szpyrek Opublikowano 8 Grudnia 2018 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 8 Grudnia 2018 Mnie dziś zirytowal mój opel tzn próba jego naprawy. Napisz w skrócie. Samochod zaczął szarpać, obroty falowaly, zero reakcji na gaz w momencie występowania usterki, wiadomo że od razu check się świecił. Po zgaszeniu i ponownym uruchomieniu wszystko na moment wracało do siebie tj najpierw po 20km objawy wracaly, później po 10km jazdy a teraz odpale, silnik się zagrzeje do 90st i zaczyna wariować. Błędy jakie miałem 335 i 340 czyli czujnik wałka i wału. Wymieniłem obydwa, błędy nie znikły objawy te same plus doszedł błąd 1622 i teraz po odpaleniu na ciepłym silniku gdy pracuje normalnie po 3/4 minutach sam gaśnie. Może ktoś z was wpadnie na jakiś pomysł i da znać na pw. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Birkhof Opublikowano 8 Grudnia 2018 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 8 Grudnia 2018 13 minut temu, Domel napisał: kto wie, kto wie..... Mistrz :D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Slovak Opublikowano 8 Grudnia 2018 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 8 Grudnia 2018 @szpyrek jaki silnik i gdzie masz sterownik silnika? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
audicoupe Opublikowano 8 Grudnia 2018 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 8 Grudnia 2018 @szpyrek może vectra oraz sterownik hybrydowy ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
powalla Opublikowano 8 Grudnia 2018 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 8 Grudnia 2018 Na bank masz sterownik do roboty ...u mnie w merivie tylko nie widzi przepływki i wybieram się do lutowania już chyba 3 miesiące Tu jak przyniesiesz z sobą wybudowany sterownik , to kasują 300zł i robią na poczekaniu http://autoecu.pl/kontakt,i10.html . Kontakt dostałem od Łukasza Rysia z Profiauto ( prowadził w TVN Turbo program o warsztatach samochodowych ) i robią ponoć bardzo solidnie , nie tak jak warsztaty z pomorza Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mrsjackdan Opublikowano 8 Grudnia 2018 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 8 Grudnia 2018 Wymieniłem wczoraj w warsztacie świece, sworznie wahacza i tuleje stabilizatora, przed oddaniem kierownica ustawiona prosto, wczoraj po odebraniu kierownica 45 st. w lewo skręcona... Niby zapłaciłem 210 zł ale spodziewałem się, że koszt ustawienia geo i zbieżności mają wkalkulowane w koszta wymiany. Jadę w poniedziałek reklamować eh. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
powalla Opublikowano 8 Grudnia 2018 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 8 Grudnia 2018 Myślałeś że za 210zł można zrobić ww. rzeczy i jeszcze geometrię zrobią w cenie? Takie rzeczy tylko w erze ... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mrsjackdan Opublikowano 9 Grudnia 2018 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 9 Grudnia 2018 @powalla Żeby była jasność 210 zł za samą robociznę, jak oddaję samochód to zawszę mówię, ma być zrobione to to i to, jak by się coś okazało to dzwońcie pod podany nr, zawsze tak było, że odbieram auto w stanie takim jakim chce odebrać, mogli chociaż zadzwonić i powiedzieć że wypadałoby zrobić geometrię, nie miałbym z tym żadnych problemów. A tak to odbieram samochód, pytam się czy wszystko w porządku, właściciel mi odpowiada że tak, a ja jadąc w trasę zauważam tą nieszczęsną kierownicę, jak dla mnie coś tu jest nie tak.. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
danielek. Opublikowano 9 Grudnia 2018 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 9 Grudnia 2018 Znaleźć dobrego mechanika graniczy z cudem,w KA żony coś stukało z przodu pojechałem na 2 stację dignostyczne auto przeszło ścieżkę zdrowia no i diagnoza ta sama wszystko jest ok,wizyta u zaprzyjaźnionego mechanika i to samo że w zawieszeniu nie ma luzów widocznie w tym aucie tak pracuje zawieszenie.W końcu zamówiłem cały zestaw ruchomych elementow które najczęściej się zużywają doszedłem do wymiany drążków i bingo luz jest na maglownicy. Kupiłem używany magiel w cenie obiadu szybka wymiana i lecę na ustawienie zbieżności. 1,2 warsztat nie mają terminów 3 warsztat nie ustawi zbieżności w sobotę został warsztat nr 4 poinformowałem co było robione,panowie zabrali się za ustawienie podejrzenie krótko to trwało ale ok. Zabieram auto kierownica skrzywiona,wracam ale szef stwierdził że dziś nie zrobią już prawie fajrant. Na drugi dzień wracam mierzą i wszystko jest git nie będę nic robić. Pojechałem do warsztatu nr 5 mechanik założyl całą aparature gdzie wyszło że pomimo ustawienia przodu trzeba skorygować delikatnie tył. Tak oto utwierdzilem się w przekonaniu że jak chcesz dobrze to zrób sam,nawet dobry kolega w warsztacie nie pomoże Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Michał126 Opublikowano 9 Grudnia 2018 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 9 Grudnia 2018 @danielek., dokładnie. Poza tym w zasadzie wykluczone jest, żeby w danym miejscu pracowali fachowcy od wszystkiego. Samochód to nie mikrofalówka. Ja mam osobnych fachowców od elektryki i elektroniki, osobnych od silników TDI, osobnego od Malucha, a z ASO korzystam, kiedy coś trzeba zrobić krok po kroku według serwisówki (np. wymienić olej w skrzyni DSG). Dopiero po wprowadzeniu takiego podziału kilka lat temu roboty są robione jak powinny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
danielek. Opublikowano 9 Grudnia 2018 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 9 Grudnia 2018 @Michał126 Teraz też to wiem,człowiek uczy się na błędach. Niestety ale nie znajdziesz warsztatu który na wstępie powie nie ogarniemy tego jedź pan gdzie indziej. Tylko wymiana wszystkiego inkasując kase nawet jak to nie właściwa rzecz została wymieniona. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szpyrek Opublikowano 9 Grudnia 2018 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 9 Grudnia 2018 @Slovak @audicoupe Vectra b silnik x16xel z gazem Wyczytałem, że błąd za ubogiej lub bogatej mieszanki może się wziąć albo nieszczelności w układzie dolotowym albo sonda lambda padnie. Do tej pory nie miałem możliwość skasować błędów, może jutro się uda. Po jeździe próbnej sprawdzę znowu jakie błędy się pojawia. Chcę sprawdzić w pierwszej kolejności pracę sondy, czy pracuje między 0.1 a 1V, potem wszystkie wężyk przy przepustnicy i w dolocie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Michał126 Opublikowano 9 Grudnia 2018 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 9 Grudnia 2018 Mi też się Maluch dziś spieprzył. Nie zaciąga paliwa ze zbiornika. Odpalił dopiero po wlaniu w wąż pod filtrem, a w filtrze sucho. Zgasł jak to się wypaliło. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
audicoupe Opublikowano 9 Grudnia 2018 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 9 Grudnia 2018 @szpyrek czyli masz mechanicznej lince gazu ? Jak nie to sterownik albo przetarta gdzieś wiązka . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szpyrek Opublikowano 9 Grudnia 2018 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 9 Grudnia 2018 @audicoupetak, gaz jest na lince. Dodam że jak wczoraj jeszcze odpala i dłuższą chwilę chodził normalnie do momentu nagrzania się tak dzisiaj na zimnym silniku odpali, chodzi z 3min i gaśnie. I tak w kółko mogę odpalać aż aku nie zdechnie.. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
buka Opublikowano 9 Grudnia 2018 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 9 Grudnia 2018 @szpyrek a może czujnik temperatury Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szpyrek Opublikowano 10 Grudnia 2018 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 10 Grudnia 2018 @buka czujnik jest dobry, mierzyłem opór i pokazuje 1200om po 5minutach falujacej i nie równej pracy silnika czyli około 40st. Potem, po wyłączeniu silnika rezystancja pomału rośnie czyli pokazuje dobrze. Podpiałem dzisiaj kompa, usunąłem błędy, uruchomiłem silnik - od razu zaczął falowac szarpać i było czuć nie przepalona benzynę, po minucie pracy wywalił błąd czujnika wału który wymieniłem na nowy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marros Opublikowano 10 Grudnia 2018 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 10 Grudnia 2018 Może spróbuj z kimś podmienić sterownik silnika i pętle Immobilisera, albo przejrzyj wiązkę, może któryś przewód jest przetarty. Jeszcze jest możliwość, że nowy czujnik jest trafiony... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szpyrek Opublikowano 10 Grudnia 2018 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 10 Grudnia 2018 Sterownik z pastylka immo spasuje p&p? Nie trzeba "ustawień" że starego na nowy przerzucić? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marros Opublikowano 10 Grudnia 2018 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 10 Grudnia 2018 Z tego co wiem, to wystarczy sterownik z pastylką immo i kluczyk z transponderem i powinien odpalić. Tylko, że musisz rozbierać obudowe kolumny i podmienić pętle wokół stacyjki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szpyrek Opublikowano 10 Grudnia 2018 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 10 Grudnia 2018 Na tą chwilę stawiam że sterownik jest ostatnia rzeczą do wymiany. Szukać będę dalej, skupie się na wiazce. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PROPER Opublikowano 11 Grudnia 2018 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 11 Grudnia 2018 Objawy jakby to był właśnie czujnik wału albo wałków rozrządu. Zamienniki nie zawsze się sprawdzają jesli chodzi o czujniki. Sprawdź też wtyczkę od cewki zapłonowej i samą cewkę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szpyrek Opublikowano 11 Grudnia 2018 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 11 Grudnia 2018 Wziąłem i wkrecilem stare świece które wymieniłem we wrześniu. Odpalam, prawie ok. Ciut falowal ale już nie szarpal nie strzelał. Teraz nie wiem co mi dało że wymieniłem świece i pomogło. Sprawdziłem czujniki w taki sposób. Na włączonym silniku odlaczylem czujnik wałka, silnik przygasł na sekundę ale pracował dalej. Ecu wtedy bierze pomiar z jednego czujnika. Odlaczam drugi tj wału silnik gaśnie. Teoretycznie ok. Ale trochę się zdziwiłem gdy test ten robiłem w odwrotnej kolejności tj odlaczylem najpierw czujnik wału a walka był podłączony i silnik od razu zgasł. Myślicie że jeśli wcześniej miałem błąd cz wału a uszkodzony jest cz wałka? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
buka Opublikowano 11 Grudnia 2018 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 11 Grudnia 2018 @szpyrek jedź na szrot i wyjmij z jakiejś taki czujnik, zapłacisz grosze a będziesz miał kolejną rzecz do odrzucenia Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szpyrek Opublikowano 11 Grudnia 2018 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 11 Grudnia 2018 @bukajuż jeden kupiłem właśnie uzywke. I teraz nie wiem czy dostałem trefna czy znowu coś innego się dzieje Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się