Skocz do zawartości

Jakie opony polecamy?


Rekomendowane odpowiedzi

A co powiecie o Michelin Aplin 5? 205/55 16?

Na chwile obecną lato jeżdże Yokohama BluEarth 205/55 16 (Coś na szybko taniego potrzebowałem ) Teraz lato chce założyć 225/45 17 Yokohama Advan Sport V105, pojeździłem na BluEartah i jestem w szoku jak dobrze prowadzą się opony za 800 złotych nowe xDDDDD Zime planuje te Alpiny nowe kupić, dlatego pytam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bo Continental to najlepsze opony... Szkoda, że kupiłem Nokiany :D

W przypadku opon motocyklowych Michelin bije Continentala na łeb, chociaż jest sporo droższy. Rok temu kupowałem 100/80 R17 na przód i 130/70 R17 na tył. Wybrałem Michelin Pilot Street, bo takie Yamaha teraz wkłada do mojego modelu. Wcześniej miałem fabryczne Micheliny Pilot Sporty, już bardzo zmęczone życiem. Dałem ponad stówę za komplet więcej niż za Continental ContiGo, ale przy podobnym klejeniu na suchym Pilot Streety są o wiele trwalsze (praktycznie zero zużycia po 4 tys. km, na poprzednich Michelinach przejechałem 24 tys. - rewelacja) i znacznie lepsze na mokrym. Podobnie wypowiada się mój ojciec o Pilot Powerach.

 

Continental oczywiście puszcza dobre opony. Ale nie najlepsze. Różnice wśród marek premium są zwykle aptekarskie, chociaż są modele gorsze w swojej klasie (np. Michelin Primacy HP to żadna rewelka, chociaż znowu - mega trwałe, wszelkie ContiEcoContact to shit gorszy od typowo biedniejszych marek, choćby Uniroyala, który też jest "w rodzinie" Continentala :D), są lepsze (żeby wspomnieć Michelin Pilot Alpin 4, nowe ContiSportContact), ale żeby jedna firma bez przerwy obiektywnie wygrywała, to kto to widział? :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

675367 ale i mają jedną bardzo istotną cechę. Zawsze wygrywa Continental.

Fakt ale dziw bierze że żaden producent opon nigdy nie zrobił awantury o takie testy że faworyzują jednego producenta, inna sprawą jest to że pewnie opony dostarczane do takich testów przez samych producentów troszkę odbiegają od tego co możemy kupić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Są w sprzedaży nowe Nokiany WR A4, następnca WR A3, jeździ ktoś ?

 

Cenowo sporo taniej od topowych modeli Conti, Dunlop itp.

Tez o nich myślałem bo jezdzilem na wr a3 jednak w szerokości 255 i 19calach i były mega dobre i na wodzie i śniegu jednak auto z napędem quattro. Jednak u mnie różnica cenowa była tak mała do Conti ze wziąłem do swojego auta Conti.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W temacie opon siedze od dłuższego czasu, a dokładnie zajmuje się zbiorem do utylizacji. Codziennie przez moje ręce przechodzi setki opon więc jestem w stanie ocenić zużycie poszczególnych marek opon. Spośród firm premium opony będą się zachowywały podobnie więc nie przywiązywał bym szczególnej uwagi do marki. Najważniejsze to odpowiednio dobrać oponę do samochodu, przykładowo samochody w wersji nadwozia kombi mają tendencję do schodkowania opon, podobnie jest w przypadku zawieszenia wielowahaczowego z tyłu. Lepiej wtedy wybrać oponę z bieżnikiem asymetrycznym oszczędzi nam to nerwów i przedwczesnego zużycia opony.

 

Generalnie unikał bym opon chińskich, dużo twardsza guma i przede wszystkim mało kto zwraca uwagę na to, że jest na niej dużo mniej bieżnika lub gdy bieżnik nie odbiega wysokością w stosunku do innych marek wtedy z reguły lamelki mają mniejsze nacięcia i opona bardzo szybko przestaje być zimową. Podobnie jest z naszym "rodzimym" kormoranem gdzie widuje bardzo dużo zużytych opon do zera podczas gdy według daty nie mają nawet roku.

 

Niestety opony stają się coraz delikatniejsze i są skzane na uszkodzenia boczne, jeszcze w poprzednim sezonie był wybór i boki opon nie były takie delikatne obecnie praktycznie każda marka produkuje opony papierowe. Bardzo fajna opcje mają opony Apollo (wytwór vredesteina) gdzie dają gwarancję na uszkodzenia boczne izdarza sie, że wymieniają nawet po gwarancji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciężko określić ile dana opona przejechala, można się trochę sugerować data, ale jeżeli nowa opona na start ma 2mm mniej bieżnika niż inne to już źle wróży. Odnośnie kormorana słyszałem opinie wielu użytkowników i wulkanizatorow. Przy ciężkiej nodze kończyły się po 10tys i nie mówię tu o paleniu kapora pod remiza. Fakt, cena deklasowaly wszystkie, 18" potrafilobyc dwa, trzy razy tańsze od konkurencji. Niestety co tanie to drogie :) warto szukać informacji odnoście przebiegów na danej oponie, choć z tego co obserwuje wszystkie marki dążą do szybkiego końca opony, albo poprzez zużycie albo uszkodzenie. $ musi się zgadzać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

[ref=#ff3366]wilczasty[/ref], Piszesz o zimówkach czy letnich Kormorana ?

 

Mam letnie Kormoran Gamma b2, przejechane trochę ponad 10 tysięcy. Po zmianie na zimówki i przyjrzeniu się oponom jest widoczna różnica w zużyciu pomiędzy przodem a tyłem. Wiem, że dwulitrowy diesel i styl jazdy może mieć wpływ na zużycie ale jednak zimówki (innej firmy), również z przebiegiem ponad 15 tysięcy, nie wykazują tak widocznego zużycia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie chodzi o te letnie kormorany, lecą strasznie szybko. A jak ktoś ma 4x4 to lepiej nie mówić. Trzeba też wspomnieć, że jako nowe miały niższy bieżnik od pozostałych firm. Podobnie z Chińczykami, dlatego myślę, że właśnie ten kormoran miał odeprzeć chine i trochę mu się to udało :)

 

Jeżeli ktoś nie ma osobych felg na zimę i za każdym razem robi przekladke unikał bym opon marek Dębica, sava, kormoran i Goodyear notorycznie naciagajace się stopki opon głównie przez brak delikatności wulkanizatorow sprawia, że po dwóch, trzech zmianach oponę 15" jesteśmy w stanie nałożyć na 16, grozi to zsunięciem się opony z felgi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

data nic nie powie bo jeden rocznie robi 10 000 a drugi 30 000

Data, warunki drogowe, charakter jazdy kierowcy, jak opona ma więcej niż rok to sposób przechowywania, itd. Jest za dużo zmiennych by porównywanie zużycia było takie banalnie proste.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Była tu też kiedyś polemiza nt. kupna opon przed sezonem a ich cena, tak z ciekawości sobie zerknąłem (wydaje mi się, że to odpowiedni czas na kupno zimówek, przez co ceny mogą rosnąć)

 

oponafelga.pl, Nokian WRD4 205/55/16:

28.07 - 1120zł

28.10 - 1172zł

 

Ja za swoje miesiąc temu dałem 364 zł za sztukę a dziś widzę po 409 zł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej. Ktoś z Was ma osobiste doświadczenie z Goodyear Efficientgrip Performance oraz Dunlop Blueresponse? Zastanawiam się nad nowym zestawem letnich opon i te dwa modele wpadły mi w oko. Obecnie mam Klebery Dynaxer HP3 i są OK, ale parametrycznie Goodyeary i Dunlopy wypadają lepiej, a cenowo jest podobnie, przynajmniej jeśli chodzi o rozmiar 195/60/15.

 

Z drugiej strony mam w miarę świeży (2,5 letni) zestaw Dunlopów Winterresponse i złego słowa powiedzieć nie mogę, a zdarzało mi się jeździć po solidnie zaśnieżonej drodze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.