Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Oczywiście masz rację ale ja pisałem o oscylacjach w polerce mimośrodowej. Z tego co zauważyłem to oscylacje powinny być w granicach 3000-6000. Mam rację?

dużo ... to już szlifierki są ... jeżeli będzie polerował lakier powiedzmy pastą gruboziarnistą,mocno ścierną i dasz takie obroty to zniszczysz lakier ....

 

przedział od 0- 2500 maksymalnie ....

Opublikowano
Oczywiście masz rację ale ja pisałem o oscylacjach w polerce mimośrodowej. Z tego co zauważyłem to oscylacje powinny być w granicach 3000-6000. Mam rację?
tak, jak najbardziej! te 24000 boscha to kompletnie inna bajka;) ja zawsze wolę pisać o prędkości obrotowej, jeśli takie wątpliwości się pojawiają, sądzę, że część osób może mieć dużą pokusę, żeby adaptować/po prostu użyć zwykłek szlifierki kątowej, wygląda przeciez bardzo podobnie...

Oscylacje chyba nie więcej niż 5000 wystarczą, nie widzę powodu, dla którego większy zakres mógłby być potrzeby. Ale zdaje mi się, że w kwestii teoretycznego backgroundu w temacie maszyn najwięcej mógłby mieć do powiedzienia CleanerFreak.

Opublikowano

Macie jakieś doświadczenia z maszyną dual action Megsa? Zapożyczę ją od kolegi i chciałem podpytać o to, jak się z nią pracuje.

Opublikowano
Macie jakieś doświadczenia z maszyną dual action Megsa?

 

Mam takową - w sumie solidny kawał żelastwa :)

Jak dla mnie to jest ona typowo po amerykańsku super-bezpieczna, czyli chyba w 100% idiotoodporna - nie da się lakieru uszkodzić. Minusem tego, jest, że przynajmniej jak dla mnie, dochodzenie do efektów mogłoby być krótsze ;)

 

Techniki pracy uczyłem się z TEGO wątku - nawet ustawienia prędkości dla Megsa G220 są podane.

 

Coś szczególnego na co zwrócić uwagę? Kabel - zawsze przerzucać przez ramię na plecy, żeby się o auto nie obijał. Mi zajęło ze trzy auta, zanim się zorientowałem, że te rysy na drzwiach i dachu to ja sam kabelkiem... :/ No ale to odnosi się do każdej maszynki.

 

Generalnie używam ją też do cleanerów i ew. odzywek. Praktycznie nie ma możliwości żebym pomyślał już o usuwaniu rys czy nanoszeniu cleanera ręcznie... (odżywki może owszem...)

 

Mogłaby wydajniej usuwać rysy, ale może to kwestia pada? Mam Polishing Pad W8006 i Finishing Pad W9006 więc może powinienem używać czegoś ostrzejszego...?

Opublikowano
Techniki pracy uczyłem się z TEGO wątku - nawet ustawienia prędkości dla Megsa G220 są podane.

świetnie pokazane i powiedziane :o

Opublikowano
Macie jakieś doświadczenia z maszyną dual action Megsa?

 

Mam takową - w sumie solidny kawał żelastwa :)

Jak dla mnie to jest ona typowo po amerykańsku super-bezpieczna, czyli chyba w 100% idiotoodporna - nie da się lakieru uszkodzić. Minusem tego, jest, że przynajmniej jak dla mnie, dochodzenie do efektów mogłoby być krótsze ;)

 

Techniki pracy uczyłem się z TEGO wątku - nawet ustawienia prędkości dla Megsa G220 są podane.

 

Coś szczególnego na co zwrócić uwagę? Kabel - zawsze przerzucać przez ramię na plecy, żeby się o auto nie obijał. Mi zajęło ze trzy auta, zanim się zorientowałem, że te rysy na drzwiach i dachu to ja sam kabelkiem... :/ No ale to odnosi się do każdej maszynki.

 

Generalnie używam ją też do cleanerów i ew. odzywek. Praktycznie nie ma możliwości żebym pomyślał już o usuwaniu rys czy nanoszeniu cleanera ręcznie... (odżywki może owszem...)

 

Mogłaby wydajniej usuwać rysy, ale może to kwestia pada? Mam Polishing Pad W8006 i Finishing Pad W9006 więc może powinienem używać czegoś ostrzejszego...?

 

Dzięki za info. Ja chcę tego użyć z 3m Extra Fine i Ultrafina i rozkminiam jak się za to zabrać by uzyskać pożądany efekt.

Opublikowano
A jak ma się porównanie Makity 9227CB do Megsa Dual-Action Polisher
Porownanie jest bardzo trudne, bo to dwa rozne typy urzadzen: Makita to polerka rotacyjna, Meguiars to polerka mimosrodowa a ruch rotacyjny gabki jest bezwladnosciowy. W bardzo duzym uproszczeniu porownanie jest takie, ze Makita jest kierowana do osob z odpowienim doswiadczeniem, bo jej nieumiejetna obsluga moze zrobic duze kuku. Natomiast DA Meguiarsa jest bezpieczniejsza dla lakieru, ale nie jest tak powerful, jak maszyna rotacyjna.
Opublikowano

Makita to polerka rotacyjna , stosunkowo duża i ciężka choć w swoje klasie nie jest grubasem :) , Megs a raczej Porter-Cable 7424 :) to niewielka i stosunkowo lekka polerka typu dual action czyli Rotacyjni orbitalna . Jaka różnica w efekcie ? :)

 

Rotacyjna polerka ma znacznie wieksze obroty pracy , orbitalne polerki pracują w znacznie niższym zakresie dochodzą do około 600-800 ? a bieg jałowy to około 200-300 , przekłada się to na nieco żmudniejszą prace ale efekt można osiągnąć doskonały.

 

Zato Klasyczne rotacyjne pracują w znacznie wyższym zakresie(do około 3000 obrotów) obrotów w efekcie przekłada się to na szybkość pracy rotacyjna daje możliwość szybszej pracy wyższe obroty w połączeniu z ruchem rotacyjnym po prostu szybciej tna lakier ale jest też minus osoba z mniejszą wprawą może nieco uszkodzić lakier , narobić hologramów itp

 

Ja osobiście Lubie pracować rotacyjną , wykańczać orbitalną .

Opublikowano
orbitalne polerki pracują w znacznie niższym zakresie dochodzą do około 600-800 ? a bieg jałowy to około 200-300

 

Mylisz się.

Polerka orbitalna a bardziej poprawnie nazywana mimośrodową. Ma dwa rodzaje drgań: Wokół własnej osi i oscylujące ruchy wokół własnej osi lub po orbicie ;) jak kto woli.

 

Przykłądy prędkości z jakimi pracują szlifierki mimośrodowe.

 

http://www.metabo.pl/Katalog-elektronar ... 204.0.html tej używam.

 

http://www.makita.pl/index.php?page=katalog&produkt=143

 

Są również o niższych prędkościach np:

http://www.makita.pl/index.php?page=katalog&produkt=144

Opublikowano

i ich ruch rotacyjny to właśnie ten o którym napisałem zatem błędu tu niema , dochodzi tutaj druga wartość ruchu orbitalnego który osiąga znacznie wyższe wartości lecz nijak go porównać do prędkości obrotowych na polerce rotacyjnej .

Opublikowano

dzisiaj zakupiłem pierwsza polerke mam nadzieje ze to dobry wybór jak na poczatek http://www.allegro.kz/item751293508_pol ... ml#gallery

nastepny zakup jaki zrobie to gabki i tu moje pytanie znalazłem podział gąbek ze wzgledu na ich twardość

GĄBKA ŻÓŁTA - bardzo trwała , gesta gabka , idealna do szlifowania i polerowania komponentów lakierów akrylowych

GABKA BIAŁA - średnio twarda, bardziej zwarta , do polerowania wszystkich rodzajów lakierów.

GĄBKA POMARAŃCZOWA - średnio twarda , do polerowania wszystkich rodzajów lakierów , polecana do lakierów wodnych.

GĄBKA CZARNA - bardzo miękka , zapobiego powstawaniu śladów wirowań , co jest szczególnie ważne przy ciemnych kolorach.

czy w taki sposób dziela sie wszystkie gąbki?czy musze na poczatek mieć te wszystkie?

Opublikowano

mariocool, zależy w jakim stanie masz lakier ... bo być może nie będą potrzebne te najtwardsze gąbki tylko średnio-twarde :) i miękkie do wykończenia :)

 

a tak przy okazji co to za allegro.kz ??

Opublikowano

to czyli ta srednia i miekka na poczatek kupie bo trudno mi ocenic jak dadza sobie rade z lakierem jesli bedzie potrzeba to kupie twardsza, ale jak polerka moze byc sugerowałem sie parametrami jakimi powinna sie odznaczac dobra polerka(z forum), a to allegro z Kazachstanu :)

Co daje karbowana gąbka?? czy gabke 150mm moge załozyc na tarcze 180 mm

Opublikowano

Te gąbki są tanie, kup więcej to przy polerce gdy się okaże że potrzeba pojechać ostrzej gąbkę będziesz miał pod ręką a nie na ekranie komputera.

 

Mniejsza gąbka na większą tarczę - spoko, ale łatwo jest zajechać pod kątem tarczą o lakier - wtedy polerka nie pomoże.

Opublikowano
Mniejsza gąbka na większą tarczę - spoko, ale łatwo jest zajechać pod kątem tarczą o lakier - wtedy polerka nie pomoże.
zawsze można zmienić tarczę pod wielkość gąbki,chyba najrozsądniejsze rozwiązanie :) a koszt nie jest wysoki takiej tarczy :)
Opublikowano

nikt sie nie ustosunkował do pytania kolegi - czy ta polerka ma sens na poczatek ? nie mialem stycznosci a ostatnio nie mam czasu szperac wiec jesli tak to tez wezme , gabki o ktorych prawicie to jakiej firmy ?

Opublikowano

ja mam na mysli gabki firmy profil, a co do polerki to głównie chodzi mi o parametry podobne ma do makity 9227CB jednak jest troche ciezsza ale ma wieksza moc, no i pewnie jest mniej żywotna, ale to sie okaże w "praniu" ;)

Opublikowano

tak ostatnio przyszło mi na myśl spróbować polerki pneumatycznej :) jako,że mam kompresor taki dosyć wydajny i duży więc dobra alternatywa dla elektrycznej ;)

a taka orbitalna na drobne prace może być :)

pytanie tylko czy ktoś używał takiej pneumatycznej ?? ( nie mówię konkretnie o tym modelu co jest na fotce, to tylko poglądowe :) )

wie ktoś jak się to sprawuje i ogólnie czy daje radę ?? :)

527462.jpg

Opublikowano
Jak się w niej reguluje obroty i skąd się wie jakie są ustawione? Jest jakiś reduktor w zestawie?

być może jest jakieś pokrętło,regulujące strumień powietrza,ale to tylko domysł teraz .... przynajmniej na tej na fotce jest coś takiego ;)

Opublikowano

A co do tematu czy naprawdę do powiedzmy 300zł nie da sie kupić czegoś co spełni swoje zadanie. I będzie używane amatrosko raz na pół roku. W czym tkwi problem tanich polerek. Sam w garażu mam mała szlifierkę kątową za kilkadziesiąt zł i wytrzymuje juz z 5 lat a nie tylko leży na półce. Czy w przypadku amatorskiej zabawy nie można kupić nic tanszego. Mam tu np. na myśli np. Power UP

http://www.centrumkolorow.pl/index.php? ... od_id=1246 lub FERM

http://bazzar.interia.pl/redirect2.php? ... 1932&d=624

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.