bubolak Opublikowano 22 Maja 2011 Zgłoś Opublikowano 22 Maja 2011 Była wcześniej mowa o warstwie ochronnej na szybach w nowych autach. To dotyczy wszystkich nowszych aut, czy tylko tych z fioletową szybą. Pacjent to Leon '07 i szyba jest cała w rysach od wycieraczek i dziurach po kamieniach. Odprysków nie usunę, ale coś z tymi rysami muszę zrobić, bo przestaje widzieć i niedługo będę jeździł z głową wystawioną przez okno
TWes Opublikowano 22 Maja 2011 Zgłoś Opublikowano 22 Maja 2011 Jeżeli się boisz to systematycznie schodź w dół z gradacją, a jeśli masz czas to poczekaj do lipca jak będę polerował swoje szklane halogeny Na chwile obecną i tak musie się wstrzymać bo nie mam na to czasu dzisiaj a jutro muszę je oddać do lakiernika żeby mogli mi w końcu złożyć samochód po malowaniu. Tak więc muszę się lepiej przygotować (papierki) i też pewnie dopiero w lipcu będę miał czas żeby to zrobić... Przeceniłem tlenek ceru W sumie na takie dziury to co ja sobie myślałem P.S. obczaiłem w necie że są specjalnie papierki do szkła więc pewnie w nie się uzbroję.
Mosiu_SR Opublikowano 23 Maja 2011 Zgłoś Opublikowano 23 Maja 2011 Czy tlenkiem ceru mozna polerowac szyby fabrycznie przyciemnione ? Nie chodzi tu o folie tylko o fabrycznie ciemniejsza szybke. Robil juz ktos cos takiego ?
Gość Opublikowano 29 Maja 2011 Zgłoś Opublikowano 29 Maja 2011 Witam takie rysy od wycieraczki usunę? Podpowie mi ktoś czym i jak je usunąć. Pozdrawiam Piotr
_Shadow Opublikowano 29 Maja 2011 Zgłoś Opublikowano 29 Maja 2011 przeczytałeś chociaż ze 4 posty wyżej ?? wszystko jest opisane w tym temacie
Gość Opublikowano 29 Maja 2011 Zgłoś Opublikowano 29 Maja 2011 _Shadow, Tak czytałem. A ja Tobie proponuje zobaczyć powiększoną fotke bo może źle odczytałeś zdjęcie. Rysy są dość spore i nie widziałem tutaj zeby ktoś katowe jeszcze polerował i czy sie w gole da. A więc zamiast sie czepiać to mi pomóz a jak nie masz nic ciekawego do powiedzienia nie pisz... Pozdro.
_Shadow Opublikowano 29 Maja 2011 Zgłoś Opublikowano 29 Maja 2011 i nadal uwazam ze nie przeczytałeś, bo to usuniesz tlenkiem ceru ktory jest opisany dwa posty wyzej, ehh lenistwo 3-postowców
sq8shq Opublikowano 29 Maja 2011 Zgłoś Opublikowano 29 Maja 2011 Piku czytaj temat i troche logicznego myslenia i bedziesz mial dopowiedz na swoje pytanie.... skoro w temacie jest opisane ze tlenek ceru sciera szklo usuwajac rysy to jest oczywiste czego musisz uzyc. Teraz troche logicznego myslenia - glebokosc rysy jest wyznacznikiem grubosci warstwy szkla do spolerowania. Im glebsza rysa tym wiecej pracy i wiecej zuzytego materialu + wieksze prawdopodobienstwo oslabienia szyby. O polerowaniu punktowym glebokich rys zapomnij - polerujesz cala powierzchnie (czytac cala szybe) w miare jednakowo (sciagasz mozliwie jednakowa grubosc warstwy szkla na calej szybie) Dalej sam musisz sobie odpowiedziec czy to wogole ma sens - im glebsza rysa tym sens polerowania mniejszy. Ze zdjecia nikt glebvokosci rysy w 100% nie oceni.
Gość Opublikowano 29 Maja 2011 Zgłoś Opublikowano 29 Maja 2011 sq8shq, Dzięki za wypowiedz o taką mi chodziło. Zabieram sie do pracy o efektach będę informował. Pozdrawiam
sq8shq Opublikowano 29 Maja 2011 Zgłoś Opublikowano 29 Maja 2011 teoretycznie nawet jezeli nie usuniesz rysy calkowicie to zaokraglisz jej brzegi co juz bedzie sprawialo ze rysa stanie sie mniej widoczna, chociaz z wewnatrz nadal bedzie utrudniala przemieszczanie sie to jednak juz wyglad szyby z zewnatrz zmiani sie bardzo na plus. Podkreslam ponownie, poleruj cala szybe a nie punktowo dane uszkodzenie - przy glebokiej rysie i polerowaniu bardzo dlugo i punktowo jednak mozna zrobic soczewke. Jak bedziesz polerowal cala powierzchnie to sa minimalne szanse ze cos popsujesz. P.S. Jezeli rysa jest naprawde gleboka to szykuj kilka dni wolnego i polerowanie po kilka godzin dziennie
megamozg Opublikowano 13 Czerwca 2011 Zgłoś Opublikowano 13 Czerwca 2011 Panowie mam Skodę Octavie 2010 r. Mam kila rys po skrobaczce - zima. czy Skoda posiada warstwę Coating? Czy można spokojnie polerować?
pawel1380 Opublikowano 13 Lipca 2011 Zgłoś Opublikowano 13 Lipca 2011 No wlasnie jak to jest z tym Coatingiem? Mam jedna rysę od wycieraczki w Audi i chętnie bym ją usunął.Auto 3 letnie. Można się tlenkiem ceru za nią zabrać czy lepiej nie?
cubstone Opublikowano 19 Września 2011 Zgłoś Opublikowano 19 Września 2011 Nie wiecie gdzie kupię ten prawdziwy tlenek ceru? Na allegro wszystkie zapasy się skończyły i sprzedają tylko różowy...
BiLu Opublikowano 19 Września 2011 Zgłoś Opublikowano 19 Września 2011 Nie wiecie gdzie kupię ten prawdziwy tlenek ceru? Na allegro wszystkie zapasy się skończyły i sprzedają tylko różowy... zapytaj tu: www.glass24.pl
Swoop Opublikowano 19 Września 2011 Zgłoś Opublikowano 19 Września 2011 Nie wiecie gdzie kupię ten prawdziwy tlenek ceru? Na allegro wszystkie zapasy się skończyły i sprzedają tylko różowy... na alledrogo patrzyłeś? 1829099972
cubstone Opublikowano 19 Września 2011 Zgłoś Opublikowano 19 Września 2011 Swoop, "NA ZDJĘCIU WIDOCZNY JEST TLENEK CERU POMARAŃCZOWY NATOMIAST Z POWODU CHWILOWEGO BRAKU TEGO TLENKU, PO ZAKUPIE WYSYŁAM TLENEK CERU RÓŻOWY, ZA ZMIANĘ PRZEPRASZAM" BiLu Trochę za drogo na tej stronie. Chciałbym wydać jakieś 3-4 dyszki.
reez Opublikowano 22 Września 2011 Zgłoś Opublikowano 22 Września 2011 ile gramów tlenku ceru (w przybliżeniu) zużywa się na spolerowanie przedniej szyby w osobówce?
cubstone Opublikowano 23 Września 2011 Zgłoś Opublikowano 23 Września 2011 Dzisiaj chcę zakupić trochę więcej tlenku ceru. Powiedzcie mi, czy to o ten rodzaj chodzi?
art'ek Opublikowano 23 Września 2011 Zgłoś Opublikowano 23 Września 2011 cubstone, taki rozowawy czy czerwonawy jest do p..... reez, 25 gram na przednia w Golfie mk5 ale mam juz wprawe - wez sobie 50 i napewno bedziesz mial wporzo
Dark Knight Opublikowano 29 Października 2011 Zgłoś Opublikowano 29 Października 2011 Czy ktoś ma może jakieś doświadczenia z takim produktem Sonaxa z lini Profiline ??
sq8shq Opublikowano 29 Października 2011 Zgłoś Opublikowano 29 Października 2011 uzywalem tej profi i tej konsumenckiej czy jak to nazwac (biale opakowanie) oba dobrze oczyszczaja szyby, ma w skladzie z tego co sie orientuje jakas domieszke tlenku ceru (w kazdym razie wersja nie profi ma taki dodatek). Wypolerowac szyby sie tym nie bardzo daje, ale oczyszcza pieknie. Ja nie czuje roznicy iedzy ta wersja profiline a ta zwykla wiec uzywam zwyklej jako cleanera do szyb. Oba maja tendencje do wytawrzania powloki hydrofobowej (kropelkowania brak za to sheating bardzo dobry)
RadMon Opublikowano 15 Listopada 2011 Zgłoś Opublikowano 15 Listopada 2011 mam problem z zarysowana szyba i niestety tlenek ceru nie dal rady ma ktos moze jakis inny pomysl czym mozna sie tego pozbyc?? wiem ze w 100% to nie zniknie ale
Mazder Opublikowano 15 Listopada 2011 Zgłoś Opublikowano 15 Listopada 2011 Chodzi o tę ledwo widoczną smugę na trasie pracy wycieraczki? Jeżeli jest wyczuwalna pod paznokciem, to nic z tym nie zrobisz. Możesz jedynie zamaskować, czyli usunąć okoliczne zmatowienie. Do pracy z tlenkiem ceru musisz się niestety bardzo przyłożyć - duża siła nacisku i stosunkowo wysokie obroty maszyny, plus mnóstwo czasu. Jeszcze pytanie, czy masz czysty tlenek ceru (prawie biały, leciutko różowawy), czy tzw. róż polerski (autentycznie różowy). Innych metod, które by dawały zadowalające rezultaty, nie znam. Znam natomiast wiele prób "polerowania" szyby, które skończyły się powstaniem jeszcze głębszych rys i wyraźnych soczewek. Już lepiej szybę wymienić.
sq8shq Opublikowano 15 Listopada 2011 Zgłoś Opublikowano 15 Listopada 2011 tlenek ceru napewno da rade - kwestia czasu poswieconego na polerowanie. Szklo jest bardzo twarde a tlenek ceru nie jest cudownym srodkiem rozpuszczajacym szklo... z tlenkiem nie pracuje sie jak z pastami na lakierze - tutaj trzeba czasu, czasu i jeszcze raz czasu... kilka/kilkanascie godzin pracy i powinno ruszyc. Niestety im glebsze rysy chcesz zdjac tym dluzej trzeba pracowac a i nalezy rownomiernie polerowac cala szybe, bo przy bardzo glebokich skazach mozna faktycznie zrobic soczewke - chociaz to wcale nie jest latwe. Ja polerowalem szybe przeszlo 20h i efekty byly bardzo dobre - niestety trzeba to na kilka dni rozlozyc. Tak jak wspominal Mazder dosc wysokie obroty + duzy docisk + polerowanie wmiare duzymi partiami aby nie narobic soczewki. DO tego czesta kontrola czy na filcu nie ma zanieczyszczen ktore moga zrysowac szybe. Konsystencja tlenku powinna byc caly czas dosc mocno wodnista inaczej to nie koniecznie bedzie dzialalo... Swoja droga przy malych defektach mozna sie bawic, przy wiekszych chyba szkoda czasu i lepiej wymienic szybe - niestety wspomniane wyzej 20h to nie koniecznie idealny czas, moze sie okazac ze bedziesz to robil tydzien aby uzyskac efekt (ja nigdy nie jestem w stanie w trakcie calej pracy utrzymac optymalnej konsystencji co skutkuje duzo dluzsza praca - aby to skrocic trzebaby miec maszyne ktora dozuje idealne proporcje tlenku i wody na dany moment)
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się