friss Opublikowano 7 Lutego 2015 Zgłoś Opublikowano 7 Lutego 2015 Z tego co mi wiadomo raczej zderzak nie ruszany po wyjezdzie z fabryki.. Generalnie samochodzik nie widzial lakiernika. Spowodowane to bylo tym jak koledzy pisali jechalem kantem + powinienem dolozyc pasty, ale byla to ostatnia rysa i mialem juz w sumie dosyc. Poza tym raczej "na codzien" pracuje na bardziej twardych lakierach (Porsche, BMW, Audi , Merc) i pewnie rutyna mnie zgubila:)
siwy1988_88_88 Opublikowano 11 Lutego 2015 Zgłoś Opublikowano 11 Lutego 2015 Panowie, wjechał do mnie samochód kolegi, autko w bardzo słabej kondycji, ma iść do lakierowania, Lecz pomyślałem sobie ze to dobry temat do ćwiczeń, przecież i tak idzie do lakieru a może coś się z tego wyciągnie. I teraz pada pytanie bo został dach, reszta wyszla całkiem fajnie, czy da się coś z tym zrobić?!?! Kwadracie do rynienki przelecialem menzerna 2500 na żółtym RP, a polysku próbowałem nadać 4500 na niebieskim. Wiem ze białych kropek pozbędzie się tylko lakiernik, ale strasznie to wygląda do reszty świecącego auta, chciałbym mu nadać choć troszkę polysku, była by to miła niespodzianka dla znajomego, wszystkie wskazówki mile widziane ;-)
FilipVK Opublikowano 12 Lutego 2015 Zgłoś Opublikowano 12 Lutego 2015 Ten wątek, jeśli nie zwróciłeś uwagi, świetnie opisuje co robić z lakierami w fatalnej kondycji http://forum.kosmetykaaut.pl/viewtopic.php?f=9&t=21342 A tak dla zabawy to trzeba było użyć bardziej ściernego zestawu na początek
damian_SO Opublikowano 13 Lutego 2015 Zgłoś Opublikowano 13 Lutego 2015 Witam Nie chcę zakładać kolejnego tematu. Jestem w trakcie polerowania hondy civic czarna perła B92P standardowy kolor w tych hondach. Lakier miękki jak to w hondzie . Za cholerę nie mogę wykończyć tego lakieru. W ruch poszła już politura lekkościerna z czarnym miękkim padem z 3m, dalej wychodzą lekkie hologramy które są widoczne pod pewnym kontem podczas świecenia lampą led z telefonu. Lakier jest dziwny dlaczego? 1. Pasta nie chce się wypracować do końca, na innych lakierach wręcz znika lakier robi się klarowany tak jak ma być. Tutaj bez znaczenie ile czasu będę jechał na panelu pasta dalej utrzymuje się na lakierze. Mało tego pod koniec zamiast mikrofibra zbierać resztki pasty praktycznie zbieram rozmazaną pastę. 2. Lakier robi się momentalnie gorący nawet na małych obrotach. Byłem zmuszony wziąć futro aby trochę dłużej popracować nad lakierem w celu usunięcia bardzo głębokich rys. Pomimo użycia futra temperatura i tak jest powyżej normy. Nie działam profesjonalnie tylko amatorsko od 6 lat. Trochę samochodów już przerobiłem i pierwszy raz się z takim problemem spotykam. Używam past Menzerny, gąbek z praktycznie każdej marki mam zestawy. Z góry piszę pasty świeże. Ma ktoś jakieś pomysły ? ps. lakier umyty, wyglinkowany, odtłuszczony
bienek Opublikowano 13 Lutego 2015 Zgłoś Opublikowano 13 Lutego 2015 Maszynka DA do tego pasta Megs D300 i musi być ładnie. Menzerna się średnio nadaje na takie miękkie sticky lakiery, a rotacja to już w ogóle
siwy1988_88_88 Opublikowano 13 Lutego 2015 Zgłoś Opublikowano 13 Lutego 2015 Ten wątek, jeśli nie zwróciłeś uwagi, świetnie opisuje co robić z lakierami w fatalnej kondycji http://forum.kosmetykaaut.pl/viewtopic.php?f=9&t=21342 A tak dla zabawy to trzeba było użyć bardziej ściernego zestawu na początek Problem jest w tym ze lakier się strasznie grzej a pasta w dziwny sposób już podczas rozprowadzania na 1 biegu P7 zastyga i nie można nią pracować, próbowałem futrem , wszystkimi dostępnymi padam RP i nic, pastami menzerna 400, 2500, 4500 Meguaiers UC , Achillesem i i tylko tym ostatnim da się popracować ale wiadomo co nim można zrobić:-/ dziwna sprawa, występuje To tylko i wyłącznie na dachu, reszta autka poszła bez większych problemów. Nadmienię ze samochód stał prawie 3 lata pod plandeka. Wszystkie wskazówki mile widziane:-D
damian_SO Opublikowano 13 Lutego 2015 Zgłoś Opublikowano 13 Lutego 2015 Maszynka DA do tego pasta Megs D300 i musi być ładnie. Menzerna się średnio nadaje na takie miękkie sticky lakiery, a rotacja to już w ogóle Dzięki wielkie, niestety DA nie mam będę musiał walczyć z rotacją. Miękki pad trochę przesunę, lekka imitacja DA zobaczymy co z tego bedzie
bienek Opublikowano 13 Lutego 2015 Zgłoś Opublikowano 13 Lutego 2015 Będzie ciężko, są po prostu takie lakiery że robiąc rotacją można sobie rwać włosy i osiwieć jednocześnie i nie chce wyjść. Wpadasz z najtańszą DA i wychodzi lusterko bez wysiłku
siwy1988_88_88 Opublikowano 13 Lutego 2015 Zgłoś Opublikowano 13 Lutego 2015 Kolego Bieniek, wnioskuję że mi również mogła by pomóc DA, bo kolega ma bardzo podobny problem
bienek Opublikowano 13 Lutego 2015 Zgłoś Opublikowano 13 Lutego 2015 siwy dokładnie tak jak pasta się roluje, ciągnie i nie da się jej dotrzeć to jest to tzw sticky paint. Być może dach był lakierowany lub też w jakiś sposób zmienił swoje właściwości (choć nie wiem czy to jest możliwe... ) pod wpłym tej plandeki. Tak czy inaczej DA i odpowiednia pasta powinna sobie poradzić. Jak nie masz DA to spróbuj dodać achillesa (po którym ten efekt nie występuje jak napisałeś) do menzerny 400. Nie gwarantuje, że się uda ale spróbować możesz. 13 lut 2015, o 20:15 siwy dokładnie tak jak pasta się roluje, ciągnie i nie da się jej dotrzeć to jest to tzw sticky paint. Być może dach był lakierowany lub też w jakiś sposób zmienił swoje właściwości (choć nie wiem czy to jest możliwe... ) pod wpłym tej plandeki. Tak czy inaczej DA i odpowiednia pasta powinna sobie poradzić.
czersi Opublikowano 23 Lutego 2015 Zgłoś Opublikowano 23 Lutego 2015 Witam Czy ktoś miał do czynienia z lakierem na fiacie doblo cargo ??? Uczę się polerować i tego mi nie szkoda ale mam już dość. Menzerna 400, 3m zielony korek plus futro/ biały flexypad, czerwony royal pad. Jedynie coś lepiej jak jadę car pro denim. i efekt taki że zawsze coś zostaje co ciekawe nie wychodzą mi hologramy, no raz się udało ale to jak dałem max docisk (ile się tylko dało ) miałem już dość. Odpuścić naukę na tym i uczyć się na innym ?? czy katować na tym ?? Doblo mi nie szkoda, mam jeszcze nissana żonki ale jak na naukę trochę mi szkoda.
Rafal Opublikowano 23 Lutego 2015 Zgłoś Opublikowano 23 Lutego 2015 Pastą nie zawsze idzie szybko, czasem trzeba zmatować lakier papierem wodnym. Czerwony Royal jest wykończeniowym padem wiec nim nie pozbędziesz się tego czego chcesz.
czersi Opublikowano 23 Lutego 2015 Zgłoś Opublikowano 23 Lutego 2015 Co do czerwonego to wiem ale juz próbował em co się da. Czyli papierki do roboty 1500 2000 2500 większego u siebie nie dostane. A potem jaka pastę 400 czy 2000 menzerne i jaki pad średni czy mocny
siwy1988_88_88 Opublikowano 23 Lutego 2015 Zgłoś Opublikowano 23 Lutego 2015 czersi, a w jaki sposob pracujesz z pasta tzn ile przejazdów na jakich prędkościach, bo moze nie dajesz odpowiednio popracowac pascie
czersi Opublikowano 23 Lutego 2015 Zgłoś Opublikowano 23 Lutego 2015 3-5 przejazdów ,600 rozprowadzenie 2100 -1600 , Bardziej mam podejrzenia ze za szybki ruch mam, jutro zrobię fotę jak wygląda element po przejazdach
zegarek Opublikowano 23 Lutego 2015 Zgłoś Opublikowano 23 Lutego 2015 3-5 przejazdów ,600 rozprowadzenie 2100 -1600 , Ile czasu orientacyjnie zajmuje Ci taki pojedyńczy przejazd pastą fg400?
czersi Opublikowano 23 Lutego 2015 Zgłoś Opublikowano 23 Lutego 2015 Trudno mi tak ocenić na oko nie mam takiego wyczucia czasu, Blacha dos mocno się nagrzewa ale jeszcze da rade na niej rękę położyć
zegarek Opublikowano 23 Lutego 2015 Zgłoś Opublikowano 23 Lutego 2015 Chodzi mi o to czy 1 przejazd liczysz jako pełne wypracowanie pasty od początku do końca czy może od lewego górnego rogu do prawego dolnego na przykład. Jest to dosyć mylące pojęcia dla początkujących.
czersi Opublikowano 24 Lutego 2015 Zgłoś Opublikowano 24 Lutego 2015 Od lewego do prawego. Ale oglądając znów filmiki chemikal guys chyba za dużo pasty daje, jemu dość szybko ona znika ja mam tak jakby większy film po 1 przejeździe
zegarek Opublikowano 24 Lutego 2015 Zgłoś Opublikowano 24 Lutego 2015 No to zrób 3, ale pełne przejazdy do pełnego wypracowania pasty i wtedy jak nic nie będzie znikało, to można sie pozastanawiać, aby coś sobie przyspieszyć. Czasem godzinka spędzona na sam etap cuttingu niewielkiego elementu szybko mija Dlatego jak ktoś pisze, że spędził 20 godzin na samo polerowanie, to nikogo tu nie dziwi.
adi0802 Opublikowano 25 Lutego 2015 Zgłoś Opublikowano 25 Lutego 2015 Witam, podepnę się pod temat. Przymierzam się do polerki lakieru pastami menzerny. Auto mam nawoskowane z przed zimy jeszcze i wosk dobrze trzyma się. Czy przed polerką trzeba jakoś usunąć wosk ?
zegarek Opublikowano 25 Lutego 2015 Zgłoś Opublikowano 25 Lutego 2015 Nie trzeba. Wystarczy, że dobrze umyjesz i wyglinkujesz lakier.
/miodu/ Opublikowano 25 Lutego 2015 Zgłoś Opublikowano 25 Lutego 2015 adi0802, Jak będziesz przygotowywał lakier do korekty, to wosk zostanie naruszony,a pozostałości zostaną usunięte przy cięciu lakieru.
dawid.zu Opublikowano 2 Marca 2015 Zgłoś Opublikowano 2 Marca 2015 Panowie pomóżcie mi chociaż trochę w doborze past. Lakier to czarny metalik na bmw roczny ponownie lakierowany. Mam rotację ale idzie do mnie budżetowa DA i to nią bym chciał odświeżyć lakier. Lakier ma drobne rysy i koliste zarysowania nie jest to nic wielkiego. Chciałbym je usunąć i myślałem nad manzerna 2500 i wykończyć 4000 lub Kocha antihologram, co myślicie o tym a może coś innego mam jeszcze Megsa Compounda? Bardzo proszę o pomoc. Dziękuję
Qub@ Opublikowano 2 Marca 2015 Zgłoś Opublikowano 2 Marca 2015 Menzerna 2500 i koch antihologram, powinno się udać, jeśli to rzeczywiście drobne zarysowania
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się