Skocz do zawartości

Co mnie dziś wkurzyło 2


Rekomendowane odpowiedzi

ucinałbym łapy :/

Mozesz mi wierzyc, ze to by byla najmniejsza kara, jaka by ich spotkoala, gdybym to ja mial byc sadzia i katem.

 

faraon3021, niech znajdą tych skur***li i niech spłacają Cie do końca swojego zasranego życia

Za mala wartosc na cale zycie. Chyba ze dolicze wartosc sentymentalna.

Zandarm oczywiscie, wspomnial zebym sie nie martwil, ze znalezienie wraku nie zamyka sprawy i takie tam... Jednak wiadomo jak to jest.

Nikt tego nie szuka, a szansa ze sie ktos "potknie" o moje czesci jest bardzo mala.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wkurzyło mnie, że jest dobra oferta na OLX sprzedaży zafoliowanego Iphone'a z Orange. Ale faktura na firmę :/

I tutaj pytanie do kolegów prowadzących firmy - czy to prawda, że zmieniły się przepisy i rękojmia w przypadku firmy nie wynosi już 12 miesięcy a 24 miesiące?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A to iPhony nie mają tylko gwarancji 12 miesięcznej? Jak mi się zepsuł po 1,5 miesiąca użytkowania to poszedłem do Cortlandu, sprawdzili mnie w systemie i powiedzieli, że mam ważną gwarancję do xx października 2016 z opcją płatnego przedłużenia.

 

Edit: Pardon, źle przeczytałem posta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mickul, gwarancja a rękojmia to co innego.

Gwarancja to dobrowolne świadczenie producenta. Rękojmia jest obowiązkowa z mocy ustawy i dla konsumenta wynosi minimum 24 miesiące. W przypadku firm było to 12 miesięcy. Teraz są PODOBNO 24 miesiące

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I tutaj pytanie do kolegów prowadzących firmy - czy to prawda, że zmieniły się przepisy i rękojmia w przypadku firmy nie wynosi już 12 miesięcy a 24 miesiące?

 

Na stronie isap.sejm.gov.pl wyszukaj kodeks cywilny, a w jego treści art 568, tam znajdziesz odpowiedzi na część pytań i - prócz odpowiedzi - jeszcze więcej pytań ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderator

funkoval, rękojmia w zdecydowanej większości przypadków jest znacznie lepsza dla klienta :) Ale Ty przecież to wiesz :) Poza tym gwarancja nie jest świadczeniem obowiązkowym, a dobrowolnym.

 

weglus, nie jestem prawnikiem, ale jeśli odkupujesz sprzęt od kogoś kto prowadzi działalność gosp. i dostajesz tylko kopię jego faktury zakupu to świadczenie rękojmi nie przechodzi na Ciebie. Inaczej byłoby gdybyś Ty dostał od niego fakturę :P To wtedy masz u niego pole do reklamacji (w teorii).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ogólnie to cała dobra historia :P

 

Jakieś 3 tygodnie temu w BMW wyświetliło się 4000 km do przeglądu, okej. Jako że dzis ruszamy w trasę, to Tata zadzwonił do serwisu, uprzedził że chce zrobic 3000 km w niedługim czasie i czy można zrobic przegląd szybciej? Oczywiście, nie :D Jeśli chcemy zrobic w ramach pakietu przeglądowego to musi być mniej niż 2000 km na komputerze albo płacimy sami 1200-1400 za przegląd i robią od ręki. To wiadomo, siadłem kilka razy, wwa-lodz, jakieś trasy i cacy do środy wyjeżdżone do 1900 na kompie.

 

Środa na 10 serwis, panowie wzięli na podnośnik i ogólnie plama oleju miedzy silnikiem, a skrzynia. Wstępna diagnoza koło 7/10 dni roboczych w serwisie. Ogólnie dym, bo dwa dni i dłuższa trasa. Po kilku spinach, nerwach i kilku kawach w gabinetach udało się ustalić że BMW zamawia cześć bez zgody centrali ( skrzynka rozdzielcza napędu za 15k z groszami plus wymiana ), dzięki temu zyskami dwa dni, okej. Wczoraj cześć dojechała do nich, ale stwierdzili że nie ma komu jej zaprogramować, potem o 19 zadzwonili że mechanicznie gotowe, założone, ale podczas programowania coś się wysralo i w tym momencie Navi Professional jest do wymiany, a auto nie pokazuje żadnych danych. Z rana zrobili nowe programowanie i na szczęście o 11 odebraliśmy auto.

 

Ogólnie podejście serwisu okej, chociaż początkowe rozmowy z serwisantami to kupa nerwów, kompletnie nie przystająca do serwisów premium.

 

Poza tym ogólnie juz jest hasło "nigdy więcej BMW i Mini". Po Mini dwa razy była juz laweta pod domem, teraz tu naprawa za 20 klocka, a mowili ze te AleMamGruza takie usterkowe :D :D :D W Mercu serwis to kompletnie inna liga ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No co jak co ale sofy w MB najlepsze.

Pół godziny za dugo czekałem ostatnio (mimo umówienia na konkretną godzinę), to fura zastępcza za free (mimo że po gwarancji), mycie tylko bezdotykiem bez dotykania do fury itd itp.

Ja tam uważam cały czas że MB na propsie w serwisie.

 

BeeMWe skończyło się na E39 i E46 :P

Chociaż prywatnie X3 bardzo mi się podoba, i to w każdej generacji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak ja sprzedawałem telefon z fakturą na osobę prywatną to w T-mobile powiedzieli, że jak ktoś przyjdzie z moją fakturą to bez problemu uznają reklamację.

Nie jest wykluczone, że tak będzie i w tym przypadku, ale ja na miejscu Orange żądałbym pełnomocnictwa udzielonego przez "pierwszego nabywcę" :kox:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tyle że możesz iść do salonu Orange z FV i załatwiać sprawę ewentualnej naprawy jako np. pracownik/syn/znajomy/kolega tego co brał od nich fona (pewnie nikt nie zapyta o dowód osobisty) i naprawę możesz zlecić własnie z tego salonu Orange , a naprawiony sprzęt odebrać tak samo z tej samej placówki ;)

 

Tyle że jak masz oszczędzić 100-200zł i potem ww. sposobami kombinować z wyegzekwowaniem naprawy , to bym odpuścił taką "okazję" ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

powalla, nad 200zł to bym sie nie zastanawiał. Tutaj różnica wynosi minimum 500zł.

 

Dodane po 1 godzinie 38 minutach 7 sekundach:

Rozmawiałem z Orange (od konsultanta do konsultanta) i 2 lata rękojmi. Nie ważne kto jest na fakturze, ważne żeby sie IMEI zgadzał.

Ciekawe jak jest z T-mobile bo jest też jedna oferta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.