Skocz do zawartości

Jakie opony polecamy?


Rekomendowane odpowiedzi

Potrzebuję fachowej porady

W swoim aucie mam oryginalne alu 15 o szerokości 5 i opony 175/65/15. Kupilem komplet alu na zimę i opony zimowe 175/65/15 i wczoraj zamontowałem lecz pojawił się problem bo okazało się że alu są o szerokości 6,5 i po założeniu opon felga wystaje. Warsztat w którym zakładałem opony na felgi powiedział mi że tak śmiało można jeździć lecz trzeba uważać na krawężniki. Czy to nie zmniejszy bezpieczeństwa jazdy bo powiem szczerze pierwszy raz mi się taka sytuacja zdarzyła zważywszy na to że felgi są dedykowane do mojego auta

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wrzuć zdjęcie... bo nie wiem czy felga wystaje poza auto, czy opony są np bez rantu ochronnego. Jeśli felga poza auto to nie możesz tak jeździć bo policja ci dowód weźmie. Jeśli jest naciąg opony na feldze to przy seryjnym aucie musi to wyglądać komicznie :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Etam komicznie... Znajoma ma tak w Hyundaiu i30. Dodając do tego wzór alufelg a'la szalone lata 90. i fakt, że z lubością brudzi ten samochód i nie jest jej wstyd nawet słuchać, że ma go wiecznie uwalony (nie ode mnie), to wygląda po prostu jak kupa. :D

6,5 to dobre dla szerokości 205-215, ale czy trzy centymetry (po półtora na stronę) tyle tutaj miałyby wnieść? Nie sądzę. Przypuszczam, że opona na feldze jest po prostu pionowo, tzn. krawędź felgi jest równa ze ścianą boczną opony. Można jeździć :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 minut temu, Michał126 napisał:

ale czy trzy centymetry (po półtora na stronę) tyle tutaj miałyby wnieść?

Uwierz mi, że różnica jest kolosalna :) Wiem, bo wielokrotnie dopasowywałem opony z kilkumilimetrową precyzją, żeby mi weszło w nadkola. Do tego stopnia, że na 9,5J zakładałem 215/35 :) Też się da... Tak czy siak na 6,5j naciągu przy 175 nie ma, tak jak piszesz jest ewentualnie pionowo. Dlatego wydaje mi się, że koledze wcisnęli opony bez rantu ochronnego przez co wygląda to jak wygląda.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, Fredi88 napisał:

Uwierz mi, że różnica jest kolosalna :) Wiem, bo wielokrotnie dopasowywałem opony z kilkumilimetrową precyzją, żeby mi weszło w nadkola. Do tego stopnia, że na 9,5J zakładałem 215/35 :) Też się da... Tak czy siak na 6,5j naciągu przy 175 nie ma, tak jak piszesz jest ewentualnie pionowo. Dlatego wydaje mi się, że koledze wcisnęli opony bez rantu ochronnego przez co wygląda to jak wygląda.

Nikt mi niczego nie wciskał. Sam wszystko kupowałem lecz pominąłem szerokość felgi bo reszta się zgadza et jak i rozstaw śrub. Nic mi nie wystaje w nadkolach i tak to wygląda

20171104_154528.jpg

20171104_154607.jpg

20171104_154536.jpg

20171104_154553.jpg

Chodzi mi tylko o to czy to nie zagraża bezpieczeństwu podczas jazdy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, Pływak napisał:

Zagraża jedynie bezpieczeństwu felg jak dasz żonie auto :lol:

I tu ciebie zaskoczę bo to nie żona ale ja dzisiaj przeszlifowałem o krawężnik:D i jest ładne obtarcie ale mam to gdzieś bo to felunek na zimę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 minut temu, ostry2407 napisał:

I tu ciebie zaskoczę bo to nie żona ale ja dzisiaj przeszlifowałem o krawężnik:D i jest ładne obtarcie ale mam to gdzieś bo to felunek na zimę.

Pierwsza rysa boli najbardziej ale nie wstydź się znam to z autopsji po któreś z kolei dopiero masz w dupie :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale dziwnie te Hankooki są zrobione. Wiele opon ma taki rant, że nawet by lekko wystawał za tę krawędź i wyglądałoby to normalnie. Fabrycznie opony o szerokości 175 mm montowane są na 5,5-calowe felgi, z których nawet trochę wystają na boki.

Swoją drogą nie rozumiem tych japońców... Co bym im wadziło kłaść tam 195/65 R15? Nawet lepiej by się to drogi trzymało.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 minut temu, Michał126 napisał:

Ale dziwnie te Hankooki są zrobione. Wiele opon ma taki rant, że nawet by lekko wystawał za tę krawędź i wyglądałoby to normalnie. Fabrycznie opony o szerokości 175 mm montowane są na 5,5-calowe felgi, z których nawet trochę wystają na boki.

Swoją drogą nie rozumiem tych japońców... Co bym im wadziło kłaść tam 195/65 R15? Nawet lepiej by się to drogi trzymało.

Mają rant ale felgi go pochłonęły. Jak ściągnąłem oryginalne felgi to szerokość ich jest 5j i opony 175/65 a tu mamy 6.5j przy tym samym rozmiarze opon.

A jeśli chodzi o japońców to akurat ich rozwiązania są bardzo trafione np. vvit i hybrydy ale to nie ten temat i każdy maswoja ulubioną i najlepszą na swiecie markę.:lol:

Run on Flat nie jest stosowany przy takim rozmiarze jak 175/65/15. Przynajmniej ja takich nie znalazłem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W tym 175 pewnie chodzi po prostu o eko, czyli 1/2 motywacji w stosowaniu jakichkolwiek rozwiązań technicznych przez Toyotę. :)

Ja przy 175/65, ale 14, mam 5,5Jx14", a 5J to przy 155/80 R13. :lol:

A co z tymi runflatami, bo nie rozumiem? :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja zrobiłem już około 500km na  GoodYear Ultra Grip 9 i mogę powiedzieć, że na mokrym w niskich plusowych temp jest rewelka!

Poprostu czuć jak opony trzymają mnie asfaltu. Fajne uczucie kiedy leciałem po zakrętach na letnich w temp +2 a wracałem już na zimówkach i trzymało mnie zdecydowanie lepiej.  Zupełnie inna liga ale to normalne w tych temp.

Letnie mam GoodYear Efficent Grip i jak cholera czuć było, że mieszanka letnia już bardzo odstaje w tak niskich temp.  Nie wiem na ile to różnica wymiarów bo letnie to R16 a zima R15.

 

Co do hałasu to jest doskonale! Bardzo ciche opony w tych warunkach!

Zobaczymy co będzie jak przyjdzie zima ale póki co na mokrym w temp +2 / +5 jest rewelka. Nie mówię tu o szaleńczej jeździe ale o takiej bardziej bliżej limitu niż z dużym marginesem we wszelkich zakrętach.

 

Jak by co to mowa o 195/65 R15  91T - nie wiem jak inne wersje tej opony. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie proszę o pomoc w wyborze zimówek:
 

Samochód Honda CR-V 4x4, użytkowany dość często w trasie codziennie około 100 km robione, rozmiar opon 225/60 R18. Poradzicie coś ciekawego? Szukać coś zwykłego czy żeby było oznaczenie SUV? Szukałbym bym czegoś w klasie średniej - chińczyki i propozycje typu Sava odpadają. 

Dziękuję z góry.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

245/40/18 co w takim rozmiarze? Continental ContiWinterContact TS810 S, Nokian WR A4, Dunlop Winter Sport 4D, Pirelli SottoZero Serie 3? jak z trwałością tych opon? ogólnie o Nokianach dużo dobrego słyszałem, a reszta? różnice w cenach też nie są jakieś ogromne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Opony w typie Dunlopów -> lepsze zachowanie na mokrym i śniegu
Cała reszta podanych -> potencjalnie lepsza stabilność przy wysokich prędkościach

Ja z kolei uważam, że Dunlop jest najlepszy ze względu na wartości użytkowe (ich ogół), a Nokian ex aequo, bo jest najnowszy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.