Skocz do zawartości

Jakie opony polecamy?


Rekomendowane odpowiedzi

  • 2 tygodnie później...

Na BF G-Force objeździłem zimę 2011/12 na komplecie 4, a zimę 2012/13 na dwóch (z tyłu, na osi napędowej, na przód założyłem wtedy Conti TS850). Wnioski:

Conti cichsze i delikatnie lepsze trzymanie boczne - może dlatego że były założone jako nowe, a BF kupiłem jako używki po 1 sezonie.

O samych BF - mokry asfalt :good: na suchym również dobrze, śnieg lepiej przyśpieszały niż hamowały, ale ogólnie bez tragedii, a lód jak to lód.

Ogólnie rzecz biorąc po przejeżdżeniu zimy na mieszanym zestawie czekam aż BFy dokończą żywota i wleci prawdopodobnie druga para Conti (mimo że są droższe, ale rejony w których mieszkam + tył napęd są bardzo wymagające).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

GR_BKP Continentale - super trzymają jak są nowe. Zużywają się niestety szybko, nawet bardzo szybko - ja sprzedałem po jednym sezonie bo drugiego pełnego bym nie przejeździł (nie używam zimówek z bieżnikiem poniżej ~4mm). No chyba, że ktoś mało jeździ

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jarekcrx, ja mam zimowe Conti TS830P i po 3 sezonach mam nawet kolorowe paski na biezniku, zuzycie znikome.

 

Może kwestia przebiegu? U mnie sezon zimowy to jakieś 35tys km, a gum używałem mocnym tylnonapędowym autem.

No chyba że jakieś podróby miałem:/ choć nie wiem czy to w ogóle możliwe

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może kwestia przebiegu? U mnie sezon zimowy to jakieś 35tys km, a gum używałem mocnym tylnonapędowym autem.

No chyba że jakieś podróby miałem:/ choć nie wiem czy to w ogóle możliwe

Pewnie zależy jak kto jeździ :D - ja w sezon zimowy (ledwo 5k przebiegu) zrobiłem na TS830P na przedniej osi gigantyczne "zęby" na bieżniku - auto miało 440Nm, więc było to dość proste 8-) Ale opony moim zdaniem fantastyczne.

 

Teraz mam Pirelli Sottozero 3 - pierwszy raz opony tej marki - zobaczymy co to warte. Pierwsze wrażenie takie, że miękkie jak diabli, ale to po przesiadce z letnich i twardych PilotSportów 3, więc chyba norma.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem Contisport 2, ale w Volvo 205/55/16, a Eagle F1 w Passacie 235/45/17. Ciężko porównać, ale obie opony są bardzo dobre, obie przewidywalne na granicy ze wskazaniem na F1, w deszczu też trochę lepiej. Goodyear wydaje się mieć sztywniejszą ściankę, ale nie wiem na ile to sama opona, a na ile różnica w profilu. Na conti zrobiłem jakieś 20-25 tyś i raczej na kolejny sezon bym ich nie zakładał, szczególnie przodów. Goodyear ma dopiero jeden sezon i specjalnego zużycia nie widać, a czasem mają co robić ;)

No i argument numer 1: F1 dużo fajniej się prezentują i lepiej się nakłada na nie dressing :mrgreen:

 

TS830 faktycznie jak na zimówki sporo znoszą, jedne po dwóch sezonach w volvie, którym 'zdarzało' się zamielić wyglądały nieźle, drugi komplet kupiłem używany przeżył w BMW całą zimę + na wiosnę 3 rozety i jeden Ułęż.

Poprzedniej zimy w obu samochodach były TS850 i też specjalnego zużycia nie widać, a performance opony jest naprawdę fantastyczny :good:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja mam pytanie o opony letnie. Muszę na następny sezon letni kupić nowe. Kiedy będzie taniej: teraz? czy jak zbliży się wiosna?

 

Tak jak mówi, Lucas123w, poczekaj. Ja do swojego auta też muszę kupić i rozmawiałem z zaprzyjaźnionymi panami z Autoforum i mówią, że jest spodziewana obniżka cen ogumienia w przyszłym roku i ceny na wiosnę będą niższe niż teraz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem Contisport 2, ale w Volvo 205/55/16, a Eagle F1 w Passacie 235/45/17. Ciężko porównać, ale obie opony są bardzo dobre, obie przewidywalne na granicy ze wskazaniem na F1, w deszczu też trochę lepiej. Goodyear wydaje się mieć sztywniejszą ściankę, ale nie wiem na ile to sama opona, a na ile różnica w profilu. Na conti zrobiłem jakieś 20-25 tyś i raczej na kolejny sezon bym ich nie zakładał, szczególnie przodów. Goodyear ma dopiero jeden sezon i specjalnego zużycia nie widać, a czasem mają co robić ;)

No i argument numer 1: F1 dużo fajniej się prezentują i lepiej się nakłada na nie dressing :mrgreen:

Dzięki - takiej odpowiedzi oczekiwałem ;) Jeśli na mokrym jest jak mówisz i nie znikają tak szybko jak CSC (tylne w 330tce po drugim sezonie to już tak średnio wyglądają), to na wiosnę biorę je mocno pod uwagę ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja mam pytanie o opony letnie. Muszę na następny sezon letni kupić nowe. Kiedy będzie taniej: teraz? czy jak zbliży się wiosna?

 

Tak jak mówi, Lucas123w, poczekaj. Ja do swojego auta też muszę kupić i rozmawiałem z zaprzyjaźnionymi panami z Autoforum i mówią, że jest spodziewana obniżka cen ogumienia w przyszłym roku i ceny na wiosnę będą niższe niż teraz.

 

a mnie opona ktora interesuje kosztuje ok 70zl za sztuke mniej niz w marcu/kwietniu 2013. tak patrzac na logike to teraz wysprzedaja opony z DOT 2012/2013 a na wiosne pewnie nowa dostawa :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.