Skocz do zawartości

Gdzie tankujecie?


patol

Rekomendowane odpowiedzi

Powiem tak.

Jeżeli jedno paliwo wytrzymuje -30*C, a drugie -20*C, to bilans jest bardzo prosty: to, które wytrzymuje niższą temperaturę, jest lepsze. Bo z jakiegoś powodu to drugie nie wytrzymuje.

I szkoda, że taki ON, jak Arktyczny, nie jest w sprzedaży przez cały rok. Bez biogówienka, z cetane boosterem. Niby FAME poprawia smarność paliwa, ale depresator poprawia ją również, więc bilans na zero.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

32 minuty temu, Michał126 napisał:

Powiem tak.

Jeżeli jedno paliwo wytrzymuje -30*C, a drugie -20*C, to bilans jest bardzo prosty: to, które wytrzymuje niższą temperaturę, jest lepsze. Bo z jakiegoś powodu to drugie nie wytrzymuje.

I szkoda, że taki ON, jak Arktyczny, nie jest w sprzedaży przez cały rok. Bez biogówienka, z cetane boosterem. Niby FAME poprawia smarność paliwa, ale depresator poprawia ją również, więc bilans na zero.

Czekaj czekaj coś mi twoj opis mowi... Juz wiem letnia verva z orlenu u mnie we wsi nie miala biokomponentów, liczba cetanowa wyzsza niz zwyklego ON i dwukrotnie lepsza smarnosc według świadectwa którego fote mam gdzieś na kompie i ktore juz tu gdzies kiedys wklejalem. Rozumiem ze dysponujesz danymi arktycznego mógłbyś się podzielić bo chętnie zajze w badanie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Verva ON , to zwykły ON + dodatek , który najpierw był dodawany łopatą (tak łopatą) do odpowiedniej komory w autocysternie , a teraz to płynny dodatek który jest dolewany do zwykłego ON. W papierach dostawy przeważnie dodatek biokomponentów zawsze był taki sam . Zimą było go zdecydowanie mniej ale zawsze biododatek był , bo takie jest prawo . 

Co do reklamacji paliwa na stacji, to ciężko udowodnić iż w danym baku jest tylko paliwo z danej stacji , bo przecież zawsze można dolać czegoś zaraz po wyjeździe ze stacji . Kiedyś przy każdej dostawie paliwa były odlewane próbki (benzyny 1L , ON 0.5L ) i trzymano te próbki do 2 następnych dostaw . Mając takie próbki kontrolne zawsze można było się bronić i takie  próbki by poszły do analizy (raz taką procedurę tylko widziałem, bo złapano Tira który ponoć tankował na Orlenie , a po 200km  krokodyle znaleźli olej opałowy w baku ) i porównać do tego co wypompowano z baku Potem z tego zrezygnowano  ... z powodów rezygnacji nikt się nikomu nie tłumaczył ale jak nie wiadomo o co chodzi , to ...

 

 

PS: 8 lat pracowałem na Orlenie 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kiedyś zagadałem do kolegi,że tankując u niego na Orlenie w moim i teścia aucie mieliśmy zapchane filtry paliwa jakimiś "glutami" i auta nam przerywały. Powiedział że wszystkie dostawy są z tego samego źródła, że nie opłaca mu się ryzykować z chrzczeniem paliwa, ale jeśli faktycznie jestem pewien że to jego wina to ok, mogę zgłosić reklamację na jakość paliwa, jednakże jeśli wyjdzie,że wszystko jest ok i paliwo jest zdrowe, to Orlen wystawi mi FV na kwotę ok 5tys zł jako koszta sprawdzenia całej sprawy :D 
Jako że naprawdę dobrze znam się z kumplem to mu zawierzyłem (no i dodatkowo nie wierzę, że cokolwiek wyszłoby złego w pobranych próbkach) dodatkowo dopowiedział mi, że co jakiś czas mają szkolenia na których uczą ich jak od razu odpowiadać na takie pomysły klientów. Np co ile czyści się układ paliwowy wraz z czyszczeniem zbiornika paliwa, co ile zmienia się filtr paliwa, skąd wiadomo że w baku jest paliwo tylko od jednej stacji itd itp. Dalej tam tankuję i takie coś się nam przydarzyło tylko raz, więc musieliśmy mieć poprostu dużego pecha, może zaciągnęło jakiś brud z dołu zbiornika czy coś - cholera wie - za dużo zmiennych aby o wymianę filtra kopie kruszyć :P 

Ale jak koledze z pracy na Shellu pracownik zamiast ON wlał Pb 95 to stacja zapłaciła za płukankę i naprawę silnika (tego co było do wymiany) - to taki off top, aby pamiętać że każdy może się pomylić i nalać nie to co trzeba ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, powalla napisał:

To nie jest dokument dostawy paliwa ;)

To jest świadectwo jakości jakie każdy może sobie zobaczyć na stacji, a dlaczego wg niego nie zawiera biokomponentów? Nie wiem, może zapomnieli łopaty od rzepaku ;) Po prostu śmieszy mnie uogólnianie ze Orlen lub Lotos to syf, a inny X czy Y co sprzedaje to samo paliwo jest super. U nas w okolicy jest duże centrum dystrybucji PKN i większość stacji z tamtąd ma dostawy. Ten arktyczny circle k to jak pisałem prawdopodobnie paliwo lotosa I Z-40.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, Pływak napisał:

To jest świadectwo jakości jakie każdy może sobie zobaczyć na stacji

Nie ma czegoś takiego , ot Centrum Serwisowe co jakiś czas robi badania i to jest wynik takiego badania . Dlaczego nie ma biokomponentów? Dodatek biokomponentów  zależy od wielu czynników i nie tylko temperatury , więc może mieli farta (stacja kompletnie nie decyduje o ilości, czasie , składzie paliwa ) lub wiedzieli że mają paliwo bez rzepaku i zrobili sobie badania żeby ... żeby się właśnie chwalić klientom ;) 

 

Co do dowożenia paliwa z zagranicy , to nie wiem czy zdajecie sobie sprawę ile tych cystern musiałoby latać po kraju żeby obsłużyło wszystkie stacje Shella .  Są rozlewnie paliw i mnóstwo stacji na Śląsku ma paliwo z Boronowa i tylko w razie naprawdę jakiś problemów paliwo dowożone jest z Ostrowa Wielkopolskiego .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie w okolicach ostrowa mieszkam i większość stacji w sporej okolicy się zaopatruje w tym centrum dystrybucji ;) Jeszcze kilkukrotnie zaglądałem w ta kartę z innymi datami i również nie było biokomponentów dlatego jak miałem klekota tankowałem właśnie na tej stacji. Baaa na forach kiedyś trwała mocna dyskusja jak się okazało, ze paliwo z któreś sieci marketów (chyba Tesco) w zwykłym ON tez nie zawierało biokomponentów. Teraz mam benzyne wiec leje na lotosie 95 bo mam 500m bliżej niż na Orlen ;)

 

Z zagranicy wożony jest tylko Vpower Racing 99+ o ile nic się nie zmieniło reszta ta paliwa krajowe. Gdzieś jeszcze kiedyś słyszałem, ze lukoil miał niby swoje paliwa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, powalla napisał:

Co do dowożenia paliwa z zagranicy , to nie wiem czy zdajecie sobie sprawę ile tych cystern musiałoby latać po kraju żeby obsłużyło wszystkie stacje Shella .  Są rozlewnie paliw i mnóstwo stacji na Śląsku ma paliwo z Boronowa i tylko w razie naprawdę jakiś problemów paliwo dowożone jest z Ostrowa Wielkopolskiego .

Większość sieci na Śląsku wozi paliwo z Radzionkowa. A najlepsze, że niedawno widziałem wyjeżdżającą stamtąd cysternę... Orlenu. :lol:

@Pływak, kiedyś znalazłem takie świadectwo, natomiast teraz nie jestem w stanie. Przy tankowaniu poproszę na stacji i ukradkiem cyknę zdjęcie. :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 23.02.2018 o 12:03, Pływak napisał:

Czyli to potwierdza tylko, ze nie ważne jest z jakiej rafinerii pochodzi paliwo bo jest to albo płocka albo gdańska, nie ważne jaki znaczek jest nad dystrybutorem ale ważna jest konkretna stacja. Jak w przeciągu dni zjechało kilka aut to winna jest jedna konkretna dostawa, a nie koncern. Oczywiście rozumiem, że reklamacja na stacji złożona?

 

Przez 10 lat śmigałem klekotami. Nigdy nie zamarzł mi olej napędowy. Ani ten z orlenu, ani z Lotosu, a przez spory czas tankowałem na lokalnej nie koncernowej stacji w mieście bo była najtańsza.

Nie do końca tak jest. Gdyby tak było jak sugerujesz, to by ze wszystkich stron zjechały auta na serwis a zjechały głównie z Orlenu..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Osobiście tankuję na Circle-K bo ma najtańsze paliwo w mieście, dodatkowo leję Archoil AR 6900 MAX DIESEL i na zimę Archoil AR6350 Cold Weather Protect. Oczywiście przed tankowaniem wlewam te dwa preparaty to co niektórzy kierowcy niecierpliwią się i zaczynają gazować i bliżej podjeżdżać pod mój wóz ale cóż, cebulactwo dalej ma się dobrze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tankuję Orlen'owskie paliwo, zwykły ON, czasmi Verva, Shell tylko zwykłe ON, czasem Lotos i czasem zielona stacja. Jedyna różnica to taka, że na Shell'u zawsze zrobię więcej kilometrów. Nigdy nie miałem problemów z paliwem, ale fitr paliwa wymieniam regularnie co 2 lata. O ile poprzednie auto czyli V40 1.9Di na pompie wtryskowej był odporny na wszelkie paliwa to obecny Mondeo 2.0TDCi pewnie już taki nie jest.
Tak czy siak Verva do mnie nie przemawia, wolę zwykły ON + dodatek Millers. Obecnie testuję tylko zwykłego Shell'a bez dodatku i zawsze ok.100km więcej przejeżdżam niż na Orlenowskim. Przypadek? Już 8 zbiornik zatankowałem, ta sama stacja, ten sam dystrybutor i do drugiego odbicia. Też słyszałem, że Verva to ON+dodatki, jeśli tak to wolę sam sobie te dodatki dolewać, bo wiem jakie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Od lat tankuje na tej samej stacji, Najpierw powstał tam shell i faktycznie ON mieli dobry,  nigdy w zimie nie było problemów z odpaleniem czy zatykaniem filtra paliwa a znajomi twierdzili, że pali im mniej niż na Orlenie. Aktualnie od około 4 lat stacja zamieniła się w BP na początku byłem sceptycznie nastawiony ale spróbowałem i negatywnych zjawisk nie zauważyłem wiec pozostałem przy tej stacji. Aktualnie leje cały czas zwykły ON z tego BP + dodatek archoil 6900 D-max.

19 godzin temu, czarekcw napisał:

Oczywiście przed tankowaniem wlewam te dwa preparaty to co niektórzy kierowcy niecierpliwią się i zaczynają gazować i bliżej podjeżdżać pod mój wóz ale cóż, cebulactwo dalej ma się dobrze.

Również zalewam ten dodatek ale robię to pod blokiem po powrocie ze stacji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też kiedyś lałem przy tankowaniu ale teraz wszyscy mają kamerki i sami wiecie jak łatwo trafić do internetu :P 

 I potem zobaczę siebie pod tytułem "syn janusza dolewa turbo eliksiru do starego passata" 

Ja dodatkowo nie lałem kilka kropel jakiegoś profesjonalnego eliksiru tylko 200ml czerwonego skoku z gumijagód.

 

Poza tym załóżmy scenariusz, że złe paliwo rozwala Ci silnik, ale stacja ma na nagraniu, że coś dolewasz do baku. Nawet nie ma sensu wszczynać sprawy od pokrycie kosztów spowodowanych wadliwym paliwem. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.