polo33 Opublikowano 17 Czerwca 2016 Zgłoś Opublikowano 17 Czerwca 2016 Dokładnie tak dlatego napisałem "prawie", nie jestem z tych co uważają że DA jest słabe, ja po prostu częściej i tak jadę na rotacji bo tak się nauczyłem, drugi natomiast nauczy się na DA i tylko taką maszyną operuje zaś trzeci będzie uważał ze woli tricolor i UC
Moderator Domel Opublikowano 17 Czerwca 2016 Moderator Zgłoś Opublikowano 17 Czerwca 2016 tnę rotacja,wykańczam DA. Na rotacji używam gabek NAT i DetalingMafia. Dzis pasty SONAXA. Wlasnie wrocilem z garazu. Cwiczylem na masce. Po prostu bajka - RE WE LA CJA. Tak jak na filmiku z Gregiem powyzej - pelna kontrola i akcja. Następne dni - kolejne panele. Prędzej czy później opanuje maszynkę do perfekcji Fotki z suszarki (ale pracuje tez nad tym )
marco80 Opublikowano 18 Czerwca 2016 Zgłoś Opublikowano 18 Czerwca 2016 Nie musisz mieć kreski na BP tu zawsze się kręci
Moderator Domel Opublikowano 18 Czerwca 2016 Moderator Zgłoś Opublikowano 18 Czerwca 2016 648147 Nie musisz mieć kreski na BP tu zawsze się kręci taka tradycja zreszta czerwonej nie widac
Gruno17 Opublikowano 19 Czerwca 2016 Zgłoś Opublikowano 19 Czerwca 2016 Witam Jako iż jestem nowy i nie mogę założyć nowego tematu więc zapytam tu... Mam audi A3 1998r i lakier już wygląda strasznie ( chyba od szczotek na myjce) drobne rysy na całosci, brak połysku, wygląda jakby auto miało z 50 lat , dlatego sam chce polerować tylko nie wiem jaką pastą? pózniej chciałem mleczkiem sonaxu wypolerować. Z góry dziękuje za odpowiedzi. PS: Foto mogę wrzucić tylko jak?
Scemek Opublikowano 19 Czerwca 2016 Zgłoś Opublikowano 19 Czerwca 2016 648226 Foto mogę wrzucić tylko jak? viewtopic.php?f=9&t=5461&view=unread#unread
Guscioren Opublikowano 20 Czerwca 2016 Zgłoś Opublikowano 20 Czerwca 2016 Panowie pacjent to mój trupek Honca Civic kolor nh605-p (czorno fioletowa perła) Strasznie ten lakier mi nie wybacza błędów, ale to co się stało wczoraj to przegięcie pały. Rok temu robiłem sobie pierwszą w życiu polerkę, bardziej bym to nazwał odświeżenie lakieru i wszystko wyszło idealnie byłem mocno zadowolony z efektu, w między czasie były inne auta w rodzinie które robiłem i też wyszło spoko. Wczoraj pewny siebie wziąłem się za lakier no i mam problem, lakier rysuje mi sie od mikrofibr . Na początku myślałem że robią sie mazy od pasty, ale podczas wymywania IPA czy zmywaczem silikonowym było coraz gorzej. Moim oczom pokazały sie takie mikroryski jak bym dopiero co szczotką od zamiatania przeleciał po lakierze, ewidentnie widać że to jest od wycierania pasty bo rysy są w tym kierunku w którym wycieram. Na masce której nie ruszałem w ogole pastami jak mocniej docisne Mikrofibre robi się to samo . Jak robiłem 50\50 to strona polerowana byłą spoko do póki nie chciałem mocniej wymyć pasty. Elementy o których mówie były lakierowane ponad półtora roku temu, wszystko było by ok i do przyjecia gdyby nie fakt że już wcześniej polerowałem auto i nie miałem takich problemów z nim. Mikrofibry których używałem są na prawde delikatne, używałem swoich starych i nawet kilka nowych. Wszystko było robione w garażu gdzie auto stało ponad 2h i było koło 20*. Co robię nie tak -.-?
Qub@ Opublikowano 20 Czerwca 2016 Zgłoś Opublikowano 20 Czerwca 2016 Cóż, mam za sobą walke z czarną hondą, miałem podobne problemu na początku, kilka luźnych zdań, może coś ci pomogą: - finisz antihologramem - pady, gąbki, musisz mieć ich dużo, dwa przejazdy i nowa a tamta do umycia i tak w kółko - po przejeździe czekaj, niech lakier ostygnie, nie wycieraj od razu mf, zlej ipą, wycieraj czystymi, delikatnymi mf, miej ich ze 4 pod ręką - wszystko co robisz musisz robić idealnie hehe - do ścierania resztek po pastach, cleanerze używałem mf k2 king, w sumie mi najbardziej podpasowała - wątpliwej jakości mf w tym lakierze powoduje rysy podczas ścierania wosku, nawet jak robisz to najdelikatniej jak to tylko możliwe - do wypracowania cleanera używam przy takich lakierach gąbki boll z trzpieniem, jest idealnie wycentrowana i mega miękka, gruba
Guscioren Opublikowano 20 Czerwca 2016 Zgłoś Opublikowano 20 Czerwca 2016 Cóż, mam za sobą walke z czarną hondą, miałem podobne problemu na początku, kilka luźnych zdań, może coś ci pomogą: - finisz antihologramem - pady, gąbki, musisz mieć ich dużo, dwa przejazdy i nowa a tamta do umycia i tak w kółko - po przejeździe czekaj, niech lakier ostygnie, nie wycieraj od razu mf, zlej ipą, wycieraj czystymi, delikatnymi mf, miej ich ze 4 pod ręką - wszystko co robisz musisz robić idealnie hehe - do ścierania resztek po pastach, cleanerze używałem mf k2 king, w sumie mi najbardziej podpasowała - wątpliwej jakości mf w tym lakierze powoduje rysy podczas ścierania wosku, nawet jak robisz to najdelikatniej jak to tylko możliwe - do wypracowania cleanera używam przy takich lakierach gąbki boll z trzpieniem, jest idealnie wycentrowana i mega miękka, gruba Dzięki za odpowiedź. Ogółem to nie jest wina past, tylko docierania. Mam tego k2 kinga ale nie wpadłem na to żeby nim docierać. Lekko się zraziłem do tego mojego auta, najbardziej mnie irytuje to że rok temu wszystko było ok...
giginski Opublikowano 20 Czerwca 2016 Zgłoś Opublikowano 20 Czerwca 2016 Cześć, może jeszcze nie jestem w trakcie gdyż kompletuje rzeczy i wypytuje się o pierwszy zestaw, chodź mało komentarzy póki co . Jednakże jak już się wezmę za polerkę to pytanie odnośnie lokum. Wiem, że nie można tego robić na otwartej przestrzeni, taty garaż na szerokość jest trochę szerszy więc powinienem jeden bok przejechać, czy przy otwartych drzwiach można pojechać maskę a później wjechać autem przodem do garaży i pojechać drugi bok plus tył >. Niestety mój sie za ciasny za to jest długi wiec swobodnie tylko mógłbym przód górę i tył, ale z bokami byłoby trudniej. Co sądzicie, z góry dzięki.
johny777 Opublikowano 21 Czerwca 2016 Zgłoś Opublikowano 21 Czerwca 2016 Proszę o pomoc - co to jest i gdzie robię błąd? Lakier jest oryginalny perła Audi A4 B5, maszyna Krauss P7 - robię dwa etapy po 8 przejazdów na twardej gąbce FG400 obroty 1200-1500 docisk średni, jeden etap 6-8 przejazdów na średniej z FG2500 obroty 1500, jeden etap 6-8 przejazdów na miękkim finishu FG3800. Grube rysy praktycznie są usunięte pod ostrym światłem, ale zostają takie koliste rysy, które widać przy listwach - to po gąbkach? Są one widoczne na całym elemencie, ale tylko pod odpowiednim kątem - najczęściej patrząc z góry lub dołu na dany element. Po wymyciu IPA lub zmywaczem po każdym etapie polerowania zostają takie ślady... Za to znikają zupełnie po nałożeniu pasty ściernej lub wosku czy QD.
mbieniek Opublikowano 21 Czerwca 2016 Zgłoś Opublikowano 21 Czerwca 2016 Toż Ci tłumaczyłem, że w świetle informacji jakie nam podajesz, to wygląda to na mikrorysy od fibr albo nie rozpracowanej pasty. Czy lakier jest oryginał ?? Pisałem Ci również, że pierwsze i najważniejsze to zachować spokój oraz drugie najważniejsze to zacząć dedukcję od stwierdzenia że to wina operatora. Testować testować i jeszcze raz testować. To może Ci się wydać nie do wiary, ale ja po delikatnym przetarciu fibrą po lakierze był hologram. Finish czy wosk poprostu zakrywają te mikroryski ale może zrób lepsze zdjęcia ze światłem punktowym np latarką
Moderator Domel Opublikowano 21 Czerwca 2016 Moderator Zgłoś Opublikowano 21 Czerwca 2016 648709 może Ci się wydać nie do wiary, ale ja po delikatnym przetarciu fibrą po lakierze był hologram. mialem dzis podobnie z Saabem. Lakier po drugim stepie Sonaxem 0406 - wycieram MF z zmywaczem silikonu a tu zonk - MF mi swirle robi. Na moje amatorskie oko czasem nie ktore lakiery sa tak delikatne ze trzeba na koniec jakis cleaner i politure dodac bo od samego przecierana MF balagan sie robi. Wczesniej robilem forda i zero problemow...
Guscioren Opublikowano 22 Czerwca 2016 Zgłoś Opublikowano 22 Czerwca 2016 U mnie to samo się dokładnie działo co u Johnego777. No nic następnym razem podejdę do tematu delikatniej i bez nerwów
giginski Opublikowano 22 Czerwca 2016 Zgłoś Opublikowano 22 Czerwca 2016 Słuchajcie może tutaj dostanę odpowiedź, autko czarny metalic nissan n16 (miękki lakier). Zdecydowałem się na megs 105 + antihologram, czy to wystarczy czy jednak muszę coś pośredniego jeszcze pomiędzy ? Kolega w innym temacie zaproponował pada do megsa z MF (może być fexipads ?). Chcę dzisiaj już pozamawiać wszystko, dopóki jest czas. A może wystarczy tylko gąbka. Co będzie najlepsze ?Dzięki z góry za odpowiedzi. Jeżeli coś pomiędzy megsem a anitiholo to może wtedy menzerna IP2000 albo FF3000. ?
johny777 Opublikowano 22 Czerwca 2016 Zgłoś Opublikowano 22 Czerwca 2016 Dzięki Panowie za podpowiedzi, chyba muszę wrócić do podstawowej lektury, bo może rutyna zaczyna gubić Obstawiam też niewypracowaną pastę i za mało przejazdów mimo wszystko. Starsze serie Menzerny chyba inaczej się wypracowywały jak i wcześniejsza polerka Euroteca zamiast Kraussa więcej wybaczała Samochodu już nie ma, trafi na poprawkę za parę tygodni - wtedy się przekonamy
Moderator Domel Opublikowano 22 Czerwca 2016 Moderator Zgłoś Opublikowano 22 Czerwca 2016 giginski,Nikt nie powie czy to wystarczy. Musisz sprawdzic sam. Jesli nie wystarczy to musisz zastosować inne kombinacje.
giginski Opublikowano 22 Czerwca 2016 Zgłoś Opublikowano 22 Czerwca 2016 rozumię jednakże jeżeli nie wystarczy to co polecasz pomiędzy? PF2500 według kolejności powinna być ok. Jeżeli powiedzmy megs 105 to cos na styl fg500 to później 2500 i koniec jakis 3800-400 (coś na styl antihologram). Sorki, że tak głupio pytam i męczę, jednakże muszę coś mieć w razie zbyt dużego przeskoku pomiędzy megs 105 a antiholo, ponieważ nie mogę przerwać prac zakupic odpowiedni produkt i jechać dalej nad swoim autem, za kilka dni praca czeka i nie będzie dużo wolnego czasu. Wysłane z mojego GT-I8160 przy użyciu Tapatalka
Moderator Domel Opublikowano 22 Czerwca 2016 Moderator Zgłoś Opublikowano 22 Czerwca 2016 rozumię jednakże jeżeli nie wystarczy to co polecasz pomiędzy? nie ma fotek, to nie wiem w jakim stanie masz lakier. Kombinacji jest duzo. Ja tam ostatnio lubuje sie w SONAX CUTMAX i SONAX 0406 bo nie pylą a robią robotę. W ogole aut nie oklejam tylko jade z koksem. Tutaj foto tylko po CUTMAXI'e. Antichologram po 105 to MOZE byc stosunkowo za malo.
polo33 Opublikowano 22 Czerwca 2016 Zgłoś Opublikowano 22 Czerwca 2016 giginski, Zamiast 105 lepiej 101 megsa dużo lepiej się ją wypracowuje, potem finish zazwyczaj robie i gotowe, na jakiej maszynie działasz ?
giginski Opublikowano 22 Czerwca 2016 Zgłoś Opublikowano 22 Czerwca 2016 niestety amatorka vander, w innym poście kompletowałem wszystko potrzebne do kompleksowego zadbania auta i pozostała do obgadania co kupić do tej lekkiej korekty, pojechałem do blacharza ale auto juz bylo okurzone, może uda wam sie dojrzeć swirle i rysy. [mod=Piotrek]http://kosmetykaaut.pl/viewtopic.php?f=25&t=18382&view=unread#unread[/mod] Wysłane z mojego GT-I8160 przy użyciu Tapatalka
Moderator Domel Opublikowano 22 Czerwca 2016 Moderator Zgłoś Opublikowano 22 Czerwca 2016 Tutaj moze one step 2000 lub 2500 moze juz wystarczy.
giginski Opublikowano 22 Czerwca 2016 Zgłoś Opublikowano 22 Czerwca 2016 jaki proponujesz one step, menzerna czy są dużo lepsze proszę powiedz z racji doświadczenia bo muszę już dziś zamówić by do piątku doszło bo jak się nie uda to będzie lipa i zostanie mi tylko jeden dzień kurde, proszę o dobrą propozycję Wysłane z mojego GT-I8160 przy użyciu Tapatalka
Moderator Domel Opublikowano 22 Czerwca 2016 Moderator Zgłoś Opublikowano 22 Czerwca 2016 jaki proponujesz one step, menzerna czy są dużo lepsze proszę powiedz z racji doświadczenia bo muszę już dziś zamówić by do piątku doszło bo jak się nie uda to będzie lipa i zostanie mi tylko jeden dzień kurde, proszę o dobrą propozycję Wysłane z mojego GT-I8160 przy użyciu Tapatalka Ja bym bral SONAX CUTMAX i SONAX 0406
mbieniek Opublikowano 22 Czerwca 2016 Zgłoś Opublikowano 22 Czerwca 2016 A ja to bym brał wszystkiego po trochu. A najchętniej S20 black i S3 Gold i do tego finisz i nie masz bata abyś nie ogarnął. Może jeszcze małą flachę FG400 zależnie ile i jakie masz gąbki Jak mniej gąbek, tym więcej past.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się