Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Pierwszy raz będę robił korektę Hondy. Lakier czarny, czy bez maszyny DA podchodzić do tematu? Z opisów forum wynika że mega miękki lakier i obawiam się czy uda się wykończyć. Pracował będę Menzerna (400/2500/4000) na rotacji.

Opublikowano

To już może być ciężko. Jeżeli możesz pożyczyć DA to pożycz. Chociaż oczywiście da się zrobić rotacją jednak nie bez przeszkód.

Opublikowano

Jest to do zrobienia rotacja jeśli masz trochę wprawy... Najlepiej przygotuj jeszcze milion baaaardzo delikatnych fibr i wymywaj pasty zmywaczem silikonowy bo IPĄ mogą powstać holsy i mazy...

 

Wysłane z mojego C1905 przy użyciu Tapatalka

Opublikowano

Mały update:

Drugi dzień zmagań z tą Hondą. Niestety tego się obawiałem, trafiłem na Sticky paint. Pasta się mega szybko roluje, duże grudki robią i zasycha, nawet fibra nie idzie jej zebrać. Co gorsza, ciężko nawet wypolerować fibrą resztki cleanera. Po długich próbach walki wstępnie udało się znaleźć kompromis i technikę. Pod lampami wydaję się że holsów brak, oby jutro było słońce i brak hologramów bo jak będą to nie mam pojęcia co robić. Ewentualnie kupie DA i auto do poprawki będzie.

Opublikowano

Patrzę w szklana kulę, ale nie widzę, jakie to pady. Dostałeś może cienkie pomarańczowe twarde 3M? To najpierw przed pierwszą rundą nagrzej w piecu na 50 stopni bo są bardzo twarde. :D

 

...Poprostu idź i nimi pracuj :)

Opublikowano

Panowie, nie "zjedzcie mnie" na śniadanie.... przejrzałem kilka postów i używacie stwierdzenia "użyj DA" . Co to takiego DA ? Pytałem nawet na jednej myjni (http://www.myjniaautospa.pl/) , ale chłopaki nie mieli pojęcia co to takiego. Czy to może jakiś Wasz tutejszy skrót na forum ? Chciałbym sam doprowadzić swoje auto do fajnego stanu.

  • Moderator
Opublikowano

dziś pierwsza w życiu zabawa rotacja.

Obejrzałem filmik

- mysle latwizna.

Wszyscy zaczynają od zabawy z maska - ja zacząłem od paneli drzwiowych - czyli robota w pionie.

Chyba to nie był dobry początek ;)

Moja DA robi dokładnie to co chce - idzie tam gdzie chce - poleruje to co chce - ale to chyba juz kwestia wprawy i "doświadczenia".

Chwyciłem flexa w ręce - ukląkłem i jazda na jedynce. Myślałem ze mi ręce urwie. Maszyna sobie skakała jak żabka po polu.

Pomyślałem - grubo - moze za slabo dociskam. Zbyt mocny docisk w moim mniemaniu powodował grzanie lakieru do 75 stopni.

Zastanawiam sie co robiłem zle. Na drugim biegu to juz byl prawdziwy hardcore. Nie potrafiłem totalnie zapanować nad maszyna. A co dopiero bieg 5 jak na filmiku wyzej ? :)

Moze bajceps mam slaby ?? ;)

Kiedy jechałem w prawo, maszynka szla wolno i płynnie ale kiedy robiłem powrót w lewo jakby szla po grudzie - stawiała opory. Walczyłem z nią. Nie chciała wrócić. Jakby miała pod włos. To samo pionowo - dól góra.

 

Macie jakies rady jak zapanować na rotacja i jaki docisk robic ?

Wieczorem bede bawil sie na masce moze w tedy uda sie wyczuć maszynę :)

Opublikowano

Jedna z ważniejszych rzeczy to równoległe trzymanie maszyny do panelu. To co koleś z filmiku tłumaczy w 4 minucie. Przy DA możesz robić spore odchyły i nic. Najwyżej BP się zatrzyma.

Niektórzy biorą pierwszy raz w łapę rotację i idzie im jak po maśle. Inni po kilkudziesięciu godzinach nie czują się z nią zbyt pewnie, w tym ja. Tzn. zawsze z błotnikami i innymi nierównościami miałem problem. Ale nie pamiętam kiedy ostatnio używałem rotacji. Chyba w zeszłym roku przy polerowaniu szyby :) Teraz Krauss S15 i 5800 i M101 praktycznie mi wystarczają przy moich robótkach.

Może poucz się na futrze. Idzie dużo łatwiej i wyrobisz sobie dobre nawyki :good:

Jeżeli chodzi o prowadzenie rotacji to z ludzi, których widziałem w akcji to Piotrek z Detailingservice jest mistrzem. Jakby urodził się z nią w rękach :)

Opublikowano

Może poucz się na futrze. Idzie dużo łatwiej i wyrobisz sobie dobre nawyki

 

Jestem tego samego zdania. Lepiej mi się tnie futrem niż białym flexi. Moim zdaniem mniejsze ryzyko przypalenia lakieru niż gąbką.

Opublikowano

Domel, Na Twoim miejscu sprawdziłbym inne gąbki możesz założyć pierw pady karbonowe żeby łatwiej Ci się z nimi pracowało lub futro nie będzie tak grzało lakieru, spokojnie nawet 3-4 bieg, nie zniechęcaj się ja zaczynałem właśnie na rotacji dopiero po 3 czy 4 latach kupiłem DA, inni na odwrót ale jak się nie nauczysz dobrze pracować rotacją to prawie nigdy nie zrobisz dobrej korekty jak rotacją.

Opublikowano

Zawsze można ciąć rotacją a wykańczać DA,póki co wykańczanie rotacją też nie dla mnie ale kto wie pożyjemy,porobimy,zobaczymy

Opublikowano

booohal, takie jest moje zdanie nikt nie musi się z nim zgadzać, nie lubię siedzieć przy DA godzinami i wycinać rys po papierze lub poprawie morki na aucie, rotacja w takiej sytuacji to numer 1. Z tym wykańczaniem lakieru zgodzę się, lecz wielu ludzi może się boi wysokich obrotów na rotacji gdzie ja lubie 4-5 bieg nawet mi się lepiej maszynę prowadzi ale kwestia kto co lubi.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.