Skocz do zawartości

Krótkie pytanie i krótka odpowiedź


AreK

Rekomendowane odpowiedzi

Od jakiegoś czasu walczę z zatykającą się powłoką. Pisałem kiedyś nawet tutaj o tym ale teraz co zauważam, po wyglinkowaniu jest OK do następnego mycia. Wygląda na to że trzeba by używać glinki przy każdym myciu. Ale co mnie zastanawia to to że posiadam twardą wodę, czy to może być przyczyna zatykania powłoki ? Z drugiej strony mam drugi samochód gdzie ta powłoka była nakładana 2 lata później i tam już jest OK a woda ta sama.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak po każdym myciu używasz glinki to naruszasz powłokę. Glinkę stosujesz przed powłoką raz, później raczej atakuje się samą chemią. A jak masz wodę pełną kamienia to jakiś kwaśny szampon, chociaż też coś pewnie podgryzie ale nie aż tak jak mechanicznie glinka 😉 ( ewnetualnie szampon Neoxal 737 100ml na 10l wody) i nie powinno być problemu z zatykająca się powłoką.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na powłoce stosowałem samodzielnie glinkę 2 razy. Na przeglądzie powłoki glinkowali za każdym razem. Neoxal 737 i 767 nie pomagają. Po przeglądzie powłoki aplikują QD i pokazują jak pięknie kropelkuje. I tyle, po 2 tygodniach mogę umyć auto i kropelkowania już nie ma.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@PUL Wychodzi na to że powłoki już dawno nie ma a piękne hydro po serwisie przez 2 tygodnie to nic innego jak efekt QD. Sam wspomniałeś że na innym aucie kladles 2lata później więc zakładam że już parę lat siedzi na lakierze.

Nadałem z mojego fona przy użyciu Tapatalka







  • Lubię to 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Glinke stosuje sie przed powłoką, w trakcie nie słyszaem o takiej praktyce.

Jeśli po przeglądzie powłoka działa, i wtedy rzekomo hydro jest to tylko i wyłącznie świadczy o działaniu QD. Na początku działa, później hydro słabnie i dupa.

Jeśli użyjesz kwaśnego szamponu i dalej hydro się nie poprawia to powłoka dla mnie do zmiany.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 minut temu, przemas.p napisał(a):

@PUL Wychodzi na to że powłoki już dawno nie ma a piękne hydro po serwisie przez 2 tygodnie to nic innego jak efekt QD. Sam wspomniałeś że na innym aucie kladles 2lata później więc zakładam że już parę lat siedzi na lakierze.







 

Powłoka siedzi 3 lata, miała być na 5 lat.

  • Haha 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@PUL bywa i tak . Na trwałość powłoki jak i każdego innego zabezpieczenia wpływa bardzo dużo czynników i dla każdego będzie inna . Samo glinkowanie też jej nie pomogło. Jeżeli nie jesteś w stanie ruszyć jej chemią (dekontaminacja I szampon odtykajacy ) to możesz uznać temat za zamknięty . Czas na nową

Nadałem z mojego fona przy użyciu Tapatalka

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niby twierdzą, że ona tam jeszcze jest bo jak chcieli ostatnio rysę spolerować to stwierdzili że się nie dało przez powłokę. 
O masz... powłoka twarda jak Tytanowy Janusz!
Ja myślałem, że istnieje naprawdę, a to tylko legenda!

Wyryte w skale z S20 FE 5G


  • Haha 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, PUL napisał(a):

Niby twierdzą, że ona tam jeszcze jest bo jak chcieli ostatnio rysę spolerować to stwierdzili że się nie dało przez powłokę. 

@PUL No to jest roku 2023 😂 bez nazwisk ale napisz co to za studio i gdzie 😂😂😂😂

I myślę podstawowa zasada "nie polerujesz - nie glinkujesz". 

Przy normalnym myciu w życiu nie słyszałem o glinkowaniu, nawet przy odtykaniu powłoki 🙄

  • Okay 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Krzynio_spafreak Glinkę to użyłem ostatni raz z 5 lat temu, i nie widzę potrzeby jej częstszego stosowania jeśli auto jest na bieżąco myte i dodatkowo garażowane.

Po jaka cholerę tak katować lakier?

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 minut temu, powerf napisał(a):

@Krzynio_spafreak Glinkę to użyłem ostatni raz z 5 lat temu, i nie widzę potrzeby jej częstszego stosowania jeśli auto jest na bieżąco myte i dodatkowo garażowane.

Po jaka cholerę tak katować lakier?

No dokładnie, tym bardziej że są dużo fajniejsze i wygodniejsze ręczniki polimerowe. Może przy jakiś totalnych szczurach typowa glinka by się nadała ale przy myciu glinkowanie...? Nie idźmy tą drogą i chcę odzybaczyc poprzednie wiadomości 😂😂😂

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, PUL napisał(a):

Niby twierdzą, że ona tam jeszcze jest bo jak chcieli ostatnio rysę spolerować to stwierdzili że się nie dało przez powłokę. 

Na grubości, pewnie z 40 mikornow doszło jak powłokę zaaplikowali 😂😂😂

  • Haha 5
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kwaśne apc będzie bezpieczne dla takiej szybki?
Chyba też przychylałbym się do wersji z mechaniczną ingerencją. A najbardziej ciekawi mnie, co było powodem powstania takich defektów

Wyryte w skale z S20 FE 5G

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Warstwował ktoś CanCoata ?

Kładłem 2 warstwy, 1 aplikatorem mikrofibrowym po 2 godz druga jak zalecają na tutorialach na yt (jak qd mikrofibra) i o ile 1 bezproblemowo o tyle po tej drugiej już jakieś chmurki mi zostawały i długo trzeba było wyrównywać,


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
  • Dziękuję 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@banano7 posiadam ten podstawowy od Ben Bow z plastikowym lejkiem i "językiem". Robi to co ma robić. Kupiłem jakiś czas temu za dwie stówy. Byłoby dobrze mieć do tego jakiś przyzwoity kompresor, żeby dawał realnie w okolicach 300 litrów na minutę. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Speców od chemii mam to pytam 😉

Kostka coś kwaśnego.

Przymierzam się do gruntownego czyszczenia kostki po budowie. Punktowo miałem odbarwienia rdzawe od nawozu. Kupiłem tenzi derast i nieźle sobie poradził. Sęk w tym, że tam gdzie działałem tenzim to kostka jest wyraźnie bielsza. Obok próbowałem APC i środkami zasadowymi do kostki i nie ma tego efektu

No to. Wnioskuję że trzeba więcej kwasem 😉

Ten dorastem to trzeba bardzo uważnie i delikatnie lać oraz wzruszyć kostkę szczotką. Chciałbym tym przelecieć przynajmniej kilkadziesiąt metrów kostki a nie wiem czy nie skończy się na całości.

To tak liczę że pewnie z 500+ zł na sam materiał 😉

Macie jakiś pomysł na coś bardziej ekonomicznego przy takich powierzchniach? Jakieś ryzyko żeby jechać całość kostki takim silnym kwasem?

16893592457775818238351028465361.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.