Skocz do zawartości

lukeu

Użytkownik
  • Postów

    407
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

  • Wygrane w rankingu

    61

Ostatnia wygrana lukeu w dniu 8 Lutego

Użytkownicy przyznają lukeu punkty reputacji!

O lukeu

  • Urodziny 13.05.1995

Informacje

  • Imię
    Łukasz
  • Auto
    E46 & E91
  • Lokalizacja
    Bochnia
  • Województwo
    Małopolskie

Ostatnie wizyty

3748 wyświetleń profilu

Osiągnięcia lukeu

Mentor

Mentor (12/14)

  • Dobrze reaguje Unikat
  • Bardzo popularny Unikat
  • Rozpoczęcie dyskusji Unikat
  • Poświęcony społeczności Unikat
  • Pierwszy post

Najnowsze odznaki

2,1 tys.

Reputacja

  1. Co tu dużo pisać. Robota TOP jak zawsze. Przy okazji zawsze człowiek coś podpatrzy, dzięki Tak z ciekawości jakieś tipy odnośnie tej powłoki Ewocar? Będę kładł chyba niedługo znajomemu. Jak do Amerykańców mam stosunek ambiwalentny to Corvetty mega fajne auta, zwłaszcza patrząc na to ile kosztują. Ostatnio odświeżałem znajomemu C6 i też wyszła super w tym wiśniowym kolorze.
  2. Nie. Patrz niżej. Koledze wg mnie chodziło o to, że nie musisz pisać doktoratu z tego czym umyjesz, bo i tak jak masz porysować to porysujesz przy wycieraniu. Zgadzam się z tym, dlatego dla mnie największą zaletą metody RW jest to, że wycierasz nie wodę tylko roztwór z polimerem który "chroni" lakier przed rysowaniem i to potwierdzam długimi testami. Myjąc klasycznie tych rys było u mnie więcej.
  3. @kijazz miałem podobne rozterki, ale już od ponad roku robię combo tych dwóch metod. Piana/płukanie/dmuchawa + rinseless gąbką. Doraźnie jak auto delikatnie brudne lub zakurzone to kończe na dmuchawie. Na dwa wiadra myję raz na dwa/trzy miesiące jakimś kwaśnym szamponem. Oczywiście mowa o moich autach, na szczury mi szkoda gąbki Takim sposobem dużo łatwiej jest mi utrzymać lakier po korekcie.
  4. @Qlimaxss dzięki Poniżej łap linki. Ściernica robi świetną robotę na piastach, ale jak widać przylgnie felgi też można ogarnąć. https://allegro.pl/oferta/sciernica-do-czyszczenia-piast-tarcz-hamulcowych-naped-1-2-szczotka-150mm-16109753729 Najazdów używam takich. Świetna sprawa do serwisów podstawowych. https://allegro.pl/oferta/najazdy-samochodowe-2-szt-x-3-tony-15031351142
  5. Cześć. Pora na aktualizację E46. Jak kiedyś już pisałem, działania przy "zielonym" to pasja sama w sobie, po prostu nie umiem nic przy tym aucie nie robić. Wymiana oleju na Ravenol VST 5W40 i przy okazji nareszcie podłączony czujnik temperatury oleju w misce. Mam realna wiedzę jak jest naprawdę rozgrzany silnik. Mimo złapania pionu temperatury wody olej wciąż jest zbyt zimny do mocniejszej jazdy. Zdaję sobie sprawę, że po tylu latach ta informacja wiele nie pomoże silnikowi, jednak sam mam czystą głowę przed mocniejszym wciśnięciem gazu No i dzięki sprytnemu ukryciu w popielniczce mogę to zamknąć. Pod maskę lądują sportowe kolektory Schmiedmanna. Rynkowa cena 1450 nie zachęcała, jednak promocja w NIemczech u producenta na 790 z wysyłką pozwoliła na szybką decyzję. Początkowo nie zdecydowałem się na komplet z katalizatorami - z perspektywy czasu żałuję, jednak o tym później, bo finalnie są pod autem. Pod maską kolektory na miejscu. Silnik faktycznie odczuwalnie lepiej zaczął działać. Początkowo zaskakująco strzelał przy schodzeniu z obrotów, jednak po skasowaniu adaptacji nauczył się nowego przepływu spalin i zaczał chodzić bardziej kulturalnie. Bałem się głośnego dźwięku, jednak co ciekawe jest głośniej w środku z katalizatorami niż bez. Zanim zacznę dalsze perturbacje związane z wydechem łapcie kilka zdjęć z jeszcze ładnej pogody. Cały sezon mycia rinseless, ani razu standardowego mycia Na lakierze różnej maści QD niedługo zaczną się łuszczyć. Maskę przed zimą woskuję nabytkiem na który czekałem 10 miesięcy Pozdro @Tomas-sg Trzeci raz musiałem polerować pół maski przez kota. Przez kota którego nawet nie znam, bo ani ja ani żaden z sąsiadów takowego nie posiada... Nowy podłokietnik z alcantary zabezpieczem impregnatem Gtechniq L1 - jeszcze raz wielkie dzięki @Mumins za podarunek. Jeszcze jeden przerywnik. Przy okazji spotkania na myjni i przejażdki E92 M3 z V8 poziom sportowego coupe został zdefiniowany na nowo. Marzenie. Jednak poziom finansowy to przepaść. Wróćmy do tematu wydechu. Katalizatory Schmiedmann trafiłem używane, w bardzo ładnym stanie. Szybki montaż no i pomiar na hamowni. Silnik pokazał 301 Nm i 228 KM. Z fabryki 300 Nm i 231 KM. Wyniki super, zważając na to, że silnik ma 23 lata... No ale musi być "ALE". Samochód po odbiorze wg mnie zaczął brzmieć tragicznie i mocowo w porównaniu z setupem bez katów napewno nie było poprawy. Kupiłem te katalizatory z kawałkiem tragicznie dospawanych rurek i niestety do nich mechanik zamntował dalszą część. Nie będę nawet wrzucał zdjęcia jak to wyglądało, bo są to sceny drastyczne. Spoiny były dziurawe, a pod wspornikiem była dziura wielkosci kciuka. Auto już szykowałem na zimowanie, więc zdecydowałem, że sam spróbuję coś podziałać w temacie. Z wujkiem, poświęcliśmy pół soboty na prace montersko spawalnicze. To forum kosmetyki a nie techniczne, więc nie będę się zagłębiał w szczegóły, ale było to bardzo skomplikowane przez kąty z jakimi schodziły się rury oraz redukcję średnic i fakt, że były dedykowane do budy E39 a nie E46. Nie pomóg też fakt, że dołożyłem od siebie X PIPE. No ale finalnie udało się wyspawać coś takiego z mocowaniem na obejmy. Finalny setup wygląda w tym momencie tak. Wnioski? Ogólny sukces jak na taką ingerencję bez samochodu na przymiarki. Następnym razem zamontowałbym lepsze obejmy na połącznie katów z X-pipe i wywalił fabryczny rezonator - to będzie finalny setup tego wydechu w przyszłości. Teraz jest petarda. Samochód brzmi kulturalnie (nareszcie bez przedmuchów), ale z rasowym zacięciem - moc jest odczuwalnie bardzo dobra po nowych adaptacjach. W międzyczasie w piasek i proszek poszły osłony wydechu, które kiedyś próbowałem sam reanimować. Nie było warto. Za dwie zapłaciłem 50 zł... Oczywiście wszystkie śruby zamieniam na nowe nierdzewne. No i finał na ten moment. W międzyczasie montuję poliuretany stabilizatorów. Oraz wymieniam dyferencjał na kupiony kiedyś 3.07 z cabrio. Idealny kompromis między osiągami i normalną jazdą. Sprawdziłem podłogę i mocowania wózka. Na szczęście w idealnym stanie. Montuję również zimny dolot z osłoną termiczną. Osłonę okleiłem dodatkowo specjalną folią temiczną, aby nie nagrzewała się blacha od silnika. Oraz zamontowałem siateczkę, jako wstępny filtr na stożek K&N-a. Odczucia po tym zabiegu? Napewno nie jest gorzej, a wydaje mi sie, że zrobił się lepszy dół. Pasowałoby znowu sprawdzić na hamowni z naprawionym wydechem i nowym dolotem, ale nie chcę już męczyć auta. Serię ma napewno i to mi wystarczy. Idąc dalej. Skompletowałem brakujący jeden element zestawu narzędzi i wszystko wyczyściłem włókniną. Na gorsze dni wpadają nowe OEM dywaniki. Tak odnośnie detailingu - czasem szkoda pieniędzy na chemię i ratowanie używanych - nowe to nowe. Wymiana uszczelki podstawy filtra oraz uszczelki obudowy termostatu pchnęła mnie do ogarnięcia silnika od dołu. Trochę się nazbierało osadu przed te lata. Pianuję pianownicą IK Foam z kompresorem Xiaomi za pomocą Koch Chemie Green Star 1:9. Wcześniej zrobiłem oprysk wstępny z Tenzi Brudex. W pracach przy aucie zaczął w międzyczasie pomagać podnośnik płytowy Kompletnie nie planowałem tego zakupu, jednak trafił się dosłownie pod domem. Do docelowego miejsca życia będzie wbudowany w posadzkę. Jest to wymarzona opcja do detailingu, ale też mechanikę można sobie ogarniać bez problemu. Już na podnośniku poprawiam sobie silnik. Ta sama kombinacja czyli Tenzi Brudex i Green Star. No i teraz to wygląda spoko. Póki co nie zakładam osłony i obserwuję czy się gdzieś jeszcze nie poci dziadek 22 letnie wahacze też liznąłem. Z czarno szarych zmieniły sie w srebrne Idąc za ciosem ogarniam też tylne nadkola i zaciski. Po wyschnięciu to co się da zabezpieczam od dołu takim zestawem. No i już prawie ostatni temat czyli wymarzony Big Brake Kit. W skład jego wejdą zaciski tzw. duże Brembo z Alfy Romeo 159 oraz adaptery pod oryginalną tarcze z E46. Nie chciałem kombinować w roztaczanie otwórów w innych tarczach. Adapter posiada też możliwość montażu grubej tarczy z M3 jeśli nadejdzie taka potrzeba (choć raczej nie nadejdzie). Przed. Zaciskami zajęła się firma Alpaka Garage. Byli odpowiedzialni również za tył, więc wiedziałem, że przód też będzie zrobiony perfekcyjnie. Nie myliłem się. Zdecydowałem się na tarcze Brembo Xtra, klocki EBC Red Stuff oraz przeowody w stalowym oplocie Pizza Brakes. Czujnik klocków został połączony z system brembo wtyczką superseal. Zaciski zabezpieczone niezawodnym CarPro Dlux. Montaż i odpowietrzenie całości to była przejmnosć. Sprawdziłem oczywiście czujnikiem zegarowym całość - cieżko przez nawiercenia, jednak wszystko w normie. Wygląda to naprawdę genialnie. Do felg pasuje idealnie bez dystansu, a była obawa, że nie wejdzie. Co do testów drogowych to póki co się wstrzymuje, bo zakończyłem montaż i zaczął padać śnieg (nie mam zimówek). Nie obawiam się o skutecznosć, bo wiele osób przetestowało to rozwiązanie w warunkach torowych i zdawało egzamin. Przed finalnym montażem piasty i felgi czyczszczę nasadką ze ścierniwem. Finał aktuazliacji. Teraz tylko czekać na wiosnę i moment w którym będę mógł nawoskować auto Zymolem Concours od @antek1987 Szacun każdemu, który to przejrzał Przepraszam za chaos, który mógł panować podczas wpisu, jednak chciałem wrzucić jak najwięcej informacji.
  6. @Hazelek jakaś aktualizacja?
  7. @blazej dlatego poleciłem skoro masz Admire a chcesz podbić maksymalnie wygląd bez wpływu na hydro powłoki https://showcarshine.pl/konserwacja-lakieru-i-quick-detailery/ps-renny-doyle-collection-dream-maker-gloss-amplifier-473ml.html?search_query=dream&results=4
  8. @blazej to moze coś w stylu PPZ jak WOWO'S SHOW STOPPER albo P&S Dream Maker?
  9. Cześć. Jak podejść do plastikowego auta w postaci Corvetty C6? Jak to jest lakierowane? Można coś przyciąć czy lepiej uważać?
  10. Robota naprawdę top. Do tego sama relacja napisana lekkim piórem więc świetnie się czyta. No i dodatkowa dawka patentów i wiedzy - o to w tym chodzi Jedno ALE: takie rarytasy na lakierze i brakuje zdjeć w słońcu - proszę o update! Podziwiam Mi by nawet to przez myśl nie przeszło tylko bym śmignął na pobliski bezdotyk na kompresor Osobiście niebieskim thermo mi się dobrze pracuje, jakoś Flex sobie z nim radzi ale już białym tragedia. Dopiesuje Super Shine do listy na BF Daj znać jak ten ADS, mi komoletnie nie siadł na inne elementy niż felgi w BMW gdzie teraz Dlux siedzi już 1,5 roku bez zająknięcia. W sumie miałem podobnie i to na tym samym lakierze. Raz bez problemu a raz ciężka praca. Dzięki za patent z wodą demi!
  11. Dziękuję wszystkim za docenienie mojej relacji! Gratki chłopaki, każda relacja była super
  12. @MMCzysci bajka wyszło. Od razu samochód odmłodniał i będzie się przyjemniej prowadził
  13. Zakwasów i zmęczenia? Nie ma czego Pomaga bardzo wypracowana już do granic możliwości technika i optymalizacja pracy. Jakbym to robił zarobkowo, to tak szybko nie ma opcji działać. No ale jak się ma tyle czasu, to po prostu trzeba zrobić wszystko i zwykle się udaje.
  14. Zrekompensowała włożony trud Dla mnie też bardzo fajne odkrycia. Sporo kosmetyków robi to samo co ich konkurencja, a te faktycznie sie wybijają
  15. Dzięki, z głowy pisałem. @Domeldlaczego nie mogę edytować własnego postu (relacji) i poprawić błędów? Kiedyś mogłem bez problemu. Mnie też przy sklejaniu tego w jedno Tak sobie robiłem po jedno/dwa z każdego etapu i trochę tego wyszło. No ale super, że się podoba, dzięki za obejrzenie. w tym przypadku robił robotę. Dwa czyszczenia, przecieranie szmatką z rinselesess aby lepiej zebrać i Lether Cleaner nic nie znalazł.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.