Skocz do zawartości

Co dzisiaj zrobiłeś przy swoim aucie ? 2


AreK

Rekomendowane odpowiedzi

Ja jeżdżę do ASO na wymiany oleju co roku z innego powodu - gwarancji na perforację (rdzę) na 10 czy 12 lat. Dzięki temu wiem, że jakby się coś działo to nie będą się mogli wyprzeć...

 

Nic Ci to nie da, perforacja nadwozia jest tylko wtedy, gdy rdza przeżre blachę na wylot - a to w perspektywie 10/12 jest właściwie niemożliwe (zwłaszcza w Twoim przypadku :D ).

 

Gwarancja na blachy/lakier (wykwity) wynosi w VAGu 3 lata.

 

Wiem z doświadczenia ;) I u mnie dzięki przeglądom w ASO udało się zastosować "dobrą wolę producenta" w 4-letnim aucie.

 

Nie wiem jak to w inny markach, ale w Oplu czy Skodzie wystarczy korozja podpowłokowa, żeby gwarancja na dany element została uznana, nie musi wylecieć dziura. Dziura to wylatuje przeważnie jak się zacznie to czyścić :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja jeżdżę do ASO na wymiany oleju co roku z innego powodu - gwarancji na perforację (rdzę) na 10 czy 12 lat. Dzięki temu wiem, że jakby się coś działo to nie będą się mogli wyprzeć...

 

Nic Ci to nie da, perforacja nadwozia jest tylko wtedy, gdy rdza przeżre blachę na wylot - a to w perspektywie 10/12 jest właściwie niemożliwe (zwłaszcza w Twoim przypadku :D ).

 

Gwarancja na blachy/lakier (wykwity) wynosi w VAGu 3 lata.

 

Wiem z doświadczenia ;) I u mnie dzięki przeglądom w ASO udało się zastosować "dobrą wolę producenta" w 4-letnim aucie.

 

Nie wiem jak to w inny markach, ale w Oplu czy Skodzie wystarczy korozja podpowłokowa, żeby gwarancja na dany element została uznana, nie musi wylecieć dziura. Dziura to wylatuje przeważnie jak się zacznie to czyścić :D

 

spotkałeś się z taką korozją ? w jakich modelach ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wyczyściłem elektrozawór w instalacji LPG. Po 55 tys km taki brudny, że nie przełączał się na gaz. Dziwnym trafem problem pojawił się po trzech tankowaniach na Auchan...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

spotkałeś się z taką korozją ? w jakich modelach ?

 

To pytanie do mnie?

 

Wspomniane 4-letnie auto to Golf VI. Wcześniej jeszcze sprawa z rdzą wyszła w Fabii (I generacja z 2005 roku) - wyszło w 2010 przy odsprzedaży, kupujący sam był przekonany, że będzie gwarancja na perforację, a jak się skończyło to już nie wiem :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

piotrek305, jeśli chodzi o Opla to standardem jest Astra II (tutaj loteria, albo trafisz taką, która gnije na potęgę, lub taką bez kropki rdzy, Astra III, Vectra C (choć zdarzają się wyjątki), raz nawet zdarzyła się korozja podpowłokowa na błotniku tylnym w Insignii :shock: sprawdzany na tysiąc sposobów, nigdy nie naprawiany, nie lakierowany. Cały czas oczywiście mówię o korozji tzw. podpowłokowej, a nie będącej następstwem niefachowych napraw lub uszkodzeń mechanicznych. Jak napiszesz jaki model konkretnie Cię interesuje to możemy porozmawiać, nawet na PW :good:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

piotrek305, jeśli chodzi o Opla to standardem jest Astra II (tutaj loteria, albo trafisz taką, która gnije na potęgę, lub taką bez kropki rdzy, Astra III, Vectra C (choć zdarzają się wyjątki), raz nawet zdarzyła się korozja podpowłokowa na błotniku tylnym w Insignii :shock: sprawdzany na tysiąc sposobów, nigdy nie naprawiany, nie lakierowany. Cały czas oczywiście mówię o korozji tzw. podpowłokowej, a nie będącej następstwem niefachowych napraw lub uszkodzeń mechanicznych. Jak napiszesz jaki model konkretnie Cię interesuje to możemy porozmawiać, nawet na PW :good:

 

bardziej z ciekawości.. miałem astrę I i tak rdza oczywiście była, II z Niemiec chyba w pełnym ocynku i zero rdzy.. tzn na prawym tylnym błotniku purchel ale tam było wcześniej zarysowanie i delikatnie szpachli.. teraz mam mondeo mk4 i nic, zero.. bardziej właśnie chciałem się dowiedzieć o opla bo zawsze darzyłem sympatią tą markę, chciałem też insignię ale zrezygnowałem i mam mondeo :) dziękuję za wyjaśnienia :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

642901 Krauss S15, DJ LP, czerwony NAT, Soft99 Kiwami.

Jak tam się pracowało Kraussem? Ja wczoraj też swoja Lare 15 przetestowałem z Megsowym Cleanerwaxem i czarnym natem. Na dużych powierzchniach typu maska czy dach dało się ja prowadzić jedna reką, za to na pionowych dawał się we znaki niewygodny czołowy uchwyt

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

643176 Jak tam się pracowało Kraussem?

Mega! Myślałem właśnie, że na pionowych może być różnie ale prowadzi się super. Jest bardzo dobrze wyważona.

643176 czarnym natem

Dobrze pracuje Ci się takimi padami na DA? Ja w ogóle finishingowych/finesingowych na DA nie używam. Większość ruchu oscylacyjnego gubi się na gąbce...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

643189 ale to chyba przez to ze gąbka jest zbyt miękka.

Dokładnie.

643189 Lare 21

21 od 15 różnią się sporo. 21 są mocno narowiste czy to Krauss czy Rupes.

 

Dodane po 30 sekundach:

643192 Boohal ładny Galant, od jakiegoś roku pałam miłością do tego modelu.

Dzięki :)

Wyleczysz się :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ponieważ nie mogę już pracować z "mojego" garażu, byłem w sobotę na rundzie wyjazdowej u znajomej, pomóc jej przygotować auto do sprzedaży :-]

 

Kolor czarny UNI.... :acute:

Ale siedem godzin później, po jednym przejeździe Essencem i na wierzch PNSem.

 

WP_20160521_17_25_14_Rich_zpsqfhyfsk3.jpg

WP_20160521_17_25_17_Rich_zps70h38jks.jpg

 

Całe szczęście, że na oględziny zapowiadają pogodę bez słońca :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wczoraj wyczyściłem przepustnicę w moim TFSI, po wyjęciu wyglądała tak:

mtR6SHh.jpg

FXzlk1V.jpg

A po czyszczeniu już tak:

oomNR12.jpg?1

Zdjęcia od strony kolektora dolotowego.

Spadło odrobinę chwilowe zużyciu paliwa na postoju, już przy temp oleju ok 65 st C chwilowe jest na poziomie 0,9 l/h, oraz samochód bardziej "aksamitnie" przyspiesza, tzn wcześniej źle nie było ale jest lepiej ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.