Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Koledzy będę nakładał jutro CQ UK edition, w garażu mam około 8 stopni. Nie będzie to aby za mało??

 

Aplikowałem w zeszłym tygodniu przy 8 i jest ok. Producent deklaruje że można aplikować od +5 stopni

Opublikowano

Proximo jak wrażenia?? Po aplikacji od razu polerowałeś czy dałeś chwilkę poleżeć?? Jak wypada w porównania do standardowego CQ?? Nakładałeś aplikatorem z zestawu czy płatkiem kosmetycznym??

Opublikowano
Proximo jak wrażenia?? Po aplikacji od razu polerowałeś czy dałeś chwilkę poleżeć?? Jak wypada w porównania do standardowego CQ?? Nakładałeś aplikatorem z zestawu czy płatkiem kosmetycznym??

30minut powinno poleżeć :o ja tam cisnąłem aplikatorem ;)

edit: doczytałem,że to uk :oops:

Opublikowano

Wrażenia... dziś na spocie pierwszy raz myłem auto i byłem zachwycony odprowadzeniem wody, zresztą brudu było tyle co nic, ze względu na jego odprowadzenie podczas jazdy (bez porównania z woskami czy sealantami) zostawiłem sobie tył auta bez powłoki i był up...y jak stół :kox: Narazie pełen zachwyt :)

 

Co do aplikacji to robiłem jak zalecją na flaszy cq. Trochę pleżał z 10 min? ale z zegarkiem nie robiłem. Nie mam porównania do standardowego Cq, użyłem "sprzętu" producenta, ściereczka do aplikaci robi się sztywna na drugi dzień :)

 

Info producenta:

 

as you all know cquartz sold all over the world , in very hot countries, humid, and very cold.from Thailand to Russia.

to match the product for such deference environmental temp. we designed it with Safe curing time , so in above 25 deg temp customers will have 5~10 min cure time to wipe off , and in low temp countries about 30 min.

Opublikowano

Dzięki za odpowiedź, prawdopodobnie jutro będę aplikował na samochód więc opiszę wrażenia. Osobiście wolę używać płatków kosmetycznych, trochę więcej zabawy ale mam wrażenie że powłoka jest dokładniej nałożona. Również mam zamiar zostawić na 10 min. Godzinę po polerowaniu psikałeś reloadem?? Samochodem "wyjechałeś" od razu, czy dałeś powłoce noc na związanie??

Wyczytałem że w przypadku UK nie jest to konieczne jak w przypadku zwykłego CQ.

Opublikowano

Płatek może zostawić włoski dlatego nie chciałem ryzykować. Firmowa gąbeczka fajnie amortyzuje i dopasowuje się do krawędzi i kształtu auta. Auto przez prawie 24h stało w garażu, reloada jeszcze nie aplikowałem i dopóki wszystko będzie z powłoką ok to nie będe go aplikował.

Opublikowano

Panowie:

 

CQuartz zaczynamy polerować mniej więcej po nałożeniu na połowę auta. Może być odrobinę później, ale 30minut to nieco za długo. (jeszcze rok temu nie byłoby kłopotu, ale obecna formuła jest szybsza..)

 

CQuartz UK - polerujemy element po nałożeniu powłoki. Nakładamy na maskę i jazda z fibrą ścierać, bo może przyschnąc konkretnie;) Z mniejszymi elementami można zaryzykować dwa, ale to już maksymalnie. Mój ulubiony sposób na np. drzwiach to aplikacja, 15 sekund odpoczynku i ścieranie od miejsca, gdzie zacząłem nakładać.

 

ReLoad jest niezbędny, ale niekoniecznie od razu po godzinie. Jeśli planujemy zostawić auto na dłużej w garażu, to może być i po całej nocy. Podana przez producenta godzina to minimum. Jedyną sytuacją, w której koniecznie trzeba zrobić ReLoada po godzinie jest taka, gdy na aucie zostają wyraźne smugi po aplikacji/powłoka jest niedotarta i zauważamy to później niż "od razu po docierania".

 

 

i jeszcze odnosząc się do tego co znalazłem dwie strony wstecz...

no jak byk wszędzie "stoi i pisze", że kwarc trzeba kłaść grubo. Na prawdę GRUBO.

optymalnie metodą criss-cross, czyli na krzyż, czyli najpierw część elementu pionowo, a potem dokładamy produktu na aplikator i jazda po tym samym poziomo. Inaczej to nigdy nie zadziała lepiej niż jakiś carbon.

Docieramy też tak, żeby dotrzeć do połysku, ale nie zetrzeć do czystego lakieru, więc z umiarem.

 

Czemu nie można na auta w złym stanie? Bo będzie auto wyglądało gorzej niż przed. Kwarc uwypukli defekty. A po co odpalać maszynę, jeśli lakier idealny, myty detailngowo na 7 wiader etc? Ano po to, że lakier nawet pokryty woskiem, ale jednak się trochę utlenia i to trzeba koniecznie zdjąć. A i najlepsze tar&glue, iron czy glinka nie zdejmą wszystkich zabrudzeń, które wniknęły głęboko w strukturę. I ostatnia kwestia: wygładzenie mikroporów lakieru - to jest kluczowe dla "trzymania się" powłok. Dlatego jeśli ktoś ma auto w stanie "panie, igiełka, myty ręcznie - nie palony", a zależy mu na trwałości kwarcu, to niech dla dobrego samopoczucia zrobi szybki finish jakimś FF3000 czy SF4000, choćby i na DA. to wystarczy, żeby mieć rezultaty z innej bajki.

Opublikowano

julian, :good:

 

Ja tylko dodam, że faktycznie wersja UK jest o niebo lepsza w rozprowadzaniu i docieraniu.

Poza tym najlepiej nakładać kwarc w bardzo dobrym oświetleniu, bo mogą zostać smugi, których nie zauważymy i problem gotowy.

 

U mnie mimo dotarcia na masce widać ciemniejsze miejsca tak jakby pionowe kreski zgodne z ruchem nakładania kwarca płatkiem kosmetycznym i niestety nie da się ich już zmyć. Muszą poczekać do wiosny lub dłużej, bo nie będę go teraz katować znów polerką.

 

Aha jeszcze jedno po nałożeniu i dotarciu lepiej nie dotykać już auta przez kilka/kilkanaście godzin. U mnie godzinę po nałożeniu dziadek oparł się w kilku miejscach o lakier, bo ciasno było w garażu i zostały brzydkie ślady, jak uda mi się zrobić foto to wstawię jak to wygląda.

Opublikowano

szczerze polecam natomiast nakładanie dołączonymi gąbeczkami, trzeba mocno go nasączyć, ale pomaga rozprowadzić tak, żeby smug nie było. dawniej dałbym się poćwiartować za waciki kosmetyczne, ale te aplikatory są lepsze.

Opublikowano

Julianie dlaczego nie pisałeś przedwczoraj.... :cry: Dziś nakładałem cquk, nie wiem co mnie podkusiło ale nałożyłem na całe auto i dopiero polerowałem. Jednym słowem masakra...szło to bardzo opornie. I rzeczywiście przekonałem się również do gąbeczki z zestawu...Jak na razie auto całą noc stoi w garażu, rano albo przelecę reloadem albo położę jeszcze jedną warstwę. Julian myślę że na trwałość powłoki mój błąd w aplikacji raczej nie wypłynie??

Opublikowano

No to dla porównania ;-)

Dzisiaj kładłem C1 i aplikacja banalna. Wszystko jak na filmach na youtube.

Aplikacja płatkiem, jedna fibra zbieramy nadmiar, drugą polerujemy. Żeby uniknąć niespolerowanych mazów trzeba manewrować światłem. EXO - spray & wipe. C1.5 z zestawu działa na tej samej zasadzie.

Opublikowano

Sucre, prawdę mówiąc, to: gratuluję, jeśli udało Ci się go w ogóle dotrzeć!

Dotarcie po całym aucie to rzeźnia. Nie wiem jaki będzie to miało wpływ na trwałość,ale ja bym położył drugą, tym razem cieńszą warstę na auto i docierał od razu.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.