Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Panowie. Przetestowałem w ciągu kilku lat kilka glinek: Megsa, SV, Zymola. Mam 12-letniego vw golfa,w kolorze szary metalik, który niewiele jeździ.Do tej pory zrobiłem 85 tys. km (mam go od nowości). Od listopada do kwietnia auto zapada w sen zimowy i nie wyciągam go z garażu. W sezonie robię max 5 tys. kilometrów, głównie po mieście. W tym czasie na myjniach ręcznych opłukuję go wodą zdemineralizowaną przynajmniej raz na tydzień, więc auto nigdy bardzo się nie brudzi.Od czasu do czasu robię detailing (bez maszyny, bo nie umiem). Przeczytałem na forum wszystko o glinkach i wciąż nie wiem jakiej glinki powinienenm używac. Bardzo miękkiej, czy trochę twardszej?. Jaką moglibyście mi polecić z waszego doświadczenia? Dziękuję

Opublikowano

Mario widzę ze masz dokładnie taka sama sytuacje jak ja.

Ja teraz zakupiłem glinkę k2 do tego preparat pod glinkę

Jeszcze testu nie robiłem ale czytałem oglądałem i szczerze mówiąc opinie k2 ma dobre ;)

 

 

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Opublikowano
(...) Od listopada do kwietnia auto zapada w sen zimowy i nie wyciągam go z garażu. W sezonie robię max 5 tys. kilometrów, głównie po mieście. W tym czasie na myjniach ręcznych opłukuję go wodą zdemineralizowaną przynajmniej raz na tydzień, więc auto nigdy bardzo się nie brudzi. (...) Przeczytałem na forum wszystko o glinkach i wciąż nie wiem jakiej glinki powinienenm używac. Bardzo miękkiej, czy trochę twardszej?

To zacznijmy od określenia w czym tkwi sedno problemu. Uważasz, że po dotychczasowym glinkowaniu lakier nie był oczyszczony w zadowalającym Cię stopniu? Czy może glinka pozostawiła na lakierze widoczne hologramy? Jaki jest cel Twojego pytania i tylu zmian w poszukiwaniu idealnej glinki?

 

Odpowiedź jest pozornie prosta: powinieneś używać takiej glinki, która usunie możliwie wszystkie zanieczyszczenia z lakieru. Skoro za polerowanie się jeszcze nie bierzesz i nie chcesz tego ruszać, to potrzebujesz glinki, która nie narobi bałaganu na lakierze, czyli miękkiej. Aby ułatwić jej zadanie, najlepiej będzie przed glinkowaniem zrobić czyszczenie chemiczne lakieru w postaci środka na lotną rdzę, np. adbl vampire liquid i środka na smołę, np. prickbort. Dzięki temu glinka będzie miała mniej zanieczyszczeń do usunięcia i delikatna miękka glinka powinna sobie ze wszystkimi pozostałościami poradzić.

Opublikowano

Dziękuję KHOT. Mam wątpliwości, czy glinki, które stosowałem nie są zbyt agresywne dla lakierów z palety vw, choć brud zbierały bardzo dobrze. A ponieważ na lakierze mam oczywiście rysy po 12 latach (ale nie hologramy), to mam kłopot z oceną tego, czy używana glinka nie powodowała rys. Bardzo dziękuję za wyczerpującą odpowiedź. Spróbuję miękkiej glinki, tak jak piszą koledzy od sonusa lub Car Pro

Opublikowano

@mario123 a bilt hamber ? Fajna glinka i wystarczy tylko wodą spryskać lakier i jazda ...

 

Wysłane z mojego LG-H850 przy użyciu Tapatalka

Opublikowano
Osobiście korzystam z pędzelków od shiningcar, mnie w zupełności wystarczają

Dzieki, patrzę właśnie.

[ref=#ff3366]logigamer[/ref], Może te od ADBL? Stosunek ceny do jakości moim zdaniem mają bardzo dobry. Po czasie jedynie pojawiły się pęknięcia na skuwkach, ale włosie się trzyma, działają dalej. Jest kilka rozmiarów, więc można coś wybrać do różnych funkcji. Napisałem nawet o nich kilka słów w tym temacie: http://kosmetykaaut.pl/viewtopic.php?f=239&t=27029 ;)

 

Również polecam pędzelki od ADBL, sam posiadam i są ok ;)

 

Mam i wydają mi się delikatne, więc nie używałem na zewnątrz... :dontknow:

 

Ale może faktycznie da radę, dość tanie są, można za jakiś czas kupić nowe. :good:

Opublikowano

Panowie, lakiery kredujące...czym zabezpieczacie ? soft 12 months dał radę ledwo pół roku a wóz myty zgodnie ze sztuką :/ powłoka nie wchodzi w grę bo aż tak audi nie kocham ale chciałbym żeby wyglądała jak najdłużej bo 80 z dobrym czerwonym już coraz mniej :)

Opublikowano

Coś wtopione w lakier - prawdopodobnie plastik (sąsiad chyba spalił śmieci, a auto ojca stało akurat na dworze)

 

Podejście które zrobiłem: maszyna DA 8mm + Koch Heavy Cut + Booski Pads Pro Heavy Cut nie pomogło. Z lampy kilka plamek zeszło benzyną ekstrakcyjną, ale tylko tych drobniejszych.

 

Oberwała maska, dach i błotnik - więc nie uśmiecha się malowanie tego, zwłaszcza że auto jest całe w oryginale, salonowe.

 

Jak to podejść? Papier 3000/2500 i wyprowadzenie maszyną? Pomożecie?

Opublikowano

To i ja mam do Was pytanie. Ostatnio musiałem wymienic szybę w swoim samochodzie (tylną) i zauwazyłem ze w jednym miejscu nie jest podklejona uszczelka do szyby. Co byscie poradzili do podklejenia.

Opublikowano
Coś wtopione w lakier - prawdopodobnie plastik (sąsiad chyba spalił śmieci, a auto ojca stało akurat na dworze)

 

Podejście które zrobiłem: maszyna DA 8mm + Koch Heavy Cut + Booski Pads Pro Heavy Cut nie pomogło. Z lampy kilka plamek zeszło benzyną ekstrakcyjną, ale tylko tych drobniejszych.

 

Oberwała maska, dach i błotnik - więc nie uśmiecha się malowanie tego, zwłaszcza że auto jest całe w oryginale, salonowe.

 

Jak to podejść? Papier 3000/2500 i wyprowadzenie maszyną? Pomożecie?

Foto?

Opublikowano
[ref]SALWA[/ref], z wosków nic trwalszego jak fusso nie znajdziesz, wszystko podobne albo krótsze.

Znajdzie, coli 476.

 

Wysłane z mojego HUAWEI VNS-L21 przy użyciu Tapatalka

Opublikowano

Czesc macie jakis pomysl na hologramy po futrze?

Czarny akryl lexus :(:/

Byla tawrda gabka , pozniej srednia+ żółta pasta kocha na DA i finish ultrafina na da po odluszczeniu dramat :/:?

Hologramy jak po cutingu +miernik pokazuje ok 100,95,98

Czekam na przebicia :o

Opublikowano
Czesc macie jakis pomysl na hologramy po futrze?

Czarny akryl lexus :(:/

Byla tawrda gabka , pozniej srednia+ żółta pasta kocha na DA i finish ultrafina na da po odluszczeniu dramat :/:?

Hologramy jak po cutingu +miernik pokazuje ok 100,95,98

Czekam na przebicia :o

Po twardej gąbce z ostrą pasta najlepiej średni pad (może być karbowany) i Antihologram na idealne wykończenie, nic później nie trzeba z miękkimi padami przy tych pastach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.