Skocz do zawartości

Krótkie pytanie i krótka odpowiedź


AreK

Rekomendowane odpowiedzi

@paperson dzięki za inspirującego linka! Takie są mniej-więcej plany ale już widzę, że auto nowe a brudniejsze jak moje stare. Jakieś kropki ala smoła na tylnej klapie. Jakieś wtrącenia na masce. Znalazłem też drobne zmatowienia na słupkach C i kilka drobnych rysek do zrobienia przed zabawą. Rezerwuję cały weekend. Dziś poszło szybko piana z 10 minut, wiadro i delikatnie zruszyć wszystko. Dawno nie myłem nie zabezpieczonego auta i zapomniałem ile z tym roboty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, analyzator napisał:

Auto jest niezabezpieczone, jeszcze. Odebrałem z salonu i jak usłyszałem, że do odbioru myją szczotką to oprosiłem o wydanie jak jest ;) No nic. Nie ma na nim brudu drogowego jest tylko jakiś nawiany na karoserię piasek rozmyty deszczem. Polecę jednak programem dwa wiadra Szybkim ale zgodnie ze sztuką.

I zabezpiecz jak najszybciej 😉

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj kładłem Duraglossa 671, 601 i jedną warstwę 105. Noestety drugiej warstwy dzisiaj nie dam rady położyć, a auto będzie stało przez najbliższą noc pod chmurką więc się zakurzy itp. Można tak zrobić że np jutro lub w poniedziałek podjadę na bezdotyk, opłuczę wodą i u siebie w garażu podziemnym pyknę drugą warstwę? Czy lepiej zostawić z jedną?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem lakierowany jeden bok samochodu, chcę nałożyć wosk. Na pozostałych partiach auta jeszcze dość dobrze trzyma się Soft99 Fuso, ale chciałbym już nawoskować całość przed zimą. Czy jechać cleanerem elementy na których wosk jeszcze leży i na nowo nakładać, czy cleaner tylko na elementy nowo lakierowane i woskować na poprzednią jeszcze istniejącą warstwę wosku bez ściągania go?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziś próbowałem wyczyścić tapicerkę ręcznie za pomocą heavy duty classic carpet cleaner. Stosunek 1:25 w butelce z atomizerem i później wcieranie środka szczotką do wnętrz. 

Teraz pytania: czy stanie się coś gdy mi się psiknie na np. skórzane fotele albo plastik?

Oraz, czy mikrofibra to dobry materiał to późniejszego wysuszenia miejsc wyczochranych za pomocą szczotki?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Maacul napisał:

Miałem lakierowany jeden bok samochodu, chcę nałożyć wosk. Na pozostałych partiach auta jeszcze dość dobrze trzyma się Soft99 Fuso, ale chciałbym już nawoskować całość przed zimą. Czy jechać cleanerem elementy na których wosk jeszcze leży i na nowo nakładać, czy cleaner tylko na elementy nowo lakierowane i woskować na poprzednią jeszcze istniejącą warstwę wosku bez ściągania go?

Ja  bym przelecial od nowa calosc,fusso nie jest drogie a roboty wiele przy tym nie ma,no chyba ze woskowales tydzien/2 tygodnie temu no to nie warto,wtedy przelec tylko czesc malowana 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

21 minut temu, menior napisał:

Ja  bym przelecial od nowa calosc,fusso nie jest drogie a roboty wiele przy tym nie ma,no chyba ze woskowales tydzien/2 tygodnie temu no to nie warto,wtedy przelec tylko czesc malowana 

Nie o to chodzi, woskiem i tak przelecę całość, to logiczne. Chodzi mi bardziej o to, czy na elementach gdzie wosk jeszcze żyje zdejmować go cleanerem i kłaść nowa warstwę na czystą blachę czy zapodać warstwę na tą starą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderator
34 minuty temu, Maacul napisał:

Nie o to chodzi, woskiem i tak przelecę całość, to logiczne. Chodzi mi bardziej o to, czy na elementach gdzie wosk jeszcze żyje zdejmować go cleanerem i kłaść nowa warstwę na czystą blachę czy zapodać warstwę na tą starą.

A ile ma ten wosk co juz lezy 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć 2 pytanka po pierwsze miękki lakier opla astry g ( nie aż tak mocno zniszczony) , czy mogę pominąć one stepa i przejechać żółtym padem menzerna 2500 i finisherem menzerny? Co do finishera mama pytanie czy wybrać 3500 cz 3800 . I w sumie jeszcze 3 pytanie czy właśnie hologramy usuwa się finisherem ?         

 

p.s posiadam rotacje k2 masner

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Maacul napisał:

Nie o to chodzi, woskiem i tak przelecę całość, to logiczne. Chodzi mi bardziej o to, czy na elementach gdzie wosk jeszcze żyje zdejmować go cleanerem i kłaść nowa warstwę na czystą blachę czy zapodać warstwę na tą starą.

To mialem na mysli,przelecialbym calosc od nowa cleanrem i na to wosk by uniknac ze pol tak a pol tak ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy na "starego" PB Natural Look'a (znaczy takiego który leży już ponad 3 miesiące) na plastikach w aucie mogę położyć jego kolejną warstwę, czy lepiej będzie przelecieć deskę i plastiki APC i dać "nową" warstwę dresingu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

40 minut temu, Kyau1 napisał:

Czy na "starego" PB Natural Look'a (znaczy takiego który leży już ponad 3 miesiące) na plastikach w aucie mogę położyć jego kolejną warstwę, czy lepiej będzie przelecieć deskę i plastiki APC i dać "nową" warstwę dresingu?

Ja bym wyczyscil i dał nowa warstwe,inaczej zrobisz raczej brudna kanapkę,po 3 miesiącach trochę się napewno zebrało 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jaką kolejność polecacie przy dekontaminacji i deironizacji (oczywiście na suchy lakier)? Najpierw Prickbort, na to deironizer, potem piana i płukanie? Czy najpierw deironizer? I może od razu płukanie, bez piany? Zachowywać jakieś odstępy między Prickiem i deironizerem czy od razu jedno na drugie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19 minut temu, Kepacz napisał:

Jaką kolejność polecacie przy dekontaminacji i deironizacji (oczywiście na suchy lakier)? Najpierw Prickbort, na to deironizer, potem piana i płukanie? Czy najpierw deironizer? I może od razu płukanie, bez piany? Zachowywać jakieś odstępy między Prickiem i deironizerem czy od razu jedno na drugie?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy mogę pominąć ścieranie twardą pastą i białym padem ( miękki lakier opla który nie jest aż tak zniszczony ) i przeprowadzić korektę na menzernie 2500 następnie kochem antihologram ? Czy bez twardego ścierania nie zobaczę efektów czyli pozbycia się mikro rysek i większego połysku lakieru .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, michlacz231 napisał:

Czy mogę pominąć ścieranie twardą pastą i białym padem ( miękki lakier opla który nie jest aż tak zniszczony ) i przeprowadzić korektę na menzernie 2500 następnie kochem antihologram ? Czy bez twardego ścierania nie zobaczę efektów czyli pozbycia się mikro rysek i większego połysku lakieru .

Sam jestem nowy na tym forum i nigdy nie polerowałem ale już naczytałem się tyle i na oglądałem, że wiem, że nawet pasty polishingowe sporo wyciągają. Tym bardziej, że sam mówisz, że lakier nie jest aż tak zniszczony.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@maro112 Dzięki za link! Chociaż wydaje mi się, że w wielu relacjach widziałem kanapkę z Pricka i deironizera. Poza tym, czy spłukanie deironizera na pewno wystarczy? Ja bym wolał umyć po nim auto ręcznie, a z drugiej strony - robienie tego przed i po jest trochę bez sensu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, Kepacz napisał:

@maro112 Dzięki za link! Chociaż wydaje mi się, że w wielu relacjach widziałem kanapkę z Pricka i deironizera. Poza tym, czy spłukanie deironizera na pewno wystarczy? Ja bym wolał umyć po nim auto ręcznie, a z drugiej strony - robienie tego przed i po jest trochę bez sensu.

To prawda, niektórzy robią kanapki z deirona/tar&glue. Popatrz sobie na relację użytkowników w dziale "Pokaż swój blask" - większość myje samochód po 3-4 razy nim przejdą do polerowania by mieć 200% pewności, że fura będzie jak lustro :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

53 minuty temu, maro112 napisał:

To prawda, niektórzy robią kanapki z deirona/tar&glue. Popatrz sobie na relację użytkowników w dziale "Pokaż swój blask" - większość myje samochód po 3-4 razy nim przejdą do polerowania by mieć 200% pewności, że fura będzie jak lustro :)

Rozumiem to, też mi się zdarzało myć po kilka razy, ale przy bieżącej pielęgnacji (a nawet z woskowaniem) wolałbym tego uniknąć - i bez tego schodzi właściwie cały dzień :lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.