Slovak Opublikowano 10 Lutego 2018 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 10 Lutego 2018 3 godziny temu, Michał126 napisał: brakiem rantu ochronnego (=obdartymi krawędziami felg) Jak trzeba jeździć, aby przytrzeć felgę? Mam naciągi i nigdy nie uszkodziłem w żaden sposób felgi. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zdrowy_zab Opublikowano 10 Lutego 2018 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 10 Lutego 2018 Większość felg na samochodach ma przytarcia więc nie jest to wielki problem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Michał126 Opublikowano 10 Lutego 2018 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 10 Lutego 2018 17 minut temu, Slovak napisał: Jak trzeba jeździć, aby przytrzeć felgę? Mam naciągi i nigdy nie uszkodziłem w żaden sposób felgi. Ja nie wiem, ale podejrzewam, że moja mama mogłaby Ci powiedzieć Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
czarekcw Opublikowano 10 Lutego 2018 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 10 Lutego 2018 Odnośnie wielosezonowych - od dwóch tygodni mam Goodyear Vector 4Seasons G2. Jak się sprawują na śniegu? Nie wiem bo zima na mazurach obecnie to jakieś jaja. Max 3 dni jakiś śnieg poleżał na drodze i tyle. Jechać jechałem (aczkolwiek spokojnie bo podobno nowe opony muszą się trochę wytrzeć aby mieć w 100% przyczepność - nie wiem jaka to prawda ale ostrożności nigdy za wiele), na suchej nawierzchni cichsze od zimowych ale głośniejsze od letnich. Podczas dodawania gazu wydają odgłos jakby jechało się po wodzie (trudne do wytłumaczenia a i telefon tego nie nagra niestety). Z rozmów w pracy z kolegami wynika, że coraz więcej osób jest zainteresowanych zakupem takich opon. Stoję na stanowisku, że najlepsze wielosezonowe będą odpowiednikiem średniej klasy sezonowych opon więc mi to odpowiada. W moim przypadku vanem nie będę pędził na złamanie karku, robię ok 12 tys km rocznie więc wg testów w 4 lata te opony wykorzystam. A sezonowe tylko zmarnowałyby się. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
stawek Opublikowano 11 Lutego 2018 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 11 Lutego 2018 Koledzy a Sava (letnie) to ta sama półka co np. dębica ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qdlatyNH Opublikowano 11 Lutego 2018 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 11 Lutego 2018 Odnośnie wielosezonowych - od dwóch tygodni mam Goodyear Vector 4Seasons G2. Jak się sprawują na śniegu? Nie wiem bo zima na mazurach obecnie to jakieś jaja. Max 3 dni jakiś śnieg poleżał na drodze i tyle. Jechać jechałem (aczkolwiek spokojnie bo podobno nowe opony muszą się trochę wytrzeć aby mieć w 100% przyczepność - nie wiem jaka to prawda ale ostrożności nigdy za wiele), na suchej nawierzchni cichsze od zimowych ale głośniejsze od letnich. Podczas dodawania gazu wydają odgłos jakby jechało się po wodzie (trudne do wytłumaczenia a i telefon tego nie nagra niestety). Z rozmów w pracy z kolegami wynika, że coraz więcej osób jest zainteresowanych zakupem takich opon. Stoję na stanowisku, że najlepsze wielosezonowe będą odpowiednikiem średniej klasy sezonowych opon więc mi to odpowiada. W moim przypadku vanem nie będę pędził na złamanie karku, robię ok 12 tys km rocznie więc wg testów w 4 lata te opony wykorzystam. A sezonowe tylko zmarnowałyby się. Jak zapisz trochę śniegu, to daj znać jak się spisują. Ja się zastanawiam nad Michelin CrossClimate. Kolega ma w dostawczym i sobie chwali. Ja też właśnie do dostawczaka myślę żeby kupić wielosezon.Wysłane z mojego EVA-L19 przy użyciu Tapatalka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Danielusinek Opublikowano 11 Lutego 2018 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 11 Lutego 2018 30 minut temu, stawek napisał: Koledzy a Sava (letnie) to ta sama półka co np. dębica ? Sava i Dębica kolego jest szeregowana jako klasa budżet. Ja również zastanawiałem się nad Sawą ale w bardzo podobnej cenie dorwałem Fulde 225/40/18 ,rozmiar też robi cenę Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Moderator Domel Opublikowano 11 Lutego 2018 Moderator Zgłoś Udostępnij Opublikowano 11 Lutego 2018 57 minut temu, stawek napisał: Koledzy a Sava (letnie) to ta sama półka co np. dębica ? ja mam SAVY letnie i zimówki dobre kilka lat. Polecam ! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Danielusinek Opublikowano 11 Lutego 2018 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 11 Lutego 2018 22 minuty temu, qdlatyNH napisał: Jak zapisz trochę śniegu, to daj znać jak się spisują. Ja się zastanawiam nad Michelin CrossClimate. Kolega ma w dostawczym i sobie chwali. Ja też właśnie do dostawczaka myślę żeby kupić wielosezon. Wysłane z mojego EVA-L19 przy użyciu Tapatalka Szukałem kiedyś informacji na temat tego Michelina znalazłem jakoś film na youtube z porównania z zimówka na ośnieżonej górce i się wyleczyłem, to jest tylko sugestia 5 minut temu, Domel napisał: ja mam SAVY letnie i zimówki dobre kilka lat. Polecam ! W sumie ja również jeżdżę na zimowych Savach i ich nie zamienię Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qdlatyNH Opublikowano 11 Lutego 2018 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 11 Lutego 2018 Ja jechałem z kumplem i robił przy mnie test na ośnieżonym wzniesieniu i dawały radę. Sam jeżdżę na zimowce Alpin 5 i jestem bardzo z nich zadowolony. Mówię tu o osobowym aucieWysłane z mojego EVA-L19 przy użyciu Tapatalka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Michał126 Opublikowano 11 Lutego 2018 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 11 Lutego 2018 2 godziny temu, stawek napisał: Koledzy a Sava (letnie) to ta sama półka co np. dębica ? Ta sama firma. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pływak Opublikowano 11 Lutego 2018 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 11 Lutego 2018 Raczej nie takie było pytanie bo Goodyear to też ta sama "firma", a jednak półka inna. Natomiast Sava i Dębica to budżetowe marki tego samego koncernu. Wiele modeli mają bliźniaczych. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
danielek. Opublikowano 11 Lutego 2018 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 11 Lutego 2018 Używał ktoś z Was Dunlop Bluresponse ? Czy naprawdę są oponami najcichszymi w swojej klasie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
czarekcw Opublikowano 11 Lutego 2018 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 11 Lutego 2018 Mi nie pasują Michelin CC+ z powodu właśnie ukierunkowanie tej opony na lato a nie na zimę. Ta opona przegrywa w warunkach zimowych każdy test. Ew zamiast Goodyear można zastanowić się nad Nokian WeatherProof - obie te opony są bardziej nakierowane na zimę niż na lato. Poniżej link do testu (choć nie ma tu Nokiana) http://www.fotem.pl/show/full/a57c9bda40a3dd4be8dbd20c24f http://www.fotem.pl/show/full/651245f9d20a94490f5b5f254cc6b http://www.fotem.pl/show/full/87d90350070d4533e138c57805f605 http://www.fotem.pl/show/full/54716ca654e3d3d47cf5f79d56a4 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qdlatyNH Opublikowano 12 Lutego 2018 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 12 Lutego 2018 O nokian też słyszałem, muszę zobaczyć jego parametry i się zastanowić. Faktycznie wolę, żeby były bardziej ukierunkowane na zimę, bo napęd na tył + auto dostawcze, to musi być dobrą opona, szczególnie przed załadunkiem, gdzie tył żyje swoim życiem jak jest ślisko. Wysłane z mojego EVA-L19 przy użyciu Tapatalka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcin s. Opublikowano 12 Lutego 2018 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 12 Lutego 2018 Kolega od dwóch lat jeździ GLC na crossclimate (ponad 20tys km), był zima parę razy w górach i sobie bardzo chwali. Z napędem 4x4 dają lepiej radę niż osśka na dobrej zimowce. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pływak Opublikowano 12 Lutego 2018 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 12 Lutego 2018 11 minut temu, marcin s. napisał: Z napędem 4x4 dają lepiej radę niż osśka na dobrej zimowce. Nieśmiało chciałbym przypomnieć, ze auto z napędem na ośkę hamuje tak samo jak auto z napędem 4x4 ;] Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcin s. Opublikowano 12 Lutego 2018 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 12 Lutego 2018 10 godzin temu, Pływak napisał: Nieśmiało chciałbym przypomnieć, ze auto z napędem na ośkę hamuje tak samo jak auto z napędem 4x4 ;] Doskonale to wiem, chodziło mi o przyspieszanie, łapanie trakcji czy skręcanie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
brh150 Opublikowano 12 Lutego 2018 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 12 Lutego 2018 11 godzin temu, Pływak napisał: Nieśmiało chciałbym przypomnieć, ze auto z napędem na ośkę hamuje tak samo jak auto z napędem 4x4 ;] Nie wiem, nie znam się, nie jeździłem 4x4, ale w tym filmie odnotowali różnicę Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pływak Opublikowano 12 Lutego 2018 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 12 Lutego 2018 Porównaj sobie dane producentów aut. Czasem auta AWD mają nawet ciut gorszy wynik co spowodowane jest większą masą. Nawet swego czasu o quattro mawiało się, ze przyspiesza jak żadne, hamuje jak każde Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
brh150 Opublikowano 12 Lutego 2018 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 12 Lutego 2018 Jak najbardziej racja. W powyższym "teście" wyeliminowano te różnice - w przypadku takich samych aut (oba 4x4, przy czym w drugim aucie jedna oś odłączona), o tej samej wadze, oponach itd, 4WD poradziło sobie jednak lepiej od 2WD. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pływak Opublikowano 12 Lutego 2018 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 12 Lutego 2018 Doświadczenie mnie nauczyło aby nie brać jutubowych testów jako jakiekolwiek wyznaczniki Skoro auta identyczne dlaczego nie zrobiono testu w jednym aucie z pomiarem? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
brh150 Opublikowano 12 Lutego 2018 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 12 Lutego 2018 Kilka filmów wcześniej zrobili taki test jednym autem: Przy czym w komentarzach zakwestionowano kilka rzeczy, więc w efekcie zrobili drugi film z dwoma autami. Daleko mi do traktowania tych filmów jako wyznaczniki - zdecydowanie bardziej jako ciekawostka. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
czarekcw Opublikowano 12 Lutego 2018 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 12 Lutego 2018 Tzw Łysy mnie już zablokował z racji negowania jego testu letnie vs zimowe vs nalewki vs wielosezon (brak aparatury, brak oficjalnego nazewnictwa w niektórych oponach [dopiero na filmie zobaczyłem że np wziął pod uwagę stare wielosezony Goodyear gdzie firma wydała już dwa modele i każdy był lepszy od poprzedniego]) więc też biorę te testy jako stricte ciekawostka a nie wyznacznik przy wyborze czegokolwiek. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
StreamHD Opublikowano 12 Lutego 2018 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 12 Lutego 2018 Że też chciało Ci się z nim kłócić Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się