Tomasz KRK Opublikowano 23 Maja 2010 Autor Zgłoś Opublikowano 23 Maja 2010 Tekst poradnika dla polerek orbitalnych jest już na stronie www.detailer.pl/polerka_orbitalna.html
malkolm Opublikowano 23 Maja 2010 Zgłoś Opublikowano 23 Maja 2010 o fajnie, będę miał lekturę na jutro
Greg Opublikowano 1 Października 2010 Zgłoś Opublikowano 1 Października 2010 Tomasz KRK odwaliłeś kawał dobrej roboty, bo wydrukowaniu niezła książka z tego wychodzi.
dariusz68 Opublikowano 28 Października 2010 Zgłoś Opublikowano 28 Października 2010 Witam Przeglądałem te poradniki i znalazłem błędy tak lakiery 2 i 3 warstwowe. Otóż Farby 2 warstwowe to takie co maja bazę koloryzującą i lakier bezbarwny 3 warstwowe to zazwyczaj1 warstwa to baza metaliczna brylantyna 2 baza koloryzująca transparentna i 3 warstwa to lakier bezbarwny. Więc polerując lakier 2i 3 warstwowy na padzie nie powinien być żaden znak koloru bo gdy już coś takiego się pojawi to znaczy że przetarłeś lakier. Pomyłka jest taka że ktoś pomylił lakiery 2 składnikowe z 2 warstwowymi a to bardzo duża różnica.Ponadto dodam od siebie że mamy 3 lakiery bezbarwne MS, HS I HD o których nikt nic nie napisał .MS to lakier miękki stosowany tylko przy naprawach powypadkowych ,HS to lakier twardy coraz bardziej popularny wśród lakierników i HD bardzo twardy lakier stosowany w fabrykach .Lakier HD mamy przeważnie na samochodach terenowych.
Tomasz KRK Opublikowano 28 Października 2010 Autor Zgłoś Opublikowano 28 Października 2010 Dzięki za tą uwagę, sprawdzę to. Być może zawiniło tłumaczenie "dosłowne" z angielskiego. Będę wdzięczny za wszelkie propozycje korekty tekstu.
miki Opublikowano 28 Października 2010 Zgłoś Opublikowano 28 Października 2010 Ponadto dodam od siebie że mamy 3 lakiery bezbarwne MS, HS I HDo których nikt nic nie napisał .MS to lakier miękki stosowany tylko przy naprawach powypadkowych ,HS to lakier twardy coraz bardziej popularny wśród lakierników i HD bardzo twardy lakier stosowany w fabrykach .Lakier HD mamy przeważnie na samochodach terenowych. Coś kolego wiesz że dzwonią ale nie za bardzo wiesz w którym kościele. Lakier MS(medium solid) -średnia zawartość cząsteczek stałych Lakier HS(high solid) - wysoka zawartość cząsteczek stałych Lakier UHS(ultra high solid) - bardzo wysoka zawartość cząsteczek stałych. W przetłumaczeniu na polskie w lakierze MS więcej jest substancji odparowującej jak tej która zostaje na elemencie dlatego też lakierami MS lakieruję się przeważnie na 3 pełne warstwy. W HS-ach wystarczy na 1,5 warstwy żeby osiągnąć pożądaną grubość lakieru. Twardość lakieru jest uzależniona od producenta.
dariusz68 Opublikowano 1 Listopada 2010 Zgłoś Opublikowano 1 Listopada 2010 Twardość lakieru nie jest uzależniona od producenta ,lecz od składników z którego ten lakier wyprodukowano dlatego mamy takie oznaczenia jak MS,HS,HD i UHS. Dzwonki ci dzwonią non stop i chyba nic więcej Myślę że mój opis tych oznaczeń bardziej zrozumiały dla użytkowników niż twój "kolego"
Master kecav Opublikowano 1 Listopada 2010 Master Zgłoś Opublikowano 1 Listopada 2010 oznaczenia jak MS,HS,HD i UHS. I tutaj moja prośba do doświadczonych kolegów. Czy możecie podać informacje dotyczące twardości lakierów na poszczególnych markach - modelach aut? Być może w podziale również na roczniki? Wiem, że to może być temat rzeka (może nawet jakiś osobny wątek lub temat) , ale z pewnością macie doświadczenia w tym zakresie i przynajmniej część tej wiedzy była by z pewnością bardzo pomocna dla innych.
miki Opublikowano 1 Listopada 2010 Zgłoś Opublikowano 1 Listopada 2010 dariusz68 Szkoda że wprowadzasz ludzi w błąd ale co tam, mnie to rybka. Doczytałem właśnie że masz duże doświadczenie jeśli chodzi o lakiernictwo. Więc napisz mi(bo potrafisz tak zrozumiale) i pozostałym furmowiczom po co komu oznaczenie (według Ciebie) twardości podkładów, bo też są HS-y i MS-y Proszę Cię o jeden artykuł tylko jeden ze wyżej wymienione oznaczenia to twardość lakieru. Chociaż maluteńką broszurkę. Kolego kecav nie da się zrobić tego o co prosisz. Z tego względu że przy jednej marce w tym samym modelu z tego samego rocznika wyprodukowanych w innych fabrykach na jednym będzie co innego i na drugim co innego. Nie chodzi o producenta lakieru nawierzchniowego bo ten będzie ten sam, ale nr partii lakieru będzie inny. Zresztą kolega dariusz68 to stary wyga i pewnie to wytłumaczy bardziej zrozumiale.
Master kecav Opublikowano 2 Listopada 2010 Master Zgłoś Opublikowano 2 Listopada 2010 Kolego kecav nie da się zrobić tego o co prosisz. Z tego względu że przy jednej marce w tym samym modelu z tego samego rocznika wyprodukowanych w innych fabrykach na jednym będzie co innego i na drugim co innego. Nie chodzi o producenta lakieru nawierzchniowego bo ten będzie ten sam, ale nr partii lakieru będzie inny Pewnie jest w tym racja, ale z drugiej strony można poczytać czasem ogólne opinie, że np. Audi to bardzo twardy lakier, a na Grande Punto z kolei można zrobić swirle już samą mikrofibrą itd. itp. Oto inny cytat z tłumaczenia z detailer.pl: "Przykładowo lakier na Mercedesach uznawany jest za jeden z najtwardszych jakie można spotkać. Dla kontrastu, lakier na Oplu jest ogólnie uznawany jako miękki, a na Hondzie bardzo miękki."
dariusz68 Opublikowano 2 Listopada 2010 Zgłoś Opublikowano 2 Listopada 2010 Miki nie mam zamiaru nikogo wprowadzać w błąd po prostu ty pojmujesz te oznaczenia książkowo tak jak opisałeś i tyle ale jak nie widzisz różnicy w tym że jeden jest miękki drugi twardy to nie zajmuj głosu.To jest poradnik dla początkującego w tym fachu i dobrze by było aby wiedział że są takie lakiery i jak się zachowują podczas obróbki szlifierskiej i polerskiej.Wiadomości na temat podkładów może ci udzielić pracownik techniczny z każdej firmy na rynku.Dla mnie to podobna wersja jak z lakierami a najlepiej pogadaj z lakiernikiem na ten temat to może ci powie że ten ma mniej rozpuszczalnika w sobie itd i wtedy będziesz na pewno zadowolony. Frontowe elementy często są malowane lakierami z uelesteczniaczem dla po prawienia odporności na uderzenia kamyczkami,dlatego wydają się dość miękkie.
miki Opublikowano 2 Listopada 2010 Zgłoś Opublikowano 2 Listopada 2010 Miki nie mam zamiaru nikogo wprowadzać w błąd po prostu ty pojmujesz te oznaczenia książkowo. Jeśli chcesz to zaproszę tu gościa który na prawdę opisze Ci to książkowo Frontowe elementy często są malowane lakierami z uelesteczniaczem dla po prawienia odporności na uderzenia kamyczkami,dlatego wydają się dość miękkie. Taaa jak sobie je sam polakierujesz. I nie dla poprawienia odporności przed kamyczkami tylko na odporność przed pękaniem lakieru na miękkich zderzakach.
AutoOdNowa Opublikowano 2 Listopada 2010 Zgłoś Opublikowano 2 Listopada 2010 Jeśli chcesz to zaproszę tu gościa który na prawdę opisze Ci to książkowo Ufff. Projekter. Jego masz na myśli. Niewiem czy by chciał tracić czas na takie pogaduchy. dariusz68, Widzę że chcesz pomóc, ale takie porady to nie pomoc lecz sabotaż. Piszesz pogadaj z lakiernikiem więc Ty może pogadaj ze mną.Jestem lakiernikiem a kolego Miki wie tyle co ja, dosłownie 10/10. Wiec nic innego Ci nie powiem. Jesteś w WIELKIM błędzie. Ale nikt nie jest nieomylny, więc nic nie stoi na przeszkodzie abyś zagłębił tajemną wiedzę lakiernicza. Więcej na PW.
dariusz68 Opublikowano 3 Listopada 2010 Zgłoś Opublikowano 3 Listopada 2010 Opd: eżeli chodzi o lakiery hs ms, to lakiery hs są twardzsze i je troche ciężej poleruje a lakiery ms są bardziej miękkie i je troche lzej sie poleruje, a rozlewność jest podobna a z reszta jak coś zawsze można kapke wiecej dać rozcienczalnika. Lakiery hs poprostu mają wieksza żywotność. To jedna z wypowiedzi kogosia na forum o malowaniu i pewnie koleś też jest w wielkim błędzie Tu podam wam opis techniczny lakieru jednego z producentów: HS - lakier dwuskładnikowy o dużej zawartości części stałych i o zwiększonej odporności na zarysowania(SR-scratch resistant)- gwarantujący doskonały wygląd powłoki ... lakier tworzy powłoki twarde,odporne na ścieranie i zarysowania... Ms -lakier dwuskładnikowy spełniający wymagania dotyczące ograniczenia emisji lotnych związków organicznych ...jest łatwy w aplikacji i charakteryzuje się doskonałym połyskiem. Tu żaden producent nie napisze że ten lakier jest miękki dlaczego? bo by nie sprzedał żadnego litra.itd jak się znów mylę to znaczy że rozmawiamy o innych sprawach bo ja cały czas pisze o lakierze samochodowym. Internet to księga wiedzy lecz trafiają się tacy jak miki i spólka co ją podważają.
AutoOdNowa Opublikowano 3 Listopada 2010 Zgłoś Opublikowano 3 Listopada 2010 dariusz68, Proponujesz do lakieru HS dodać kapke rozcieńczalnika to popatrz na kartę techniczna i zobacz że do tego typu lakierów nie dodaje się rozcieńczalnika. Niestety koleś też nie do końca dokładnie wypisał i wprowadził Cię w błąd. Wiesz na ile warstw kładzie się MSy a na ile HSy i dlaczego takie zalecenia dają producenci. Gdzie NIE mozna nakładać lakierów ms????
dariusz68 Opublikowano 3 Listopada 2010 Zgłoś Opublikowano 3 Listopada 2010 Bardzo dobrze wiem ile warst się kładzie każdym lakierem i wiem do których się dodaje rozpuszczalnik.Ja nie napisałem że dodaje rozpuszczalnik do hs nauczy się czytać ze zrozumieniem.Widać że interesuje cię prowokacja i dym a nie wyjaśnienie sprawy że lakier Ms jest miękki ,Hs jest twardy i Hd super twardy podważacie moją wypowiedz na ten temat. Proponuje się uczyć albo wsadzić głowę między drzwi i szlifować elementy tam wiedza wam na pewno nie wypłynie dalej niż musicie.
AutoOdNowa Opublikowano 3 Listopada 2010 Zgłoś Opublikowano 3 Listopada 2010 podważacie moją wypowiedz na ten temat. Jak mozna traktować poważnie kogoś co nie potrafi odpowiedziec na podstawowe pytania i omija pytanie udając greka. Dno, totalne dno. wiem że niewiesz i Ty to wiesz.
miki Opublikowano 3 Listopada 2010 Zgłoś Opublikowano 3 Listopada 2010 dariusz68 Pokaż mi choć jeden lakier stosowany w refinisch z napisem HD. Nikt tu nie prowokuje, ale nie lubię jak ktoś wypowiada się na temat o którym nie ma pojęcia.
AutoOdNowa Opublikowano 3 Listopada 2010 Zgłoś Opublikowano 3 Listopada 2010 miki, Mnie nie obchodzi kolega Dariusz sześćdziesiąty 8my. Fajni ludkowie są tu i pięknie dbają o swoje furki. Więc jak widzę że ktoś totalnie mija się z prawdą i naraża ludzi na dziwne niepotrzebne koszty i raczy wiedza z...NETU to niestety wypada mi ostrzec aby nie brać wypowiedzi tego jegomościa zbyt dosłownie. Zawsze można zapytać kolege Miki lub mnie (nie jestem co prawda autorytetem i rozumów nie pozjadałem, ale potrafię zadbać o kogoś finanse - by w błoto nie poszły) Darek... z drżeniem serca to piszę, bo niewiem co może z tego wyniknąć, ale napiszę. Jeśli chcesz zaczerpnąć wiadrami studnię wiedzy o lakiernictwie to zapraszam na PW. Wskażę gdzie taka wiedza jest dostępna dla wszystkich... no i kazdemu zainteresowanemu, gdzie detailing juz nie podoła , podam takie samo info.
uri90 Opublikowano 28 Lutego 2011 Zgłoś Opublikowano 28 Lutego 2011 gdzie mogę dostać linka do poradnika?? bo na detailer.pl od jakiegoś czasu jest sklep
LukaszK Opublikowano 28 Lutego 2011 Zgłoś Opublikowano 28 Lutego 2011 uri90, wystarczy przejść na stronie detailer.pl na blog, tam masz artykuły. W tym poradnik http://www.detailer.pl/blog/2010/12/pol ... -davekg-3/
Tomasz KRK Opublikowano 1 Marca 2011 Autor Zgłoś Opublikowano 1 Marca 2011 Dzięki za przypomnienie. Już poprawiłem linki w pierwszym poście, żeby poprawnie przekierowywały.
maya Opublikowano 1 Maja 2011 Zgłoś Opublikowano 1 Maja 2011 WitamPrzeglądałem te poradniki i znalazłem błędy tak lakiery 2 i 3 warstwowe. Otóż Farby 2 warstwowe to takie co maja bazę koloryzującą i lakier bezbarwny 3 warstwowe to zazwyczaj1 warstwa to baza metaliczna brylantyna 2 baza koloryzująca transparentna i 3 warstwa to lakier bezbarwny. Więc polerując lakier 2i 3 warstwowy na padzie nie powinien być żaden znak koloru bo gdy już coś takiego się pojawi to znaczy że przetarłeś lakier. Pomyłka jest taka że ktoś pomylił lakiery 2 składnikowe z 2 warstwowymi a to bardzo duża różnica.Ponadto dodam od siebie że mamy 3 lakiery bezbarwne MS, HS I HD o których nikt nic nie napisał .MS to lakier miękki stosowany tylko przy naprawach powypadkowych ,HS to lakier twardy coraz bardziej popularny wśród lakierników i HD bardzo twardy lakier stosowany w fabrykach .Lakier HD mamy przeważnie na samochodach terenowych. ostatnio robiłem maske ktora podczas glinkowania już farbowała, wypolerowała się normalnie ale zostawiała słady na MF i padzie
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się