Skocz do zawartości

Jakie żarówki polecamy?


Rekomendowane odpowiedzi

U mnie 120+ się spaliła po 2 miesiącach (5k km) także jak widać jest loteria...

 

To współczuję :-) u mnie wytrzymały one aż 3 ... miesiące :-/ oczywiście paragon też poszedł w kosz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jaką skoro napięcia mieszczą się jak najbardziej w normie (13,8-14,4), a różnica rzędu 5 tysięcznych to żadna różnica i wynika po prostu z oporności przewodów? Może mi powiesz, ze do tych super hiper ekstra żarówek +pierdylion% trzeba mieć sztywno 14,4, które jest maksymalną górną granica ładowania?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No ta w szczególności wskazuje na żart > :mrgreen: ;] Ale odpowiedz fakt mam: z żarówkami +pierdylion% jest loteria i nawet producenci się zabezpieczają przed reklamacjami wprost pisząc o skróconej żywotności żarówek. Biorąc pod uwagę, ze faktycznie według pomiarów światła jest 10-15% więcej w stosunku do zwykłych markowych, a te procenty na opakowani raczej odzwierciedlają różnice w cenie to są totalnie nieopłacalne przy dużych przebiegach. Jak ktoś ma fabryczne soczewki to najlepsza opcja to przesiadka na xenon.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No zależy kto gdzie jeździ. Do miasta na pewno darowałbym sobie +XXX% jednak dla mnie 10-20% światła więcej to znaczny komfort. Jestem już wiernym użytkownikiem Tungsramów, czy to +60,90, teraz 120%, a jednostkowe romanse z innymi producentami tylko mnie w tej wierności umocniły ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak mi padła jedna +120% to założyłem zamiast niej standardową bodajże Philipsa bo miałem taką w zapasie. Jeździłem z dwoma różnymi przez miesiąc zanim przesiadłem się na xenon i różnica w stosunku do standardowej naprawdę nie jest aż tak duża jak próbują nas przekonać producenci tych żarówek. Po prostu trzeba brać pod uwagę, ze mogą świecić rok, a mogą jak u mnie 2 miesiące dlatego tungsram nie wypada jeszcze najgorzej bo jest o wiele tańszy niż konkurencja. Tez mi się kiedyś wydawało, ze jak komuś Nightbreakery za 7dych padną w miesiąc dwa to ma coś zwalone w instalacji. U mnie tungsramy padły po 5K km z czego większość to trasa dlatego zaraz po tym posprawdzałem, wtyczki, napięcia itp. itd.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nigdy złego słowa o tunsgramach, nie powiem. Kilku znajomych, moje auto, mamy auto na tym jezdzi. Wszyscy zadowoleni, nic się po kilku miesiącach nie przepala, bardziej jak liczyć to w latach :D

Teraz mam blueish i sprawdzę jak się trzymają, bo jak za te kasę świecą rewelacyjnie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Warto podać przebiegi bo też znam takich co im wytrzymują "lata" a później się okazuje, ze robią w rok taki przebieg jaki ja w 3-4 miesiące :lol:

 

U mnie najlepiej zawsze wypadały markowe standardowe żarówki Bosch, Philips, Osram itp. Najgorzej natomiast ze wszystkich wypadły Osram Cool Blue Hyper nie zdarzyły się przepalić i wylądowały w koszu. Widoczność nocą w trakcie deszczu tragiczna jak z resztą większości, które udają "xenon".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fakt, przebiegi roczne nie są powalajace, flotowe, ale kurcze dwie rzeczy:

1. Przepraszam, ale nikt mnie nie przekona do Osrama czy Philipsa. Kosztują sporo, a jakość mierna, nieadekwatna do ceny. Ja wiem, że marketing kosztuje, ale bez przesad. :dontknow:

2. Jeśli kupujemy żarówki o barwie zbliżonej do białej, czy ten tzn. Xenon look, czy może te +90 +120, to musimy się liczyć z obniżoną żywotnościa, coś za coś, cudów nie ma.

 

Kolejna kwestia to instalacja w aucie. Miałem honde civic 7gen, gdzie mnóstwo mieli ludzie problemów, z czestymi wymianami żarówek (też często zmienialem). Instalacja miała jakieś wahania, skoki? Popularny problem w tych autach. Też ma to spory wpływ.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to jak ktoś nie pisze przebiegu to jego opinia jest totalnie bezużyteczna. Tak samo jak pisanie o wytrzymałości wosku na aucie, które wyjeżdża raz w tygodniu w słoneczny dzień z garażu.

 

Cena standardowego Osrama czy zwykłego Bosch jest niska bo koło 10zł sztuka za H7. Rożnicę wg testów w natężeniu światła to ok 10-15% słabiej w stosunku do tych +pierdylion% i wytrzymują kilkukrotnie dłużej wiec co jest niby drogie? Żadna żarówka halogenowe nie zbliży się do xenonu ani w wyglądzie ani sile świecenia. Standardowe fabryczne xenony mają temp. 4300K żarówki homologowane nawet te xenon efekt mają max 3700K. Natężenie światła najlepszych H7 to ok max 1600lm (zwykłe mają ok 1400lm), xenonu 3200lm. Nawet Chinskie HID wyciągają ok 2800lm. W dodatku wszystkie żarówki z całkowicie zabarwioną na niebiesko bańką jak Cool Blue czy inne z Blue w nazwie będą miały natężenie nawet niższe niż standardowa żarówka bo fizyki nie oszukasz. Jeśli coś ma niebieski filtr na bance to część promieniowania jest przez niego zatrzymana. Dlatego Mega Light czy Night Breaker nie mają barwionej całej banki, a tylko małe paski.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie znajdę coś do wnętrza ledowego ale o ciepłej barwie? Nie chce, zimnych jasno białych ledów tylko takie, które by świeciły jak zwykłe żarówki ale mocniej i jaśniej. Do mojego auta niestety nie pasują białe ledy, to nie jest nowy samochód.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oczywiście że znajdziecie ciepłe białe z LED. Jeśli cokołowe (c5w, c10w) to wybierajcie te z radiatorem (no chyba że mało miejsca i taka szeroka nie wejdzie).

Jak jest problem ze zmieszczeniem się LEDów to jest inne rozwiązanie. Kupujecie z demobilu sam plastikowy wkład lampki sufitowej, kupujecie taśmę LED ciepłą białą, kroicie na paski, lutujecie kilka rzędów tych pasków, przyklejacie do wkładu (czasami trzeba coś przerabiać/ciąć, dlatego polecam oryginał sobie zostawić a działać na zakupionym) i też świeci. ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Witam,

Czy ktoś z użytkowników ledów mógłby polecić H7 Led /światła mijania/ do Mercedesa W203 bez soczewki? Z góry dzięki. Ktoś polecał wcześniej chyba tego sprzedającego: https://www.aliexpress.com/store/produc ... 36311.html Czy to byłby dobry wybór?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ano dlatego, ze led ma wiele mocniejszy strumień światła od zwykłej żarówki halogenowej i aby to światło nie padało gdzie popadnie potrzebne jest jego skupienie w soczewce aby było dokładnie tam gdzie ma być. Wystarczy popatrzeć jak rozkłada się światło na zwykłym reflektorze, a jak na tym z soczewką.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.