Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
22 minuty temu, damiano2007 napisał:

Jaki? 🙂

Minus jest taki, że mgiełki na aplikatorze nie widać, jak ktoś Cię zagada, zapomnisz się i wkręcisz za szybko na wysokie obroty to ochlapiesz wszystko. W dodatku po za dużej dawce pad będzie cały czas mokry.

 

Strzał mgiełki musi być absolutnie minimalny. Wtedy ładnie odparowuje po pierwszych 2 przejazdach a później już pracuje sama pasta i pokrywa pad.

 

Jak mówiłem, próbowałem, i nic tragicznego się nie stało. Ale osobiście wole klasyczne impregnacje. Szkoda mi miejsca na półce na dedykowany Pad conditioner, gdzie mogę postawić nowy wosk 🙂

 

  • Lubię to 1
  • Dziękuję 1
Opublikowano

Ile lakieru tak naprawdę można spolerować ? jaka jest dolna granica żeby go nie osłabić , posiadam miernik lakieru ,jak się to ma w  mikronach ?

  • Moderator
Opublikowano

@Adamx32 Nie ma tak że spolerujesz 10um i bedzie ok, musisz zmierzyc ile masz klaru a ile bazy. 
Sprawdzenie grubości klaru robi sie tak że mierzysz grubość lakieru we wnekach (tam zwykle nie ma klaru i pozniej na elementach zewnetrznych, dajmy na to że we wnekach bedziesz miec 60um a na dachu 120um to masz okolo 30-40um klaru, najlepiej usuwac jaknajmniej 

Opublikowano

dziękuje za odpowiedź, posiadam da db5800s oraz pastę mocno ścierną Mothers Heavy Duty Rubbing Compound oraz wykańczająca  Sonax Perfect Finish , czy warto dokupić jeszcze jakąś średnio ścierną która sprawdzi się na miekkich lakierach ,czy polerka  o skoku 8mm jest tak słaba że zawsze będzie trzeba zacząć od mocnej pasty ?

jeżeli średnio ścierna to jaka ?

moze być koch F5.01

  • Moderator
Opublikowano

@Adamx32 do miekkich lakierów niekiedy i sonax PF moze posłużyć do wyciecia rys. Osobiscie mam duzo past polerskich bo kazdy lakiero to indywidualne podejscie do niego 🙂 wszystko zalezy jakie lubisz pasty ja osobiscie bardzo lubie menzerne ktora strasznie pyli ale za to dobrze mi sie na niej pracuje. warto miec kazdy rodzaj pasty bo wtedy mozesz zobaczyc czy dana kombinacja nie jest zbyt słaba albu zbyt agresywana 🙂 

Opublikowano

Czy menzerną pracujesz na DA czy na rotacji , byłem nastawiony na kupno zestawu past z menzerny ale naczytałem się wypowiedzi niektórych osób ze menzerna słabo poleruje na DA

Opublikowano
19 godzin temu, Streat napisał:

@Adamx32 Nie ma tak że spolerujesz 10um i bedzie ok, musisz zmierzyc ile masz klaru a ile bazy. 
Sprawdzenie grubości klaru robi sie tak że mierzysz grubość lakieru we wnekach (tam zwykle nie ma klaru i pozniej na elementach zewnetrznych, dajmy na to że we wnekach bedziesz miec 60um a na dachu 120um to masz okolo 30-40um klaru, najlepiej usuwac jaknajmniej 

ubiegasz się o nagrodę Darwina?

  • Nie lubię 3
  • Moderator
Opublikowano

@powalla Tak we wnekach jest najmniejsza ilość klaru tak.

59 minut temu, andrew-mks napisał:

ubiegasz się o nagrodę Darwina?

Cos jeszcze masz mądrego do powiedzenia?
wewnętrzna cześć drzwi:

IMG-20200129-154530033.jpg

Dach losowe miejsce: 

IMG-20200129-154538076.jpg

  • Lubię to 1
Opublikowano

W tych miejscach jest zarówno baza jak i klar tylko w cienkich warstwach więc jak można na podstawie wnęki określać grubość klaru na elementach zewnętrznych auta? 

  • Moderator
Opublikowano

@andrew-mks bazy jest podobna ilość tylko klaru jest mniej ponieważ te miejsca nie sa narażone na czynniki zewnetrzne. producenci aut nie maja potrzeby kłądzenia tak duże ilości klaru, zwróć uwage na zdjecie które wysłałem i na strukturę lakieru na wewnetrznej cześci drzwi, jest matowy gdzie reszta lakieru jest w połysku i tak w taki sposób mierzy sie grubość klaru orientacyjnie. 
No chyba ze masz inny lepszy sposób to chętnie wysłucham w jaki Ty sposób mierzy grubość klaru. 

Dodam ze to auto nigdy nei było malowane i ma 100% oryginalnego koloru ponieważ kupiłem je jako nowe z salonu. 

  • Lubię to 1
Opublikowano

@Streat nie znam sposobu do zmierzenia grubości klaru dlatego tym dziwniejsza wydaje mi się Twoja definicja/porada jak to zrobić - skoro jak sam twierdzisz ,że we wnękach tego klaru jest mniej to dlaczego proponujesz prostą kalkulację polegającą na odjęciu jednej wartości od drugiej. Wspomnę tylko ,że wcześniej napisałeś ,że we wnękach klaru nie ma w ogóle. 

Nie atakuję tylko zauważ ,że dużo osób korzystających z forum traktuje te posty jako wykładnie wiedzy. Dużo złego można wyrządzić takimi niepodpartymi tezami. 

Opublikowano

@andrew-mks procentowo? 😉 tak, nie jest to precyzyjne ale; polerowanie lakieru nie polega na kupieniu maszyny z "jula" i pasty "one step". trzeba ten proces na bieżąco kontrolować i modyfikować środki/technikę 😉 ale to moja subiektywna opinia.

  • Lubię to 2
  • Moderator
Opublikowano
1 minutę temu, andrew-mks napisał:

@Streat nie znam sposobu do zmierzenia grubości klaru dlatego tym dziwniejsza wydaje mi się Twoja definicja/porada jak to zrobić - skoro jak sam twierdzisz ,że we wnękach tego klaru jest mniej to dlaczego proponujesz prostą kalkulację polegającą na odjęciu jednej wartości od drugiej. Wspomnę tylko ,że wcześniej napisałeś ,że we wnękach klaru nie ma w ogóle. 

Nie atakuję tylko zauważ ,że dużo osób korzystających z forum traktuje te posty jako wykładnie wiedzy. Dużo złego można wyrządzić takimi niepodpartymi tezami. 

bo w tym miejscu moze nie być w ogole klaru lub tak minimalna ilość że nie wpływa na wynik. Polerowanie nie polega na ściaganiu po 10 czy 20um a jaknajmniejszym jego ubytku. Tym sposobem masz orientacje do jakiego pułapu można zejść. Bezpieczną granicą jest pozostawienie okolo 30% klaru tak aby nie dokopać sie do bazy bo jak wiadomo baza jest miekka. 
 

Ten sposób praktykuje i nigdy nie zdarzyło mi sie przebić do bazy z polerowaniem. Wszystko trzeba robić z głową bo dajmy na to ktoś weźmie kupi sobie auto które było juz kilka razy spolerowane i powiedzmy ma te 60-80um na całej karoserii i stwierdzi ze to jeszcze duzo i zjedzie do 50-70 a bazy ma okolo 50um to wtedy trzeba lakierować całe auto. 

Moj kolega ktory za wszelką cene chciał pozbyć sie spłowiałego koloru usunął cały klar z auta (jemu akurat na tym aucie nie zależało bo to auto szrot i miał do zabawy) tak aby sprawdzić ile tego było i jak sie okazało ta technika która podałem pokryła sie w 90% ponieważ dojechał do bazy i była praktycznie identyczna grubość lakieru jak we wnękach które pokazałem. 

  • Lubię to 2
Opublikowano
33 minuty temu, Streat napisał:

@andrew-mks bazy jest podobna ilość tylko klaru jest mniej ponieważ te miejsca nie sa narażone na czynniki zewnetrzne. producenci aut nie maja potrzeby kłądzenia tak duże ilości klaru, zwróć uwage na zdjecie które wysłałem i na strukturę lakieru na wewnetrznej cześci drzwi, jest matowy gdzie reszta lakieru jest w połysku i tak w taki sposób mierzy sie grubość klaru orientacyjnie. 
No chyba ze masz inny lepszy sposób to chętnie wysłucham w jaki Ty sposób mierzy grubość klaru. 

Dodam ze to auto nigdy nei było malowane i ma 100% oryginalnego koloru ponieważ kupiłem je jako nowe z salonu. 

skąd wiesz ,że bazy jest podobna ilość? 

  • Moderator
Opublikowano
6 minut temu, andrew-mks napisał:

skąd wiesz ,że bazy jest podobna ilość? 

przeczytałeś post do konca? 

 

Edit:
Nigdy nie wiesz w 100% ile jest bazy ale dzieki temu sposobowi masz pewien oglad na całą sprawe i to jak mozesz podejsc do danego lakieru. Tutaj nie masz przelicznika 1:1. 

Opublikowano

@Streat większość producentów nie kładzie klaru w komorze silnika albo w bagażniku w miejscu koła zapasowego i tam faktycznie w przypadku lakierów metalizowanych tego klaru nie ma w ogóle. 
We wnękach zawsze klar jest ,ponieważ są to także miejsca narażone na warunki atmosferyczne i są widoczne.

Pytam skąd wiesz ,że bazy we wnękach jest podobna ilość ? w obecnych czasach producenci tną gdzie mogą więc nie uważam ,żeby we wnękach było tyle bazy ile na zewnętrznych elementach samochodu. Mogę liczyć na konkretną odpowiedź popartą jakimś artykułem, wywiadem a nie tylko domysłami?

  • Moderator
Opublikowano

@andrew-mks znowu nie przeczytałeś do konca mojego postu. Ja nie opieram sie na domysłach ale na własnym doswiadczeniu. Wewnętrzne czesci karoseri sa zwykle tylko zapylone ponieważ ich nie widać a wnęki drzwi musza byc dobrze polakierowane tak żeby przy otwarciu drzwi nie było widać blachy/podkładu dlatego tez tam jest podobna ilosc bazy. Przypomniało mi sie jeszcze jeden fakt jak brat u siebie w aucie miał zdarty klar który zszedł z naklejką i tam również wykonałem test który potwierdził w 90% mój sposób pomiaru. 

Nie musisz sie ze mna zgadzać ale jeżeli kogos obrażasz to miej cos na popracie swojej tezy a nie tylko obrażanie i wyzywanie ludzi. Ja swoje doswidczenie zdobywałem latami i nie opieram sie na artykułach z internetu który moze napisać każdy tylko na własnym doswidczeniu. 

 

Koniec OT bo odbieglismy od tematu

Opublikowano

@Streat nie rozumiemy się ale tak bywa. 

Wracając do tematu macie jakieś doświadczenia z padami Honey Combination? 

Ostatnio zrobiłem 2 auta tymi gąbkami i jestem pozytywnie zaskoczony trwałością i stopniem cięcia danego koloru pada. Jechałem na nich pastami Sonax 04-06 i menzerna fg 400,2500,3500

Opublikowano

Ile lakieru jest na lampach ? Jeżeli lampy są jeszcze w dobrym stanie to  da  sie usunąć z nich drobne rysy i hologramy nie zdzierając powłoki ochronnej ? taka lampę traktujemy wtedy tylko delikatną pastą czy można ja polerować tak samo jak lakier na karoserii  nie uszkadzając wtedy tej powłoki ochronnej ?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.