Skocz do zawartości

Zakup używanego auta 2


Rekomendowane odpowiedzi

No temat był zaczęty o benzynie tylko ale zszedł na kopciucha:)

Podsumowując: Mazda odpada bo jak nie rdza to nie wiadomo co z tym silnikiem będzie przy ok 150k km.

Więc Tipo 1.4 T-jet słabej jakości materiały/ Megane IV 1.6 life słabszy silnik ale na sporadyczne wypady nawet dłuższe/dalsze(bałkany, alpy etc) do przeżycia  vs Auris 1.6 z 2013-2014...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

33 minuty temu, dareme89 napisał:

Ale kto kupuje Japończyka z dieslem....

Moi znajomi w Austrii tylko diesle kupują. Jak powiedziałem że biorę benzynę to oczywiście byłem głupkiem... teraz oni są jak rozmawiamy o cenie serwisu i spalaniu 🙂

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Auris przed liftem to ma dopiero słabe materiały. Konsola wygląda jak zabawka. Ile dokładnie chcesz przeznaczyć pieniędzy na to auto? Bo jeśli chódzi o megane to life jest bardzo rzadkim wyborem wśród nabywców prywatnych bo można wyrwać limited za 2 tysiące więcej.

Wysłane z mojego DUK-L09 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

50-55k. ale to już byłby budżet czyli kredyt naciągnięty maksymalnie.

Chodzi mi o Megane z poprzedniego rocznika bo troche ich jest na allegro jeszcze w tej cenie.

Co do limited to wg. cennika ok 10k jest różnicy na podstawowym silniku między life a limited, ale rzeczywiście na allegro są limited w podobnej cenie do life, tylko znów od 58tysięcy z 1.6 silnikiem:(

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kup sobie dobre, dobrze wyposażone auto używane i będziesz o wiele bardziej zadowolony niż z tych biednych wersji, w dodatku już z naciąganym budżecie.. ja za 55k zł kupiłem mondeo mk4 3 letnie w prawie max wypasie i niczego nie żałuje.. pamiętaj, że takie auta jako nowe kosztuja 100k + także jakość zupełnie inna 🙂 i fajnie mieć nowoczesne dodatki w aucie a nie nowe auto z wypasem aut z początku tego wieku 🙂 kolejna sprawa to utrata wartości.. takie auto 3 letnie już straciło ok połowę i będzie o wiele teraz mniej tracić z tej wartości 55k zł a kupisz nowe za 55k zł i po 3 latach bedzie warte 35k zł 🙂

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W momencie, w którym kolega ma  maksymalnie 55 tysięcy na auto nowe to na pewno nie wyda tyle na auto używane, tym bardziej, że takie wydatki jak wymiana opon, czy inne elementy zużywalne pojawią się o 3 lata wcześniej. Co nie zmienia faktu, że nie da rady kupić megane za 55 tysięcy. W tej cenie z nowych tylko tipo kombi albo astra sedan (astra J ). Niestety obecnie 55 tysięcy to za mało nawet na dobitą wersję wyposażenia w segmencie B, a segment C z cywilnym silnikiem kończy się powyżej 100 tysiecy. Z resztą mi w VW powiedzieli, że za 70 tysięcy to tylko polo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, lol19pl napisał:

W momencie, w którym kolega ma  maksymalnie 55 tysięcy na auto nowe to na pewno nie wyda tyle na auto używane, tym bardziej, że takie wydatki jak wymiana opon, czy inne elementy zużywalne pojawią się o 3 lata wcześniej. Co nie zmienia faktu, że nie da rady kupić megane za 55 tysięcy. W tej cenie z nowych tylko tipo kombi albo astra sedan (astra J ). Niestety obecnie 55 tysięcy to za mało nawet na dobitą wersję wyposażenia w segmencie B, a segment C z cywilnym silnikiem kończy się powyżej 100 tysiecy. Z resztą mi w VW powiedzieli, że za 70 tysięcy to tylko polo.

Muszę tylko potwierdzić... żaden problem skonfigurować segment B powyżej 80 tyś zł nie wrzucając nawet wszystkiego. Do kompakta bez 90-100 tyś bym nie podchodził. Może popatrz na używane skody rapid. W tej cenie masz auto stosunkowo młode. Biorąc silniki 90 110 i 125km również bezawaryjne i ekonomiczne. Jeśli chcesz wielki bagażnik to liftback, jeśli coś dla oka to spaceback ze szklanym dachem 🙂 to auto jest mega przestronne w środku, większe niż 90% aut z segmentu C.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

[mention=4771]dareme89[/mention] A to ciekawe jest, mówisz, że wyposażenie zależy od silnika?
To jeszcze nic, wyposażenie zależy od silnika jednocześnie silniki są zależne od wersji wyposażenia. Dla uproszczenia, wybierając jakąś wyższą wersję wyposażenia w większości marek nie możemy wybrać wtedy najsłabszych wersji silnikowych (jeśli chcesz mocniejszy silnik to musisz kupić wyższą wersję). I teraz w zależności jaki silnik kupisz otrzymujesz różne wyposażenie. Mogą to być pierdół jak u mnie w megane, przy mocniejszych benzynach otrzymujesz bardziej rozbudowany system zmiany nastawów silnika, przekładni etc. Ale są też większe zmiany jak inne hamulce w zależności od wersji silnikowej i z tego co się dowiedziałem to nowy Focus i obecna octavia maja zawieszenie zależne od silnika - mocniejsze silniki maja zawieszenie wielowahaczowe, a słabsze maja belkę.

Wysłane z mojego DUK-L09 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 minut temu, lol19pl napisał:

obecna octavia maja zawieszenie zależne od silnika - mocniejsze silniki maja zawieszenie wielowahaczowe, a słabsze maja belkę.

Jesteś pewien? Czy chcesz się upierać?

A co do wyposażenia w Mazdzie - sprawdź jeszcze raz czy aby na pewno z dieslem nie można wziąć skypassion. Takumi(safety) mają to samo wyposażenie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

31 minut temu, siewcu napisał:

Jesteś pewien? Czy chcesz się upierać?

A ty? @lol19pl dobrze pisze... w całym vagu tak jest. W leonie też 1.8 ma wielowahacz a od 1.4 w dół jest belka.

Mazda też jest wybredna. Wiem bo przed leonem rozważałem mazde 3 ale nie chciałem hatchbacka tylko sedana i jest dupa bo 2l benzyna w najwyższej wersji występowała tylko w słabszej odmianie (120km jak dobrze pamiętam) a htch było to 120 i 165 chyba do wyboru.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciekawe jest, że wiecie to bez etki 😉 I macie złe info. Bo:

a) to jest od 2012 roku(modelowo 2013)

b) to jest zależne od egzemplarza a nie mocy i wcale się nie zdziwię, jeśli znajdzie się golf z wielowahaczem z tyłu i najsłabszym silnikiem.

Takie małe plusy dostępu do etki... Także nie, nie jest to nowy golf, tylko aktualny golf. Mały szczegół, a zmienia wiele.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, siewcu napisał:

wcale się nie zdziwię, jeśli znajdzie się golf z wielowahaczem z tyłu i najsłabszym silnikiem.

Dobra... dalsza dyskusja z tobą nie ma najmniejszego sensu :lol:

Jeszcze napisz że do 1.2 86km wkładali wirtualny kokpit i zawieszenie z regulacją twardości... Konfigurowałem auto pod siebie, nie brałem z placu. Pewnych rzeczy nie da się przeskoczyć. Wersje 1.2 86, 90, 105 i 110km, 1.4 122 i 125 były na belce czy tego chcesz czy nie. Obojętnie co etka mówi. Jeśli twierdzisz inaczej to udowodnij. W innym przypadku tylko bijesz pianę niepotrzebnie. Na każdym forum vag napiszą ci to samo co ja. 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz gdzieś napisane przez producenta, że PR 0N1 i 0N4 są przypisane do konkretnych wersji silnikowych? Octavii też się nie dało kupić w pełnym pakiecie RS, climatronikiem i innymi bajerami z silnikiem 1.6 a jednak takie z fabryki wychodziły. Ale jeśli wiesz lepiej niż etka to spoko, specjalistę z fabryki VW spotkałem 🙂

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To pokaż taką Octavię 1.0 czy 1.2 z wielowachaczem skoro tak ślepo wierzysz etce. Dyskusja z Tobą, przypomina tą z tego wątku z telefonami, gdzie nie przyjmowałeś do wiadomości pewnych faktów odnośnie szybkości działania telefonów.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja pier... do Was chyba nic nie dociera. Daj mi zestaw VIN wszystkich samochodów, które wyjechały z fabryki to porozmawiamy. Inaczej masz tylko to, co forum napisało z dowodów i ślepo w to wierzysz. Tak jak w filmiki z youtube, które są wyrocznią.

 

Może inaczej - nie masz ETKI, nie masz pojęcia jak to działa i nie masz pojęcia jak interpretować to, co się tam znajduje. Ja z tego żyję i jakoś dziwnym trafem na moją pracę narzekania nie ma.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko po kodach PR można dojść do tego jakie elementy wyposażenia znajdują się fabrycznie w samochodach z grupy VAG.

Dane kody są oczywiście wspólne dla wersji wyposażenia - np. Comfotline, Trendline ale sprawę komplikuje dodatkowo fakt, że w zależności od rynku docelowego opcje wyposażenia potrafią być całkowicie inne.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O, w końcu ktoś wie o czym mówię. 🙂

A tak swoją drogą, dla upierdliwych - jeśli dana opcja wyposażenia jest dostępna dla aut z konkretnymi silnikami to podane są ich kody przy danym samochodzie. Przykładowe(z czapy wzięte, nierealne) porównanie: wielowahacz masz dostępny tylko dla aut z silnikami CEGA CEGB CEGC to przy opisie wyposażenia masz "napęd przód CEGA CEGB CEGC" a nie "napęd przód PR-0N1"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Raczej nic odkrywczego że np rapida z mpi kupisz w PL a w AT już nie... Tyle że to co próbujesz nam wmówić, że wielowahacz jest nawet w najsłabszej wersji silnikowej to kompletna bzdura. Może się trafi gdzieś na świecie. Ale w PL AT DE i większości europy możliwości zamówienia takiego auta NIE MA! Jeśli masz ochotę sprowadzić dla kolegi poszukującego auta do 55k zł octavię 1.2 tsi z wielowahaczem to zrób to... 

Sorry ale zachowujesz się jak typowy janusz filozof. Takie auta to zapewne 1 na milion jak nie mniej. Co za bezsensowne wykłócanie się :wallbash:

34 minuty temu, turzol napisał:

ale sprawę komplikuje dodatkowo fakt, że w zależności od rynku docelowego opcje wyposażenia potrafią być całkowicie inne.

Są inne... przykładowo fr w Polsce 2016 mial ledy w standardzie a w Austrii trzeba było dokupić. Z tym że akurat wielowahacze to chyba w Afryce wkładali do 1.2 86ps.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przypominam, że kolega szuka auta w Polsce, nie w Afryce. I jestem przekonany, że choćby odwiedził wszystkie salony sprzedaży w Polsce, na pytanie o wielowachacz w najsłabszych Octaviach, usłyszałby, że takiej opcji nie ma. O to chodzi, nie o wykłucanie się czy taką konfigurację wypuściła fabryka gdzieś na świecie.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.