Skocz do zawartości

Co dzisiaj zrobiłeś przy swoim aucie ? 2


AreK

Rekomendowane odpowiedzi

Sliwinski404, nie zrozumiałeś wcale. Na forum była dyskusja o tym, czy opona potrafi być tak czysta, by aplikator po smalcowaniu nie zrobił się czarny, co Piotrek właśnie pokazał. Nie chodziło tu o test środka do mycia. A opony umył, bo wydluzy to pewnie trwałość dressingu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No chyba ze chodzi o to, żeby zobaczyć czy to nie czasem dressing/sama guma brudzi aplikator.

 

Dokładnie o to , i nie jest to żadna paranoja. Nałóż sobie dressing na nowe opony i zobacz jak czysty będzie aplikator ;)

Na forum kiedyś ( przed poznaniem środków do mycia opon ) panowała opinia, że doczyszczenie opony ( nawet nowej ) tak żeby aplikator był czysty jest niemożliwe i zawsze guma coś zabarwi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem dokładnie taką sytuację z nówkami Continentala. W maju kupowałem dwie nowe na przód po przygodzie z dziurą (jedna strzeliła z boku) . Zaaplikowałem Endurance Tire gel na nową oponę bez mycia i się zdziwiłem...aplikator Megsa jest w tej chwili czarny. Teraz zastanawiam się jak to doczyścić - namoczyć w jakimś APC czy spsikać czymś do mycia opon a potem wypłukać ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziś trochę podziałałem przy aucie... niestety nie zrobiłem foto relacji.

 

Felgi po 3 tygodniach bez mycia były już mocno przybrudzone. Głównie pył z klocków.

Więc z samochodu out... następnie dokładnie umyłem je APC z aktywną pianą i nasmalcowałem woskiem Collinite 476.

Przy okazji doczyściłem nadkola Tenzi Truck'iem i Prickbortem, na koniec przetarłem dressingiem do plastiku Meguiar's.

Wieczorem zaliczyłem też bezdotyk, po 120 km w trasie trochę się przykurzył.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobrze rozumiem, ze mimo ze opony sa nowe, to jeszcze wyczyszczone chemia do opon, potem APC, i jeszcze udowadniasz ze takie opony sa czyste? Jaki ma to sens? To tak jakby ktoś kupił nowe felgi, umył je tak porządnie, jak używane, po czym przeleciał białą fibrą i dziwił sie ze sa czyste.

 

Czasami mam wrażenie ze niektórzy tutaj popadają już w paranoje podobną do perfekcyjnej pani domu, i dopóki po przeleceniu auta białą rękawiczka, włącznie z oponami, felgami i nadkolami rekawiczka nie bedzie jak nowa - to auto jest brudne.

 

Niby do detailingu nie można podejść zdrowo-rozsądkowo, ale kochani forumowicze i maniacy, czy to czasami nie przesada?

 

Jak to kiedyś, któryś z moderatorów napisał: zdziwiłbyś się jakie ludzie mają priorytety w życiu ;):kox:

AD to naprawdę choroba. 3 lata temu oglądając relacje PSB nie rozumiałem po co czyścić pędzelkiem kratki zderzaka, co to za rękawica z wełny merinosa. A teraz sam nie mogę patrzeć na nie domyte i bez dressingu nadkola :D

 

Piotrek :good:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Plan od rana był prosty, ponieważ miałem wymienić filtr paliwa (ten chciałem ogarnąć przed wyjazdem, a reszta już razem z olejem za 4tys km) i wyprać tylną kanapę bo wygląda jakby na niej psy podróżowały. Algorytm postępowania banalny, czas który powinno mi to zająć również nie wydawał się jakiś ogromny.

 

Nowy filtr już czekał:

 

PPqittW.jpg

 

 

 

A stary był już mocno wysłużony. Dziwi mnie, że nikt przez 9 lat nie wpadł na pomysł żeby go wymienić :oczami:

 

sKb1dlh.jpg

 

 

 

Potem jak już byłem "obok" to wyjąłem takie pudełeczko:

 

dP2W8YK.jpg

 

 

 

Sterownik świec wysłałem do Rogera żeby zrobił z nim porządek, ja nie mam ani wiedzy ani narzędzi żeby takie lutowanie ogarnąć w sposób zapewniający mi spokój podczas jazdy. Zaraz bym się zapalił czy coś innego :P

 

AG6AejM.jpg

 

 

 

Potem zaczęli się pojawiać kurierzy, firma krzak przywiozła mi felgi z olx. Felgi jak już ktoś odgadł to styling 131, wygrzebałem jedno zdjęcie e87 na takich i wyglądają super. Zobaczymy co z tego wyjdzie na moim aucie. Niesety koła były w stanie skundlonym do granic możliwości więc wylałem na nie większość preparatów do czyszczenia felg i wyszła taka mini-relacja. Od razu wspomnę, że nie mam takiego pełnego zdjęcia "przed" ale na samym starcie widać mniej więcej z czym toczyłem walkę.

 

aKOszCw.jpg

 

 

Tak wyglądają felgi po dwukrotnym myciu Autolandem Atack, na felgach widać już żel bo potem polałem je Tugą:

 

642rLu6.jpg

 

S91D0Ye.jpg

 

Z8VMzRJ.jpg

 

M4qJjJU.jpg

 

jzYMeFd.jpg

 

8KYT6xl.jpg

 

jOFyd6D.jpg

 

 

 

Szorowanie:

 

SCAgkbH.jpg

 

OCPkhpc.jpg

 

49Z4vd0.jpg

 

 

 

Tuga już coś zaczęła robić, więc po spłukaniu i wysuszeniu dolałem jeszcze jedną kolejkę. Potem sprawdziłem czy prickbort coś zbierze:

 

9YEhrAJ.jpg

 

lWtJVPz.jpg

 

 

 

A na koniec resztki najlepszego płynu jaki miałem czyli koch chemie reactive wheel cleaner, ten skurwol dopiero pokazał ile można zdziałać za pomocą kilku mililitrów żelu:

 

vU2wvyn.jpg

 

ayiAoEH.jpg

 

 

 

Środek polałem tylko raz tugą i spłukałem ciśnieniem więc tam jest bieda, ale docelowo zaraz miałem jechać na wulkanizację i chciałem tylko obmyć środek żeby łatwiej dało się kleić ciężarki. Na koniec wysuszyłem i nałożyłem finish kare 1000p hi-temp paste wax, bez żadnego cleanera bo felgi nie są idealne. Jak kiedyś je domyję na spokojnie to wpadnie Sonax PNS.

 

XnblEL9.jpg

 

9Z7WB0p.jpg

 

9A4EQm9.jpg

 

wvehIBm.jpg

 

h1zIdOJ.jpg

 

Gdy już było za późno na wulkanizację pojawił się kurier z oponami:

 

LrgtTMZ.jpg

 

uezRUxF.jpg

 

Z oponami pewnie poleci dużo krytyki ale nikt nigdzie nie potrafi powiedzieć nic sensownego na temat tych opon poza krytykowaniem bo to chińczyk, bo pewnie twarde jak plastik, nie hamuje, nie skręca, nie jedzie. W tej cenie kupowałem rok temu osiemnastki sprzed 8 lat i mam ich mocno dość. Tu mam nowe i będę mógł stwierdzić czy było warto, czy nie. Z pewnością napiszę o tym na forum, żeby inni wiedzieli czy podjąć taką samą decyzję. Nawet jeśli okaże się, że są beznadziejne to opiszę ;)

 

Jutro rano jadę złożyć komplet koło + opona i zobaczymy jak to zagra. Jestem mega nakręcony ale dziś już nie mam możliwości założyć ich nigdzie. No nic, poczekamy :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Felgi i tak jutro tylko przymierzę, a potem wrócę do 16 cali. Jadę na tydzień nad morze i tam wolę mieć małe koła bo nie znam dróg i nie znam nowych felg. Na starych wiem jak szybko mogę jechać, wiem że są pewne. W związku z powyższym czas na domycie środka będzie, chociaż teraz też jeden przelot Tugą to nie jest taka katastrofa. Na tym forum można nazwać je brudnymi, ale na każdym innym podejrzewam że ktoś by użył słowa "czyste" patrząc na wnętrze ;)

 

Tak czy siak, muszę dokupić reactive wheel cleaner bo uwielbiam pracę z nim i dopiero ten środek da idealnie czyste felgi od wewnątrz :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

th_920558204_IMG_0985_122_44lo.JPG th_920598665_IMG_0986_122_520lo.JPG th_920632952_IMG_0987_122_86lo.JPG

 

Taki oto serwis olejowy wyląduje jutro w moim aucie... Budżetowo, ale regularnie. Jak ktoś jest w stanie powiedzieć kilka słów o tym oleju, chętnie czegoś się dowiem. Olej to marka własna sieci EuroCarParts w UK, klepana jest przez Shell'a. Auto - Mondeo .04 1.8Pb.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

woytek13 też jeżdżę na chińczykach nowych ...

Niestety mimo że opona nowa to jest źle odlana czy coś , nie dało się tego dobrze wyważyć nawet...

 

A wracając do tematu , było małe czyszczenie , kręcenie gwintem i poprawianie spasów , na koniec założyłem końcówki na wydech :)

 

53826950972161607280.jpg

09956922173529355107.jpg

09310027587442832605.jpg

65553963747924283798.jpg

44577095070832288726.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koła wrzuciłem testowo na auto ale przód dosłownie o milimetr ociera o amortyzator. Trzeba będzie dać jakiś dystans minimalny, tył też potrzebuje dystansu ale tu pożyczę może od kolegi 15mm żeby mieć jakiś obraz ile wrzucić.

 

AFycvHh.jpg

 

sb4b8xP.jpg

 

znDXosa.jpg

 

oxyHyHc.jpg

 

pYuDuBN.jpg

 

bYkgrow.jpg

 

 

Mi pasuje, ale wkurzony jestem że ociera co zakończyło się powrotem to szesnastek :zdegustowany:

 

 

Przy okazji znalazłem chwilę na odświeżenie pilota:

 

LE6Vuxd.jpg

 

Rve5SGT.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.