Skocz do zawartości

Co dzisiaj zrobiłeś przy swoim aucie 3?


Rekomendowane odpowiedzi

Jak powiedziałem, tako i uczyniłem. Niezbyt krótka historia pewnego F4. Wziuuuu, tasiemiec leci!

Nie jest piękny i idealny, przyczyniły się do tego lata zaniedbań, braku wiedzy detailingowej i dostępnych części w normalnej kasie. Wiem, lampy, wiem, tylne szybki, wiem, ramiona wycieraczek. Ogarnę. Najważniejsze, że lakieru w takim stanie nigdy nie miałem 🙂 Ponoć nieważne, jaki wóz. Ważne, by iść do przodu 😉

Mycie i dekon -> Menz 3500 + zółte NAT i ADBL -> odtłuszczenie -> Fusso. Perl na plastiki, mycie szyb z obu stron SSW na wnęki, felgi i panoramę.

Myty był tydzień wcześniej, urwał jego nać.

20231027_102207.jpg.aa5824adaf2ed9b010fcc8995d5505ee.jpg20231027_102341.jpg.81ebad7e79259d8fb9bf3106105cd203.jpg

20231027_111904.jpg.de2ee357f870de0b92e2488f8f1aa1e0.jpg

20231027_111917.jpg.894051e128b53dafabd1901658a84079.jpg

20231027_112838.jpg.4b18e961717b24eeecc5a86e57c8ebe2.jpg

20231027_113042.jpg.52f215f273520ce78d8dc21934bf6e3c.jpg

20231027_180601.jpg.9ddce129b688ed2c70f80099acee0d0f.jpg

20231027_180824.jpg.05f6dbf76e79b3619595763da7fe62d8.jpg

20231027_180939.jpg.e37441a77b1a09af5806d826077a1146.jpg

Oklejenie jest cudowne, wiem. Miało być przede wszystkim skuteczne, po trzech hardcorowych myciach plastików i uszczelek nauczyłem się, że nie warto go pomijać xD20231028_123857.jpg.31bcc2bf7d101e9957b5ab13060ee55c.jpg

 

20231029_151521.jpg.b88b99e7b6db93325cfcf1249791ab47.jpg

20231029_152330.jpg.eb931f7e7f19aa9b5774409d7b5f3f21.jpg

20231029_152345.jpg.44d98a927b8cd2d77566ebe569e72fd6.jpg

Coś jakby efekt końcowy 🙂

20231030_084126.jpg.2107968894bc231ad3db29d4f6f595a1.jpg

20231030_084334.jpg.35c1b1d97cdecc28f83a358868799bed.jpg20231030_085222.jpg.10a99457a26d8351dd4b4ef8ab3084a8.jpg

Na błotnik poleci zaprawka. Jak na cenę jest idealny i tak. 

20231030_085306.jpg.d4c6e0b0d3d9d2b47acde335f9f2b31b.jpg

No wielki fotograf motoryzacyjny, że aż prosto kadru nie potrafi skomponować, gamoń jeden.

20231030_090317.jpg.7836671cf04267d6ed79143236ab7b92.jpg20231030_090539.jpg.7d03fc5c36900966bbeca4acc27b5dac.jpg20231030_090607.jpg.55e40b8b332c08fdfcfec298300ff58a.jpg20231030_084102.jpg.ddd2d7e0b082c71f475d241b116cd5a4.jpg20231030_085517.jpg.9336dd0aa23c4044f99778086e1d8d70.jpg20231030_090503.jpg.a3be0bd3080cd4933bcb4d58c5bdfa02.jpg

20231030_131426.jpg.06c0f1d907be0e26ef0f47bf1b45b644.jpg

 

To tworzywo jest beznadziejne. Po Perlu i tak wygląda lepiej.

20231030_131925.jpg.04fd632f449f644c0b347e92870ab6e3.jpg

20231030_131944.jpg.27893ef51441443a12bdc7a6b6be7afc.jpg20231030_131958.jpg.eb5bb9d375a054ab0afe45550e4c7631.jpg

20231030_132132(0).jpg.2bba9c7f7e48e18e9bbed10dc300cb37.jpg

Inne światło:

20231030_142557.jpg.f77e1cd3bfd7f304be906c6a011f2aea.jpg

Pozdrawiam 🙂 

 

 

  • Lubię to 17
  • Super 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W najbliższym czasie planuję zdjąć przód i ogarnąc lampy, dokończyć polerkę spojlera (z mojego plastik już odpadał płatami...) i zająć się tylnymi okienkami. Może umyję ponownie po trzech latach potężne CDi. W środku szukam tapicera z normalnym cennikiem (chciałem fotel, ale wszystkie wygladają tak, że po miesiącu pewnie też miałyby juz dziurę), kierownicę też spróbuję reanimować samodzielnie. Zobaczymy jak będzie.
Może tego nie widać, ale dużo pracy i szukania części w tym roku...
Najgorsze jest to, że zaczyna mi się podobać to polerowanie i Cytrynę trzeba będzie przed zimą podobnie potraktować. Już czuję te zakwasy.





Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najgorsze jest szukanie części (tych widocznych gołym okiem, z mechanika jest lepiej, ale silnik/zawieszenie się nie sypia, więc nawet nie mam takiej potrzeby) i przeświadczenie handlarzy, że nawet najgorszy szajs wygladajacy jak po upadku z wieżowca jest wart kilkaset złotych. Wpiszcie sobie na przyklad zderzak, blotnik, reflektor smart 454. Boki zrywac. Halogen paruje, widać to i wygląda to zle, ale wiem, ile on kosztuje i absolutnie nie jest tyle wart Sprzedałem moje uszkodzone błotniki handlarzowi - za grosze, żeby mi nie zagracaly piwnicy. Z uczciwym opisem, że są po przejściach, ale jak ktoś umie w naprawy plastiku, to będą jak znalazł - ostatecznie jakoś na aucie jeździly, więc szkoda wyrzucać. Nie mam pretensji, że wystawil jeden bardzo drogo, bo taki jest handel, ale fajnie, gdyby przyznał, że ma uszkodzone zaczepy i bez wiedzy o tym można się gorzko rozczarować faktem, iż nie da się go zeswatać ze zderzakiem...
Nie ma co jednak zaczynać tematu rzeki, normalnych ludzi polując na fanty/manuale demontażu-montazu też trafiłem, z niektórymi mam kontakt do dzisiaj

Wyryte w skale z S20 FE 5G









Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

próbowanie nowej powłoki; "Wolfgang PROFI Ceramic Coating" - aplikacja i docieranie wymaga trochę uwagi, utwardzanie wstępne powinno się zamknąć w 24 godz. Nie przyciemnia (może minimalnie), tępa jak "siekiera do rąbania cukru" 😉 

006.jpg

007.jpg

008.jpg

  • Lubię to 14
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A propo szkła-wczorejsza akcja na ulubionej myjni. 

Standardowa wycieczka z kompletem sprzętu do odetkania lakieru i kół. Dodatkowo ogarnąłem na szybko wnętrze Interior detailerem od GoodStuff. 

Wróciło piękne szkło na lakier dzięki WaterGold'owi a odpychaniem wody zajmuje się standardowo CanCoat. 

Widać, że powoli obumiera na jednych drzwiach, ale w sumie spodziewałem się tego- 20kkm i pół roku po aplikacji. Codzienne tyranie auta w różnych warunkach, więc podejrzewam, że zbliżam się do granicznych wartości dla prostych powłok garażowych. 2.jpg.1f58ae342d65395c544b514f4470ea0d.jpg

3.jpg.b578d7fca5f0f4f94192b494ba90d987.jpg6.jpg.8e6cd8613b88cb894d8eaef64d9a4f82.jpg4.jpg.18d93160daa0ac35331382728fec70a6.jpg5.jpg.b395b1a987962712b5846960c4e113d2.jpg8.jpg.70c1309b52ed8090628ceec08b5dfa64.jpg9.jpg.45bfb9fb7090771b940b0cf859d926a4.jpg

  • Lubię to 18
  • Super 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@gprzesniak panie był czas że miałem ponad 20 dressingów, teraz pewnie naliczył by 15, warto mieć wybór bo gust się zmienia a i na każdej oponie inaczej dressing wygląda.

Water Gold Tire świeci się równie bardzo co Meguiars, tak samo jak RRC Tire czy Chemical Guys Tire&Trim Gel.

Ciężko się je aplikuje bo są gęste.

Teraz gustuje w rzadkich satynach.

Wybór musi być.

 

IMG_20231102_141154.jpg

  • Lubię to 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@gprzesniak oj tam, amator który nie boi się rozwijać pasji.Wreszcie robię to co sprawia mi przyjemność.

99% klientów nie interesuje ich co nakładam na auto, nawet jak powłokę to nie interesuje ich firma tylko cena...

Dressing to taki mój konik, lubię mieć wybór.Nie tylko dressing, wczoraj rano robiłem korektę i ja to miało iść coś ...cokolwiek bym położył by było bo pasta Zvizzer One z polimerami tylko na to coś co da hydro , mógł być tani SSW czy jakiś wosk płynny, ale miał być booster z Aqua bo hydro po nim jest boskie, skończyłem korektę i wleciał ....wosk z Zvizzer, auto wyszło cudnie.Dobrze mieć wybór ja lubię.

  • Lubię to 1
  • Super 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minut temu, hybris napisał(a):

@gtszudi Czy ja wiem, to nie jest nawet metalik. Ciężko z niego wydobyć jakiś efekt. Ssw np vs moje poprzednie czarne auto dawał praktycznie zerowy efekt. 

no wlasnie akryl najlepiej polysk oddaje

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, AndrewZS napisał(a):

To nie jest akryl. W cenniku droższy od matalika.

Wysłane z mojego SM-S916B przy użyciu Tapatalka
 

No akryl to to nie jest choć wygląda jak akryl 🙂 Tak czy siak bardzo podatny na zarysowania i brud mega szybko widać. Niemal jak na białym czy czarnym. Pod tym względem alor blue był dużo lepszy 🙂

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, Fredi88 napisał(a):

Tak czy siak bardzo podatny na zarysowania

To chyba jest różnica pokoleniowa. 

Ja mam dwa razy ten sam lakier (desire red) i na starszym był dużo twardszy. Do tego mam wrażenie, że niby nazwa koloru ta sama, ale ten nowy ma dużo więcej metalicznych cząsteczek i w ogóle jakieś takie wpadające w pomarańczowy, gdzie w starym były srebrzyste. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziś szybka akcja odświeżenia czerwonego akrylu na ojca Suzuki. Ostatni one step był na wiosnę 2018r, auto pod chmurką i codziennie jeżdżone. Cel ściągnięcie oksydacji i utlenienia, kombinacja w miarę lekka bo na aucie 60-70mikronow. Zrobiłem dach Yato da15 i skończyły się szczotki 🙃

Szybka zmiana na rollera 9mm + pomarańczowy pad z Ali + Koch p6.

Nie walczyłem o wycinanie tylko o przywrócenie mu czerwieni 😉

Czas na całość z myciem 3h.

 

IMG_20231104_095837213.jpg

IMG_20231104_095841977.jpg

IMG_20231104_100211225.jpg

IMG_20231104_101012920.jpg

IMG_20231104_110438138.jpg

IMG_20231104_102934986.jpg

IMG_20231104_113120583.jpg

IMG_20231104_102928408.jpg

IMG_20231104_120341161.jpg

IMG_20231104_120338200.jpg

IMG_20231104_105428526.jpg

IMG_20231104_105431040.jpg

IMG_20231104_115020226.jpg

IMG_20231104_122649506.jpg

IMG_20231104_123318684.jpg

IMG_20231104_123327984.jpg

IMG_20231104_122506512.jpg

IMG_20231104_122501640.jpg

IMG_20231104_122437760.jpg

IMG_20231104_120431967_HDR.jpg

IMG_20231104_120406582_HDR.jpg

IMG_20231104_120325481.jpg

  • Lubię to 20
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.