Skocz do zawartości

Jakie opony polecamy?


Rekomendowane odpowiedzi

17 minut temu, Slovak napisał:

Jak trzeba jeździć, aby przytrzeć felgę? Mam naciągi i nigdy nie uszkodziłem w żaden sposób felgi. 

Ja nie wiem, ale podejrzewam, że moja mama mogłaby Ci powiedzieć :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odnośnie wielosezonowych - od dwóch tygodni mam Goodyear Vector 4Seasons G2. Jak się sprawują na śniegu? Nie wiem bo zima na mazurach obecnie to jakieś jaja. Max 3 dni jakiś śnieg poleżał na drodze i tyle. Jechać jechałem (aczkolwiek spokojnie bo podobno nowe opony muszą się trochę wytrzeć aby mieć w 100% przyczepność - nie wiem jaka to prawda ale ostrożności nigdy za wiele), na suchej nawierzchni cichsze od zimowych ale głośniejsze od letnich. Podczas dodawania gazu wydają odgłos jakby jechało się po wodzie (trudne do wytłumaczenia a i telefon tego nie nagra niestety). Z rozmów w pracy z kolegami wynika, że coraz więcej osób jest zainteresowanych zakupem takich opon. Stoję na stanowisku, że najlepsze wielosezonowe będą odpowiednikiem średniej klasy sezonowych opon więc mi to odpowiada. W moim przypadku vanem nie będę pędził na złamanie karku, robię ok 12 tys km rocznie więc wg testów w 4 lata te opony wykorzystam. A sezonowe tylko zmarnowałyby się. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odnośnie wielosezonowych - od dwóch tygodni mam Goodyear Vector 4Seasons G2. Jak się sprawują na śniegu? Nie wiem bo zima na mazurach obecnie to jakieś jaja. Max 3 dni jakiś śnieg poleżał na drodze i tyle. Jechać jechałem (aczkolwiek spokojnie bo podobno nowe opony muszą się trochę wytrzeć aby mieć w 100% przyczepność - nie wiem jaka to prawda ale ostrożności nigdy za wiele), na suchej nawierzchni cichsze od zimowych ale głośniejsze od letnich. Podczas dodawania gazu wydają odgłos jakby jechało się po wodzie (trudne do wytłumaczenia a i telefon tego nie nagra niestety). Z rozmów w pracy z kolegami wynika, że coraz więcej osób jest zainteresowanych zakupem takich opon. Stoję na stanowisku, że najlepsze wielosezonowe będą odpowiednikiem średniej klasy sezonowych opon więc mi to odpowiada. W moim przypadku vanem nie będę pędził na złamanie karku, robię ok 12 tys km rocznie więc wg testów w 4 lata te opony wykorzystam. A sezonowe tylko zmarnowałyby się. 
Jak zapisz trochę śniegu, to daj znać jak się spisują. Ja się zastanawiam nad Michelin CrossClimate. Kolega ma w dostawczym i sobie chwali. Ja też właśnie do dostawczaka myślę żeby kupić wielosezon.

Wysłane z mojego EVA-L19 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

30 minut temu, stawek napisał:

Koledzy a Sava (letnie) to ta sama półka co np. dębica ?

Sava i Dębica kolego jest szeregowana jako klasa budżet. Ja również zastanawiałem się nad Sawą ale w bardzo podobnej cenie dorwałem Fulde 225/40/18 ,rozmiar też robi cenę 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

22 minuty temu, qdlatyNH napisał:

Jak zapisz trochę śniegu, to daj znać jak się spisują. Ja się zastanawiam nad Michelin CrossClimate. Kolega ma w dostawczym i sobie chwali. Ja też właśnie do dostawczaka myślę żeby kupić wielosezon.

Wysłane z mojego EVA-L19 przy użyciu Tapatalka
 

Szukałem kiedyś informacji na temat tego Michelina znalazłem jakoś film na youtube z porównania z zimówka na ośnieżonej górce i się wyleczyłem, to jest tylko sugestia :)

5 minut temu, Domel napisał:

ja mam SAVY letnie i zimówki dobre kilka lat. Polecam !

W sumie ja również jeżdżę na zimowych Savach i ich nie zamienię :good:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mi nie pasują Michelin CC+ z powodu właśnie ukierunkowanie tej opony na lato a nie na zimę. Ta opona przegrywa w warunkach zimowych każdy test. Ew zamiast Goodyear można zastanowić się nad Nokian WeatherProof - obie te opony są bardziej nakierowane na zimę niż na lato.

Poniżej link do testu (choć nie ma tu Nokiana)

http://www.fotem.pl/show/full/a57c9bda40a3dd4be8dbd20c24f

http://www.fotem.pl/show/full/651245f9d20a94490f5b5f254cc6b

http://www.fotem.pl/show/full/87d90350070d4533e138c57805f605

http://www.fotem.pl/show/full/54716ca654e3d3d47cf5f79d56a4

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O nokian też słyszałem, muszę zobaczyć jego parametry i się zastanowić. Faktycznie wolę, żeby były bardziej ukierunkowane na zimę, bo napęd na tył + auto dostawcze, to musi być dobrą opona, szczególnie przed załadunkiem, gdzie tył żyje swoim życiem jak jest ślisko.

Wysłane z mojego EVA-L19 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tzw Łysy mnie już zablokował z racji negowania jego testu letnie vs zimowe vs nalewki vs wielosezon (brak aparatury, brak oficjalnego nazewnictwa w niektórych oponach [dopiero na filmie zobaczyłem że np wziął pod uwagę stare wielosezony Goodyear gdzie firma wydała już dwa modele i każdy był lepszy od poprzedniego]) więc też biorę te testy jako stricte ciekawostka a nie wyznacznik przy wyborze czegokolwiek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.