Skocz do zawartości

Jakie opony polecamy?


Rekomendowane odpowiedzi

jak ktoś będzie chciał wyważyć "aby szybciej bo następny klient czeka" to nie wazne czy rosyjskie nokiany czy dunlopy czy inne to źle wyważy, a "ogarnięty" wulkanizator i rosyjskie nokiany wyważy dobrze...

 

u mnie 4 są made in Finnland a 4 made in Russia wiec będe mógł potwierdzić (lub zaprzeczyć) czy któreś były bardziej problemowe :)

 

poorsultanpl, to po założeniu też daj znać czy jakieś problemy były :)

 

ps. takie info znalazłem:

"Co do Nokiana made i Russia to problem jest niekiedy z wywazeniem .Jednak jak oponiarz kumaty to wie ,ze Wr trzeba po założeniu na felgę przepompować do 3-4 atm.Ma sie dobrze ułożyć na rantach felgi.Po tej czynności problem wyważenia znika."

 

więc jeżeli oponiarz coś będzie sapał to mu to powiedzcie i po problemie...

 

Chociaż z drugiej strony to nie bardzo rozumiem w czym ejst problem. Opony Nokian są według opinii dobrymi oponami, a to czy wulkanizator będzie miał problem przy wyważaniu czy nie to mnie to powinno mało obchodzić. On dostaje za to pieniądze i ma to zrobić dobrze a czy mu pójdzie gładko czy nie... nie moja sprawa... To tak jakby nie kupować Hond bo mają "sticki paint" czy BMW ze wzgledu na twardy lakier bo dla detailerów są trudniejsze w korekcie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

u mnie 4 są made in Finnland a 4 made in Russia wiec będe mógł potwierdzić (lub zaprzeczyć) czy któreś były bardziej problemowe :)

A brałeś w tym samym sklepie i rozmiarze? Podziel się opinią czy widzisz różnicę, bo rozumiem, że będziesz zakładał jednocześnie przy dwóch różnych samochodach, tak?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

opony były brane w Oponeo

 

205/55/16 - made in Russia

215/55/16 - made in Finnland

 

węższe idą do Focusa, szersze do Mondeo... jak założe to dam znać...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Węższe jak węższe kiedyś tak się stosowało teraz to raczej już tak nie działa, po za tym to już nie te zimy co 40lat temu, ale mniejsza ;)

Chodziło mi bardziej o to, że masz sporo mniej opony wbrew pozorom a z tego co pamiętam bałeś się komfortu w zimie, teraz będzie go jeszcze mniej niestety... ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No nic, każdy robi jak uważa :o

Moja racja jest mojsza niż twojsza ;)

Jeśli ktoś mi powie, że te zimy które w naszym klimacie są teraz a były kiedyś to to samo to trudno :-] Może nie powiem, że pamiętam bo za młody gówniarz jestem, ale i tata i dziadek przede wszystkim opowiadali jak kiedyś było więc obraz jest :)

Ale na pewno odnośnie marketingu też coś w tym jest :good:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz mamy inny śnieg niż kiedyś ;)

 

Śnieg nie, ale mieszanki opon & technologia & konstrukcja bieżnika była inna.

Kiedyś nie robiono zimówek, bo śnieg był inny? Nie, kiedyś nie robiono, bo opony robione były bardziej uniwersalnie. Teraz robione są sezonowo, żeby można było ich więcej sprzedać :)

 

Rafal071984, szersze nie zawsze są droższe. Tu raczej chodzi o uniwersalność rozmiaru opony i jej popularność w danym rozmiarze :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderator
Węższe jak węższe kiedyś tak się stosowało teraz to raczej już tak nie działa,

 

działało zawsze i działa teraz ;) tylko marketing firm sie zmienia, zeby sprzedawac jak najwiecej szerszych gum (czyt, drozszych) ;)

 

W duzym miescie, gdzie nie ma sniegu na ulicach to szerokosc opon nie ma znaczenia. Jakby nie bylo odsniezane to tak. Zreszta i tak w sumie prawdziwa zime to my mamy miesiac/poltora, a reszte "zimy" na letnich spokojnie sie przejezdzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W duzym miescie, gdzie nie ma sniegu na ulicach to szerokosc opon nie ma znaczenia. Jakby nie bylo odsniezane to tak. Zreszta i tak w sumie prawdziwa zime to my mamy miesiac/poltora, a reszte "zimy" na letnich spokojnie sie przejezdzi.

 

z tym się zgadzam :) w sumie na jedno z aut tylko zimówki zakładam... a na hardcora, to mam jeden zestaw kolców na stalówce w zapasie, gdyby jakies apegeum 1-2 tygodniowe nastało ... :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W tym roku jadąc do Soszowa mam nadzieję, że spokojnie wjadę na parking. W zeszłym sezonie przy zajechanych Kleberach musiałem auto zostawiać na Orlenie i dymać z buta pod wyciąg. Liczę, że na Nokianach moje problemy z jazdą po Beskidach będą dużo mniejsze niż w poprzednich latach :-]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, w naszym klimacie, dla mieszkających w miastach, najważniejsza dla opony zimowej jest jej przyczepność na błocie pośniegowym. Przyczepność na świeżym śniegu liczy się dla osób spoza miasta. Jeśli wyjeżdża się czasem na trasę - tam ważna jest dodatkowo przyczepność na oblodzonej nawierzchni przy większych prędkościach.

 

O wiele bardziej uniwersalna zimą jest węższa opona, gdyż sprawdzi się lepiej na śniegu, na błocie i na mokrym. Na lodzie i na suchym lepiej się sprawdzi szeroka opona.

 

Oczywiście nie biorę tu pod uwagę jazdy sportowej, a ostrożną, typową dla zimowej pory 8-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.