menior Posted October 19, 2017 Report Share Posted October 19, 2017 Co z waszego doswiadczenia najlepiej chroni przed solą zima?jaki typ wosku/sealent czy może powłoki? Jeśli wogole coś jest odporne na sol Link to comment Share on other sites More sharing options...
ghost Posted October 24, 2017 Report Share Posted October 24, 2017 W dniu 19.10.2017 o 18:31, menior napisał: Co z waszego doswiadczenia najlepiej chroni przed solą zima?jaki typ wosku/sealent czy może powłoki? Jeśli wogole coś jest odporne na sol Jako ciekawostka roztwór wodny soli ma pH 7 Maczałem różne produkty w wodzie z solą i np. Duragloss Nanoglass Ceramic Coating bardz dobrze sobie radził. Ogólnie obstawiam, że powłoki dużo lepiej zniosą niż woski naturalne. Mam też FK 1000p HiTemp i choć tego nie testowałem pod kątem soli, strzelałbym, że z sealantów on może być wart przetestowania bo w końcu projektowany był jako produkt do łodzi Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pajko Posted October 24, 2017 Report Share Posted October 24, 2017 Z doświadczenia wiem że Uncr dobrze daje radę w zimowych warunkach . Link to comment Share on other sites More sharing options...
wojtek45 Posted November 9, 2017 Report Share Posted November 9, 2017 Woski, najlepiej te twarde. Sól niestety fatalnie wpływa na samochód... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mir540t Posted November 9, 2017 Report Share Posted November 9, 2017 5 godzin temu, wojtek45 napisał: Woski, najlepiej te twarde. Sól niestety fatalnie wpływa na samochód... Post totalnie bez sensu. Co to niby znaczy "woski twarde"? Takich pojęć się używało za komuny Są woski o płynnej konsystencji i lepiej chronią niż te "twarde". Link to comment Share on other sites More sharing options...
menior Posted November 9, 2017 Author Report Share Posted November 9, 2017 2 godziny temu, Mir540t napisał: Post totalnie bez sensu. Co to niby znaczy "woski twarde"? Takich pojęć się używało za komuny Są woski o płynnej konsystencji i lepiej chronią niż te "twarde". Autor mial chyba na mysli wosk w pascie czyli wiekszosc,ten najbardziej znany i trwaly czyli Fusso o ile jest dosc odporny na wszelakie detergenty to juz z sola sobie tak ponoc nie radzi z tego co czytam.Ja mieszkam we Wloszech i tu soli na drogach nie ma ale gdy jestem zima w Polsce to auto jest ciagle biale od tego,jak wy sobie z tym radzicie Link to comment Share on other sites More sharing options...
canta8 Posted November 9, 2017 Report Share Posted November 9, 2017 Ja mam 2 twardych zawodników .Duragloss 111 na #601 oraz FK 1000p na jałowym lakierze. Wspomagałem je, jesli była mozliwośc Aqua Waxem od Duraglossa. W tym roku spróbuje ECH20 zmiksowac z Aqua i zobaczę Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fredi88 Posted November 9, 2017 Report Share Posted November 9, 2017 24 minuty temu, menior napisał: Ja mieszkam we Wloszech i tu soli na drogach nie ma ale gdy jestem zima w Polsce to auto jest ciagle biale od tego,jak wy sobie z tym radzicie A ja w Austrii i solą to dopiero tutaj sypią... to co jest w Polsce to może 1/10 tego co tutaj. Stety/niestety... drogi są o wiele lepiej odśnieżone niż w Polsce ale samochody dużo bardziej zardzewiałe. Widziałem już nawet na własne oczy przeżartą na wylot tylną belkę zawieszenia. Kasztany o lakier nie dbają bo nie widziałem tu jeszcze nawoskowanego auta podczas deszczu, dbają natomiast bardzo o podwozie i zabezpieczenie antykorozyjne zawieszenia, przewodów hamulcowych itp. Kolega robił ostatnio jakąś octe 2 to zapytam co to za preparat. Mnie czeka konserwacja podwozia w przyszłym roku. Co do wosku, to przy tych mega trudnych warunkach dość dobrze sprawdził się u mnie megs#16. Wytrzymał całą zimę. Jakoś w lutym wspomogłem go QD1 i posiedział do kwietnia. Także ten wosk mogę polecić. Kładzony na jałowiznę. W tym roku nie mogę się zdecydować między 476 i 1000p Fusso nie miałem nigdy więc nic na ten temat nie napiszę. Link to comment Share on other sites More sharing options...
menior Posted November 9, 2017 Author Report Share Posted November 9, 2017 5 minut temu, Fredi88 napisał: A ja w Austrii i solą to dopiero tutaj sypią... to co jest w Polsce to może 1/10 tego co tutaj. Stety/niestety... drogi są o wiele lepiej odśnieżone niż w Polsce ale samochody dużo bardziej zardzewiałe. Widziałem już nawet na własne oczy przeżartą na wylot tylną belkę zawieszenia. Kasztany o lakier nie dbają bo nie widziałem tu jeszcze nawoskowanego auta podczas deszczu, dbają natomiast bardzo o podwozie i zabezpieczenie antykorozyjne zawieszenia, przewodów hamulcowych itp. Kolega robił ostatnio jakąś octe 2 to zapytam co to za preparat. Mnie czeka konserwacja podwozia w przyszłym roku. Co do wosku, to przy tych mega trudnych warunkach dość dobrze sprawdził się u mnie megs#16. Wytrzymał całą zimę. Jakoś w lutym wspomogłem go QD1 i posiedział do kwietnia. Także ten wosk mogę polecić. Kładzony na jałowiznę. W tym roku nie mogę się zdecydować między 476 i 1000p Fusso nie miałem nigdy więc nic na ten temat nie napiszę. Mnie tu nawet mechanicy zwracaja uwage ze od spodu widac ze jezdze po zasolonych drogach A konserwacja podwozia Na czym to polega? Gdzies to robia? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Moderator Domel Posted November 9, 2017 Moderator Report Share Posted November 9, 2017 2 minuty temu, menior napisał: A konserwacja podwozia Na czym to polega? Gdzies to robia? jest dedykowany post o tym. U mnie to wyglada tak: https://postimg.org/gallery/u2g6ck5q/ 5 minut temu, menior napisał: konserwacja 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fredi88 Posted November 9, 2017 Report Share Posted November 9, 2017 9 minut temu, menior napisał: Na czym to polega? Gdzies to robia? Nawet w PL mogą ci prysnąć preparatami przypominającymi gumę który świetnie nadaje się do podłogi. Na zawieszenie, sprężyny, belkę, wahacze oczywiście nie polecam. Tu właśnie mam na myśli preparat który używał mój znajomy. To jest coś jakby wosk w sprayu. Tak mi tłumaczył. Jak psikasz to jest to wodniste/lepkie przypomina rozpylanie wd40. Po kilku godzinach wysycha i zabezpiecza. On twierdzi że raz do roku warto to zrobić. Ja mam plan zrobić to jeszcze przed zimą i po... czyli 2xdo roku. Ewentualnie przejrzyj temat o mercedesie w124 który wrzucił @AreK. Też przewija się tam jakiś preparat, nawet pytałem w temacie o niego 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
menior Posted November 9, 2017 Author Report Share Posted November 9, 2017 Dzieki,bedac w Polsce bede musial takiej uslugi poszukac bo tu raczej nikt o tym nawet nie slyszal Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gold_Car Posted November 9, 2017 Report Share Posted November 9, 2017 W niektórych krajach leją sok z buraków cukrowych ( nie wiem czy to melasa mówili sok z buraków)...Wysłane z mojego LG-H850 przy użyciu Tapatalka Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gural3 Posted November 15, 2017 Report Share Posted November 15, 2017 Chcesz zabezpieczyć lakier przed solą czy blachy przed korozją? Bo to trochę różnica. Roztwór wodorotlenku sodu nie reaguje z lakierem tylko z zelazem utleniajac je ( rdza). Link to comment Share on other sites More sharing options...
Berd Posted November 15, 2017 Report Share Posted November 15, 2017 menior Co dwa lata lej w drzwi , pokrywa bagażnika, pokrywa silnika i progi. Produkt ,który sobie bardzo chwalą to Valvoline Tectyl ML Link to comment Share on other sites More sharing options...
kosor Posted November 15, 2017 Report Share Posted November 15, 2017 Do tej pory stosowałem Collinite no. 476s. Soft99 Fusso Coat 12 Months ma tez dużo dobrych opinii. Zależy mi właśnie na dobrym zabezpieczeniu przed solą. Ma ktoś doświadczenie z tymi woskami i może podzielić się opinią z porównania? Link to comment Share on other sites More sharing options...
paperson Posted November 15, 2017 Report Share Posted November 15, 2017 @kosor akurat te dwa produkty masz na forum wszerz i wzdłuż przetestowane. Wystarczy poklikać Link to comment Share on other sites More sharing options...
kosor Posted November 15, 2017 Report Share Posted November 15, 2017 Jak mam 10 min przy kompie to z tym klikaniem kiepsko :)) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Abdul Posted November 15, 2017 Report Share Posted November 15, 2017 Berd miałem styczność z tym Tectylem, ale polecam środki Noxudol. Dwa auta już mam tym zrobione i mega trwałe to jest, nie wysycha - po dwóch latach nadal można się dobrze upaprać od tego Co do wosku na zimę - w Krakowie sypią zdrowo, kładę fusso na auta przed zimą, na jałowy lakier, staram się raz w tygodniu opłukać. Całej zimy to nie prześmiga przy normalnym użytkowaniu (czyli w mojej opinii dojazd do pracy 5x na tydzień). Z powłokami nie miałem do czynienia. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fredi88 Posted November 15, 2017 Report Share Posted November 15, 2017 Godzinę temu, kosor napisał: Collinite no. 476s. Soft99 Fusso Coat 12 Months Ma ktoś doświadczenie z tymi woskami i może podzielić się opinią z porównania? Ciężki temat ogólnie... Link to comment Share on other sites More sharing options...
menior Posted November 15, 2017 Author Report Share Posted November 15, 2017 1 godzinę temu, Fredi88 napisał: Ciężki temat ogólnie... To 2 bardzo egzotyczne woski,nie znane na tym forum Link to comment Share on other sites More sharing options...
kosor Posted November 16, 2017 Report Share Posted November 16, 2017 16 godzin temu, menior napisał: 18 godzin temu, Fredi88 napisał: Ciężki temat ogólnie... To 2 bardzo egzotyczne woski,nie znane na tym forum Napisane w temacie "Co najlepiej chroni przed solą?" Więc chyba logiczne, ze chodzi o opinie ludzi i zachowanie się tych środków własnie ze solą:) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kepacz Posted November 16, 2017 Report Share Posted November 16, 2017 W dniu 9.11.2017 o 17:38, Fredi88 napisał: Co do wosku, to przy tych mega trudnych warunkach dość dobrze sprawdził się u mnie megs#16. Wytrzymał całą zimę. Jakoś w lutym wspomogłem go QD1 i posiedział do kwietnia. Jakoś na początku października nakładałem go na Dodo Juice Lime Prime Lite (niegdyś polecono mi takie zestawienie) i po miesiącu już tył/dolne partie wymiękały - a samochód garażowany i nie za często jeździł w deszczu. Żałuję, że nie nałożyłem go właśnie na jałowy lakier. Link to comment Share on other sites More sharing options...
menior Posted November 16, 2017 Author Report Share Posted November 16, 2017 Mi też #16 słabo trzyma ale mam tą wersję rozplywajaca się i w tym bym doszukiwal się problemu,producent twierdzi że właściwości się nie zmieniły ale wycofał że sprzedaży Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fredi88 Posted November 16, 2017 Report Share Posted November 16, 2017 34 minuty temu, menior napisał: Mi też #16 słabo trzyma ale mam tą wersję rozplywajaca się i w tym bym doszukiwal się problemu,producent twierdzi że właściwości się nie zmieniły ale wycofał że sprzedaży Rozpływającą się? Czyli łatwiejszą w aplikacji tak? Mój aplikuje się porównywalnie do 476. Trochę przy docieraniu trzeba się namachać, no i kupiony wieeeeki temu. Jak dobrze pamiętam to w 2011 roku @Kepacz a próbowałeś go odetkać czymś? Jakieś solidne mycie na 2 wiadra itp? To, że się zapycha to norma Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now