Skocz do zawartości

Jakie opony polecamy?


Rekomendowane odpowiedzi

Nie chcę i nie dojtoryzuje sie, a nad oponami zastanawiam się od 2 dni, bo tyle mamy to auto ;)

 

Nie chcę nic o zapedach ssportowych, tylko właśnie jak wyżej komfort i bezpieczeństwo.

Do siebie kupilbym contisportcontacty czy michelin pilot sporty, dla mamy mam inne kategorie, a w tym cena :)

 

Co będzie takie przyjemne, bardziej cywilne, bez zapedow sportowych?

Hankooki ventus prime 3

Vredsteiny satin/vorti

Czy Falkeny 510?

Wez hankooki lub vredesteiny ale satin te ktore tansze po prostu,a jesli chcesz bardziej oszczedzic to wez Nexeny n'fera su1,lepszych w tej cenie juz nie znajdziesz i tak jak kolega wspomnial Twoja mama i tak roznicy raczej nie dostrzeze ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Od tygodnia mam Satin w rozmiarze 225/40 18 w porównaniu do wcześniejszych pzero nero 205/45/17, vredki są na pewno cichsze i lepiej tłumią wybierają na drodze ale to inne rozmiary. Trzymanie na suchym bardzo dobre, na mokrym nie miałem jeszcze okazji sprawdzić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

[ref]KoKoS89[/ref], skoro vredki masz w rozmiarze większym to teoretycznie powinny być mniej komfortowe ale to oponki takie bardziej wszechstronne a Pzero nero bardziej sportowe,wzieles vredki ze względu na cenę czy po prostu je chciałeś?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najpierw był plan kupić ponownie pirelli albo conti premium 5 ale ostatecznie wygrał portfel :D do wyboru miałem hankook albo vredestain i wybór padł na te drugie na te drugie :)
Przy tej samej samej cenie nawet bym sie nie wachal ;) Jakosc bedzie podobna a dodatkowo Vredki sie swietnie prezentuja na tle innych.To marka niszowa i troche niedoceniana,nie dominuje w testach(moze dlatego ze niszowa)ale uzytkownicy zazwyczaj zachwyceni a czesto twierdza ze lepsze od przereklamowanych Michelin,Conti itp.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

T1R miałem 195/50/15 - tragedia na mokrym.

Falkeny 914 205/50/17 mam teraz. Bardzo poprawna opona. Przyzwoita na mokro, na suchym bardzo dobra. Trwała - ale możliwe, że przez to, że mam trochę zawyżony indeks prędkości i nośności.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przepraszam, że marudzę :D

mocno zawęziłem wybór. Tylko jeszcze jedna rzecz odnośnie:

Falken AZENIS FK510

Jest to opona bardziej z tych sportowych czy cywilno/normalnych? Chodzi mi o jej twardość.

czy ktos dysponuje jakimis informacjami? Wypada bardzo dobrze w testach, mozną ją kupić w swietnych pieniądzach, tylko nie chciałbym kupić betonu w stylu RE50A, które kiedys mialem :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Micheliny napewno nie sa przereklamowane. Mialem kilka modeli raczej tych "sport" i zawsze byly bdb. Fakt sa drogie. Ich zalety wychodza w skrajnych sytuacjach. Jesli ktos jezdzi 95% czasu po miescie z maks predkosciami 50-70km to faktycznie moze nie dostrzegac ich zalet. Nie mowie konkretnie o Tobie [ref]menior[/ref].

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

[ref]hihol[/ref], Michelin to czołówka i trudno być z nich niezadowolonym,ja ogólnie byłem zadowolony z moich PS3 z jednym ale,są bardzo miękkie a moje auto dostosowane jest do opon typu run-flat i przy większych prędkościach(ja akurat po mieście mało jeżdżę :P )czulem pewna niestabilnosc na tych oponach,dlatego teraz chce coś twardszego i wzmocnionego (XL)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

[ref]hihol[/ref] moje auto dostosowane jest do opon typu run-flat

 

Z całym szacunkiem ale Twoje auto jest dostosowane do opon typu run on flat tyko w takim zakresie, ze BMW nie przewiduje opony zapasowej na wyposażeniu (domyślam się, zę chodzi o rozkład mas przód/tył) i cały czas z uporem maniaka oferuje (bez możłiwosci wyboru) to rozwiązanie. Wszystkie inne rozwiazania techniczne są identyczne jak w każdym innym aucie. Po prostu ten system forsuje BMW. 'ranflaty' możesz założyć w dowolnym aucie tak samo jak mozesz chwile po wyjeździe z salonu nowym BMW wywalić je na śmietnik i załozyć nowe, 'normalne' opony. Ja mam o run flatach negatywne zdanie dlatego, że po 1-sze kompfort jazdy jest niski (nawet jadąc suvem na oponie typu balon jedzie sie nim jak taczką), po przebiciu ta opona nadaje się na śmietnik (oczywiscie, ze znajdą sie wulkanizatorzy, którzy będą wmawiali, że to się "normalnie naprawia"), cena zakupu tej opony jest zdecydowanie wyższa niż "normalnej", nie każdy wulkanizator chce/ma możliwości zdejmowania tej opony z felgi. A jak ma umiejętnosci i odpowiedni sprzęt to za przekładkę płacę duzo więcej niż za normalny komplet.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

[ref=#3366cc]lukwawa[/ref], Mylisz sie :) Pocztaj sobie np.na forum BMW gdzie o tym sporo...nie do kazdego auta mozna zalozyc ranflaty(musza byc odpowiednie felgi)ale odwrotnie owszem mozna co tez zrobilem po roku jazdy na ranflatach i roznica ogromna na korzysc jesli chodzi o komfort ale traci sie jakby odrobine stabilnosci co jak sie dowiedzialem jest normalne przy takiej zamianie(Tez dlatego BMW zaleca takie opony) i mozna to troche zniwelowac zakladajac opony XL,oczywiscie to sa szczegoly i wiekszosc z fora BMW jezdzi na normalnych oponach z przyczyn o ktorych wspomniales

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Każdy model samochodu moze jeździć na oponach runflat z tym, że jeżeli zdecydujesz sie na runflaty produkowane przez Pirelli i Michelin to jest wskazane (przez producenta) założenie opony na felgę z tzw. rozszerzonym garbem, który ma uniemożliwić zsunięcie się opony. Wszystkie inne marki produkujace tego rodzaju ogumienie mozesz zakładać na normalne felgi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciężko się rozmawia praktykowi z teoretykiem. Ty wiesz swoje a ja swoje. W każdym razie szerokosci, przyczepności i powodzenia :good:

A mi się wydaje że mówimy o tym samym :) ten artykuł potwierdza i to co ja mówiłem i to co Ty,a zmiane z runflat na zwykłe przerobiłem osobiście w moim BMW ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

[ref=#3366cc]lukwawa[/ref], Run on Flat jest dedykowany felgom EH2+. Taką technologie stosuje się tylko i wyłącznie jeżeli producent wypuszcza oryginalnie samochód w Runflacie. BMW, Mercedes generalnie stosują te opony. Bardzo twarde - kamień właściwie, jeżeli nie masz dedykowanego zawieszenia prawdopodobnie skrócisz jego żywotność.

 

P.S jeżeli masz auto na gwarancji i jest na oponach RoF, a Ty zmienisz je na zwykłe bądź XL to z automatu tracisz prawo do gwarancji. Fakt, że po uszkodzeniu nadają się do kosza ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.