Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Moderator
Opublikowano

dla początkujących to najlepiej cos taniego, nie jednego pada zniszczysz podczas nauki, a lepiej byc startnym 20 zł niz ~50 zł. Co do firmy ja uzywam royal pads i RRC (tanie a daja rade). A jak juz sie nauczycie to mozna zainwestowac w cos fajniejszego 😉 

  • Lubię to 1
Opublikowano

Pytałem o to gdzie indziej i dostałem odpowiedź, że po 4 pady każdego typu to minimum do wygodnej pracy. Czy to prawda?

Tych mniejszych tez warto mieć więcej?

Jedno futro tnące wystarczy?

 

Wysłane z mojego SM-N910F przy użyciu Tapatalka

 

 

 

 

  • Moderator
Opublikowano

@MMCzysci ja mam jedno i mi wystarcza, niz uzywam go cześto bo wole pracowac na gąbkach 🙂 

tak najlepiej miec tak minimum 4 pady z każdego rodzaju zeby jakos to szło 😛 

ja małych też mam po minimum 4 rodzaje nowych padów 🙂 zalezy tez jak duzo masz miejsc gdzie bedziesz ich ptrzebował bo kazde auto ma inna specyfike 😉 na jedno wystarczy Ci pad 135 i praktycznie wszedzie dojedziesz a na inne potrzeba wiecej 80 

Opublikowano

Dlatego najpierw chciałem tylko prać, ale maszyna fajna rzecz i nie dam jej się kurzyć Każde auto wymaga indywidualnego podejścia... ale skoro Wy polerujecie, to może i mnie się uda
"Żeby jakoś szlo" - chodzi o to, że zapychają się i w konsekwencji trzeba będzie czyścić co chwilę, tak?

Wysłane z mojego SM-N910F przy użyciu Tapatalka

  • Moderator
Opublikowano
1 minutę temu, MMCzysci napisał:

"Żeby jakoś szlo" - chodzi o to, że zapychają się i w konsekwencji trzeba będzie czyścić co chwilę, tak?

zapychać to jedno, ale pad nawet jak zrobisz impregnacje bedzie go wydmuchiwać co przejazd to bez pad washera po prostu tak Ci sie opije pasty zr z twarde tnącego robi sie miekki i traci swoje własciwosci ścierne dodatkowo jednym pade nie zrobisz całego auta bo tak CI sie opije pasty ze moze Ci po prostu go rozerwać. Dlatego warto własnie miec kilka padów gdzie jak CI sie juz tak opije pasty ze nie idzie tego wydmuchac to go po prostu zmieniasz na nowy i jedziesz dalej 🙂 a ze masz rotacje to na pewno Ci sie przyda pare dobrych padów do pracy 😄.

Pamietaj przy pracy na rotacji pilnuj temperatury, obroty niskie, i nie przemywaj IPA/rozpuszczlnikiem do czasu az nie wystygnie lakier 😉 takie małe rady, a no i lepiej dac za duzo pasty jak za mało jeżeli to bedzie twoj pierwszy raz 🙂 

  • Lubię to 2
Opublikowano
5 minut temu, MMCzysci napisał:

Dlatego najpierw chciałem tylko prać, ale maszyna fajna rzecz i nie dam jej się kurzyć emoji2.png Każde auto wymaga indywidualnego podejścia... ale skoro Wy polerujecie, to może i mnie się uda emoji41.png
"Żeby jakoś szlo" - chodzi o to, że zapychają się i w konsekwencji trzeba będzie czyścić co chwilę, tak?

Wysłane z mojego SM-N910F przy użyciu Tapatalka
 

To ja Ci jeszcze skomplikuje... Są pady otwarto i zamknięto komórkowe. Te otwarto się wolniej zapychają ale zamknięto mają też swoje zalety 🙂

  • Lubię to 1
Opublikowano

ŁoMatkoBoskoZCzęstochowy...

Czeka mnie dużo nauki...

 

Tak ogólnikowo zapytam - planuję 3 etapy. Czy są jakieś objawy, po których od razu poznam, że lakier "nie polubi się z" 400? Kilka relacji juz czytałem i np na japończykach widzę, że niektórzy unikają mocno tnących past, bo lakieru jest za mało.

Nie mam miernika, a nie chcę przyjarać lakieru.

Czy to prawda, że ze srebrnym trzeba się mega dużo napracować, żeby był efekt WOW? Domyślam się, że trudniej niż na czarnym, ale czy faktycznie jest tak źle?

 

Edit: temat jest o padach, poplynalem, przepraszam.

 

Wysłane z mojego SM-N910F przy użyciu Tapatalka

 

 

 

 

  • Moderator
Opublikowano

@MMCzysci zadaj sobie jedno bardzo ważne pytanie czy potrzebujesz robic 3 etapy gdzie jeszcze nie zrobiłeś nigdy nawet 1-etapu :)? Zrób jeden etap zaczynając od średniej kombinacji i jak bedzie za mało to zwiększ a jak za duzo to zmniejsz 🙂 Dlatego warto tez miec kilka padów bo tak naprawde niekiedy musisz uzyc 3-4 kombinacji aby dojsc do tej odpowiedniej. Koniec OT 🙂 

Opublikowano

@Pioter83 Co prawda nie ten pad, ale z SS jest to jak najbardziej możliwe-wiadomo ze nie na każdym lakierze . Czasem siada taka kombinacja szczególnie na tych troszkę twardszych lakierach

  • Lubię to 1
Opublikowano

Witam, zaczynam zabawę z polerowaniem jestem na etapie zakupu past polerskich oraz padów, posiadam polerkę da krauss db5800s , myślę o zakupie padów firmy NAT,proszę o poradę które  3,4 pady wybrać, na pewno będzie to żółty,czerwony,co polecicie do cięcia niebieski czy biały ?chciałbym żeby po tym padzie możliwe było od razu  przejście do wykończenia ,

2 pytanie , ile padów z wełny jest potrzebne do wypolerowania samochodu, wystarczy 1 , lepsza wełna czy mikrofibra który pad zostawia mniejsze spustoszenie ?
czy pady z wełny oraz gąbki można po zapełnieniu pastą wymyć i od razu jeszcze wilgotnym kontynuować pracę ?

Czy menzerna 400 naprawdę bardzo pyli i mocno wysycha ? mam okazję kupić komplet past tj menzerna 400 , 2500 , 3500 po dobrej cenie 300 zł za komplet 4x1l  , czy zamiast tej 400 wziasc koch do cięcia bo się na nim duzo lepiej pracuje i jest wydajniejszy ?

  • Moderator
Opublikowano

@Adamx32 milion pytań do...

Zacznijmy od początku:

1. Tutaj masz wątek aby sie przywitać:

 

2. Nie ma złotej reguły że weźmiesz menzerne 400 i bedzie wszystko pięknie i cacy napisz jakie masz auto, czy było lakierowane, jaki kolor auta itp. Jest to niezbędne przy takich pytaniach ponieważ nie wiemy jak twardy masz lakier w aucie.

3. Chcesz zrobic one stepa czy pełna korekte? 

4. Z pastami i padami polerskimi jest tak że każdy lubi co innego jeden lubi prace na menzernie a drugi woli sonaxa czy kocha a trzeci pracuje na rupesie. 


 

Opublikowano

auto passat z 2015 r kolor niebieski, chciałbym zając się polerką i pracować na różnych lakierach , interesuje mnie one step jak i pełna korekta, szukam własnie takiego uniwersalnego rozwiazania

  • Moderator
Opublikowano

@Adamx32 nie ma czegos takiego jak uniwersalne rozwiązanie bo każdy lakier jest inny i wymaga innego podejscia jeden lakier masz miekki drugi twardy i żółtym padem plus czerwonym nie zdziałasz cudów szczególnei na DA gdzie siła ciecia jest mniejsza i przy twardych lakierach trzeba uzyć bardziej agresywnych padów niz przy rotacji. 
Nikt tutaj Ci nie powie że masz używać tego i tego bo w tej branży nie istnieje cos takiego jak uniwersalność 🙂 nawet past one step nie sa typowymi pastami one step bo albo sa zbyt agresywane albo za mało do danego lakieru. Jedynie co Ci moge doradzić to zacznij pracować i testowac 🙂 zawsze polerke zaczynaj od pośredniego zestawu tak dla przykłądu średni pad plus pasta 2500 i wtedy bedziesz wiedział w która strone isc 🙂 

Opublikowano

dziekuje za odpowiedź, proszę mi chociaż doradzić która gąbka lepiej się nada, Biała-Twarda, zamknięto komórkowa czy Niebieska-Twarda, otwarto komórkowa? czy otwarto komórkowa nie  będzie rysować lakieru ?

Opublikowano
W dniu 12.01.2020 o 16:15, Pioter83 napisał:

Czy ktoś z Was używał pada z mikrofibry do one stepa?

HONEY COMBINATION 2 FACE FIBER 

Używałem i używam Buff & Shine Uro-Fiber. Pady HC są uderzająco podobne, więc na FB zadałem pytanie o podobieństwo obu tych padów. HC nie odpowiedziało, ale padła odpowiedź od kogoś, że na 99% są to te same pady (chodzi o budowę). Nie wiem tylko, czy jakościowo też są do siebie zbliżone... Po powrocie z wojaży zamówię dwa HC na próbę i porównam z B&S.

Opublikowano
35 minut temu, Eidos71 napisał:

Używałem i używam Buff & Shine Uro-Fiber. Pady HC są uderzająco podobne, więc na FB zadałem pytanie o podobieństwo obu tych padów. HC nie odpowiedziało, ale padła odpowiedź od kogoś, że na 99% są to te same pady (chodzi o budowę). Nie wiem tylko, czy jakościowo też są do siebie zbliżone... Po powrocie z wojaży zamówię dwa HC na próbę i porównam z B&S.

Dzięki, akurat widziałem ten wątek na FB i twoje pytanie.

Opublikowano

Pytanie do osób które używają padów microfibrowych Nat-a , wybór jest spory , czy mocno agresywny z długim włosiem nie będzie za mocny nawet do twardego lakieru  ?  Chcę coś mocnego do krauss db5800 żeby nie robić zbyt wiele przejazdów ale żeby wykończenie było w miarę dobre , czy lepiej nie eksperymentować i wziaść sprawdzoną wełnę ? co polecicie ?

Opublikowano
21 godzin temu, ghost napisał:

Jakie dostrzegłeś zalety zamkniętokomórkowych?

Ja nie jestem specjalistą i nie wiem tego z doświadczenia ale ktoś tu i chyba w tym wątku pisał że jak gąbka one step zamknięto komórkowa to lepsze wykończenie gorsze cięcie, otwarto na odwrót.

Opublikowano
22 godziny temu, ghost napisał:

Jakie dostrzegłeś zalety zamkniętokomórkowych?

Jedna z większych (czasami) to że pozwalają nagrzać troszkę szybciej lakier. Mówię tu o prawdziwych twardzielach 😉

Opublikowano
W dniu 22.01.2020 o 15:47, Adamx32 napisał:

Pytanie do osób które używają padów microfibrowych Nat-a , wybór jest spory , czy mocno agresywny z długim włosiem nie będzie za mocny nawet do twardego lakieru  ?  Chcę coś mocnego do krauss db5800 żeby nie robić zbyt wiele przejazdów ale żeby wykończenie było w miarę dobre , czy lepiej nie eksperymentować i wziaść sprawdzoną wełnę ? co polecicie ?

zna ktoś odpowiedź na to pytanie ?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.