MatthewG Opublikowano 26 Marca 2014 Zgłoś Opublikowano 26 Marca 2014 Ja osobiście bym nie mieszał. Ostatnio mam coraz większą awersję do kanapek. Producent Ceramishield ma w swojej ofercie spray sealant więc ten produkt byłby lepszy wyborem.
tukobi Opublikowano 27 Marca 2014 Zgłoś Opublikowano 27 Marca 2014 Czy na ten cosmic jeszcze można kłaść wosk? jakie inne bezpieczne powłoki możecie mi polecić?
malypb Opublikowano 27 Marca 2014 Zgłoś Opublikowano 27 Marca 2014 Do "obsługi" Cosmic zalecane jest Presto (QD) lub Rapidwaxx (płynny wosk). Oba są bardzo łatwymi w użyciu produktami. Daja fajny "look". Kropelkowanie i zrzucanie wody tez jest na bardzo wysokim poziomie. Jak pisałem wcześniej po umyciu A7 po przygodze z krzakami użyłem Last Touch jako pomoc przy wycieraniu. I to był duzy błąd. LT dużo gorzej kropelkuje i zrzuca wodę niż nawet brudny Cosmic. Po tygodniu auto było dosyć brudne, czyli też pogorszyłem właściwości samoczyszczące. W ostatnia niedziele znów umyłem auto, dość obficie spryskując je Megs APC 1:4 przed myciem rekawicą i po wyszuszeniu przetarłem całe Rapidwaxx - całe A7 zajeło mi 5 minut. Przy nastepnym myciu nakręcę filmik.
XGrzesX Opublikowano 27 Marca 2014 Zgłoś Opublikowano 27 Marca 2014 Wczoraj też widziałem kartę gwarancyjną dla Gyeon Mohs+ gdzie podobno jest gwarancja na dwa lata. W warunkach gwarancji nie ma mowy w ogóle o tych dwóch latach. Napisane jest, że powłoka powinna wytrzymać nawet 30 tysięcy ale właściwości hydrofobowe będą ulegałay zmniejszeniu. Nie wiem czemu firmy mówią o tych dwóch latach. Tam nawet nie ma że producent gwarantuje te 30 tysięcy. Cóż, na awersie karty jest dość wyraźny napis o dwóch latach: Obrazek Z kolei pierwsze zdanie na rewersie mówi: "The coating should still protect the surface of your vehicle after 30 000 km (18 600 miles) (...)" Ale w warunkach gwarancji nie ma nic napisane na temat dwóch lat. Nawet nie jest napisane, że gwarantują te 30 tysięcy. "Powinno chronić nadal powierzchnię po 30 tysiącach" to raczej opis marketingowy a nie warunki gwarancji.
DS_Tomek Opublikowano 27 Marca 2014 Zgłoś Opublikowano 27 Marca 2014 Wczoraj też widziałem kartę gwarancyjną dla Gyeon Mohs+ gdzie podobno jest gwarancja na dwa lata. W warunkach gwarancji nie ma mowy w ogóle o tych dwóch latach. Napisane jest, że powłoka powinna wytrzymać nawet 30 tysięcy ale właściwości hydrofobowe będą ulegałay zmniejszeniu. Nie wiem czemu firmy mówią o tych dwóch latach. Tam nawet nie ma że producent gwarantuje te 30 tysięcy. Cóż, na awersie karty jest dość wyraźny napis o dwóch latach: Obrazek Z kolei pierwsze zdanie na rewersie mówi: "The coating should still protect the surface of your vehicle after 30 000 km (18 600 miles) (...)" Ale w warunkach gwarancji nie ma nic napisane na temat dwóch lat. Nawet nie jest napisane, że gwarantują te 30 tysięcy. "Powinno chronić nadal powierzchnię po 30 tysiącach" to raczej opis marketingowy a nie warunki gwarancji. Wydaje mi się, że z góry zakładasz złą wolę firmy, która będzie realizowała gwarancję. Ale oczywiście masz pełne prawo do tego, aby wybrać dowolny produkt z rynku
XGrzesX Opublikowano 28 Marca 2014 Zgłoś Opublikowano 28 Marca 2014 Wydaje mi się, że z góry zakładasz złą wolę firmy, która będzie realizowała gwarancję. Ale oczywiście masz pełne prawo do tego, aby wybrać dowolny produkt z rynku Może masz rację ale nazywanie "tego czegoś gwarancją" to duże nadużycie. Zycie mnie doświadczyło, że należy bardzo uważać na warunki gwarancji a tutaj czegoś sama treść gwarancji jest mało precyzyjna i nie wiadomo za co producent odpowiada. definicja gwarancji: Gwarancja (od 1996 r. gwarancja jakości) to pisemne zobowiązanie gwaranta do bezpłatnego usunięcia wady lub wymiany towaru na niewadliwy. Gwarancja jakości chroni konsumenta tylko wtedy, gdy gwarant tej ochrony udzielił - wszystkie uprawnienia i tryb ich realizacji określa karta gwarancyjna. Oświadczenie gwarancyjne powinno być sformułowane w języku polskim, w sposób zrozumiały i nie wprowadzający w błąd. Wytłumaczcie mi proszę jak to jest z tą powłoką. Jakiej grubości jest ta powłoka ? Czy po okresie który producent podaje dla tej powłoki (np. 2 czy 5 lat) ona "znika" z samochodu czy cały czas jest tylko traci swoje właściwości ? Z jednej strony mówi się, że glinka czy cleanery niszczą powłokę a z drugiej strony podobno żeby ją usunąć to trzeba polerować cały samochód. Co więc oznacza to "niszczenie" powłoki ? Oznacza jej usunięcie czy pozbycie się samych jej właściwości (a powłoka zostaje) ?
DS_Tomek Opublikowano 28 Marca 2014 Zgłoś Opublikowano 28 Marca 2014 Wydaje mi się, że z góry zakładasz złą wolę firmy, która będzie realizowała gwarancję. Ale oczywiście masz pełne prawo do tego, aby wybrać dowolny produkt z rynku Może masz rację ale nazywanie "tego czegoś gwarancją" to duże nadużycie. Zycie mnie doświadczyło, że należy bardzo uważać na warunki gwarancji a tutaj czegoś sama treść gwarancji jest mało precyzyjna i nie wiadomo za co producent odpowiada. Cóż, za Twoje złe doświadczenia nie mogę odpowiadać. Niemniej jednak, to co napisałeś tłumaczy, że z góry zakładasz, że zostaniesz oszukany, a produkt nie spełni Twoich oczekiwań. Dla mnie jest jasne, że jeśli rozmawiamy o dwuletniej trwałości i ją gwarantujemy, to masz prawo jej oczekiwać. Certyfikat jest jedynie dodatkiem, który obowiązuje na całym świecie i traktujemy go jako potwierdzenie ustaleń. Zauważ, że form gwarancji jest wiele. W tym przypadku przecież nie wypada mieć podejścia typu "proszę o odesłanie wadliwego produktu do producenta" Nasi Klienci często pytają na czym gwarancja na powłokę polega - niezmiennie chętnie na to pytanie odpowiadamy. Ty nigdy o to chyba nie zapytałeś, prawda ? Wytłumaczcie mi proszę jak to jest z tą powłoką. Jakiej grubości jest ta powłoka ? Czy po okresie który producent podaje dla tej powłoki (np. 2 czy 5 lat) ona "znika" z samochodu czy cały czas jest tylko traci swoje właściwości ? Z jednej strony mówi się, że Glinka czy cleanery niszczą powłokę a z drugiej strony podobno żeby ją usunąć to trzeba polerować cały samochód. Co więc oznacza to "niszczenie" powłoki ? Oznacza jej usunięcie czy pozbycie się samych jej właściwości (a powłoka zostaje) ? Pozwolę sobie wkleić link do strony producenta: http://www.gyeonquartz.com/product-guide/q2-mohs-plus Powłoka z czasem traci na grubości. Wynika to z mechanicznych urazów, takich jak tarcie, uderzenia kamieni, piasku, mycie, wycieranie itp. W miarę jej erozji, traci na własnościach hydrofobowych, aczkolwiek nadal chroni lakier. Im dalej ww. erozja postępuje, tym bardziej zbliżamy się do momentu, kiedy lakier zostaje całkiem odsłonięty, i kończy się ochrona. Efekt hydrofobowy zanika również pod wpływem zanieczyszczeń przyspojonych do lakieru. Smoła, żywica i tym podobne ciała obce zaburzają odprowadzanie wody, co następuje zwykle znacznie wcześniej (aczkolwiek zależy to od klimatu, miejsca parkowania pojazdu, sposobu jego użytkowania itp), niż erozja powierzchni powłoki.
XGrzesX Opublikowano 28 Marca 2014 Zgłoś Opublikowano 28 Marca 2014 Oczywiste jest że erozja powłoki nie postępuje równomiernie w takim samym stopniu na całym samochodzie. Co w sytuacji gdy w niektórych sytuacjach powłoka zniknie i zostanie odsłonięty lakier ? Patrząc na samochód który ma miejsca bez powłoki nie będzie widać tych miejsc ? Wcześniej na takie pytanie odpowiedziałeś: Absolutnie nie ma jakichkolwiek sytuacji typu łuszczenie lub plamy z mniejszym połyskiem. Czy na pewno jeśli powłoka zniknie całkowicie w niektórych miejscach to nie będzie różnicy w połysku ? Nic z tego nie rozumiem, producenci podają, że powłoka powoduje większy połysk czyli wychodzi na to, że różnice w połysku będą.
SzaKal Opublikowano 28 Marca 2014 Zgłoś Opublikowano 28 Marca 2014 XGrzesX, Różnice w połysku są niewielkie, na pewno nie będzie tak że auto będzie w placki
XGrzesX Opublikowano 28 Marca 2014 Zgłoś Opublikowano 28 Marca 2014 XGrzesX, Różnice w połysku są niewielkie, na pewno nie będzie tak że auto będzie w plaski Czyli to co napisał DS_Tomek, ze absolutnie nie ma miejsc o mniejszym połysku nie jest prawdą ? Pytam o to dlatego ze dość nieufnie podchodzę do tej powłoki i interesuje mnie co będzie jak nie zdecyduje się potem na jej odnowienie i na samochodzie będą pojawiały sie plamy bez tej powłoki.
KeepeR Opublikowano 28 Marca 2014 Zgłoś Opublikowano 28 Marca 2014 XGrzesX, spróbuj nałożyć powłokę na lakier zostawiając w jakimś miejscu taką "plamę" bez powłoki, w tym miejscu zobaczysz tylko różnice w śliskości i odpychaniu wody podczas mycia Powłoka dodaje szklistości ale nie w takim stopniu że kawałek bez niej znacznie różni się od reszty, tym bardziej w normalnym oświetleniu, przy HQI i wpatrywaniu się w to miejsce pewnie zobaczysz subtelną różnice Nie wiem czemu podchodzisz nieufnie do GYEON'a ostatnio myłem autko z rocznym Mohs'em, powłoka jeszcze działa i żadnych plam nie zauważyłem.
Administrator Evo Opublikowano 28 Marca 2014 Autor Administrator Zgłoś Opublikowano 28 Marca 2014 Na ciemnych lakierach przyciemnienie po większości powłok jest tak duże, że gdybyśmy celowo zostawili kawałek bez powłoki, to byłoby to BARDZO widoczne,nawet dla laika.
XGrzesX Opublikowano 28 Marca 2014 Zgłoś Opublikowano 28 Marca 2014 Na ciemnych lakierach przyciemnienie po większości powłok jest tak duże, że gdybyśmy celowo zostawili kawałek bez powłoki, to byłoby to BARDZO widoczne,nawet dla laika. No i tym właśnie się martwię. Kolor samochidu to będzie bardzo ciemny brąz.
MarrciN Opublikowano 29 Marca 2014 Zgłoś Opublikowano 29 Marca 2014 Ekspertę nie jestem, ale wydaje mi się, że na etapie gdy w pewnych miejscach powłoki już nie ma, a w innych pozostała jej cieniutka warstewka, różnic w wyglądzie nie będziesz w stanie zauważyć.
atvmmz Opublikowano 29 Marca 2014 Zgłoś Opublikowano 29 Marca 2014 Nawet gdyby taka sytuacja miała miejsce po jakimś czasie to pamiętajmy, że jest w zanadrzu Cure i WetCoat
Administrator Evo Opublikowano 29 Marca 2014 Autor Administrator Zgłoś Opublikowano 29 Marca 2014 No i tym właśnie się martwię. A ja bym się nie martwił. Mówimy tutaj o hipotetycznej sytuacji kiedy jakiś fragment byłby pominięty. Jak wszystko będzie połozone jak trzeba, to nie widzę powodu dla którego przyciemnienie miałoby zanikać w różnym stopniu. Taka jest z resztą praktyka, nie widziałem auta po żadnej powłoce która z biegiem czasu by się nierównomiernie "zużywała".
kanar Opublikowano 29 Marca 2014 Zgłoś Opublikowano 29 Marca 2014 Na ciemnych lakierach przyciemnienie po większości powłok jest tak duże, że gdybyśmy celowo zostawili kawałek bez powłoki, to byłoby to BARDZO widoczne,nawet dla laika. Ba nie tylko na ciemnych, mam taka krechę przez całą długą auta i to na srebrnym Miałem na aucie dwie powłoki, przepolerowałem auto i położyłem wosk, jednak chyba za mało przepolerowałem bo odcinkę dalej widać. Wracając do tematu trwałości powłok, wróciło do mnie niedawno auto które miało nałożoną przeze mnie powłokę w lato 2012. Właściwości hydrofobowe już trochę siadły ale powłoka w dalszym ciągu była na aucie, w dalszym ciągu były też małe smugi w miejscu w którym dałem za dużo towaru i nie dotarłem na czas. Może i dociągneła by do tych dwóch lat. Różnicy w połysku na elementach nie było. Z moich obserwacji wynika jeden fakt, warunki przy nakładaniu muszą być bardzo dobre tzn temp i wilgotność bo w przeciwnym razie to i po miesiącu padnie o czym się sam przekonałem na własnej skórze
Slawek.k81 Opublikowano 30 Marca 2014 Zgłoś Opublikowano 30 Marca 2014 warunki przy nakładaniu muszą być bardzo dobre tzn temp i wilgotność bo w przeciwnym razie to i po miesiącu padnie o czym się sam przekonałem na własnej skórze To według Ciebie jakie są optymalne?
XGrzesX Opublikowano 30 Marca 2014 Zgłoś Opublikowano 30 Marca 2014 A czy orientujecie się jak producenci samochód podchodzą do tych powłok w kontekście gwarancji na lakier ? Myślę o położeniu powłoki zaraz po odebraniu w salonie. W ASO Opla powiedzieli że mogę mieć problemy potem z gwarancją. Niekoniecznie w ASO mogliby się zorientować ze jest powłoka ale w przypadku np. jakiejś drobnej szkody muszę samochód robić w ASO i wtedy muszę powiedzieć o powłoce bo inaczej źle by dobrali lakier w sytuacji gdyby dobierali lakier do tego na którym jest powłoka.
manio49 Opublikowano 30 Marca 2014 Zgłoś Opublikowano 30 Marca 2014 Pytasz o to już któryś raz. Kładź i się nie chwal na przeglądzie.
XGrzesX Opublikowano 30 Marca 2014 Zgłoś Opublikowano 30 Marca 2014 Pytasz o to już któryś raz.Kładź i się nie chwal na przeglądzie. Nie przeczytałeś dokładnie mojego wcześniejszego postu. Pytałem co w przypadku gdy np. ktoś mi rozwali zderzak i naprawę będę musiał robić w ASO. Wtedy nie mogę przemilczeć tematu powłoki bo jeszcze dobiorą źle lakier jak będą wzorowali się na tym z powłoką który jest ciemniejszy. Dlatego też ciekawy jestem jakie jest oficjalne podeście producentów samochodów do tych powłok.
Moderator krd Opublikowano 30 Marca 2014 Moderator Zgłoś Opublikowano 30 Marca 2014 Dlatego też ciekawy jestem jakie jest oficjalne podeście producentów samochodów do tych powłok. To samochod Twoj czy producenta/ASO. Z tego co wiem, oni maja gdzies czy bedziesz mial dobrze dobrany odcien czy nie
XGrzesX Opublikowano 30 Marca 2014 Zgłoś Opublikowano 30 Marca 2014 Dlatego też ciekawy jestem jakie jest oficjalne podeście producentów samochodów do tych powłok. To samochod Twoj czy producenta/ASO. Z tego co wiem, oni maja gdzies czy bedziesz mial dobrze dobrany odcien czy nie Nie rozumiem co miałeś na myśli. Chodzi mi o to, że jak w ASO zataję fakt powłoki do kolor dobiorą nieprawidłowy bo nie będą wiedzieli że jest powłoka która przyciemnia lakier.
Sparco Opublikowano 30 Marca 2014 Zgłoś Opublikowano 30 Marca 2014 XGrzesX przecież kolor dobiera się po tablicce to jak mogą dobrać nie prawidłowy,nikt tego na oko nie dobiera więc co ma tu powłoka
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się