na plastikach. Pracuję na zewnątrz. Gyeon twierdzi, że Pure można w niektórych warunkach docierać nawet po 10 minutach, a jak to wygląda z MOHSem? A może pójść w Syncro zamiast MOHS-a + Cancoata?

Ewentualnie inni producenci? Przychodzi mi na myśl tylko Cleantle Admire.

Generalnie szukam czegoś prostego dla początkującego, co mogę nałożyć bez problemu na zewnątrz, a przy okazji posiedzi minimum 2.5 roku/35-40k kilometrów

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam mohsa Evo...I nie wiem czy nie wolałbym tego pure.. drugi raz kładłem mohsa na BMW ojca i gdzieniegdzie pojawiły się lekkie mazy
W garażu ideolo, wyjeżdżasz na zewnątrz i przy zachmurzonym niebie widać w kilku miejscach high spoty. Robiłem na spokojnie, uważnie bez pośpiechu, docieranie zaraz jak się zaczął pocić i takie małe, aczkolwiek denerwujące babole.
Podobno pure nakłada się bardziej na bogato i mniejsze problemy z docieraniem.
Z tego co doczytałem, to powinienem chyba więcej produktu dawać na aplikator, ale wydawało mi się że było ok..

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@bienek jaki lakier? Uni? Słyszałem, że MOHS bywa problematyczny właśnie na uni przez możliwość pojawienia się high spotów, tak jak wspomniałeś. 
Nie, czarny metalik, ale zdaje sobie sprawę, że sam lakier bezbarwny może też mieć wpływ na aplikację .
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli chodzi o Mohsa Evo to aplikacja i docieranie bajka , na białym lakierze.

Nałożyłem dwie warstwy , powłoka dość szybko straciła pierwotne hydro i śliskość, szybko się zamula.Po roku podbiłem CanCoatem. 

One Evo zdechł po roku , też aplikowany w dwóch warstwach. Na tym samym aucie lepiej trzymał mi się CanCoat 🙈

Może popełniłem jakiś błąd , nie wiem. Drugi raz nie kupię.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mała ciekawostka. 

2 lata temu otwarty CanCoat Evo. Dziś aplikacja resztki co mi została na cały samochód. Wygląda, że działa 😅 Lakier nie odpadł. Przechowywana w temp pokojowej 🙂

  • Lubię to 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć,

zastanawiam się nad wyborem powłoki - pacejnt to Kia XCeed kolor czarny.

Proszę powiedzcie, która z nich będzie najtrwalsza oraz będę ją w stanie położyć w domowych warunkach?

Moje doświadczenie z aplikacjami powłok to Gyeon Mohs 

Zastanawiam się nad:

Aqua E-Coating

AQUA Graphene

Cleantle Admire

FX Protect G-Finity CNT

Ponadto potrzebowałbym kwaśnego szamponu, który usunie waterspoty oraz będzie już do odtykania powłok

Cleantle Tech Cleaner2 będzie optymalnym wyborem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 godzin temu, mavq napisał(a):

Cześć,

zastanawiam się nad wyborem powłoki - pacejnt to Kia XCeed kolor czarny.

Proszę powiedzcie, która z nich będzie najtrwalsza oraz będę ją w stanie położyć w domowych warunkach?

Moje doświadczenie z aplikacjami powłok to Gyeon Mohs 

Zastanawiam się nad:

Aqua E-Coating

AQUA Graphene

Cleantle Admire

FX Protect G-Finity CNT

Ponadto potrzebowałbym kwaśnego szamponu, który usunie waterspoty oraz będzie już do odtykania powłok

Cleantle Tech Cleaner2 będzie optymalnym wyborem?

Aqua Graphene jeśli masz już jakąś wprawę, jeśli nie bardzo - Cleantle Admire.  

Szampon - jeśli water spoty są juz stare t zapomnij o tym, że usuniesz je szamponem. Poza szmponem, który może sie przydać zapotarz sie jeszcze w np. kwas do felg Cleantech lub kwaśne APC od Aqua. Ja juz parę razy myjąc kwasnym szamponem wspomagałem się psiknięciem czegoś mozniejszego na rękawicę i rozprowadzenia po szamponie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.