Skocz do zawartości

Krótkie pytanie i krótka odpowiedź


AreK

Rekomendowane odpowiedzi

Hej,

 

mam trochę waterspotów na lakierze i szybach. Karoseria praktycznie nie jest niczym zabezpieczona (jakiś spray wax kilka miesięcy temu podbijany AG Sapphire po każdym myciu rinseless przy osuszaniu) Koch Fse nie dał im rady. Za 2-3 miesiące zamierzam zrobić dekontaminację i zaaplikować wosk (BH Finis najpewniej, na cleaner Dodo Lime Prime). Pytanie co robić z tymi waterspotami (nie są jakieś strasznie rzucające się w oczy, ale lekko mnie drażnią):

 

1) spróbować z Fse jeszcze kilka razy (i tak tego spróbuję, bo mam go na stanie to czemu nie)

2) Gtechniq W9 (można go stosować na szyby?)

3) jakiś inny WSR

4) liczyć, że podczas dekontaminacji zejdą (pójdzie szampon Elite Detailer Apple Mint, Vasco Tixotrop, ADBL Vampire Light, Dodo Juice Lime Prime ręcznie na padzie tricolor) 

5) inne propozycje?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, NervGal napisał(a):

cleaner sobie da z tym radę

Nie ma odpowiedzi na to pytanie bez sprawdzenia. 

W rodzinnej miejscowości miałem taką wodę,że waterspoty trzeba było ciąć przynajmniej polishem. 

Byłoby idealnie gdyby cleaner Ci to ruszył bo nie dokładałbyś sobie pracy. 

Nie ma co teoretyzować. Pomiziaj lakier w wolnej chwili i będziesz wiedział z czym masz do czynienia. 

To samo z szybami. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@NervGal na lakierze Dodo powinno sobie poradzić. Lubelskie ws zbierał zawsze fajnie a wodę mamy mineralna.. jak nie sprawdzisz to się nie dowiesz a sprawdzić to moment. 

Z szybami raczej trudniej niestety.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20 godzin temu, NervGal napisał(a):

Nic poza Fse z nimi póki co nie zrobiłem. Czyli prawdopodobnie cleaner sobie da z tym radę? Co z szybami wówczas? Compound Z?

Ja u siebie  na szybach pozbyłem się waterspoów Carpro spotless.

Trzeba było chwile poświęcić żeby zeszły, ale dało rade. Po pierwszej próbie czyli użycie preparatu na szybę, chwile odczekałem, wytarłem fibrą - nie przyniosło dużej poprawy.

Druga runda pomogła - preparat na szyby, odczekałem chwilę, preparat na fibrę i szorowanko, aż lekka piana się robiła na szybach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poleci ktoś jakąś latarkę warsztatową led ale z dość długim czasem na baterii (najlepiej przy mocnym świetle 4-5h). Taka do bardziej brudnych robót, która trochę będzie się walać w komorze silnika, trochę pod autem. Bo czołówka z rocks i ta z ali ledowa za krótko trzymają ;(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderator
25 minut temu, Patryk14 napisał(a):

Poleci ktoś jakąś latarkę warsztatową led ale z dość długim czasem na baterii (najlepiej przy mocnym świetle 4-5h). Taka do bardziej brudnych robót, która trochę będzie się walać w komorze silnika, trochę pod autem. Bo czołówka z rocks i ta z ali ledowa za krótko trzymają ;(

Ale czołówka? I jaki masz budżet?

Kwestia budżetu ale ja bym szedł w LedLensery: https://ledlenser.com/pl-pl/czolowki/?order=topseller

Albo UniLite: https://unilite.pl/kategorie/czolowki/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 minut temu, Domel napisał(a):

Ale czołówka? I jaki masz budżet?

Kwestia budżetu ale ja bym szedł w LedLensery: https://ledlenser.com/pl-pl/czolowki/?order=topseller

Albo UniLite: https://unilite.pl/kategorie/czolowki/

Właśnie nie czołówkę, taka ala inspekcyjna albo nawet nie duża do postawienia w pionie. Byle naprawdę dobrze trzymała baterię.
Chyba że masz coś do polecenia typowo na kablu i się sprawdza to też przygarnę do garażu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prawilnie złapał gwint w oryginalnej butelce? Jak z jego trwałością przy jakby nie mówić dość agresywnym towarze jakim jest T&G? Ewentualnie jakieś tipy jak przedłużyć trwałość? Jedyne co przychodzi mi do głowy to wypryskanie zawartości po skończonej robocie, ale nie wiem czy daje to wymierne korzyści.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Mr.Wolf ja używam Canyon i daje radę. Nie wiem czy kolor ma znaczenie ale u mnie jest czarny.
U mnie czarny canyon się "zacierał" z prickbortem. Używałem z szarym Tolco - tylko po użyciu zakręcałem korkiem butelkę, bo tolco nie ma uszczelki i cieknie.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderator

Mozecie polecic jakieś premium/fancy/top produkt AIO do lakieru? 🙂 Ostatnio zrobiłem sobie Toyote 3D, Jeepa Enigmą mam ochotę na coś extra. Wolfgang? Pinnacle? 🙂 Zapodajcie cos 🙂

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.