Administrator AreK Opublikowano 26 Listopada 2018 Administrator Zgłoś Opublikowano 26 Listopada 2018 Witam Was serdecznie. Z największą przyjemnością chciałbym przedstawić Wam jeden z ciekawszych i piękniejszych projektów jakie w życiu robiłem.Zapraszam na Ferrari 250 - full detailing by Arek Kaźmierczak Podczas pobytu w Norwegii, trafiłem do największego, najpiękniejszego studia detailingowego w Skandynawii. Początki były ciężkie. Myślałem ,że jestem kozakiem w fachu a okazało się ,że pierdo...ę się z każdym projektem 3 x za długo. Troszkę czasu zajęła mi optymalizacja czasu pracy. Nauczyłem się sprawnie i skutecznie działać , pokazując zarazem, że darzę ogromną miłością klasyczną motoryzację. Droga do tego miejsca była dość krótka. Pokazałem też, że potrafię świetnie relacjonować swoje projekty. 250-tka to jeden z ostatnich projektów w CarSpa jakie robiłem. Niestety pokonała mnie choroba i musiałem wracać do kraju. Czarne Ferrari należało do człowieka któremu robiłem kilka klasyków. Głównie Ferrari ale były też klasyczne Lambo czy Aston Martin DB6. Gdy przyjechał do nas samochód, wiedziałem, że będzie mój. Krótka inspekcja i decyzja co i na jakim poziomie muszę zrobić. Bardzo ważne dla mnie było zaufanie jakim darzył mnie właściciel firmy. Tłuste projekty robiłem na swoich warunkach. w zamkniętym pomieszczeniu. Byłem po prostu szefem projektu. Na Ferrari 250GT plan był jasny. Zrobić ile się da, najlepiej 100%, zrobić piękną fotorelację i podpisać się pod projektem obiema rękami. Przy samochodzie mogłem pracować tylko i wyłącznie produktami KochChemie oraz Colourlock. Firma byłe dystrybutorem ww. kosmetyków na rynek skandynawski. Wróćmy do pięknego Ferrari. Auto przyjechało bardzo zakurzone i od razu trafiło na myjnię. Nie będę Wam opowiadał o chemii jaką użyłem do projektu. Produkty starałem się pokazać na zdjęciach. Jeśli będziecie mieli jakiekolwiek pytania, odpowiem w dyskusji pod projektem. Najpierw porządne mycie felg oraz dekontaminacja nadwozia. Usuwamy asfalt, żywice, smary, oleje i inne zabrudzenia... Gdy auto było już czyste, robię inspekcję oraz demontuję niektóre elementy. Demontaż tego emblematu to jedna z przyjemniejszych czynności Oklejamy maskę i lecimy z korektą. Podjąłem się pełnej korekty z miejscowym usunięciem tzw mory lakierniczej. Samochód był już lakierowany powtórnie i gdzieniegdzie wymagał intensywnej ingerencji. Zwróćcie uwagę na oklejenie wlotu powietrza. Podczas korekty możemy go uszkodzić talerzem maszyny. Jedno z moich ulubionych zdjęć pokazuje kwintesencję detailingu. Mamy tzw komplecik detali tyłu przepięknego Ferrari. Podczas gdy pieszczę lakier GT'ka, koło zapasowe doprowadzane jest do fabrycznego stanu. Polerowanie chromów za pomocą zestawu profesjonalnego z firmy Zephyr Polishes-swoją drogą zastanawiam się dlaczego nie ma tej firmy na Polskim rynku. Wracamy do lakieru a w tle trio polerskie z KochChemie. W międzyczasie pastwię się nad listwami chrom. Najpierw szlifowanie, później ww system polerski. Najlepszy z najlepszych. Motorplast pod maską;-) Wykończenie baaaaaardzo wymagającego lakieru tylko Makitą B0 6040 o skoku 5,5mm. Nic innego nie chodziło tu w grę. Zabezpieczenie 1K-Nano. Produkt nadający piękną głębię, maskujący co nieco i jednocześnie bardzo trwały. Pora na korektę wnęk drzwi oraz bagażnika. Wnętrze czyszczę produktami Colourlock.APC w akcji... To co uwielbiam. Autosol dopieszcza detale. Zabłąkane zdjęcie pokazujące jak odkręca się koła w Ferrari. Centralną nakrętkę odkręcamy ołowianym młotkiem. Mogę skręcać. Oczywiście mycie silnika było wcześniej. Pieczołowicie śrubka po śrubce, kabelek po kabelku i tak do osiągnięcia sukcesu. Do mycia użyłem Eulexa a następnie APC. ...i wracamy do lakieru. Postanowiliśmy polalować prowadnice foteli. Praca przy samochodzie zajęła mi ok 100 roboczogodzin. Zrobiłem wszystko co potrafiłem jak najlepiej. Cała fotorelacja robiona przeze mnie. Nawet zdjęcia na których jestem, robiłem ze statywu z użyciem pilota lub samowyzwalacza. Nie ma tu co komentować. Samochód jest tak piękny a praca imponująca, że odejmuje mi mowę za każdym razem gdy na nią patrzę. Cieszcie się zdjęciami końcowymi z projektu. Dziękuję za uwagę. ------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- 3
arturf Opublikowano 26 Listopada 2018 Zgłoś Opublikowano 26 Listopada 2018 Piękny wóz, na takim to bałbym się zrobić test twardości lakieru Dobra robota
Michał82 Opublikowano 26 Listopada 2018 Zgłoś Opublikowano 26 Listopada 2018 Korzystając z uroków L4 z kawą usiadłem do laptopa. Miałem obejrzeć "Ślepnąc od świateł" ale najpierw szybki rzut oka na forum. No cóż kawa wystygła, a szczękę do tej pory podnoszę z podłogi. @AreK świetna robota nad wspaniałym autem. Takie pytanie techniczne. Czy środki do skór, którymi pracowałeś można powiedzieć, że to to samo co w zestawie Strong?
Administrator AreK Opublikowano 26 Listopada 2018 Autor Administrator Zgłoś Opublikowano 26 Listopada 2018 1 minutę temu, Michał82 napisał: Czy środki do skór, którymi pracowałeś można powiedzieć, że to to samo co w zestawie Strong? Tak, to jest to samo tylko my używamy opakowań 1litrowych.
smerf91 Opublikowano 26 Listopada 2018 Zgłoś Opublikowano 26 Listopada 2018 Coś pięknego... Gratulacje!
Grzechu23 Opublikowano 26 Listopada 2018 Zgłoś Opublikowano 26 Listopada 2018 Każdy ma jakieś swoje tempo oglądania takich relacji na forum. Przy tego typu projektach w moim przypadku tempo zwalnia x2 i oglądam każde zdjęcie jeszcze bardziej szczegółowo. Piękne auto, full profesjonalna robota jak i cała relacja
Mumins Opublikowano 26 Listopada 2018 Zgłoś Opublikowano 26 Listopada 2018 14 minut temu, Grzechu23 napisał: Przy tego typu projektach w moim przypadku tempo zwalnia x2 i oglądam każde zdjęcie jeszcze bardziej szczegółowo. Dokładnie, ja dzięki Arkowi i jego relacjom, nauczyłem się zwolnić tempo i szczegółowo oglądam każde zdjęcie. A i tak przy 2-3 podejściu do danego projektu, zawsze zauważam coś, co poprzednim razem przeoczyłem @AreK Szczere dzięki za takie ujęcia. Jest naprawdę tłusto. Ostatnio rozpieszczasz miłośników włoszczyzny
JPZ Opublikowano 26 Listopada 2018 Zgłoś Opublikowano 26 Listopada 2018 Coś pięknego, zwłaszcza ostatnie zdjęcia przy częściowo wyłączonym oświetleniu.
Administrator AreK Opublikowano 26 Listopada 2018 Autor Administrator Zgłoś Opublikowano 26 Listopada 2018 Godzinę temu, JPZ napisał: Coś pięknego, zwłaszcza ostatnie zdjęcia przy częściowo wyłączonym oświetleniu Jak na amatora i pierwszej w życiu takiej sesji całkiem, co ?
Master kecav Opublikowano 26 Listopada 2018 Master Zgłoś Opublikowano 26 Listopada 2018 No i gdzie można by jeszcze oglądnąć takie relacje? Robótka jak zawsze profi, do tego @AreK raczy nas nie tylko swoją ekstra pracą, ale i fantastycznym autem. Między innymi za takie prace i relacje kocham forum KA
Birkhof Opublikowano 26 Listopada 2018 Zgłoś Opublikowano 26 Listopada 2018 Piękne auto, można sie zakochać. Lubię oglądać coś innego niż „odświeżenie auta do sprzedaży” ;)Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Arkeolowy Opublikowano 26 Listopada 2018 Zgłoś Opublikowano 26 Listopada 2018 @AreK świetna relacja Przy okazji zapytam te atomizery Koch Jumbo jak się sprawują, bo do tanich nie należą
Administrator AreK Opublikowano 26 Listopada 2018 Autor Administrator Zgłoś Opublikowano 26 Listopada 2018 7 minut temu, Arkeolowy napisał: atomizery Koch Jumbo jak się sprawują Są praktycznie niezniszczalne. Z czystym sumieniem polecam.
PiterG Opublikowano 26 Listopada 2018 Zgłoś Opublikowano 26 Listopada 2018 Kiedy widzę Twoje relacje jestem pod ogromnym wrażeniem. Każda Twoja relacja ma w sobie cos wyjątkowego.Wspaniała robota. Ostatnie zdjecie, bajka Chciałbym napisać: 100 godzin, niezły zapierd.. ale to przeciez pasja Arku zdrówka dla Ciebie PS: Niesamowita energia wynika z Twoich relacji. Super początek tygodnia. Wysłane z mojego EVA-L19 przy użyciu Tapatalka
Moderator rychu Opublikowano 26 Listopada 2018 Moderator Zgłoś Opublikowano 26 Listopada 2018 Cudowne auto, super praca i ekstra relacja! Jeszcze wszystkie fotki samemu robić Chociaż nie trzeba się męczyć z plastikowymi zapinkami, bo widzę większość rzeczy do odkręcenia śrubokrętem albo kluczem płaskim Chociaż coś tam widziałem zostało zanitowane, żeby tak łatwo nie było
Moderator Domel Opublikowano 26 Listopada 2018 Moderator Zgłoś Opublikowano 26 Listopada 2018 @AreKPoprzeczka rośnie, pozostaje znaleźć jakieś Lamborghini na Będzin Days 2019 :D Cudowna robota :)
zibi-M Opublikowano 26 Listopada 2018 Zgłoś Opublikowano 26 Listopada 2018 Świetna relacja i bardzo dobrze wykonana praca. Auto ma swój mocny urok. Powodzenia w dalszych pracach ;]
JPZ Opublikowano 26 Listopada 2018 Zgłoś Opublikowano 26 Listopada 2018 8 godzin temu, AreK napisał: Jak na amatora i pierwszej w życiu takiej sesji całkiem, co ? Całkiem całkiem Dzięki Twoim relacjom wpadłem po uszy w coś co się nazywa detailing, tylko moja żona jeszcze tego nie rozumie
sT3VE Opublikowano 26 Listopada 2018 Zgłoś Opublikowano 26 Listopada 2018 Wow mega... Drugi raz przewijam i nie mogę się napatrzeć I w sumie skłoniło mnie to do rozmyślań, używałeś przy tym projekcie glinki?
MirekGTS Opublikowano 26 Listopada 2018 Zgłoś Opublikowano 26 Listopada 2018 Jak zwykle brak słów... Twoje prace są inspirujące. Za dobre... i powinny być wyłączone z konkursów PSB . A tak na poważnie to chętnie poznał bym dokładniej Twoją przygodę w CAR SPA OSLO, chyba wiele się tam nauczyłeś i wypracowałeś sobie mocną pozycję. Ciekaw jestem Twojej opinii o średniej paście Koch, w porównaniu np do menzerny 2500, czy sonaxa ex04-06. Jak spisuje się deironizer Kocha? Ta makita to poprzedniczka PO6000c?
gordon Opublikowano 26 Listopada 2018 Zgłoś Opublikowano 26 Listopada 2018 Generalnie P E T A R D A, tak relacja jak przede wszystkim auto !!! Zresztą, Arek już nas przyzwyczaił do takich relacji. Zdecydowanie prosimy i nalegamy na więcej, szczególnie proszę o relację z Astona, a jeżeli jest to linka do niej.Dużo zdrowia dla Ciebie Arku i takich relacji dla nas!Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Raffer Opublikowano 26 Listopada 2018 Zgłoś Opublikowano 26 Listopada 2018 Nie jest to relacja z ogarniania szczura, które uwielbiam oglądać, ale jest klasyk od Arka, pełen profesjonalizm. Bardzo dobra robota, chciałbym być kiedyś na Twoim miejscu Powodzenia w dalszych projektach.
Tomas-sg Opublikowano 26 Listopada 2018 Zgłoś Opublikowano 26 Listopada 2018 Również Arku pytanie o tą makite. Nie kojarzę numerów/nazw ale jest to ta Makita która jest maszyną i rotacyjna i Dual Action ? Ciekawi mnie ten skok 5.5mm... Zdjęcie chyba dekiielka od felgi Rewelka PS taka żartobliwa uszczypliwośc Regulamin nie wymaga listy użytych produktów ?
Eidos71 Opublikowano 27 Listopada 2018 Zgłoś Opublikowano 27 Listopada 2018 Od pewnego czasu wiem, że muszę jeszcze wieeele się uczyć w detailingu - zwłaszcza w kategoriach "cierpliwość" i "szczegółowość"... Takie relacje wyraznie mi to udowadniają. Można pracować nad technikami polerowania, nad panowaniem nad maszynami, nad idealnym doborem past i padów - jednak brak perfekcyjnej cierpliwości i szczegółowosci powoduje, że nigdy nie osiągnie się zadowalającego wyniku w detailingu. Szacunek @AreK - i nie chodzi tu o klasę aut, nad jakimi pracowałeś i pewnie jeszcze będziesz pracował, ani o posiadany sprzęt i chemię, czy też o jakość pomieszczeń do pracy, ale o samozaparcie, zaangażowanie, cierpliwość i szczegółowosć, gdyż - wg mnie - te cechy świadczą o stopniu perfekcjonizmu i fachowości w detailingu.
Funky Witch Opublikowano 27 Listopada 2018 Zgłoś Opublikowano 27 Listopada 2018 No co napisać? Zazdroszczę @AreK dobrze o tym wiesz Klasa Sam dla Siebie! Pozdrawiam Dziadek
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się