Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

a może po prostu poczytaj forum, naucz się techniki w teorii i praktyce i sam odpowiedz sobie na to pytanie.. to o co pytasz to podstawy :wallbash:

 

i nie odbierz tego jako ataku buca, tylko to na prawdę jest szczera i dobra rada

Opublikowano

Pawko89, co to za auto? Twardy lakier czy miękki? Po cięciu nie schodzą te rysy czy po polishu? Pracuj dociskiem i zmieniaj jeśli nie przychodzi efekt, dobrze wypracuj pastę wolniejsze przejazdy i wyciągaj wnioski.

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Witam. Wertuje forum od kilku dni a ponieważ wszystko już na nim jest to mam totalny mętlik w głowie, no i w końcu wiem, że już nic nie wiem po przeczytaniu wszystkiego (albo większości). Mam pytanie odnośnie matowienia lakieru pod polerkę, oraz samej polerki.

Do matowienia używam papier wodny 2000 oraz 2500. Czy gdy robicie polerkę na aucie, to cały samochód lecicie papierem, czy tylko same miejsca gdzie są rysy? Tzn czy matowicie same rysy? Czy do matowienia samochodu zamiast jakiegoś korka, można użyć maszyny polerskiej z dyskiem szlifierskim i papierem wodnym, do tego małe obroty? Bo chcą zmatowić całe auto ręcznie papierem na korku to zejdzie ze dwa dni... Do polerki używam past menzerna FG500+PF2500+SF4000. Czy po paście wykańczającej dodać jakieś mleczko, politurę? Najbardziej chodzi mi o przygotowania auta dla handlarza, czyli zero rys i lakier na lustro.

Opublikowano

ehh.. to poświęć jeszcze kilka tygodni na lekturę forum, będziesz wszystko wiedział ;)

 

(p)odpowiedź na jedno z pytań na zachętę: "matowienie" papierem to ostateczność..

Opublikowano
620884 Najbardziej chodzi mi o przygotowania auta dla handlarza, czyli zero rys i lakier na lustro.

 

Jakiś handlarz będzie chciał 3 etapową korektę? :o U siebie matowiłem tylko te rysy które cięciem ciężko było by wyprowadzić lub rysy głębokie do podkładu aby zaokrąglić ich kąty.

Opublikowano

Czyli dla handlarza jeden stopien? Jeśli tak, to rozumiem że najbardziej agresywną pastą czyli FG500 ? I później jakiś wosk albo mleczko?

Opublikowano

po fg500 i tak będziesz musiał przejechać sf4000 żeby usunąć hologramy bo takie na pewno będziesz miał. potem sam wosk na to. oczywiście możesz politurę położyć pod wosk ale nie ma to raczej sensu jeśli sprzedajesz auto. a matowienia użyj tylko tam gdzie są głębsze rysy. jeśli lakier ma koliste rysy od szczotek czy mycia to pasta wystarczy.

Opublikowano

poczytaj pierw dokładnie forum, jeśli to będą starsze auta to na 100% lakier będzie w złym stanie, ale odpowiedz sobie na pytanie ile Ci handlarz zapłaci? będziesz tyrać nad lakierem z 3-4 dni żeby to jakoś wyglądało a on będzie chciał zapłacić grosze (jak najtaniej). Proponuje na sprzedaż manzerna 3in1, jakaś politura czy wosk i dziękuje. Twój pomysł z papierami i żeby to wyprowadzić to średnie auto pewnie z tydzień Ci zejdzie jak nie masz w tym wprawy a wyprowadzenie papieru to już zupełnie inna historia :song:

Opublikowano
620965 Proponuje na sprzedaż manzerna 3in1, jakaś politura czy wosk i dziękuje.

 

Sprawdzony ostatnio duet, to menz 3w1 + BSD i trzyma jak zły, a tanio wychodzi i robota łatwa i szybka ;)

Opublikowano

ja chcialbym zrobic korekte

- Koch Chemie HEAVY CUT

- MENZERNA PF2500 - POLISHING, ŚREDNIA

- Koch Chemie Hochglanz Antihologram Politur

i prosze o podanie mi jakie dyski lub dysk i pady stosowac do tych past dokladna firma rozmiar bo to bedzie moja pierwsza w zyciu korekta i moze no i jaka maszyna to robic najlepiej bo mam szlifierke katowa z miekkim startem i plynna regulacja obrotow gwint M14 nadala by sie czy recznie byloby lepiej

Opublikowano
621884 prosze o podanie mi jakie dyski lub dysk i pady stosowac do tych past dokladna firma rozmiar bo to bedzie moja pierwsza w zyciu korekta

Jesteś pewny, że przeczytałeś wystarczająco dużo, żeby brać się z maszyną do lakieru?

Opublikowano

jeszcze napewno nie

szukam czytam

zadaje pytania czasmi dla doswiadczonych banalne a dla amatora sa wazne bo zeby to wszystko przeczytac to trzeba troche czasu a ja powoli chcialbym cos kompletowac i dowiadywac sie jak to stosowac

dlatego zanim cos zrobie na swoim aucie prztestuje to na jakiejs masce lub drzwiach ze szrotu zanim wezme sie za swoje auto ;)

Opublikowano

nawet nie myśl o polerowaniu taką szlifierką kątowa chyba, że chcesz zaraz lecieć do lakiernika ;) czytaj czytaj czytaj wszystko jest na forum :) rozmiar padów zależy od rodzaju powierzchni i rozmiarów jakie będziesz polerował, podpowiem, że 135mm i 80mm na początek wystarczy.

Opublikowano

Nie wystarczą 3 gąbki na całe auto.

Do cięcia(cutting) musisz mieć 2-3 sztuki,polish 2 no i finish od biedy 1 sztuka może być.

To co wyżej napisałem to takie max oszczędzanie bo jak widzisz,że pad jest brudny,nie da się go doczyścić szczoteczką to musisz zmienić na nowy.

Poza tym różnie to bywa,zdarza sie,ze np spadnie na ziemie i musisz go wyprać.Bo nie możesz nim wtedy dotknąć lakieru.

Ja używam padów 3M i NAT.Mam tez jakieś inne i te głownie polecam.W sumie im droższe tym lepsze.

Musisz też pamiętać o częstym czyszczeniu padów.W przypadku maszyny DA warto jest mieć kompresor i spręzone powietrze,ale jak tego nie masz to warto jest mieć szczoteczkę i delikatnie zruszać zaschnięte drobinki pasty.

 

Poza tym nie oszczędzaj na mikrofibrach.Do zbierania resztek past polecam zielone FLEXI.Kup sobie ok 10 sztuk-przydadzą się na pewno.

Zmywacz silikonowy,IPA czy benzyna ekstrakcyjna.Musisz koniecznie zakupić coś z wymienionych.

Po każdym przejeździe maszyną musisz zetrzeć paste jedną mikrofibrą.Następnie po ostygnięciu elementu spsikać element zmywaczem w celu usunięcia wypełniaczy z past polerskich.Jest to konieczny proces jeśli za kilka dni nie chcesz wracać do zabawy ponownie...Radzę się tylko do tego porządnie przyłożyć bo potem będziesz sobie pluć w brodę!Najlepiej jest mieć zmywacz silikonowy oraz IPE/Benzyne ekstrakcyjną.

Po zakończeniu korekty warto też przemyć lakier typowym zmywaczem np Eraser,menzerna oil zero czy jakoś tak.. :D

 

Jeszcze jedno.Ta maszynka,która pokazałeś jest to DA.Poczytaj różnicach miedzy maszyną rotacyjną,a własnie DUAL ACTION.Musisz sam wiedzieć czego potrzebujesz.

 

Tak sobie jeszcze myśle-Zamiast wydawania od razu organki pieniędzy na pasty,pady itp to kup sobie maszyne,ścierny cleaner,wosk i inne potrzebne rzeczy potrzebne do przygotowania lakieru pod wosk tj.glinka,iron,cos na smole itp.

Dopiero po kilku takich woskowaniach i zastosowaniu cleanera maszynowo oswoisz się w miare z maszyną i sam dojdziesz do wniosku czy chce Ci się w to bawić.

Opublikowano
Nie wystarczą 3 gąbki na całe auto.

Do cięcia(cutting) musisz mieć 2-3 sztuki,polish 2 no i finish od biedy 1 sztuka może być.

To co wyżej napisałem to takie max oszczędzanie bo jak widzisz,że pad jest brudny,nie da się go doczyścić szczoteczką to musisz zmienić na nowy.

Poza tym różnie to bywa,zdarza sie,ze np spadnie na ziemie i musisz go wyprać.Bo nie możesz nim wtedy dotknąć lakieru.

Ja używam padów 3M i NAT.Mam tez jakieś inne i te głownie polecam.W sumie im droższe tym lepsze.

Musisz też pamiętać o częstym czyszczeniu padów.W przypadku maszyny DA warto jest mieć kompresor i spręzone powietrze,ale jak tego nie masz to warto jest mieć szczoteczkę i delikatnie zruszać zaschnięte drobinki pasty.

 

Poza tym nie oszczędzaj na mikrofibrach.Do zbierania resztek past polecam zielone FLEXI.Kup sobie ok 10 sztuk-przydadzą się na pewno.

Zmywacz silikonowy,IPA czy benzyna ekstrakcyjna.Musisz koniecznie zakupić coś z wymienionych.

Po każdym przejeździe maszyną musisz zetrzeć paste jedną mikrofibrą.Następnie po ostygnięciu elementu spsikać element zmywaczem w celu usunięcia wypełniaczy z past polerskich.Jest to konieczny proces jeśli za kilka dni nie chcesz wracać do zabawy ponownie...Radzę się tylko do tego porządnie przyłożyć bo potem będziesz sobie pluć w brodę!Najlepiej jest mieć zmywacz silikonowy oraz IPE/Benzyne ekstrakcyjną.

Po zakończeniu korekty warto też przemyć lakier typowym zmywaczem np Eraser,menzerna oil zero czy jakoś tak.. :D

 

Jeszcze jedno.Ta maszynka,która pokazałeś jest to DA.Poczytaj różnicach miedzy maszyną rotacyjną,a własnie DUAL ACTION.Musisz sam wiedzieć czego potrzebujesz.

 

Tak sobie jeszcze myśle-Zamiast wydawania od razu organki pieniędzy na pasty,pady itp to kup sobie maszyne,ścierny cleaner,wosk i inne potrzebne rzeczy potrzebne do przygotowania lakieru pod wosk tj.glinka,iron,cos na smole itp.

Dopiero po kilku takich woskowaniach i zastosowaniu cleanera maszynowo oswoisz się w miare z maszyną i sam dojdziesz do wniosku czy chce Ci się w to bawić.

dzieki za rady bezcenne jak zwykle na poczatku

IPA tez znalazla sie juz na liscie pianownice PA wczoraj kupilem z piana jutro lub w wekend zamowie dego krausa http://waxitcar.pl/produkt-dnia/621-kra ... ction.html

 

DA i kolega gusiak11 doradzil mi te pasty:

http://sklep.waxclusive.pl/pasty-polers ... 473ml.html

 

http://sklep.waxclusive.pl/pasty-polers ... 473ml.html

 

oraz pady:

FLEXIPADS MICROFIBRE CUTTING DISC 130MM

MEGUIARS DA Microfiber FINISHING Disc 5"

 

i to zamierzam zakupic do poniedzialku

Opublikowano

Hmmm, o ile pad z mikrofibry flexipada jest spoko, tak finishem z mikrofibry to nie wykończysz chyba tego. Ja zawsze szedłem przy DA pad z mikrofibry > czasem cutting gąbka, polish i finish. Zdarzało się że po 2-3 przejazdach padem z MF flexi wystarczyło od razu wskoczyć na polisha i finish. Jak zamierzasz czyścić pady z MF w trakcie pracy? Mały tip: lepiej dawaj pasty na panel, a nie na pad - wtedy tak szybko się nie zapycha.

  • Super 1
Opublikowano

do czyszczenia szczotka albo kompresor bo kupilem w tygodniu baniak 50l stanleya niech sie do czegos przyda :D

dzieki za rade z ta aplikacja na element

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Witam, używał już ktoś nowych past K2 Luster? Znajomy mówił, że Luster Q3 identycznie się sprawuje jak 3M zielony korek, a używa Rupes lhr15. Ktoś coś? Dzięki

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Witam. Panowie czy dobrze pojąłem schemat? może mnie ktoś z błędu wyprowadzi.

a więc APC->glinka->szampon->polerka->Ipa->cleaner->wosk?

Czy może po polerce Cleaner jest nie potrzebny pod wosk?

I po umyciu szamponem auto trzeba spłukać normalnie czy nie ? bo nigdzie o tym nie piszą :)

 

Pasta menzerna 3w1+RP One step

APC- ADBL

Szampon - Shinny

Opublikowano

Jesli bedziesz uzywal menz 3w1 to cleanerem usuniesz to co ona zamaskowala wiec albo kup inna paste albo nie uzywaj cleanera i po dotarciu mikrofibra resztek menzerny masz auto gotowe.

Opublikowano

tzn. bardziej chodzi mi o korektę swirli i hologramów, dlatego chcę później usunąć resztki "wosku" z menzerny żeby położyć coś innego :) a APC myjemy całe panele czy tylko detale? bo gość w sklepie powiedział że całe panele:/ dzięki z góry za odpowiedzi:)

 

Czy po polerce i przejechaniu IPA używam czystego cleanera czy nie? pytam bo są sprzeczne informacje na forum :ad:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.