Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Piszę o skórzanej. Ze zwykłą zazwyczaj jest taki problem że masz jakąś fakturę i jak kiera jest zjechana to jak wyrównasz wszystko to będzie troszkę do dupy wyglądać. Ja bym obszywał.

  • 3 miesiące temu...
Opublikowano

mam w megane jasną skóre więc również gałke i kierownice. chce ją pomalować farbą w sprayu. do tego musze niestety zdjąć kierownice. wolałbym zrobić to farbą w formie 'kremu', ale część skóry jest perforowana. wyklucza to użycie 'kremu'?

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Niestety u mnie mycie mydłem i "oliwienie" nie pomogło.A nawet chyba zaszkodziło.Kierownica zaczeła się "łuszczyć" w paru miejscach(na obwodzie)Wygląda tak jak kolegi Czaptana parę postów wyżej.W dodatku na przyciskach klaksonu i pod poduchą jest "starta" skóra.

Teraz planuję użyć Renoskór tylko czy pokryje mi te łuszczące się miejsca?Czy może ją przed malowaniem oprócz acetonu czymś "zetrzeć"?

Jedyną fotką narazie dysponuję taką tylko ze akurat tutaj tej łuszczycy nie widać(odbiorę auto od mechanika to zrobię dokładniejsze)

59442a9417e13_Zdjcie01291111.jpg.d48c5d59850af163aad6c017ee3e39fd.jpg

Opublikowano

Mozesz probowac, ale wcieranie kremu nivea to nie najlepszy pomysl. Poczytaj, chocby na stronie lederzentrum co i jak... przy zakupie zestawu koloryzujacego pewnie dostaniesz odp,. instrukcje...

Opublikowano

Witam,

 

Przeglądałem już nie raz to forum jednak zanim zacznę zabawy ze swoją skórką chciałbym uzyskać kilka informacji abym niepotrzebnie nie wyrzucał kaski w błotko ;o

 

 

Jako że i u mnie kierownica nie jest już świeża to chciałbym troszkę ją odrestaurować. Mam nadzieję że nie jest jeszcze w aż tak tragicznym stanie że trzeba ją będzie od nowa obszywać (raczej chciałbym tego uniknąć i nie tylko ze względu na fundusze ,choć to także ważna rzecz, ale także nie chciałbym aby wyglądało to gorzej niż w oryginale; niestety widziałem kilka obszytych kierownic i nie byłbym zadowolony z takiego obrotu sprawy)

 

Co do autka:

BMW e39 po lifcie, kierownica M-technikowa

 

Obecny wygląd:

dsc9675d.jpg

dsc9671.jpg

dsc9672i.jpg

dsc9674f.jpg

dsc9675d.jpg

 

Jeśli da się wykonać odpowiednią renowację to czy taki środek nada się do poprawki w nieszczęsnych ubytkach koloru foteli? Zdjęcia oczywiście poniżej:

 

dsc9664z.jpg

dsc9665d.jpg

dsc9666e.jpg

dsc9667w.jpg

dsc9668c.jpg

 

 

Z góry dziękuję za fachowe rady.

 

Pozdrawiam, Tomek

Opublikowano

Zarówno kierownicę , jak i tapicerkę można poddać odświeżeniu. Przetarcia tapicerki występują na kantach i szwach, a więc w miejscach, w których w wyniku tarcia powstały ubytki farby.

Po farbowaniu skóra odzyska świeżość koloru i stanie się przyjemniejsza w dotyku. Oczywiście nie należy się spodziewać, że skora stanie się jak "nowa".Niestety głębokie uszkodzenia w licu skór, zmarszczki i zagłębienia nie są możliwe do usunięcia. Są to naturalne symptomy towarzyszące żywotności skóry.

Aby efekty prac były zadowalające, a przede wszystkim trwałe, powierzchnię skóry trzeba dokładnie przygotować przed farbowaniem, a po jego zakończeniu zabezpieczyć, w celu zminimalizowania efektu tarcia i konserwacji skóry.

 

Prace powinny przebiegać w następującej kolejności:

 

1. czyszczenie

2. rozluźnienie powłoki " starej " farby

3. szlifowanie- wyrównanie powierzchni

4. odtłuszczanie

5. farbowanie

6. zabezpieczenie farby

 

Poniżej linki:

 

http://sklep.lederzentrum.pl/zestaw-ton ... y-p-4.html

 

http://sklep.lederzentrum.pl/rozpuszcza ... l-p-8.html

 

http://sklep.lederzentrum.pl/pad-szlifujacy-p-5.html

 

http://sklep.lederzentrum.pl/benzyna-do ... l-p-6.html

 

Polecam również zapoznanie się z naszym filmem instruktażowym:

 

http://lederzentrum.pl/czeste-pytania/t ... dowej.html

Opublikowano

Hej,

 

wielkie dzięki za odpowiedź. Wstępnie zastanawiałem się nad waszym zestawem (cleaner+conditioner) ale widzę że jednak trzeba się przygotować to większych kosztów.

 

Dzięki, Tomek

Opublikowano
Hej,

 

wielkie dzięki za odpowiedź. Wstępnie zastanawiałem się nad waszym zestawem (cleaner+conditioner) ale widzę że jednak trzeba się przygotować to większych kosztów.

 

Dzięki, Tomek

Jak kierownica zjechana i już wkurza to moim skromnym zdaniem tylko wymiana/obszywanie.

Półśrodki nie mają tu sensu.To nie fotel,że można się wpędzić w grube koszta ;)

Opublikowano

Jeszcze się zastanawiam. Jakby nie było - najgorzej wygląda kierownica (choć nie jest jeszcze klejąca - jak czytałem we wcześniejszych podstronach) a koszta wtedy rosną do prawie 300zł..

 

Chwilowo chyba zakupię cleanera + protectora a później rzeczywiście pomyślę o obszyciu kierownicy na nowo..

 

Pozdro

 

ps. siedzenia chyba jak na spory przebieg aż tak źle jeszcze nie wyglądają ;)

Opublikowano
Jeszcze się zastanawiam. Jakby nie było - najgorzej wygląda kierownica (choć nie jest jeszcze klejąca - jak czytałem we wcześniejszych podstronach) a koszta wtedy rosną do prawie 300zł..

 

Chwilowo chyba zakupię cleanera + protectora a później rzeczywiście pomyślę o obszyciu kierownicy na nowo..

 

Pozdro

 

ps. siedzenia chyba jak na spory przebieg aż tak źle jeszcze nie wyglądają ;)

Napisałem trochę w złym kontekście,Twoje fotele są ok,strzelić farbką braki i dbać. ;)

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Co do renowacji skór i malowania. Nie znam się na tym..nigdy nie malowałem skór, ale większość naszych klientów którzy malowali kierownice, stwierdziło iż jest to efekt krótkoterminowy ( mówię tu o tanich farbkach i innych renoskórach ). Sam ostatnio dostałem kierownicę na wymianę od A4 B6..gdzie poprzedni właściciel wysmalcował ją tak, że wyglądała co najmniej nienaturalnie i strasznie brudziło ręce.

Dlatego moja rada.. zamiast walczyć z farbkami, lepiej znaleźć dobrego tapicera i obszyć kierownicę na nowo. Taki zabieg będzie najbardziej efektywny :good:

  • 6 miesięcy temu...
Opublikowano

Ja tez ostatni odrestaurowałem kierkę ponieważ jej obszycie byłoby drogie i co ciekawsze nie każdy chciał się tego podjąć.

Ale po renowacji jestem zadowolony. Zdjęcia przed słabe bo z opisu aukcji ,a swoich nie zrobiłem -ciekawość jak wyjdzie zwyciężyła i od razu wziąłem się do roboty.

Rozpocząłem oczywiście od dokładnego umycia kierownicy. I bez sentymentów -mocne APC uwolniło skórę od grubej warstwy brudu. A czerwona nic zdecydowanie odzyskała kolor.

Następnie przeszlifowane i wyrównane uszkodzone miejsca.

Następnie malowanie. Renoskór okazał się wystarczający. Jako finisz położyłem 3 warstwy farby wykończeniowej Furniture Clinic -mat.

 

17043907402463352646.jpg

80760647920851690714.jpg

00888456169270658500.jpg

91846049301926795008.jpg

91866800848212969392.jpg

27890448755638087255.jpg

55096377886456157160.jpg

35680472963777975272.jpg

93402223184050565621.jpg

75420142274615876529.jpg

68058650075152489526.jpg

35218086317450089418.jpg

08530466356146667756.jpg

Opublikowano

Sprawa bardzo prosta. Nie malowałem natryskowo tylko wklepując gąbeczką. Można to zrobić dość precyzyjnie i zaaplikować farbę tylko tam gdzie się chce.

Opublikowano

Marco - bardzo fajnie to wyszło, będziesz używał tą kierownicę ? Ciekawy jestem jak z trwałością takiej renowacji.

Opublikowano

rogo, też mnie ciekawi wpływ bezbarwnego na trwałość. Jest szansa, że będzie wysoka w porównaniu do samej koloryzującej, która po pół roku zaczyna zostawać na rękach :thumbdown:

Opublikowano

Szczerze mówiąc wcześniej już zrobiłem taką szybką renowacje,tzn. użyłem tylko farby Renoskor i tak jeździłem ok. miesiąca. Nie zauważyłem zużycia.

Myślę ze bezbarwny będzie jeszcze bardziej wytrzymalszy.

Tak będę ją montował ale niech się trochę cieplej zrobi.

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano
też mnie ciekawi wpływ bezbarwnego na trwałość. Jest szansa, że będzie wysoka w porównaniu do samej koloryzującej, która po pół roku zaczyna zostawać na rękach

To teraz mogę się wypowiedzieć, ponieważ przetestowałem lakier bezbarwny na kierownicy :) . Wcześniej też tylko malowałem/odświeżałem kierownicę czarną farbą(renoskór), efekt do 5 miesięcy, troszkę pocą mi się dłonie :oops: . Od ponad roku po zastosowaniu lakieru bezbarwnego żadnych zmian, na łapach nie zostają ślady od ścierającej się farby, kierownicę wystarczy od czasu do czasu przetrzeć suchą fibrą. Różnica z zastosowaniem lakieru bezbarwnego z samym koloryzującym jest kolosalna, oczywiście na plus bezbarwnego :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.