Skocz do zawartości

Zakup używanego auta 2


Rekomendowane odpowiedzi

Stoję przed wyborem pierwszego auta. Zastanawiam się głównie nad 3 wozidłami, ale mimo kilku miesięcy poszukiwań żaden nie przekonał mnie jakoś szczególnie. 

Myślę nad: Alfa Romeo Mito, Seat Ibiza IV/V, oraz Peugeot 206+/207

 

Macie jakieś inne propozycje? Budżet ok. 20 000, oczekuję rocznika 2007+, przebieg <150 000. Z racji, że portfel studencki, to zwracam też uwagę na spalanie, które powinno wynosić ok. 5,5/6l, albo mniej, wiadomo 🙂

Najlepiej diesel 1.4/1.6 😄

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach




[mention=19724]Kubsonke[/mention] Ile zamierzasz jeździć rocznie, że diesla potrzebujesz?



Preferuje diesle, gdyż jeżdżę głównie nimi, przyzwyczaiłem się już do pracy silnika, a do tego są w miarę oszczędne :)
Dojeżdżam codziennie 20km na uczelnię.

Specjalnie celuje w roczniki 2007+, a nie 201X, bo nie chce w tym dieslu filtra DPF. Jeżeli się trafi, to mówi się trudno i trzeba będzie jeździć

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy takim przebiegu będziesz miał marny bonus z posiadania diesla w stosunku do tego że każdy diesel za tą samą cenę co benzyna będzie starszy i miał większy przebieg. Corsa w dieslu to będą praktycznie same auta z przeszłością flotową. A co do jazdy, to turbo benzyną jeździ się fajniej od diesla. Popatrz sobie na spalanie na jakich portalach z raportami, przelicz spalanie przez cały okres użytkowania i wtedy zobaczysz czy jest taka wielka różnica. Bo diesle w segmencie b to bardzo specyficzny odbiorcy i bardzo mało pojazdów na rynku.

Wysłane z mojego DUK-L09 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Możesz mieć rację z tą benzyną turbo. Zraziłem się do benzyny po używaniu Mitsubishi Colta przez jakiś czas, który miał silnik 1.3 bez turbo i jednak brakowało mi tego dołu.

Muszę wybrać się na jakąś jazdę testową takim benzyniakiem.
Dzięki z wszystkie rady :)

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

43 minuty temu, _harry napisał:

Może zbyt wyskoczyłem przed orkiestrę icon_wink.gif.c9ee0fe609322662ef8a094816c65a6c.gif

Dla mnie alfa to alfa: drogi serwis, drogie części, niestandardowe rozwiązania techniczne.

Jeśli wasze sprawują się OK - gratuluję!

 

 

 

 

 

Tak dla przykładu. Miałem już 5 Alf, od kilku dni mam kolejną i nigdy żadna mnie nie zawiodła, za to kiedyś w 2015r kupiłem za namową narzeczonej Audi A6 z "pancernym" 1.9TDI po 2 miesiącach motor padł i sprzedałem z awaria silnika. Więc dla mnie właśnie takie samochody to "wynalazki" 

P.S wiadomo że każdy lubi co innego i ile ludzi tyle opini. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Patrzę tylko na salonówki od pierwszego właściciela, także wykluczam możliwość manewrowania licznikiem

 

Choć i takie się zdarzały :D

 

Budżet nie jest sztywny, nie pali mi się, także czekam na jakąś godną sztukę

 

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja bym dał sobie spokój zarówno z tym generalizowaniem, że każdy diesel w takim aucie będzie miał duży przebieg, po flocie i ogólnie będzie zajechany, jak i z demonizowaniem urządzenia pt. DPF. Jeżeli ten samochód będzie zadbany, to ekologia (DPF i EGR) nie będzie sprawiała problemów. Prywatnie nastawiłbym się na dość bogaty pakiet startowy, nawet z demontażem DPF i EGR w celu ich wyczyszczenia. Po prostu tak, żeby to auto było całkowicie sprawne i wtedy zapomnisz, że masz ten niby problematyczny osprzęt. A niskie zużycie paliwa zostanie.

Jeśli chodzi o 1.4 TDI w Ibizie, to to chodzi jak pierdzikółek, ale pali prawie nic. Poza tym silnik ma dość stary rodowód i jest ogólnie udany. Kultura pracy 1.6 HDI jest jednak nieporównywalna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie osobiście nastawiam się na Ibizę z 1.6, ale nawet nie ma w czym przeglądać, bo zaznaczając "Z Polski" nie ma żadnej w cenie poniżej 25000 w obrębie 200km :(

Czekam, przeglądam i jak coś się pojawi to jadę :D

 

A co do diesli i ich przebiegów, to mam w domu 3 samochody (Peugeot 5008, Peugeot 206+, Nissan Juke) z silnikami diesla i mają kolejno: 114000, 110000 i 76000. Roczniki 2010 i 2014 w 5008

Wszystkie bieżąco używane na takich samych dystansach jak pisałem wcześniej, czyli codzienne dojazdy do pracy 20km, oprócz 5008, który jeździ 70 w jedną strone

 

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka

 

 

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jaki samochód byście polecili kupić do 40tyś? Aktualnie jeżdżę focusem mk3 1.6tdci. Rocznie robię ok 15-20 tyś km. Przeglądając ogłoszenia i opinie to by wychodziło że warto kupić C klase w204 benzyna/diesel, mondeo mk4, mk5 2.0 benzyna, bmw 3.0 diesel, a6 2.7/3.0 diesel. Czy przy takich przebiegach opłaca się kupić diesla czy lepiej by było benzyne?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@QuavelioS Pytanie co masz na myśli "lepiej kupić", za tą samą cenę zazwyczaj dostaniesz młodszą i lepiej wyposażoną benzynę. Ale w przypadku mondeo zarówno mk4 jak i mk5 diesel jest dużo trwalszy i pali zdecydowanie mniej niż benzyna. Myślę, że bmw w dieslu to też lepszy wybór jak benzyna. Ja jestem zwolennikiem młodszych, mniejszych i mniej prestiżowych aut, na pewno bym nie poszedł w audi, bmw czy mercedesa w takim budżecie, bo koszty naprawy mogą Cię przerosnąć. Znowu mondeo mk5 do 40 tysięcy nie do zdobycia. Same po wypadki z zagranicy i fusion ze stanów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, QuavelioS napisał:

A jaki samochód byście polecili kupić do 40tyś? Aktualnie jeżdżę focusem mk3 1.6tdci. Rocznie robię ok 15-20 tyś km. Przeglądając ogłoszenia i opinie to by wychodziło że warto kupić C klase w204 benzyna/diesel, mondeo mk4, mk5 2.0 benzyna, bmw 3.0 diesel, a6 2.7/3.0 diesel. Czy przy takich przebiegach opłaca się kupić diesla czy lepiej by było benzyne?

Renault Laguna III silnik 2.0 benzyna bez turbo. Bardzo dobre auto a przez nieprawdziwą opinię auta awaryjnego (odziedziczoną po Lagunie II) można je kupić w dobrej cenie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pomimo, że sam mam Audi a wcześniej 2x BMW to w te marki bym się nie pchał w tym budżecie, szczególnie w silniki 3.0 tdi, które są super ale niestety koszty serwisu i części są bardzo drogie, potrafią pociągnąć grube tysiące. Nawet sam olej wymieniany co 10k a wchodzi prawie 8 Litrów, do tego drogie filtry już robi sporą kwotę.

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 godzin temu, vangsta napisał:

@rybka 2.0 turbo 170/205km - bardzo przyjemnie jeździ, dobrze współgra z lpg i ma system 4control który jest w zasadzie bezobslugowy - naprawdę ciekawe auto w rozsądnej cenie. 

Szukałem takiego auta kilka miesięcy jak było jakieś pewne to było bardzo drogie. Z tym że chciałem po FL. W końcu się poddałem i kupiłem bez turbo. 2.0 205km to już trochè biały kruk☺

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@zibi-M Dlatego też myślałem o C klasie albo mondeo mk4 z uwagi na to, że potem ten samochód moi rodzice dostaną. @rybka  nie chcę właśnie Laguny 😞 @lol19pl a ja właśnie bym chciał coś bardziej prestiżowego chociaż by ze względu na rodziców 🙂 Zastanawiałem się też nad Fordem Kuga tylko nie wiem w jakim silniku bym mógł wziąć.  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.