Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 10,7 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

Opublikowano
Mariuszus jak ci nie zależy i chce ci się bawić to kup lakier bezbarwny w puszce za 20zł, oklej taśmą miejsca tylko delikatną papierową i gazetami, odtłuść, możesz bardzo delikatnie miejsca gdzie schodzi klar szlifnąć papierkiem wodnym żeby wyrównać "zadziory" i psiknąć te miejsca z ubytkami. Kilka warstw w odstępach żeby się nie zlało powinno dać w miarę równą powierzchnię. Na pewno takie rozwiązanie da trochę więcej bezpieczeństwa przy myciu na myjce, bo wtedy nie powinien lakier dalej schodzić :)

Ja tak punktowo gdzieś odprysk przy krawędzi drzwi 4x5cm zamalowałem, później po jakimś tam czasie prze polerowałem i trzeba się było przyjrzeć żeby zobaczyć, że coś było robione :)

No i lakier ci już wtedy nie odchodzi.

 

Dzięki za cenną poradę bo wydaje się to całkiem zachęcające. Myślałem o czymś takim ale wszędzie gdzie czytałem na forach zapytania o tego typu robotę, bardzo szybko krytykowano to rozwiązanie bez jakichś ciekawszych argumentów.

 

Jak długo Ci się to trzyma? Jak zrobiłeś stopniowanie? Czy najpierw równo wypełnić "dołek" - tam gdzie brakuje, zbierając jakimś sposobem to co poszło na "górę" - tam gdzie lakier już jest, a na końcu chmurkować? W moim przypadku to są 4 linie po obu stronach listwy na drzwiach. Miejscami jest przylegająca ale lekko obluzowana równa linia obok listwy, miejscami odpryski na średnio 2 mm, miejscami trochę większe. Biorąc to pod uwagę i umiejscowienie, wydaje się że nie będzie łatwo tego precyzyjnie zrobić standardowym sprejowym aplikatorem. Zastanawiam się czy jest sens się tam wciskać bez zdejmowania listwy. Nie wiem czym grozi ewentualne zdjęcie listwy i czy bez doświadczenia czegoś przy niej nie popsuję, czy przykleję ją poprawnie no i czy nie odpadnie jeśli ją przykleję do zaprawionej warstwy lakieru (chyba, że zostawię pod spodem węższy pasek bez nanoszenia lakieru). Będzie się trzymał taki lakier jeśli zmatowię tylko zadziory papierem np. 2500 bez powierzchni na którą będzie nakładany? No i czym ryzykuje robiąc to w ten sposób? Gdzieś czytałem, że ewentualne późniejsze lakierowanie będzie droższe i bardziej kłopotliwe po chałupniczym sprejowaniu, tylko nie wiem czy to nie tyczy się akcji robionych od podkładu bo wydaje się, że lakier bezbarwny można łatwo zeszlifować pod lakierowanie.

Opublikowano
Mldlbn, użyłbym jeszcze tlenek ceru po AG cgp

Nie wprowadzał w błąd :? Jak już chcesz używać tlenku ceru to przed AG, a nie po :) Tlenek ceru jest dużo mocniejszy od AG który de facto rys nie usuwa tylko bardzo dobrze oczyszcza szybę z substancji na niej zalegających. Może usunie mikro ryski, ale nic więcej. A tlenek ceru przy cierpliwej pracy jednak potrafi trochę rys ściągnąć ;)

kita33 nie nakładałeś nigdy NW jeszcze, że tak dopytujesz? :)

Oczyszczasz szybę, odtłuszczasz, nakładasz NW :)

A inna sprawa, że nawet taki Rain-X na umytej szybie płynem trzyma z 2-3 miesiące i ma się całkiem dobrze, więc nie ma co panikować :)

Ale jak masz lepszą NW, warto się przyłożyć :good:

 

Mariuszus wiesz co, nie przyglądałem się twoim zdjęciom dokładnie, ale generalnie chodzi o to żeby "zalać" ubytki bezbarwnym tak żeby było to w miarę równe, lub nawet z lekką górką, ale żeby sobie zacieków nie narobić :) Później nadmiar "zbierzesz" przy polerowaniu :) Możesz tak liznąć minimalnie tą powierzchnie ubytku żeby lakier lepiej trzymał, ale ja chyba tego nie robiłem, tylko dobrze odtłuściłem :)

Co do listew na pewno są na jakieś spinki, możesz je zdemontować, czymś podważając delikatnie. Podpytaj kogoś jak u ciebie są montowane :) Może trzeba boczki drzwi, ale wątpliwa sprawa, zazwyczaj od zewnątrz schodzą ;) Lakier ci nie odpadnie jak je będziesz znowu montował, trochę rozsądku i będzie ok :)

Pisałeś, że auto nie jest najmłodsze, wiele nie ryzykujesz, a spróbować warto :)

Musisz sam trochę pokombinować. A co do lakierowania później to jakieś bzdury. Muszą zedrzeć albo przynajmniej szlifnąć stary lakier przed malowaniem, więc co to za różnica co z tym robiłeś :dontknow:

Opublikowano

kamil_rosen, myślałem po prostu , że lepiej najpierw jest użyć ag cgp żeby oczyścić z wierzchniego brudu a potem przyłożyć się do dokładniejszego czyszczenia tlenkiem ale ok :)

Opublikowano

Można i tak, nie widzę problemu, chodzi tylko o nowych użytkowników :)

później będą czytać i myśleć, że jest ok ;)

Więc albo

CGP->tlenek ceru->CGP albo tlenek ceru->CGP :)

Tylko i tak chyba szybę myjesz płynem przed każdą czynnością więc już wstępnie ja czyścisz, a ja jeszcze przed wszystkim lecę APC tam 1:10 czy mniej żeby ją dobrze wymyć :)

Opublikowano
zmywacz silikonowy Bolla zabił mi dwa atomizery zwykłe, jakich atomizerów używacie do zmywaczy?

 

kwazar

 

[ Dodano: 13 Październik 2014, 08:09 ]

Małe pytanie. Jakie pady polecacie do współpracy z S17+ ( cutting, finishing) myślałem o scholl`u ale cena troche zabija...

 

jako one step , to profi polish pomarańcz, albo menzerna pomarańcz

Opublikowano

manio49, mozesz podesłac link z padem ( zółty NAT) bo nie bardzo wiem o jaki chodzi ?

 

JustGood, jezeli chodzi o pad Menzerna pomarańczowy to miałeś na myśli Flexipad ? A profi polish to znalazłem, ale tylko na jednej stronie i to 160mm.

Opublikowano

Co by można położyć na FK 1000P HI TEMP żeby jeszcze bardziej wydobyć blask i nie utracić trwałości powłoki?

Niby jest fajnie ale efekt nie powala.

Opublikowano
Mega, wielkie dzięki WestBikers,

 

Też korzystam z tej strony, masz tam możliwość robienia albumów i jak np przerzucisz zdjęcia do innego albumu to się sypną, bo zmienia się adres zdjęcia. Generalnie jak wrzucisz zdjęcia w jeden album i nie będziesz przy nim majstrował (ofc możesz dorzucać nowe zdjęcia) to nic Ci się nie sypnie :)

Opublikowano

Panowie, jaki środek poradził by sobie z kropkami po farbie na szybie ?

Glinkowałem, myłem benzyną, i domowymi środkami do okien zapruszoną szybę farbą epoksydową, bez rezultatu, pod palcem szyba jest gładziutka, ale widać te kropki.

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.