Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Najwieksza roznica miedzy Rupes (roznymi) a innymi sa wibracje.

S21 wibruje "okropnie", lapy odpadaja po kilku godz pracy.

Jak malo wibruje Rupes powinienes wiedziec sam.

 

Mam wszystkie te maszyny ;) czyli pisze z doswiadczenia.

 

Najwiekszy komfort: rotacja Flex ;)

potem Rupes Duetto, Rupes LHR15, Rupes Mini, Rupes LHR21

potem dlugo nic

potem stara maszyna DA od Meguiars (nie testowalem jeszcze tej najnowszej)

potem Flex VRG

potem S21 i inne chinskie klony

Opublikowano

dziekuje bardzo za Twoja opinie.

 

powiem tak - komfort pracy na pewno wazny, ale najwazniejsza dla mnie moc wycinania, a potem wykonczenia bo nie ukrywam, ze z poczatku planuje wszystko robic na 1 maszynie wiec jak wedlug tego kryterium?

Opublikowano

Moim zdaniem S21 nie nadaje sie jako jedna maszyna do wszystkiego. Jest za mocna i za bardzo malo komfortowa. Jest swietna do ciecia (mysle, ze nawet lepsza niz oryginalny Rupes 21 - ma wiecej mocy IMO), ale do wykanczania sie nie nadaje wg. mnie. Za duzy skok.

IMO nie ma idealnej jednej maszyny do wszystkiego, ale najblizsza takiemu "idealowi" jest Rupes Duetto - tnie calkiem ok, wykancza sie tym rewelacyjnie, naklada sie dobrze sealanty/woski, jest super komfortowa, lekka, itd.

Opublikowano

kurcze ciezki wybor. Wiem doskonale, ze przydaje sie miec wiele maszyn, bo wtedy dowolnie mozna konfigurowac zestawy i wybrac najodpowiedniejszy dla danego auta, ale na ta chwile szukam czegos bardziej uniwersalnego, bo nie moge pozwolic sobie na zakup kilku maszyn.

Cieszy mnie opinia ze ten krauss tak dobrze wycina, ale z drugiej strony moze lepiej znalezc cos co troche gorzej wycina, ale lepiej wykancza - taka posrednia. Duetto jest ok, ale cena tez o wiele wyzsza.

No chyba ze na tym krausie da rade dobrac jakies pady aby wykoncznie rowniez bylo dobrze wykonane? Na rupesach uzywam przewaznie bialej gabki rupesa i jest rewelacyjna

 

 

ps. krauss ma talerz 150mm. biala gabka rupesa ma taka sama srednice. czy talerz nie jest za duzy do padow/gabek o tej samej srednicy?

do talerza kraussa trzeba kupowac pady 160mm? badz da sie wymienic talerz?

Opublikowano

dziekuje bardzo za pomoc ;)

na razie zdecyduje sie na kraussa ze wzgledu na moc wycinania.

Mysle ze dobiore odpowiednie gabki aby wykonczenie bylo odpowiednie i wychodzily lakiery igielki.

Opublikowano

Pytanie panowie , zastanawiam się nad wyborem polerki DA epl 42 v2 , epl 41 i Kraussem DB5800 która z tych polerek bd najlepiej wycinać lakier i która byście mi poradzili? Polerka bd używana do 2 samochodów audi :)

Opublikowano

Polecam rotację zamiast DA, no chyba ze tylko dla siebie będziesz robił to i na DA elegancko zrobisz co trzeba.

Mam epl-41 fajna, bardzo lekka zgrabna maszyna, ale ja z chęcią zamieniłbym ja na rotację (by szybciej ogarniać twarde lakiery) gdybyś był chętny PW.

Opublikowano

Polerki bd używać dla siebie i dlatego właśnie wybieram DA , wiem że DA nie zdziała tyle co rotacja , zastanawiam się nad wyborem którejś z tych 3 polerek tylko nie wiem która najlepiej bd ciąć lakier ? :) nie mogę nigdzie znaleźć na forum która najlepiej sobie radzi z cięciem lakieru :o

Opublikowano

Prawie każda będzie ciąć dużo wolniej lakier, ale za to każda nadrobi bezpieczeństwem użytkowania (są polerki z różnym "skokiem" orbity).

Poniżej zdjęcia z dzisiejszej pracy i mojej opcji na szybsze wycinanie rys - wet sanding (papier 3000 na gąbce z rzepem), cutting na gąbce/mikrofibrze, finish z antichologramem

 

87a6381cc354.jpg b8646feb1347.jpg

 

Ciężki temat by chwycić telefonem co trzeba, ale jak widać można coś zdziałać:

 

a3c94c623cd1.jpg d878ff062612.jpg

Opublikowano

Zauważyłem, że nadchodzi jakaś nowa moda na DA, coraz więcej osób zaczyna z nich korzystać, mowa o studiach i osobach zajmujących się tym zarobkowo. Czyżby zaczęła zacierać się linia pomiędzy rotacją a DA ?

 

Podobnie jest z materiałami ściernymi do urządzeń DA zwiększających siłę agresywności ( pady MF ) oraz coraz więcej past One-step

Opublikowano
Zauważyłem, że nadchodzi jakaś nowa moda na DA, coraz więcej osób zaczyna z nich korzystać, mowa o studiach i osobach zajmujących się tym zarobkowo. Czyżby zaczęła zacierać się linia pomiędzy rotacją a DA ?

 

Podobnie jest z materiałami ściernymi do urządzeń DA zwiększających siłę agresywności ( pady MF ) oraz coraz więcej past One-step

hmm :o moda? DA od dawna są i będą ale zauważ proszę, że jednak przy nich także leży rotacja, którą czasem ciężko zastąpić inną maszynką :good: niemniej jednak fakt, że dużo osób poszło w kierunku lepszej DA z dość dobrym cięciem i wykończeniem ;)

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

mam na wyposażeniu rotacje GRAPHITE 59G242. do cięcia spisuje się idealnie chociaż czasami gdzieś nie uda mi się wypracować pasty przy pełnej korekcie i na finishu gdzieś zrobią się małe holosy. i teraz pytanie. czy na wykończenie jako uzupełnienie wystarczy mi DA LARE EPL-41v2 lub ten krauss 900w? czasami jakieś szybkie glaze itd. ogólnie maszynka nie służyłaby do cięcia tylko samego wykończenia. :ad:

Opublikowano

wszystko zależy na jakim lakierze i od umiejętności :) ja zawsze po futrze robie jeden przejazd na gąbce z mocną pastą i dopiero polish ;)

  • 3 miesiące temu...
Opublikowano

Po lekturze tu na forum i innych stronach doszedłem do wniosku, że budżet 400 złotych to za mało jak na polerkę orbitalną. Czytałem, że za budżet ponad 400 złotych można kupić Kestrel DAS 6. Jednak przy dociskaniu może być problem i bardziej jest polecany LARE EPL-42 V2 lub KRAUSS DB 5800 S Dual Action (DA). Z korekcją lakieru maszynowo styczności nie miałem, chciałbym się tego nauczyć, DA jest przyjazne dla początkujących. I mam pytanie czy te polerki będą dobre do cuttingu, polishingu i finishingu? Wiem, że po części będzie to zasługa padów i past. Chciałbym aby polerka została ze mną na dłużej i żebym nie musiał jej zmieniać wraz z wzrostem umiejętności. Myślicie, że będzie dobra czy raczej odpada?

Opublikowano

Odpada. Jak masz zamiar robić więcej niż tylko swoje auto, to polecam od razu rotację. Ja właśnie sprzedałem swoją epl 41 i oczekuje na Krauss p7.

Jedno, dwa auta ogarnąć polerka z takim małym skokiem da radę, ale na dłuższą metę szybciej z rotacja albo dużo mocniejszym DA np s21

Opublikowano

To w takim razie niestety odpada, a takie pytanie czy S21 Krauss'a poradziło by sobie z tym cuttingiem, polishingiem i finishingiem, no i jak z tą maszyną żeby jej trochę poużywać na autkach znajomych czy rodziny? Jak oglądałem filmy na YT to S21 radzi sobie całkiem w porządku. I jeszcze pytanie czym różni się Karuss S21 od Krauss'a S8?

Opublikowano

Używany mnie nie interesuję. Dalej się zastanawiam na jaką maszynę zbierać. Po wszystkim co przeczytałem to Krauss S21 wygrywa, bo Flex w ogóle nie wchodzi w grę. Co sądzicie czy to będzie dobry wybór?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.