Jump to content

Volkswagen Scirocco MKII 1985r.


Recommended Posts

Cześć.

Chciałbym Wam przedstawić relację z prac nad tym dość już rzadkim samochodem jakim jest Volkswagen Scirocco MKII.

Auto trafiło do mnie w ramach akcji charytatywnej, zbiórki na leczenie chorej osoby. (w sumie będą 4 samochody)

Idea była taka aby:

1. właściciel danego samochodu wpłacił dowolną kwotę na ten cel.

2. relacja z tych prac będzie umieszczona w kilku miejscach w sieci, tak aby zainteresować więcej osób i zebrać dodatkowe parę złotych.

Z mojej strony wszystkie prace wykonane za darmo.

 

Jeśli ktoś ma ochotę wspomóc zbiórkę i pokazać że takie akcje mają sens, gorąco zachęcam! Można to zrobić tutaj --> https://zrzutka.pl/s4zuev

Z góry dziękuję!

 

Wracając do Sroki.

Samochód odbudowywany przez właściciela ze stanu agonalnego. Jak to często bywa, blacharz na spółkę z lakiernikiem zapewnili sporo pracy przy lakierze :)

Auto w deszczu i po ciemku wyglądało naprawdę nieźle :)

Na myjni, w świetle też się mogło podobać.

 

Scirocco_1.jpg

 

Scirocco_4.jpg

 

Scirocco_7.jpg

 

Scirocco_10.jpg

 

Scirocco_12.jpg

 

Caly proces przebiegał raczej tradycyjnie.

Na początek koła. Oponami zajął się ADBL Tire &Rubber Cleaner Felgi nieco zniszczone ale raczej czyste. Domyły się szamponem Shiny Garage truskawa. Do pomocy użyłem rękawicy i pędzelka.

Vampire nie miał prawie w ogóle pracy.

 

Scirocco_14.jpg

 

Scirocco_15.jpg

 

Scirocco_16.jpg

 

Scirocco_17.jpg

 

Piana aktywna od BLINK

Całe auto pokryte pianą, a w międzyczasie szybkie bieganie z pędzelkiem.

 

Scirocco_19.jpg

 

Scirocco_21.jpg

 

Scirocco_23.jpg

 

Scirocco_24.jpg

 

Scirocco_25.jpg

 

Lakier podobnie jak felgi, umyty za pomocą szamponu od SG, ale zamiast rękawicy w tym przypadku gąbka od SOft99

Jedno wiadro!

 

Scirocco_26.jpg

 

Scirocco_27.jpg

 

Scirocco_29.jpg

 

Scirocco_30.jpg

 

Scirocco_32.jpg

 

Tar & Glue od ADBL Jakoś nuda w temacie chemii :)

 

Scirocco_36.jpg

 

Glinka to standardowo u mnie Bilt Hamber

 

Scirocco_33.jpg

 

Suszenie - też standard.

 

Scirocco_37.jpg

 

Scirocco_38.jpg

 

Scirocco_39.jpg

 

Scirocco_41.jpg

 

No to zobaczmy co my tu mamy! :kox:

 

Scirocco_44.jpg

 

Scirocco_45.jpg

 

Scirocco_46.jpg

 

Scirocco_50.jpg

 

Scirocco_51.jpg

 

Scirocco_53.jpg

 

Scirocco_57.jpg

 

Scirocco_60.jpg

 

Scirocco_63.jpg

 

Scirocco_65.jpg

 

Scirocco_66.jpg

 

Scirocco_68.jpg

 

Scirocco_70.jpg

 

Generalnie auto jest malowane, w niektórych miejscach x razy poprawiane.

Oprócz rys mniejszych i większych, są również te na szpachli :) trochę pęknięć, trochę mory, jakieś ślady po papierze . Każdy znajdzie coś dla siebie ;)

Dobranoc. II zmiana do domu.

 

Scirocco_72.jpg

 

Scirocco_73.jpg

 

Zaczynamy cięcie.

Makita, biały NAT i KOCH 08, to zestaw na początek. Błotnik nieco się zmienia.

Na zdjęciu na maszynie akurat świetny pad Lake Country do finishu. Tu akurat wykończałem rotacją i FF3000 z Menzerny. Mam stare zapasy, nowych oznaczeń nie kojarzę.

Korekta w zależności od potrzeb była 2, 3, 4 etapowa, z użyciem Makity i małego DA Lare 9mm

Pady w większości to NAT, pojedyncze sztuki Lake Country (są świetne)

 

Scirocco_74.jpg

 

W między czasie odwiedziła mnie narowista małolata z USA ;)

 

Scirocco_78.jpg

 

Scirocco_79.jpg

 

Morkę zdecydowanie bardziej wolę wycinać Abralonem lub Trizact'em ale czasem pomagam sobie jeans padem.

Robię to wtedy gdy panele są krzywe, z wgniotkami itp.

 

Scirocco_82.jpg

 

Scirocco_86.jpg

 

Bez papieru to nie robota!

 

Scirocco_93.jpg

 

Scirocco_96.jpg

 

Scirocco_97.jpg

 

Scirocco_98.jpg

 

Fenice robi fajne podkładki dystansujące pod klapy, maski itp ;)

 

Scirocco_99.jpg

 

Scirocco_100.jpg

 

Scirocco_102.jpg

 

Scirocco_105.jpg

 

Na lakierze pełno takich drobnych smaczków, jakiś pęknieć, odcisków, śladów po "czymś".

Tutaj matowane Abralonem 2000

 

Scirocco_106.jpg

 

Scirocco_108.jpg

 

Scirocco_109.jpg

 

Scirocco_110.jpg

 

Nie wszystko się udało. Spróbujmy więc rynkowej nowości SSR. Nieco wbrew sztuce tego systemu ale dało radę. (Będzie widać na dalszych zdjęciach)

 

Scirocco_111.jpg

 

Scirocco_113.jpg

 

Scirocco_114.jpg

 

Scirocco_115.jpg

 

Scirocco_116.jpg

 

Prawie jak BigFoot

 

Scirocco_118.jpg

 

Scirocco_119.jpg

 

Scirocco_120.jpg

 

Scirocco_121.jpg

 

Scirocco_123.jpg

 

Maska po Jeans Padzie. Robi bałągan, ale to akurat wiadomo.

 

Scirocco_124.jpg

 

Scirocco_125.jpg

 

Scirocco_126.jpg

 

Jednak wezmę Abralona 2000

 

Scirocco_128.jpg

 

Scirocco_130.jpg

 

Scirocco_132.jpg

 

Scirocco_133.jpg

 

Został taki grubas. Rysa wygląda jak pod klarem. Próba z SSRem wypadła słabo

.

Scirocco_134.jpg

 

Scirocco_136.jpg

 

Woskujemy- SONAX Premium Carnauba, lubię go.

 

Scirocco_138.jpg

 

Scirocco_140.jpg

 

Scirocco_141.jpg

 

Scirocco_142.jpg

 

Zadzwonił Paweł(właściciel samochodu) i poprosił aby odświeżyć ranty.

Proszę bardzo! Wiertarka + krążek bawełniany i pasta do alu. Nie mam pojęcia kto to produkuje, niebieska kostka. Spisuje się na wykończenie lepiej niż autosol.

Na zdjęciach szału nie ma ale Paweł przybił piątkę ;)

 

Scirocco_143.jpg

 

Scirocco_144.jpg

 

Dotarliśmy do końca prac. Wyjeżdżamy na zewnątrz, słońce zweryfikuje umiejętności.

Poniżej kilka zdjęć w lepszej jakości niż wychodzą ode mnie :) (Dzięki Wojtek!)

 

Scirocco_147.jpg

 

Scirocco_148.jpg

 

Scirocco_151.jpg

 

Scirocco_152.jpg

 

Scirocco_153.jpg

 

Scirocco_154.jpg

 

Scirocco_155.jpg

 

Scirocco_156.jpg

 

Scirocco_158.jpg

 

Scirocco_161.jpg

 

Scirocco_162.jpg

 

Scirocco_163.jpg

 

Zawsze się coś znajdzie do poprawy

 

Scirocco_164.jpg

 

Scirocco_165.jpg

 

Scirocco_166.jpg

 

Scirocco_167.jpg

 

Scirocco_168.jpg

 

Scirocco_169.jpg

 

Scirocco_170.jpg

 

Scirocco_171.jpg

 

Scirocco_172.jpg

 

Scirocco_173.jpg

 

Scirocco_174.jpg

 

Scirocco_175.jpg

 

Scirocco_177.jpg

 

Scirocco_180.jpg

 

Foto z właścicielem i next please!

Dzięki Paweł za udział w akcji!

 

Przy samochodzie można jeszcze dużo zrobić/poprawić ale to już temat dla Pawła :)

 

Scirocco_181.jpg

 

Osobiście mam wątpliwości czy relacja nadaje się do tego działu, nie ma szałowych 50 i innego carporno, Proszę moderatorów o ewentualne (jeśli jest taka podstawa :) )przesuniecie tematu.

 

Dziękuję za dotarcie do końca relacji. Jeśli się choć trochę podobało to zachęcam do wsparcia zbiórki. (szczegóły na początku posta)

Link to comment
Share on other sites

Fajna praca i fajny egzemplarz .

 

Trochę pracy i auto może wyglądać naprawdę fajnie ( chodzi mi o dobre koło i zawias )

 

P.s

Czuć wiosnę bo zaczynają pojawiać się relacje

Link to comment
Share on other sites

[ref=#00aa00]Pajko[/ref], Koło już jest dobre bo to Rial Cobra, pasowałby w nim złoty środek i polerowany rant :good:

Ogólnie praca bardzo fajna, miło się ogląda takie starsze auta :good:

Link to comment
Share on other sites

[ref=#00aa00]bienek[/ref], niestety ogromna większość youngtimerów która była w jakikolwiek sposób robiona wygląda podobnie albo gorzej. Aktualnie mam kolejny taki przykład w stajni, ale o tym napiszę za jakieś 2 tygodnie :)

 

[ref]Maciej WTN[/ref], cena tutaj gra pierwsze skrzypce :)

 

PS. Dzięki za opinie! Czekam na krytykę, tą konstruktywną oczywiście :)

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Nie wiem, jak ja to mogłem przegapić? Szczytna idea i nareszcie jakieś nietuzinkowe autko na forumie :good:

 

Wygląda na masę pracy i co tu dużo pisać trochę frustracji bo wiem jak trafia szlag kiedy nasz efekt końcowy spaprają papracy co to lakierowali na wy^ebce :x

 

Czekam na kolejne! Może jakaś relacja z tego mesia? :-]

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.