Arkeolowy Opublikowano 7 Listopada 2018 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 7 Listopada 2018 Masz tutaj testy - https://www.oponeo.pl/artykul/lepsze-opony-z-przodu-czy-z-tylu-testy-michelin-adac-i-oamtc Wiadomo, że lepiej nie bawić się w sztukowanie, ale mniejsze zło - przód bardziej starty niż tył. Pospolity Kowalski może sobie nie poradzić jak mu dupa ucieknie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pływak Opublikowano 7 Listopada 2018 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 7 Listopada 2018 Kazdy rotujący opony w fwd zakłada gorsze na tyl bo w trakcie sezonu się wyrównają. Ja również co sezon tak zamieniam to raz, a dwa przeciętny kowalski lepsze zakłada na przód bo ma fwd i dla niego najważniejsze aby zima ruszyć z miejsca, a co będzie dalej to się już nie zastanawia. Dlatego najlepiej kupić komplet rotując oponami aby zawsze miały zbliżone parametry wtedy nie trzeba wybierać mniejszego zła, a auto jest bardziej przewidywalne. Co innego milimetr czy dwa w różnicy bieżnika, a co innego zupełnie inne opony. Frigo 2 pewnie już ma po kilku sezonach wiec jak do tego wrzuci nowe HP2 to śmiem twierdzić, ze miedzy osiami będzie spora różnica no ale każdy robi jak uważa. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PROPER Opublikowano 7 Listopada 2018 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 7 Listopada 2018 Oj czepiasz się. Wiadomo że najlepiej mieć wszystkie świeże nówki. W przypadku wymiany jednej pary lepiej jest założyć ją na tył. W 90 % przypadków typowy kierowca w typowym aucie lepiej żeby miał lepsze opony na tylnej osi. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
alexander.p Opublikowano 7 Listopada 2018 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 7 Listopada 2018 słabsze w sensie łyse?ale słabe nie łyse na przód? przecież one nie napędzą tym bardziej nie wynajmują. w FWD Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PROPER Opublikowano 7 Listopada 2018 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 7 Listopada 2018 To do mnie? Jak łyse to wiadomo że śmietnik. Myślę że tu rozważamy sytuację w stylu. 5mm jedna para i 4mm druga para. Decyzja - 4mm śmietnik - 5mm jeszcze polatamsezon. Wtedy 5mm przód a nówki tył. Mowa o zimie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
daniel23584 Opublikowano 7 Listopada 2018 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 7 Listopada 2018 No właśnie jedna para ma 4mm, druga 7mm, więc chciałem wyrzucić te 4mm i kupić 2szt nowych opon a te 7mm jeszcze zostawić. (Napęd fwd 150KM 330Nm) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pływak Opublikowano 7 Listopada 2018 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 7 Listopada 2018 To kup dwie HP2 i zobacz jak się bedzie jezdzic w razie czego jak te 7mm wrzucisz na olx'a to się beda o nie zabijali pewnie nawet jakiś janusz weźmie i te 4mm, a Ty sobie dokupisz następne dwie HP2. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
daniel23584 Opublikowano 7 Listopada 2018 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 7 Listopada 2018 Ok to w takim razie nowe dać na tył? Z drugiej str muszę jeszcze rozważyć sprzedaż starych i zakup kpl nowych Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Michał126 Opublikowano 7 Listopada 2018 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 7 Listopada 2018 29 minut temu, daniel23584 napisał: Ok to w takim razie nowe dać na tył? Z drugiej str muszę jeszcze rozważyć sprzedaż starych i zakup kpl nowych Na przód. Bo kierowana jest oś przednia. Gównoburza za 3...2...1... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PROPER Opublikowano 7 Listopada 2018 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 7 Listopada 2018 Start Poslizg tylnej osi jest trudniejszy do opanowania dla większości. A jak już zacznie się wahadło to ... wieksze zagrożenie. Uslizg przodu łatwiejszy - intuicyjnie. Michał serio tak uważasz czy wbijasz kij w mrowisko. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Fredi88 Opublikowano 8 Listopada 2018 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 8 Listopada 2018 Też założyłbym lepsze na przód mimo ze te internetowe teorie mówią inaczej. Zakładając na tył zostajemy po 2 latach z łysymi oponami z przodu i 5-6mm z tyłu - to jest dopiero głupota. Ja robię zawsze tak, że kupuję 4 nowe. Po 1 sezonie przód idzie na tył, a tył na przód i tak zmieniam co sezon. Dzięki temu po 2-3 sezonach mam równo zjechany KOMPLET opon a nie tylko 2 przednie i znów kupuję 4 nowe. Zakładanie lepszych zawsze na tył jest totalnie bezsensu. To się sprawdza przy januszowaniu może, jak ktoś nie ma cebulionów na nowe opony i łyse 10 latki pakuje na przód a prawie łyse 8 latki na tył bo lepiej kleją. Prawda jest taka że przy różnicy 1-1.5mm mając świeże jednosezonowe opony różnicy i tak się nie odczuwa. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Michał126 Opublikowano 8 Listopada 2018 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 8 Listopada 2018 7 godzin temu, PROPER napisał: Michał serio tak uważasz czy wbijasz kij w mrowisko. Serio. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PROPER Opublikowano 8 Listopada 2018 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 8 Listopada 2018 Trzeba wziąć też pod uwagę gdzie, jak i w jakich warunkach się jezdzi . Dla jednego priorytetem bedzie ruszanie i hamowanie a dana osoba porusza się i tak do pracy jadąc spokojnie. Innym przypadkiem bedzie szybka jazda autostradowa gdzie bezpieczniej jest mieć lepszą gumę na tylnej osi w typowym FWD. W autach FWD które uzytkowalem/ użytkuję też rotuję opony natomiast dużą różnicę w zużyciu widać bylo tylko latem. Zimowki zużywały się raczej równomiernie. Reasumując - i tak wiemy że najlepiej jest mieć dobre opony na obu osiach. Moim zdaniem jednak w przypadku zimy lepiej jest nie stracić przyczepności z tyłu. Przód opanuje kazdy kierowca, ale jak zacznie rzucać jak szmatą na autostradzie tył to prawdopodpbnie mamy barierki. Mowa tu o typowym kierowcy. Jako że to jest forum świrów samochodowych to wiadomo że pewnie część osob lata po torze a nawet jesli nie to może lepiej ogarniać auto niż x Kowalski, więc argument o trudniejszym do opanowania slizgu tyłu jest tylko generalizowaniem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
damiancd Opublikowano 8 Listopada 2018 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 8 Listopada 2018 Ja bym chciał dodać, że FWD/RWD/AWD spoko, ale przecież większość z naszych samochodów ma silnik z przodu - raczej stąd ta sugestia, by lepsze opony dawać na tył Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pływak Opublikowano 8 Listopada 2018 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 8 Listopada 2018 5 godzin temu, PROPER napisał: Trzeba wziąć też pod uwagę gdzie, jak i w jakich warunkach się jezdzi . Dla jednego priorytetem bedzie ruszanie i hamowanie a dana osoba porusza się i tak do pracy jadąc spokojnie. Innym przypadkiem bedzie szybka jazda autostradowa gdzie bezpieczniej jest mieć lepszą gumę na tylnej osi w typowym FWD. Jak ktoś szybko lata po autostradach to w ogóle nie powinien rozważać kombinacji z oponami no ale ja się tam czepiam bo należę do ludzi co mogą jechać odrapanym autem ale na kluczowych elementach auta, które zapewniają bezpieczeństwo nie lubię oszczędzać, a te cztery kawałki gumy to jedyne co trzyma mojego pokemona na drodze Jeszcze rozumiem jak naprawdę ktoś ma ograniczenia finansowe i taki wydatek dla niego jest spory ale śledząc rożne fora i grupy fb widzę tendencje, ze robi się tam jakieś "projekty", chucha, dmucha na auto pakując w jego wygląd worki kasy, montuje wielkie fele, a później kupuje do nich wątpliwej jakość opony, chińskie gwinty czy inne kluczowe podzespoły. Sam wystawiałem ostatnio letnie opony bo miałem dwie w stanie naprawdę bez zarzutu i dwie już mocno liche więc postanowiłem te dwie w miarę ok sprzedać i kupić komplet innego producenta. Przyjechał gość z OLX i ku mojemu zdziwieniu zabrał cały komplet i był mega zadowolony ze wszystkich 4 bo dopiero co kupił sobie duże fele ale nowe opony drogie... 2 godziny temu, damiancd napisał: Ja bym chciał dodać, że FWD/RWD/AWD spoko, ale przecież większość z naszych samochodów ma silnik z przodu - raczej stąd ta sugestia, by lepsze opony dawać na tył Ma silnik z przodu i kijowy rozkład masy to też proporcjonalnie bardzo spora siła hamowania wędruje na przód i tak się można w nieskończoność licytować jakie są za i przeciw albo po prostu kupić komplet i dbać o rotowanie opon. Taka mała anegdotka. Jechałem kiedyś z pracy za autem RWD marki nie będę tutaj podawać żeby ktoś się nie uraził. Lepsze oponki na tyle bo wiadomo os napędzana itp itd. ale gość chyba zapomniał, ze lepsze wsadził na tył bo próba driftu na zjeździe z wiaduktu skończyła się mało optymistycznie. Tył złapał trakcje, a przód wcale i na skręconych kołach jegomość pojechał prosto i pocałował barierkę po czym udał, ze nic się nie stało i pojechał dalej z falującym na wietrze zderzakiem Dlatego niezależnie gdzie kto zakłada jakie opony to trzeba brać pod uwagę, ze ma to swoje ograniczenia Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
W1Michal Opublikowano 8 Listopada 2018 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 8 Listopada 2018 skąd wiesz jakie opony na jakiej osi mial ten "gość" ? :) może wszystkie 4 miał chińskie i stare........ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pływak Opublikowano 8 Listopada 2018 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 8 Listopada 2018 Bo jak tylko depnął to pojechał na skręconych kołach do przodu i to bardzo dynamicznie Chińczyki takiej trakcji nie mają wiem z autopsji bo kiedyś po opiniach z internetów skusiłem się na komplecik Nankanga i sprzedałem za flaszkę zanim się zjechały Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 8 Listopada 2018 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 8 Listopada 2018 Ciekaw jestem kiedy ktoś zwróci uwagę że nawet z oponami zimowymi zużytymi w 40% jazda będzie bezpieczna przy stosowaniu się do przepisów ruchu drogowego i ogólnie zdrowego rozsądku za kierownicą. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Arkeolowy Opublikowano 8 Listopada 2018 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 8 Listopada 2018 14 minut temu, vangsta napisał: 40% jazda będzie bezpieczna Nowego Alpina testowaliśmy na torze i uwaga daję radę przy 3MM bieżnika Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Michał126 Opublikowano 8 Listopada 2018 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 8 Listopada 2018 Jak ten nowy Alpin będzie rzeczywiście taki, na jakiego wygląda, to będą to moje kolejne zimówki. Do jednośladów już od dawna kupuję tylko opony Michelin. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
W1Michal Opublikowano 8 Listopada 2018 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 8 Listopada 2018 na Primacy 4 ktoś jezdził ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pływak Opublikowano 8 Listopada 2018 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 8 Listopada 2018 My tu się rozpisujemy o zimówkach... gdzie wsadzić te z milimetrem bieżnika więcej czy mniej aby było choć ciut bezpieczniej, a po Polsce zima nadal jeżdżą takie przypadki jak ten, który ustrzeliłem rok temu.... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 8 Listopada 2018 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 8 Listopada 2018 @Arkeolowy 3mm bieżnika w warunkach zimowych czy letnich? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Arkeolowy Opublikowano 8 Listopada 2018 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 8 Listopada 2018 Zima Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dziurzyk Opublikowano 8 Listopada 2018 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 8 Listopada 2018 @Pływak To jest akurat patologia rodem z SKP Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się