Skocz do zawartości

Jakie opony polecamy?


Rekomendowane odpowiedzi

8 minut temu, F60 napisał:

Wg mnie jeśli ktoś chce sztywną/twardą oponę, to ma na myśli ścianki, a nie twardość bieżnika, który akurat twardy jest w oponach typu eko, gdzie niskie opory toczenia i mniejsze zuzycie paliwa są ponad tym jak opona trzyma przyczepność. Sztywna ścianka na pewno daje lepszy feedback kierowcy, większą pewność prowadzenia przy szybszych manewrach skrętu. Opony gdzie ścianka jest miękka powodują pływanie samochodu przy szybszych manewrach, pojazd jest mniej stabilny, ale na pewno jest bardziej komfortowo. Także zależy kto czego oczekuje, ale o ile sztywna ścianka jest fajna na równej krętej drodze, o tyle przy pokonywaniu typowych polskich dróg gdzie na małym odcinku jest 100 różnych asfaltów nałożonych jeden na drugim byle jak, byle nie było dziur, to sztywna ścianka na takiej nawierzchni wg mnie daje gorsze odczucia z jazdy niz miękka, nawet jadąc po łuku.

 

Opory toczenia zależą od ugięcia ścianki opony. Im bardziej się ugina tym większe opory

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po części tak, ale czy Yokohama advan ad08 z twardą ścianką będzie bardziej ekonomiczna niż jakiś  Michelin Energy saver itp? Uważam że większy wpływ ma skład i kształt bieżnika niż sztywność ścianki. Dużo opon japońskich producentów ma sztywne ścianki, a nie należą do czołówki pod względem ekonomi. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, F60 napisał:

Po części tak, ale czy Yokohama advan ad08 z twardą ścianką będzie bardziej ekonomiczna niż jakiś  Michelin Energy saver itp? Uważam że większy wpływ ma skład i kształt bieżnika niż sztywność ścianki. Dużo opon japońskich producentów ma sztywne ścianki, a nie należą do czołówki pod względem ekonomi. 

Bo do obliczenia oporów toczenia potrzebny jest jeszcze współczynnik tarcia tocznego, a ten w zależności od mieszanki gumy będzie różny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pytałem ostatnio tutaj o opony... Potrzebuje do Astry J. Wyszła z fabryki na 215/50 r17. Z racji dość sporych kosztów chciałem wrzucić 225/45 również 17, producent dopuszcza taka możliwość. Miałem iść w polecane Goodyear F1 Asymmetric 3 ale mam możliwość kupienia na miejscu za 1250 zł z montazem Goodyear efficientgrip w rozmiarze 215/50 r17 czyli identyczny jak ten na którym wyjechała z fabryki. Opony demo/nowe z 2017 roku.
Kupować te Goodyear efficientgrip z 2017 czy odpuścić ?

Wysłane z mojego EVA-L19 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak dużo kilometrów robisz to i tak do wymiany będą za 2 czy 3 lata. Jak dobrze przechowywane to nic im nie jest.

Jak nie to weź świeżego coś. Dunlopy Sporty są w Norauto po 300 za sztukę 225/45

W dniu 20.02.2019 o 05:40, F60 napisał:

Po części tak, ale czy Yokohama advan ad08 z twardą ścianką będzie bardziej ekonomiczna niż jakiś  Michelin Energy saver itp? Uważam że większy wpływ ma skład i kształt bieżnika niż sztywność ścianki. Dużo opon japońskich producentów ma sztywne ścianki, a nie należą do czołówki pod względem ekonomi. 

To nie jest takie proste. Na całość ma wpływ bardzo dużo czynników np. przemieszczenie opony względem felgi podczas jazdy i inne... Opór toczenia zmienia się też w zależności od tego czy jedziesz ze stałą prędkością czy przyspieszasz itp. Także testy i ich wyniki są tylko poglądowe bo sprawdzają opony tylko w określonych warunkach testu. Oponę trzeba dobrać pod swój styl jazdy np. doświadczalnie jak się zwraca uwagę na detale, albo wybrac coś z pierwszej 5tki w teście ADAC i nie wnikać 😄

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 12.02.2019 o 10:18, Crasher napisał:

Ze wzgledu na polnocno zachodni cieply klimat polski chce załoŻyć do q3 całoroczne opony. 

Dwa modele: michelin crossclimate SUV 

Lub bridgestone weathercontrol a005

Macie jakies doświadczenia z nimi?

 

Top 3 All Season Tyres

04:03 - Michelin CrossClimate+

05:00 - Goodyear Vector 4Seasons Gen-2

05:30 - Continental AllSeasonContact

 

Other All Season Tyre Recommendations

06:45 - Vredestein Quatrac 5

07:21 - Nexen N Blue 4Season

07:36 - Nokian Weatherproof

08:06 - Continental WinterContact TS860

 

Brand new all season tyres

08:45 - Bridgestone Weather Control A005

08:45 - Hankook Kinergy 4S2

08:45 - Falken Euroall season AS210

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A i ja uderzę z pytaniem odnośnie Letnich Dębicy Presto UHP2 225/45 17 ? Rocznik podobno 19, jak na sklepie pisze. 

Miał ktoś coś takiego ? Cena 206szt co jest dla mnie dobra cena bo szukam coś do tysiączka. Jakieś 15kkm rocznie cyknę, w tym raz czy dwa trasa 1350km na Niemcy.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.