Skocz do zawartości

Zakup używanego auta 2


Rekomendowane odpowiedzi

Dlatego napisałem, z vaga najbardziej optymalnym budżecie jak kolega chce się pobawić będzie stare i sprawdzone 1.8t. Co więcej, w omawianym budżecie wcale nie będzie to strucel w przeciwieństwie do ufo type r poniżej 30k czy golfa v gti. Jak się chce coś stricte sportowego trzeba niestety dołożyć do tej kwoty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No ale jak już zrobisz remont to ile modów masz 😂

Jak bys sie @DaV zdecydowal na n/a to jest jeszcze Alfa GT z legendarnym 3.2 Busso. Technicznie to jest 156/147 ta sama płyta, ten sam zawias, te same hamulce baa nawet wnetrze to samo co w 147. Przez 6 lat mialem 147 i mogę polecić. Busso brzmi swietnie i jest dość pancerne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

24 minuty temu, Pływak napisał:

No ale jak już zrobisz remont to ile modów masz 😂

Jak bys sie @DaV zdecydowal na n/a to jest jeszcze Alfa GT z legendarnym 3.2 Busso. Technicznie to jest 156/147 ta sama płyta, ten sam zawias, te same hamulce baa nawet wnetrze to samo co w 147. Przez 6 lat mialem 147 i mogę polecić. Busso brzmi swietnie i jest dość pancerne.

Dość pancerne? Już nie robią takich silników, a mało który może mu dorównać pod względem ogólnej wytrzymałości, pod warunkiem, że jest zadbany. Ja napaliłem się na GTA, ale wszystkie poznikały. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja wiem jak bardzo da się modzić K20, ale skoro jest takie a nie inne założenie to po co kombinować? No i kupno trupa też nie jest rozwiązaniem. Poza tym równie dobrze można kupić fokę ST 2.5 ale mody się skończą jak w megance. Jedno żelazko rs jeździło u nas na zawodach, mega szybkie. Ale... powinieneś wiedzieć, że jest różnica między autem do modów(tak po prostu) a autem do jazdy po torze.

 

A poza tym, rynek samochodów używanych jest tak duży, że można trafić takiego golfa ze zrobionym silnikiem w tym budżecie i problem odpadnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koledzy jedno pytanko. Przegląd dzisiaj załatwiony i jednocześnie dokonano ostatniego wpisu do dowodu rejestracyjnego.

Czy na ten moment mogę zmienić dowód rejestracyjny i "przepiszą" mi datę ostatniego przeglądu czy lepiej zrobić za rok przegląd ? Bo w drugim przypadku chyba dostaję jakiś "kwit" potwierdzający zrobienie przeglądu i z nim oraz dowodem rej. udać się do wydziału komunikacji w celu wyrobienia nowego i "przepisania" przeglądu z "potwierdzenia" przeglądu ? Jak powinno się to prawidłowo zrobić lub jak jest korzystniej ?

Ps. Wiecie jaki jest koszt wyrobienia nowego dowodu rejestracyjnego ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@stawek jak byłem w takiej sytuacji poczekałem jeszcze rok i po wykonanym badaniu i pobraniu zaświadczenia od diagnosty, zleciłem wymianę dowodu, a oni wbili aktualny przegląd. Nie pamiętam czy coś płaciłem w tym przypadku za dowód, ale na 99% nie. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8L S3 to już trochę stare auta i tak jak pisze @Pływak worek kasy na dzień dobry. Sam wiem ile kosztowało mnie doprowadzenie do dobrego stanu e36, które i tak kupiłem dość przyzwoicie zachowane na tle reszty egzemplarzy. Punto może i odstaje ale w tej cenie to najmłodsze auto co jest nie bez znaczenia. A4 b7 i Megane II rs też wrzucam do kręgu zainteresowań 🙂 Alfa z busso fajna sprawa ale koszta serwisu są spore a jednostka przepala dziesiątki litrów benzyny co jednak by mi przeszkadzało. Japońcom podziękuje (nie chce mówić dokładnie o co chodzi bo po co komu kolejna gównoburza ale mam swoje powody). Na chwile obecną zbieram informacje o 

- Punto

- A4 b7 1.8T

- Megane Rs

- Astra H opc

A4 1.8T występowały z Quattro? Jeśli tak to chyba będzie mój faworyt. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

34 minuty temu, DaV napisał:

8L S3 to już trochę stare auta i tak jak pisze @Pływak worek kasy na dzień dobry. Sam wiem ile kosztowało mnie doprowadzenie do dobrego stanu e36, które i tak kupiłem dość przyzwoicie zachowane na tle reszty egzemplarzy. Punto może i odstaje ale w tej cenie to najmłodsze auto co jest nie bez znaczenia. A4 b7 i Megane II rs też wrzucam do kręgu zainteresowań 🙂 Alfa z busso fajna sprawa ale koszta serwisu są spore a jednostka przepala dziesiątki litrów benzyny co jednak by mi przeszkadzało. Japońcom podziękuje (nie chce mówić dokładnie o co chodzi bo po co komu kolejna gównoburza ale mam swoje powody). Na chwile obecną zbieram informacje o 

- Punto

- A4 b7 1.8T

- Megane Rs

- Astra H opc

A4 1.8T występowały z Quattro? Jeśli tak to chyba będzie mój faworyt. 

A4 B6 i B7 występowały w quattro. B7 1.8T trudno trafić w tej konfiguracji a jak dla mnie B6/B7 to tylko w avancie (kombi). 1.8T jedyny rozsądny silnik w B7, krótko mówiąc stary dobry vag skończył się na tym modelu. Zastanów się nad Oplem Corsą OPC, Signum/Vectra z20net 175KM na silniku saaba. Mam takiego signuma i chwalę sobie. Ciekawy jest fiat bravo 1.4T 150KM. Ewentualnie volvo s40 R.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

46 minut temu, DaV napisał:

Alfa z busso fajna sprawa ale koszta serwisu są spore a jednostka przepala dziesiątki litrów benzyny co jednak by mi przeszkadzało.

Spore koszta serwisu? Czego? Zawieszenie? Obecnie tańsze niż aluminiowe wahacze z audi a4. Hamulce? Zaciski Brembo z najpopularniejszym rozmiarem klocka pod czterotłoczek oraz niedrogie tarcze. Spalanie? Chyba nie miałeś turbobenzyny 😛 Moje Megane w spokojnej trasie spali do 10 i to jest dolna granica. Górnej nie znam, widziałem już na liczniku średnie ponad 20 przy zabawie, a pewnie można i więcej. Czy V6 będzie mniej ekonomiczne? Wątpię. A4 z tego zestawienie będzie autem raczej najbardziej normalnym na co dzień z niezbyt dużymi kosztami utrzymania bo to w końcu normalna cywilna wersja ale też imo będzie dawało najmniej frajdy z jazdy. Każda wersja topowa RS, S, ST, OPC itp. wieże się czasem z wyższymi kosztami utrzymania podyktowanymi tym, że rozwiązania techniczne stosowane w topowych wersjach są często zupełnie inne od wersji zwykłych i to trzeba brać pod uwagę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Pływak Ja miałem na myśli koszta serwisu Busso a dokładniej rozrząd który jest drogi i wymienia się go częściej niz w innych jednostkach (chyba, że wyczytałem głupoty). Nie miałem na mysli, żę alfy sa drogie w utrzymaniu. Wysokie spalanie jestem w stanie zaakceptować bo teraz leje po 13L na 100km ale busso to jednak za dużo 🙂 Za taką pojemność wywalili by mi też kosmiczne OC więc kolejny minus 😞  Dzięki jeszcze raz za odpowiedzi. Chyba faktycznie b7 będzie spoko opcją. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to widzisz wyczytałem pół prawdy bo 60k km się zgadza ale 800zł zamienili na 2.5k . Nigdy nie miałem takiego silnika ani nie znam nikogo kto by go miał i bazując na opiniach w internecie sam widzisz jak to się kończy 😄 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdzie w Busso chcecie rozrząd co 60kkm? 😆 W TS'ach jest bezpieczne 50kkm. Zresztą kto takim samochodem robi powiedzmy 20-30kkm rocznie? Zakładając nawet 20kkm rocznie to rozrząd co 3 lata nie jest dużym wydatkiem. Ja obecnie niestety kupiłem minę, którą doprowadzam do ładu od początku do końca. FF2 2.0 145KM. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

23 minuty temu, DaV napisał:

No to widzisz wyczytałem pół prawdy bo 60k km się zgadza ale 800zł zamienili na 2.5k . Nigdy nie miałem takiego silnika ani nie znam nikogo kto by go miał i bazując na opiniach w internecie sam widzisz jak to się kończy 😄 

Drogi rozrzad to jest w tych nowszych 3.2v6 z 159/Brery ale ten silnik nie ma nic wspólnego z Busso bo to konstrukcja zapożyczona od GM i zmodyfikowana przez Alfe. Ponadto w 1.8T mimo łańcucha tez go trzeba w koncu zrobić.

 

Tak czy inaczej kazde auto generuje koszty, trzeba sobie tylko te koszty przeliczyć na radość z jazdy i wybrać coś co ma najlepszy stosunek zabawa/koszty 😉 Czy zwykle A4 da nam radość z jazdy? To juz zalezy od preferencji uzytkownika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

od kiedy masz łańcuch w 1.8t? tam zwykły pasek jak w innych, a łańcuszek jest między wałkami z tyłu i robi się go tylko jeśli napinacz zacznie grzechotać, a dzieje się to po różnych przebiegach. rozrząd w całości na łańcuchu to był ale w 1.8 tsi/tfsi. i wtedy tanio nie jest, kilka razy kompletowałem graty i część nie ma dostępnych zamienników, zostają oryginały.

dodatkowo jeśli chodzi o zabawę w modzenie to 1.8t jest tutaj nie do pobicia ze względu na dostępny wszędzie know how... choć ja z takim budżetem szukałbym czegoś z 3.2 vr6 i odkładał na turbo, tam dopiero jest zabawa w modzenie 😉

lub... jeden z mniej komfortowych pierdzików na miasto, polo lub ibiza 1.8t - prosta droga na zrobienie czegoś, co będzie na prostej szybsze od meganek, clio, 1.8t itp 🙂

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wlasnie o ten lancuszek z napinaczem na tyle chodzi. Auto uzywane wiec nie wiesz czy i kiedy wypadnie wymiana. 

Ponaddto trzeba jasno okreslic czy to ma być auto stricte do modzenia i jazdy na prostej czy jednak auto do codziennej jazdy z potencjalem na modyfikacje. Bo jak to drugie to nie tedy droga. Grube mody i uturbianie to uziemianie auta na tygodnie, a nie każdy moze sobie na to pozwolić ale to juz sam DaV musi określić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A4 B7 w benzynie ma jedną zalete: bardzo dobrze trzyma cenę - swoje 1.8T z BFB sprzedałem 3 lata temu za 30tys; obecny właściciel wystawił niemal za tyle samo i wszystko wskazuje na to że auto zostanie sprzedane w ten weekend (po niespełna tygodniu). 

Jeśli F4T, warto się przyjrzeć Lagunie coupe - piękne auto, system 4Control, w dodatku toleruje LPG (naprawdę w dzisiejszych czasach lpg to żaden wstyd). 

Jeśli chcesz możliwie najmłodsze 1.8T, możesz rozejrzeć się za Seatem Exeo - z tym że auto może być później ciężko sprzedać. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak bym miał brać exeo albo A4 B7 to tylko druga opcja. Gdy masz fart i kupisz 1.8T z Quattro oraz ori sline to za jakiś czas możesz je sprzedać drożej jak kupiłeś. Miałem A4 B6 1.8T BEX w ori sline niestety bez quattro. Po 1,5 roku jazdy sprzedałem kilka tys. drożej jak kupiłem. Do tej pory jestem w szoku 😄

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@DaV pisał o czymś skromnym gabarytowo, tu poprzez A4 i ISa dochodzimy do A6 :mrgreen:

4 godziny temu, stawek napisał:

Koledzy jedno pytanko. Przegląd dzisiaj załatwiony i jednocześnie dokonano ostatniego wpisu do dowodu rejestracyjnego.

Czy na ten moment mogę zmienić dowód rejestracyjny i "przepiszą" mi datę ostatniego przeglądu czy lepiej zrobić za rok przegląd ? Bo w drugim przypadku chyba dostaję jakiś "kwit" potwierdzający zrobienie przeglądu i z nim oraz dowodem rej. udać się do wydziału komunikacji w celu wyrobienia nowego i "przepisania" przeglądu z "potwierdzenia" przeglądu ? Jak powinno się to prawidłowo zrobić lub jak jest korzystniej ?

Ps. Wiecie jaki jest koszt wyrobienia nowego dowodu rejestracyjnego ?

Czemu znowu tak kombinujesz? 🙄 Przecież masz wbity w dowód aktualny przegląd. Na nowy się zmienia, jak już nie ma gdzie wbić, chociaż znam takich, którym wbijano w miejscu na adnotacje - prawnie dyskusyjna sprawa. Poza tym wszystko jest w sieci :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.